-
Zarobki w Polsce: trendy 2015
... firmy dzielą jednostki finansów na bardziej specjalistyczne komórki (sales finance, marketing finance). Tworzą się także poszczególne obszary finansów: dział planowania, budżetowania i ... dobrze jeden, dwa obszary terapeutyczne, ponieważ sytuacje, gdy przedstawiciele firm zajmowali się kilkoma lub kilkunastoma produktami w jednym cyklu zdarzają się ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2015 i prognoza I kw. 2016
... . 2016 – OSŁABIENIE KONDYCJI Na pierwszy kwartał przedstawiciele mikro, małych i średnich firm prognozują dalsze osłabianie się kondycji krajowej gospodarki. Pesymistyczny scenariusz zakłada, ... w nowe oprogramowanie (minus 96.6 pkt. wobec minus 75,3 pkt.) oraz wydatkach na marketing i reklamę (spadek z minus 51,2 pkt. do minus 77,4 pkt.). Informacje o ...
-
Firmy dbają o zdrowy styl życia
... Badanie „The Honest Product”, przeprowadzone wśród członków CGF i Chartered Institute of Marketing, pokazuje, że 90 proc. korporacji dostrzegło, że konsumenci są ... duży postęp w zakresie realizacji czterech zobowiązań ustalonych w 2014 r. Aż 78 proc. firm zobowiązało się do upublicznienia swoich polityk dotyczących żywienia i receptur produktów. Jest ...
-
Rynek pracy specjalistów I poł. 2021
... międzynarodowym czy utrudnienia w pracy z siedzib firm, szczególnie odbijające się na logistykach, utrudniające tworzenie planów rekrutacyjnych i organizację pracy. Topową dziesiątkę najbardziej aktywnych kandydatów uzupełniają specjalizacje związane z branżą kreatywną, np. marketing, media/sztuka/rozrywka, public relations, reklama i grafika ...
-
Dobra luksusowe: spadki sprzedaży i zwrot ku e-commerce
... setki. Top 10 zwiększyło swój udział w całkowitej sprzedaży dóbr luksusowych firm Top 100 o 0,2 punktu procentowego. Chociaż wszystkie firmy pierwszej dziesiątki, z wyjątkiem ... sprzedaż spadła o 33 proc.– mówi Bartek Bobczyński, dyrektor, lider Advertising, Marketing & Commerce, Deloitte. Najwięcej spółek w ogólnym zestawieniu to firmy produkujące ...
-
Zaufanie w handlu elektronicznym
... im potknięć charakterystycznych dla programów nadawanych na żywo. Ludzki, osobisty i autentyczny ton dialogów internetowych firm z klientami jest pierwszym warunkiem, który trzeba spełnić, by w ogóle można myśleć o budowie rynkowego zaufania ... 2&menu=ebiz&text=btxt/ecommerceissues Kwarciak B.: "56,7 kilobajtów zaufania na sekundę", Modern Marketing ...
-
Internet PR a komunikacja kryzysowa
... Internet PR nastąpił w latach 1998 – 2001. Badania z roku 2002 pokazały, że ponad 41 proc. firm regularnie prowadzi monitoring internetu w celu wykrycia ewentualnych niebezpieczeństw mogących być źródłem sytuacji kryzysowej, a ponad ... , przedsiębiorstwo może ponieść surowe konsekwencje. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Sektor MSP: ocena III kw. i prognoza IV kw. 2009
... wynika, że ostatnie 3 miesiące tego roku to czas na wydatki reklamowo-promocyjne. Marketing i reklama, utrwalanie marki, maksymalne wspieranie sprzedaży – w te obszary ... < 250 osób). Skaner MŚP to systematyczny dostęp do informacji o stanie firm, które zatrudniają ok. 2/3 wszystkich pracowników w Polsce. Wśród przedsiębiorstw w Polsce 99 ...
