-
Sytuacja ekonomiczna MSP w IV kw. 2008
... próby redukcji wydatków - głównie na reklamę, marketing, premie/bonusy/prowizje dla pracowników. W przypadków firm średnich istotnie większe cięcia będą dotyczyły premii/bonusów/prowizji dla pracowników, świadczeń socjalnych. Można się również spodziewać większej niż w przypadku firm małych redukcji zatrudnienia. Niemal 1/3 badanych przedsiębiorstw ...
-
Branża HoReCa perspektywiczna
... w zupełnie innych działaniach i nie wymaga funduszy na ciekawe opakowanie. - Marketing produktu dla gastronomii jest inny, bo zupełnie inna jest grupa ... rzecznik prasowy Grupy Sobieski. Gdzie jest mój kawałek tortu? Niestety, każda z firm oszczędnie dzieli się informacjami o dochodach czerpanych z dostarczania produktów dla biznesu restauracyjnego ...
-
Sektor MSP: obecność w Internecie istotna
... strategia na przyszłość. Przemyślane, kreatywne i efektywne wykorzystanie Internetu może przyczynić się do sukcesu szczególnie małych i średnich firm, które na ogół nie dysponują dużymi budżetami na marketing i promocje. Razem z Google i home.pl będziemy przekonywać polskich przedsiębiorców, że warto zaistnieć w Internecie” – mówi Henryka Bochniarz ...
-
Social media w różnych branżach
... społecznościowych są zainteresowane firmy farmaceutyczne, gdyż wydają ponad 32% budżetu na marketing na pozyskiwanie nowych klientów poprzez to medium. Lekarze oraz ... tu znaleźć wiadomości na temat kierunków rozwoju, przeglądać artykuły i informacje na temat firm. Biuletyn ten, obejmujący całą branżę chemiczną, omawia wpływ regulacji prawnych ( ...
-
Wybieramy polskie produkty
... mnożyć. Wśród sieciowych detalistów też niewiele jest firm z przewagą rodzimego kapitału. Bardzo ekspansywna Biedronka jest portugalska, Carrefour - francuski, Tesco - brytyjskie, Netto - duńskie, a Lidl i Kaufland - niemieckie. W Marketingowym Rankingu Sieci Detalicznych (Firma badawcza Kondej Marketing) polska sieć delikatesów Piotr i Paweł jest ...
-
Dobry model biznesowy receptą na sukces
... wyjść poza ramy Alex Osterwalder, autor książki „Business Model Generation” twierdzi, że powszechna jest skłonność firm do kopiowania istniejących modeli biznesowych. Wszyscy doskonale znamy tę łatwość do robienia rzeczy po staremu ... . I ostatnie - na czym przede wszystkim chcemy zarabiać. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
CorelDRAW w wersji Small Business Edition
... na rynek wersję Small Business Edition pakietu CorelDRAW Graphics Suite X5. Najnowszy pakiet jest przeznaczony dla małych oraz rozpoczynających działalność firm i zawiera wszystkie narzędzia niezbędne do tworzenia profesjonalnej grafiki i przyciągających wzrok materiałów reklamowych: od niepowtarzalnych logo i znaków do efektownych materiałów ...
-
Social media jako narzędzie marketingowe
... nią zabiegać. Do tego celu najlepiej - zdaniem osób odpowiedzialnych w polskich firmach za marketing - nadaje się Facebook, który lidera rodzimych społeczności, czyli NK.pl na ... reputacji, określanej na podstawie aktywności w społecznościach prowadzi w procesie rekrutacji 43 procent firm przepytanych w ubiegłym roku przez Microsoft. Co więcej, prawie ...
-
Pinterest a sprzedaż w e-commerce
... cen. Wtedy produkty luksusowe otrzymują 1,1 przepięcia, a reszta sklepów 1,8. Warto zwrócić uwagę, że użytkownicy Pinterest bardziej ufają rekomendacją swoich znajomych, niż firm. Potwierdza to trend, który można obserwować w innych mediach społecznościowych. Czy uda się w Polsce? Nowe możliwości, jakie daje Pinterest sklepom internetowym ...
