-
M-commerce przyszłością handlu detalicznego
... 300 największych detalistów w całej Europie, jest częścią najnowszego raportu na temat branży handlu detalicznego, przygotowanego przez Economist Intelligence Unit (jednostka badawcza związana z tygodnikiem The Economist) a wspartego przez MasterCard: The I Factor: how consumer demand is driving retail innovation (Ja - konsument: w jaki sposób ...
-
Kierowcy a oznaczenia opon
... stopniu jako kryterium zakupowe. Przy wyborze marki lub modelu opony, konsument nadal kieruje się przede wszystkim ceną i uzależnia swoją decyzję ... konsument kieruje się przede wszystkim ceną i uzależnia swoją ostateczną decyzję od porady sprzedawcy. Jeśli przyjrzymy się wynikom badania, to dostrzeżemy, że jedna trzecia konsumentów w Europie ...
-
Zakupy online. Jak kupują Europejczycy?
... . Spośród nabywców, którzy w 2017 roku kupowali w zagranicznych serwisach, około 67% wybrało sklepy zlokalizowane w Europie, tyle samo kupowało w serwisach zlokalizowanych na innych kontynentach. 39% klientów sklepów internetowych w Europie wybrało serwisy w sąsiednich krajach. 44% nabywców wybrało Chiny, a 31% - USA. Według raportu, większość ...
-
Nowa era prywatności. Co zmieniło RODO?
... Holandii, Francji i Niemiec. – Te różnice może tłumaczyć liczba kampanii dotyczących ochrony danych osobowych, które były prowadzone w Europie w ciągu ostatniego roku. Lepiej poinformowany konsument staje się bardziej sceptyczny – mówi Ewelina Witek. Wiedza a działania i obawy Wyniki badania przeprowadzonego przez Deloitte świadczą o wysokim ...
-
Zachowania konsumentów: planujemy głównie zakupy żywności i książek
... że są bardziej zaniepokojone niż tydzień temu. Polska nie jest jedynym krajem w Europie, którego obywatele czują się coraz bardziej zaniepokojeni. W ciągu dwóch tygodni od ostatniego badania ... atrakcyjne promocje i obniżki poluje połowa z nas. Również co drugi polski konsument stara się kupować lokalne marki, a 42 proc. z nas wybiera produkty ...
-
Prawa konsumenta są takie same dla wszystkich podróżujących po UE
... innego kraju, zapoznaj się z podstawowymi informacjami w zakresie praw konsumenta podczas podróży po UE, Norwegii, Islandii i Wielkiej Brytanii - ECK w Europie - Europejskie Centrum Konsumenckie (konsument.gov.pl) Osoby, które przebywają na terytorium Unii Europejskiej mogą korzystać z praw, jakie daje im RODO. Więcej na ten ...
-
Ferie zimowe - te prawa konsumenta warto znać
... deska snowboardowa to też bagaż), reklamację wyślij w ciągu 7 dni. Nie zwlekaj do powrotu z urlopu. Konsument poza zwrotem pieniędzy za uszkodzone narty mógł się domagać zwrotu za ... nakazy uzależnione np. od pogody lub znaków drogowych. Przed podróżą samochodową po Europie – szczególnie zimą, warto zmienić opony na zimowe. Pamiętaj, że przepisy w ...
-
Społeczności internetowe przyszłością sieci
... do jakiego stopnia internauci angażują się w nowe usługi dostępne obecnie w sieci. Z powodu zwiększonej penetracji szerokopasmowych łączy w Europie, użytkownicy mają obecnie więcej okazji do korzystania z Internetu. Internauci w Europie co najmniej raz w miesiącu odwiedzają serwisy społecznościowe (23 proc.), zaś fora internetowe odnotowały 30 proc ...
-
Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów
... na 11. miejscu Austria z sektorem logistycznym o wartości blisko 1,3 mld euro. Logistycy, zarówno w Europie, jak i poza nią, są przekonani, że pomimo chwilowego spowolnienia w światowym ... że problemy w łańcuchach dostaw, które rozpoczęła pandemia, a następnie spotęgowała wojna w Europie, pogłębią się w bieżącym roku. To z kolei sprawia, że 68% ...