-
Nazwa produktu spożywczego - stereotypy nazewnicze
... efektywną formułą komunikowania nowego lub zrewitalizowanego komunikatu marki. Dlatego wiele firm decyduje się na zmianę nazwy produktów, a wykorzystanie zmiany nazwy ... Stosowanie konwencji nazewniczej dobre jest dla firm małych, których nie stać na uczciwy i w odpowiedniej skali budowany marketing. Firmom tym grożą jednak poważne konsekwencje. ...
-
Utrata danych: sektor MSP bez planu B
... przetwarzać będą tylko osoby upoważnione – mówi Arkadiusz Chłopik, Office Marketing Manager, Xerox Polska. Przedsiębiorstwa nie muszą posiadać w swoich strukturach ... – mówi Cezary Grzebalski, Lider projektu ds. elektrycznych, Skanska Property Poland. Dla firm zabezpieczanie się przed krytycznymi sytuacjami ma wiele oczywistych korzyści, takich ...
-
Rynek pracy specjalistów II kw. 2014
... do 10 osób. Ta informacja również wskazuje, że warunki dla rozwoju firm są coraz lepsze. KTO ZATRUDNIAŁ Tradycyjnie już największy popyt na pracowników odnotowano ... w związku z tym dynamicznie powiększają zespoły. Coraz więcej firm zaczyna inwestować w pracowników działów wspierających, takich jak marketing czy PR. Firmy nie inwestują w rozwój tych ...
-
Targi Outsourcingu - Innowacje dla Twojego biznesu
... : HR Wsparcie Sprzedaży IT Marketing TSL/Usługi kurierskie CFM BPO Księgowość/Rachunkowość Doradztwo/Konsulting Call Center Zarządzanie nieruchomościami Biuro Odwiedzającymi są firmy, które poszukują oferowanych przez wystawców rozwiązań przyczyniających się do zoptymalizowania kosztów. Są nimi reprezentanci nie tylko firm, ale i poszczególnych jej ...
Tematy: Targi Outsourcingu, targi -
Chwilówki już nie na cenzurowanym?
... wizerunkiem. Niezgodnie z realiami stosowanych przez nie praktyk biznesowych, określano je mianem firm, które wyzyskują swoich klientów, żerują na ich naiwności oraz stosują ... finansowania, poprzez projektowanie produktów kredytowych i zarządzanie ryzykiem, marketing, a skończywszy na procesie kredytowym i zarządzaniu sprzedażą. Pozabankowy ...
-
Podnosimy poziom polskiej ambicji. Wywiad z prezesem PZU SA, Michałem Krupińskim
... . Czy nie doprowadzi to do dalszego pogorszenia reputacji firm ubezpieczeniowych i do odpływu klientów? Niestety, w całej tej sytuacji nie bez winy była część ubezpieczycieli psujących rynek. Chcieli szybko zyskiwać udziały, wykorzystując do tego agresywny marketing i sprzedaż w systemie direct. Efektem ich nieodpowiedzialnych działań były ...
-
Parlament Europejski a nowe technologie. 5 wyzwań
... zagrożeniami płynącymi z sieci, musi podjąć dalsze kroki. Przede wszystkim kluczowe będzie zachęcenie firm i jednostek administracji do implementacji systemów bezpieczeństwa. Nawet najlepsze systemy reagowania i liczące setki ... https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/dem/monitor/scoreboard Marcin Zmaczyński, Head of Marketing ...
-
Covid-19 vs. kryzys 2008 na rynku mieszkaniowym
... popytu i wiele firm zdecydowało o wstrzymaniu realizacji inwestycji. ... firm zaproponowało większe promocje. W trzecim etapie Osiedla Natura w ofercie zostało kilka ostatnich mieszkań, których ceny podnieśliśmy, w związku z dużym zainteresowaniem. W Osiedlu Łomianki ceny utrzymujemy na podobnym poziomie, jak przed pandemią. Ewa Skibińska, marketing ...