-
Testowanie aplikacji to 1/4 wydatków na IT
... mobilny stanowi podstawowe narzędzie budowania relacji z klientami i pracownikami, niemal połowa badanych firm (45 proc.) wciąż nie wystarczająco docenia znaczenie funkcjonalności i bezpieczeństwa ... jeszcze większego znaczenia - mówi Matt Morgan, Vice President, Product Marketing, Software, HP. - Aby usprawnić ten obszar działalności organizacji, ...
-
Firma w Internecie to nie tylko strona www
... nawet na własnej stronie internetowej pomogą w podjęciu decyzji. Content marketing to koncepcja oparta na udostępnianiu potencjalnym klientom wartościowych treści w różnych ... . Katalogi Jednym z prostszych sposobów na dodatkową i darmową promocję są katalogi firm, czyli serwisy internetowe gromadzące informacje o sklepach internetowych oraz ...
-
Nowoczesna Gospodarka: zatrudnienie w II kw. 2014
... wzrost zatrudnienia na stanowiskach wymagających wiedzy specjalistycznej m.in. Merchandising, Marketing czy Programy Lojalnościowe. Specjaliści Ci mają za zadanie pomóc nam ... pomiędzy przedsiębiorstwami. Próba badawcza to ponad 100 firm korzystających z usług ADP Polska, w tym 1/3 firm produkcyjnych, 2/3 firm usługowych, w tym ok. 100 tys. ...
-
Warszawski rynek biurowy w obliczu zmian
... nie tylko bezpośrednie zachęty finansowe i lokalizacja mają wpływ na decyzję firm poszukujących powierzchni biurowych, ale także wartość dodana oferowana w postaci ustalonej ... , komunikacja nieruchomości obejmująca również takie zagadnienia jak relacje z najemcami, czy też marketing oraz budowanie biznesu w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju ...
-
Jak polski e-commerce może pozyskać zagranicznych klientów?
... Maciej Wyszyński w Sociomantic Labs. Niech cię zobaczą, niech cię zrozumieją Programmatic marketing pozwoli dotrzeć do zagranicznych klientów z „grubszym portfelem” przeznaczanym na zakupy ... , muszą dostosowywać swoje działania do zmian rynkowych. Szansą dla polskich firm e-commerce jest wyjście do międzynarodowych klientów oraz zachęcanie do ...
-
Reklama w Internecie górą
... mikro (od 1 do 9 pracowników), małych (10-49 pracowników) i średnich firm (50-249 pracowników). Odpowiedzi ankietowanych wskazują, że 66 proc. z nich ... targach (6 proc.), w telewizji (4 proc.), w trakcie bezpośredniego kontaktu z klientem, przez marketing szeptany (2 proc.), media społecznościowe, podczas eventów i konferencji, przez stronę ...
-
Rynek pracy specjalistów 2015
... przemysł lekki, gdzie odnotowano 12,5% wzrost liczby ogłoszeń o pracę oraz marketing, media, reklama z ponad 14% wzrostem. Mocno trzyma się także transport i logistyka – ... na pracowników produkcji. Malejące ceny ropy cieszą kierowców oraz właścicieli firm transportowych. Specjaliści ds. logistyki znaleźli się na trzecim miejscu pod względem ...
-
Mieszkanie Plus: czy deweloperzy obawiają się zmian?
... zaparkowanych samochodach widać, że nie mieszkają najbiedniejsi. Katarzyna Pietrzak, Senior Marketing Manager w Nexity Polska Z pewnością realizacja programu Mieszkanie Plus wpłynie na rynek ... mniej jednak będzie to niewielki odsetek potencjalnych klientów firm deweloperskich. Dlatego w tym programie nie widzę żadnego zagrożenia dla działalności ...
-
Wysoka jakość obsługi tłumaczy wyższą cenę
... . — Podczas badania, dzięki któremu możliwe było ustalenie wskaźnika DCX wielu firm, zadawano przedstawicielom wybranych organizacji wiele pytań, których celem było ustalenie, ... zwyczajnie opłaca się wydawać pieniądze na jakość obsługi, nawet kosztem podniesienia cen. Marketing to nie wszystko Jeszcze jeden ważny wniosek płynie z badań ...