-
Handel detaliczny: konieczne nowe strategie rynkowe
... planowany wzrost rynku internetowego w 2012 roku to 16%. Handel detaliczny w Europie Zachodniej zawsze należał do dynamicznie rozwijających się rynków odnotowujących nieustanny wzrost ... wzmocnione poradą ze strony sprzedawcy jest tym, czego oczekuje dzisiejszy konsument". - wyjaśnia Krzysztof Badowski. "Oznacza to, że więksi detaliści powinni odejść ...
-
Branża telekomunikacyjna: nadeszły niespokojne czasy?
... podobnie jak wymogi prawne do dystrybuowania jej na rynku. W Europie trwają prace nad stworzeniem Jednolitego Rynku Cyfrowego, który ma pomóc w ujednoliceniu ... . Widać to także na polskim rynku – tłumaczy Piotr Mieczkowski. Konsument w centrum zainteresowania 82% respondentów badania wskazało zarządzanie doświadczeniami klientów jako priorytet na ...
-
Opakowania plastikowe. Największy problem Europy?
... plastikowych toreb ze sklepów (wymienione przez 26% badanych) to dwa główne czynniki zwiększające świadomość konsumentów na temat problemów związanych z opakowaniami w Europie. W Polsce to właśnie eliminowanie plastikowych toreb jest czynnikiem, który w największym stopniu wpłynął na wzrost świadomości konsumentów – wskazało go 32% respondentów ...
-
Zachowania konsumentów: Polacy przestraszeni pandemią jak nigdy wcześniej?
... się o swoje zdrowie ( 66 proc.). Jesteśmy pod tym względem na drugim miejscu w Europie za Hiszpanią (75 proc.). Na świecie najwięcej osób niepokojących się o własną kondycję ... zdrowie bliskich osób. To powód do zmartwień dla 82 proc. badanych i najwyższy wynik w Europie. Także tu globalnie wyprzedzają nas Chiny, choć niewiele, bo o 1 pp. Zarówno w ...
-
Allianz Trade: niewypłacalność firm wyraźnie wzrośnie
... odsetek (budownictwo, dobra trwałego użytku). Co się stanie, jeśli nastąpi kolejny poważny kryzys finansowy? Niedawne zakłócenia, jakich doświadczył sektor bankowy w Europie i Stanach Zjednoczonych, rodzą uzasadnione pytanie: jaki byłby wpływ kryzysu kredytowego na niewypłacalność przedsiębiorstw? Według naszych szacunków kryzys finansowy, taki jak ...
-
Jak Polacy spędzają urlop
... % urlopowiczów wyjeżdża dwa razy w ciągu roku, a na częstsze eskapady może sobie pozwolić tylko 3% spędzających wakacje poza domem. Podróżując po Polsce i Europie najczęściej wybieramy samochód – odpowiednio 64% i 59% odpowiedzi. Wraz ze wzrostem liczby przewoźników lotniczych rośnie także liczba korzystających z oferowanych przez nich ...
-
Szkodliwy hałas
... stylu życia, tradycji, uwarunkowań historycznych i klimatycznych, hałas stanowi poważny problem w całej Europie. Do tego stopnia, że rocznie ok. 10 milionów osób zmienia ... firmy AEG-Electrolux. Informacje o badaniu Niezależny projekt badawczy na temat hałasu w Europie został zrealizowany na zlecenie AEG – Electrolux w styczniu b.r. przez Market ...
-
Samochody elektryczne coraz popularniejsze
... Pałka, menedżer w dziale doradztwa podatkowego Deloitte. Ogólne zainteresowanie samochodami elektrycznymi w Europie jest duże, ich rzeczywista sprzedaż będzie jednak różna w poszczególnych krajach, ... 480 km. Z raportu Deloitte wynika, że ilość pieniędzy, które respondenci w Europie są w stanie przeznaczyć na zakup auta znacznie się od siebie różni w ...