Tematy: Covid-19, rynek mieszkaniowy -
Kto ponosi odpowiedzialność za szczepionki na COVID-19?
... więc dziwnego, że od początku pandemii rozpoczął się swoisty wyścig firm farmaceutycznych, które zmobilizowały wszelkie dostępne siły i środki, aby jak ... r. Komisji Europejskiej warunkowe dopuszczenie do obrotu (CMA, z ang. trybie Conditional Marketing Authorisation) w całej Unii pierwszej szczepionki przeciw Covid-19 o nazwie Comirnaty wyprodukowanej ...
-
Nie ma cyberbezpieczeństwa bez specjalistów
... i certyfikacje są kluczowymi sposobami na rozwiązanie problemów z lukami w umiejętnościach. 95% liderów firm uważa, że certyfikaty techniczne mają pozytywny wpływ na zespół, a 81% woli ... luki w umiejętnościach do 2026 roku – mówi Sandra Wheatley, SVP Marketing, Threat Intelligence and Influencer Communications, Fortinet. Informacje o metodologii ...
-
BSS: jaki rynek pracy w usługach dla biznesu?
... . firm nie wprowadziło podwyżek inflacyjnych. Wynagrodzenia w sektorze rosną wraz z oczekiwaniami kandydatów i ich ograniczoną dostępnością. Największy wzrost w sektorze BSS odnotowano w obszarach: IT – o 11,3 proc., administracji – o 10,5 proc., HR – o 9,5 proc. oraz finansów i bankowości – o 8,7 proc. Na kolejnych miejscach plasują się: marketing ...
-
Po co mi w firmie to IT?
... prezentowanych przez entuzjastów technologii internetowych. Można powiedzieć, że wiele tych firm powstało dlatego, że nie było czasu (nie dano go sobie! ... Dobry szef informatyki to strateg rozumiejący cele realizowane przez firmę, rozumiejący marketing oraz rozumiejący potrzeby kolegów z działów marketingu i sprzedaży, nie zapominając oczywiście o ...
Tematy: it -
Jaki jest menedżer idealny?
... oraz prawno. Na stanowisku wiceprezesa chętnie widzieliby natomiast także absolwenta kierunku marketing i zarządzanie. „Dobry manager powinien znać profil działalności firmy, ... języków obcych, dobrą znajomością przynajmniej jednego z nich nie zawsze mogą pochwalić się prezesi firm z kapitałem polskim i mieszanym. Nie jest też ona od nich wymagana ...
-
Większy optymizm w polskim biznesie
... kontroli kosztów. 81% firm na ... firm ogłasza wzrost przychodów i zysków. Planowane wydatki w obrębie poszczególnych działów wzrosną w 2011 roku, co jest kolejnym potwierdzeniem większego optymizmu w polskim biznesie. Wygląda jednak na to, że firmy inwestują tylko tam, gdzie dostrzec można wyraźne korzyści inwestycyjne, np. w sprzedaż i marketing ...
-
Prowadzenie sklepu internetowego - logistyka
... marki w sieci. W przypadku sklepu internetowego dochodzą oczywiście koszty związane z jego promocją (marketing, pozycjonowanie, itp.), ale te nie są na tyle wysokie, aby ... , funkcjonowanie Poczty Polskiej, taka opcja wydaje się pewniejsza i szybsza. W przypadku małych firm to może być opcja droższa. Małym firmom trudno wynegocjować z firmą kurierską ...
-
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
... . Obawa przed mniejszymi wpływami znajduje odzwierciedlenie w cięciach wydatków na marketing i reklamę. „Porównanie sumy wydatków reklamowych branży finansowej w okresie I-IV 2014r. ... grudniu trwała kampania udostępnionej przez ING internetowej platformy handlowej dla firm Aleo. W swojej najnowszej kampanii ING promuje pożyczki gotówkowe, które ...
-
Proces rekrutacyjny. Liczy się jakość, a nie ilość?