-
Jak swoją sytuację na rynku oceniają specjaliści i menedżerowie?
... a znacząca większość (62%) nie szuka aktywnie ofert i nie aplikuje do firm - trzeba do nich trafić z ofertą bezpośrednio. Mimo dużej dostępności kandydatów ... , spersonalizowanym do nich przekazem” - podkreśla Joanna Kuzioła, menedżer Antal Sales & Marketing. Kandydaci również coraz bardziej kategorycznie stawiają warunki zmiany pracy. Podobnie ...
-
„Mieć przechlapane” jak polski menadżer?
... ale także czynnikach pozafinansowych. Presja związana z podwyższaniem wynagrodzeń powoduje, że zarządy firm często inwestują w pracowników liniowych, na niższych szczeblach, a tym samym na ... pracowników, firmy wydają na to mnóstwo pieniędzy. Zapominają jednak, że sam marketing się nie uda, jeżeli pracownicy, którzy każdy dzień spędzają w biurze, ...
-
Polski rynek kapitałowy. Najwyższa pora na strategię
... z raportu Analizy.pl. Ledwie 3,7 proc. oszczędności Polacy trzymają bezpośrednio w akcjach i obligacjach firm notowanych na GPW. Pośrednio jest to trochę więcej. Należy pamiętać o oszczędnościach ... Macieja Jędrzejaka, kluczem do sukcesu brokerów może się okazać marketing oraz długoterminowa edukacja klientów, która pozwoli na wychowanie nowej, ...
-
Trendy HR 2018: po pierwsze społeczna odpowiedzialność
... jest dominującym sposobem zarządzania w polskich firmach. Wskazało na nią 41 proc. firm. W nieco ponad jednej trzeciej przedsiębiorstw obserwujemy model, w którym ... (w sumie 49 proc.). Dodatkowym celem prowadzonych działań w Polsce jest budowanie wizerunku, marketing i wsparcie sprzedaży (27 proc.). W analizie obejmującej wyniki badań we wszystkich ...
-
Czy chatboty wyprą aplikacje mobilne?
... że działają one znacznie szybciej niż aplikacje mobilne. W dzisiejszych czasach zarówno konsumenci, jak i właściciele firm cenią sobie szybki przepływ informacji, który nie zawsze jest możliwy przy korzystaniu z aplikacji. Boty ... którym za pomocą chatbota konsument uzyskuje dostęp do wszystkich potrzebnych informacji. Andrzej Goleta, Digital Marketing ...
-
Sztuczna inteligencja w biznesie. Wyzwania i możliwości
... znaczeniu i znajduje zastosowanie w kolejnych branżach. IDC prognozuje, że w 2020 r. wydatki firm związane z wdrożeniem machine learning i sztucznej inteligencji wyniosą aż 47 miliardów USD. ... obrazów lub tworzenie prognoz). Motoryzacja, medycyna, HR, IT, finanse, marketing, e-commerce, retail, handel - niemalże w każdej branży AI może ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 4/2019
... zajął amerykański Wal-Mart, działający w 29 krajach. W pierwszej dziesiątce detalistów znalazło się siedem firm ze Stanów Zjednoczonych, dwie z Niemiec oraz jedna z Wielkiej Brytanii. Cztery spółki ... czy fałszywych informacji. – Warto też zwrócić uwagę na influencer marketing, który jest ostatnio dość popularną formą promocji. Portal The Atlantic ...
-
Które prognozy trendów IT 2018 okazały się trafne?
... tej kwestii wśród swoich pracowników . RODO – bodziec dla poprawy bezpieczeństwa infrastruktury IT Dla większości firm działających w Europie rok 2018 upłynął pod znakiem dostosowania procedur przechowywania i przetwarzania danych użytkowników do wymogów ... kraj będzie podążał za globalnymi trendami rozwoju BDaaS. Marcin Zmaczyński, Head of Marketing ...
-
Jak zmieniają się osiedla mieszkaniowe?
... kolejne 10 lat. A co o zmianach na osiedlach mieszkaniowych sądzą przedstawiciele firm deweloperskich? Andrzej Gutowski, wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży Ronson Development ... zawierał części rekreacyjne, stałą temperaturę powietrza, oczyszczacze. Ewa Skibińska, marketing manager Nowa Papiernia, dyrektor marketingu RED Development Przez ostatnią ...