-
Polacy mają zaufanie do banków
... sobie z niepewnością na międzynarodowych rynkach finansowych. Warto też zauważyć, że w Europie średnio 55% klientów banków detalicznych przyznało, że ich zaufanie do sektora ... dotyczy aż 70% klientów w Polsce i jest to wyższy wskaźnik niż w Europie, gdzie z usług więcej niż jednego banku korzysta 63% ankietowanych – komentuje Piotr Popowski, ...
-
3 mld zbliżeń, czyli statystyki Visa Europe
... liczba będzie nadal rosła w szybkim tempie, jako że większość nowych terminali instalowanych w Europie od stycznia br. obsługuje płatności zbliżeniowe, ułatwiając detalistom osiągnięcie celu, ... jest akceptacja takich płatności od początku 2020 r. przez wszystkie terminale w Europie. Visa Europe współpracuje z bankami i innymi partnerami, aby do 2020 ...
-
Jak 2. fala pandemii wpływa na zachowania konsumenckie?
... potrzebuje. Mimo to pod względem robienia zapasów nadal jesteśmy na pierwszym miejscu w Europie, razem z mieszkańcami Wielkiej Brytanii. Wśród europejskich konsumentów, którzy szukają ... proc. i 10 proc. naszych respondentów. We wszystkich badanych przez nas krajach w Europie tą drogą najczęściej decydujemy się kupować właśnie rzeczy z tych dwóch ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... i odbierają w sklepie elektronikę (13 proc.), a także jedzenie w restauracjach (12 proc.) – w tym przypadku popularność tej formy zakupu urosła w ciągu miesiąca o 3 pp. W Europie najbardziej przekonani do tej formy zakupów wydają się być Holendrzy. Najczęściej kupują online i odbierają osobiście jedzenie w restauracjach (15 proc.). Na ...
-
Zachowania konsumentów: tania czy zdrowa żywność?
... unikają zamawiania gotowych posiłków, ze względu na wykorzystanie plastikowych opakowań – mówi Irena Pichola, partner, liderka zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej. Coraz popularniejsze produkty lokalne Wielu Europejczyków w ostatnim roku częściej wybiera towary regionalne (60 proc.), pochodzące ze równoważnych upraw oraz ...
-
Polski rynek dóbr luksusowych z rekordem, sztuka zyskuje na znaczeniu
... , co świadczy o rosnącej pozycji Polski na globalnym rynku dóbr luksusowych – komentuje Tomasz Wiśniewski, Partner w Dziale Deal Advisory, Szef Zespołu Wycen w Europie Środkowo-Wschodniej, KPMG w Polsce. Rosnąca liczba zamożnych Polaków napędza rynek Liczba potencjalnych nabywców dóbr luksusowych stale rośnie, a ich wynagrodzenia sukcesywnie się ...
-
Polskie drogie banki
... detalicznej w Polsce i państwach Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Z analizy wynika m.in., że koszty usług bankowych w naszym kraju należą do najwyższych w Europie w relacji do PKB na jednego mieszkańca i poziomu gospodarczego Polski oraz państw OECD. W porównaniu z państwami OECD, klient detaliczny w Polsce ponosi np ...
-
Czarna lista stacji paliw - c.d.
... przez Ministra Gospodarki. System monitorowania i kontrolowania jakości paliw, który ruszy 1 stycznia 2004r. wzorowany jest na rozwiązaniach belgijskich – jednych z najefektywniejszych w Europie. Przeprowadzona w Belgii przed wejściem w życie systemu kontrola jakości paliw wykazała, że ok. 30% sprzedawanego paliwa nie odpowiadało normom jakościowym ...
-
Wyroby alkoholowe i Polacy
... Strong. Klientela whisky wykazuje dużo większe niż przeciętny polski konsument zainteresowanie sportem, książkami, muzyką i spędzaniem czasu poza domem. Tylko 22% z nich nie wyjeżdża na wakacje, podczas gdy reszta podróżuje po Polsce (44%), Europie (28%) lub innych kontynentach (6%). Konsumenci Lodowej dużo rzadziej podróżują ...