-
Polskie MŚP bardziej optymistyczne niż reszta?
... miesiącach, charakteryzuje firmy amerykańskie. Jednocześnie, zdaniem 42 proc. wszystkich badanych firm, wojna handlowa między USA a Chinami to jeden z najpoważniejszych ... - planują inwestycje, które pomogą w przezwyciężeniu trudności. Głównie w obszarach takich jak sprzedaż i marketing, IT i szkolenia pracowników. Polska perspektywa Polskie MŚP na tym ...
-
W rekrutacji pracowników liczy się informacja zwrotna
... zostawia po sobie dobre wrażenie u rekrutowanych - mówi Julia Urbańska, Marketing & Customer Experience Senior Manager, eRecruiter. Trudna droga informacji zwrotnej Według odpowiedzi pracodawców, przedstawionych w raporcie eRecruiter, informacja zwrotna od firm dociera do specjalistów zdecydowanie rzadziej, niż tego oczekują. Rekruterzy najczęściej ...
-
Ustawa deweloperska i co jeszcze? Rynek mieszkaniowy ostatnich 10 lat
... tylko popyt wewnętrzny, ale też znaczący międzynarodowy kapitał. Roma Peczyńska, marketing manager Red Park (RED Development) Najważniejszymi wydarzeniami ostatnich dziesięciu lat ... z takim o wiele lepiej się współpracuje. Ponadto ważny jest rozwój Polskiego Związku Firm Deweloperskich, w tym m.in. oddziału poznańskiego, do którego Greenbud ...
-
Media społecznościowe znacznie efektywniejsze niż call center
... . Jak czytamy w komunikacie z badania, obecnie najczęściej wykorzystywane przez marketing platformy społecznościowe to Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Snapchat i ... inspiracje, które pozwolą rozkręcić Twój biznes. Media społecznościowe także dla firm z sektora B2B Salesforce podkreśla, że media społecznościowe to dobra przestrzeń do ...
-
Rynek pierwotny. Ile mieszkań kupujemy za gotówkę?
... zł mieszkaniowego długu. Co o udziale transakcji gotówkowych sądzą przedstawiciele firm deweloperskich? Zachęcamy do lektury dalszej części materiału. Radosław Bieliński, Dyrektor ds. Komunikacji ... znaczna większość naszych mieszkań kupowana jest za gotówkę. Ewa Skibińska, Marketing Manager grupy BY MADE Większość osób inwestujących na polskim rynku ...
-
Bezrobocie grozi nawet programistom. Kto jeszcze zatrudnia i ile płaci?
... No Fluff Jobs. Właściwie z dnia na dzień do wstrzymania lub znacznego ograniczenia aktywności zostało zmuszonych wiele firm z takich branż jak np. gastronomia, turystyka, hotelarstwo, beauty, czy eventy. Na pandemii tracą również usługi ... dla pracowników szansa na pracę zamiast jej utraty - przekonuje Marta Steiner, Head of Product & Jobs, Marketing ...
-
Handel detaliczny po pandemii: e-commerce w górę, tracą sklepy stacjonarne
... sprzedaży, marketingu i obsługi klientów ponad 150 tys. firm. O czym mówią? Okazuje się, że aż 87% firm zajmujących się sprzedażą detaliczną potwierdza, że pandemia ... firm może mieć trudności ze spłatą zadłużenia, co zwiększa ryzyko potencjalnej upadłości. Przepływy pieniężne – wszelkie koszty zmienne, takie jak wynagrodzenia, wydatki na marketing ...
-
Prawnik na rynku pracy. Kancelaria prawna potrzebuje nowych kompetencji
... koncernów weszło na nasz rynek, ale i powstało wiele nowych, rodzimych firm, które zaczęły się dynamicznie rozwijać. Wraz z rozwojem wolnorynkowej gospodarki gwałtownie ... zlecenia. Coraz większe znaczenie dla funkcjonowania kancelarii prawnych odgrywa odpowiedni marketing. Wszystkie te zmiany wywarły ogromny wpływ na postrzeganie zawodu prawnika – ...