-
Upadłość konsumencka
... Zjednoczonych i Kanadzie, a w Europie choćby u naszych zachodnich sąsiadów, a także w Wielkiej Brytanii, czy Szwajcarii oraz wielu innych państwach i spełniają swoją rolę. Najwyższy czas, aby takie regulacje zaczęły funkcjonować także w Polsce – komentuje Adam Łącki. Projekt ustawy o upadłości konsumenckiej przewiduje, że konsument, który nie radzi ...
-
Zielona Księga pomoże konsumentom w Unii
... którym niedozwolone jest nadużywanie pozycji dominującej. Obecnie ochrona konkurencji w Europie realizowana jest głównie przez urzędy antymonopolowe. Niedoceniana zaś jest ... . Ma to zwiększyć dostępność tej drogi dochodzenia roszczeń, ponieważ konsument w praktyce nie ma możliwości udowodnienia na przykład zawiązania zmowy cenowej. Innym ...
-
Linie lotnicze: nieuczciwe oferty i strony internetowe
... oparty na blisko 5 000 skarg, które napływały do Centrów w całej Europie w 2006 r. Wydaje się, że rozsądnym rozwiązaniem w obecnej sytuacji byłoby wprowadzenie w ... praktyk zalicza się obowiązkowe ubezpieczenie będące elementem oferty albo sytuacje, w których konsument zmuszony jest do wyraźnego wycofania się z klauzuli dotyczącej ubezpieczenia, ...
-
Rynek czekolady a święta
... kategorii dzięki zróżnicowanej ofercie, wśród której każdy, nawet najbardziej wybredny konsument, znajdzie coś dla siebie. Najbardziej dynamicznie rozwija się segment premium (11 proc ... ważnym trendem, który w Polsce jest jeszcze nieco mniej widoczny niż w Europie Zachodniej i USA, jest dbałość o zdrowie i dobre samopoczucie. Coraz więcej Polaków ...
-
UE: "kolejowe" prawa konsumentów większe
... Europie konsumenci w razie problemów mogą liczyć na pomoc Europejskiego Centrum Konsumenckiego. W przypadku opóźnień ... z powodu opóźnienia pociągu o ponad 4 godziny stracił dalsze połączenie lotnicze do stolicy jednego z krajów europejskich. Konsument był zmuszony do zmiany rezerwacji na następny dzień i nocowania w hotelu. Koszt zakupu nowych ...
-
Etyka w biznesie coraz ważniejsza
... of Management Accountants). Organizacje kierujące się zasadami etyki nie są z pewnością w biznesie zjawiskiem nowym. W czasie rewolucji przemysłowej w Stanach Zjednoczonych i Europie wiele firm wzrastało na tradycjach filantropijnych. Tym, co odróżnia współczesne podejście do etyki, jest konieczność uwidocznienia jej decydującej roli w strategiach ...
-
Silver economy
... Day we Wrocławiu – dojrzałe modelki prezentowały stroje znanych firm, udowadniając, że osoby starsze również mogą wyglądać modnie i atrakcyjnie. Badania przeprowadzone w Europie Zachodniej nie potwierdzają stereotypu, że osoby starsze boją się nowości i robią tradycyjne zakupy. 65% kobiet w wieku powyżej 50 roku życia ...
-
Najpopularniejsze skargi konsumentów 2011
... czy sprzedawców internetowych, wręcz przeciwnie – standardy raczej ulegają poprawie. Konsumenci coraz więcej podróżują po Europie i korzystają z udogodnień, jakie daje Wspólny Rynek, np. możliwości zakupów przez Internet w innych ... urlop w wysokości 25 proc. ceny wycieczki. W efekcie działania Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich, konsument ...
-
Opinie klientów lepsze niż reklama
... niż opisy pochodzące od producentów. Natomiast doświadczenie jednego z największych w Europie internetowych sklepów z elektroniką, pokazuje, że osoby, które czytają opinie, ... za pomocą tradycyjnej reklamy staje się coraz mniej skuteczne. Współczesny konsument przejawia syndrom zmęczenia natłokiem informacji, którymi bombardowany jest każdego dnia ( ...