... wzięli udział kandydaci odpowiadający profilowi stanowiska – mówi Julia Urbańska, marketing manager w eRecruiter. W rekrutacji czas ma pierwszorzędne znaczenie ... kandydatów na temat procesu rekrutacyjnego nadal nie jest powszechną praktyką wśród firm. Przeprowadza je tylko 14% przedsiębiorców. Co czwarty pyta o doświadczenia kandydatów w procesie ...
-
System telematyczny w transporcie: jak wybrać?
... , poznania „samego siebie” będzie trudno wdrożenie uczynić efektywnym… Grzegorz Janaś, Marketing Manager w frameLogic: - Zanim klient podejmie decyzję o wdrożeniu lub zmianie ... do wielkości i potrzeb klienta. Niezależnie czy mówimy o integracji z rozwiązaniami firm trzecich, uruchomianiu w przyszłości dodatkowych modułów, czy modyfikacji lub wręcz ...
-
Zamknięty rachunek powierniczy a ceny mieszkań
... środków własnych. Zamknięte rachunki powiernicze mogą być dużym problemem dla mniejszych firm, gdyż w przypadku tego rozwiązania pieniądze wpłacane przez klientów pozostaną w banku ... to wzrost o około 200 zł za metr kwadratowy mieszkania. Piotr Zagórski, Marketing Manager w Nexity Polska W naszym przekonaniu zamknięte rachunki powiernicze nie będą ...
-
Candidate Experience, czyli o wysokich kosztach złej rekrutacji
... przez kandydatów i klientów, jest w naszym kraju coraz większa. Julia Urbańska, Marketing & Customer Experience Senior Manager w eRecruiter, podkreśla jednak, że nie oznacza ... Studio Pracy – kreatywną przestrzeń spotkań rekrutowanych z rekruterami. Usłyszeć kandydata Świadomość firm co do znaczenia candidate experience nie oznacza, że podejmują one w ...
-
Nie wszystkie rekrutacje zamarły. Gdzie jest praca dla specjalistów i menedżerów?
... menedżer odpowiedzialny strategicznie za zespoły Engineering & Operations oraz Sales & Marketing w Antal, zarządzający przedsiębiorstwami doskonale zdają sobie sprawę, że ... działalności jest zapewnienie bezpiecznych warunków pracy w czasie pandemii Covid-19. Niemal połowa firm (43%) chce również dostosować zakres obowiązków pracowników do wymogów ...
-
Global eMarketing zmienił nazwę
Firma Global eMarketing SA istniejąca od 1999 roku zmieniła nazwę na Gemius SA. Zmiana nazwy to konsekwencja prowadzonych przez firmę działań zmierzających do umocnienia jej wizerunku jako firmy badawczej. Nazwa Gemius, stosowana dotychczas jedynie w odniesieniu do sztandarowego badania firmy, jest silnie zakorzeniona w świadomości użytkowników. ...
Tematy: global emarketing -
Lojalność partnerów w relacjach biznesowych
... rozumiana "lojalność" może mieć znaczenie dla utrzymania klienta w przypadkach, gdy w grę wchodzą interesy dwóch firm? Jak ostra jest granica między racjonalnością i emocjami w podejmowaniu decyzji biznesowych? W jaki sposób ... Edwards, "Organizacje skuteczne w sprzedaży", IFC Press 2003 Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
Tematy: -
Tworzenie przyjaznych stron WWW
... nudzą, ignorują standardowe formy reklamy, nie mają ochoty czytać długich tekstów. Oczekują od firm internetowych najwyższej jakości i wysokiej użyteczności proponowanych rozwiązań. Śledzenie trendów doświadczeń rynku amerykańskiego ... Janmedia Interactive, kontakt: tkarwatka@janmedia.com Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Pierwszy kontakt z mediami
Biuro obsługi klienta lub recepcja to najczęściej źródło pierwszego kontaktu firmy z otoczeniem. Życie pokazuje, że pierwszy kontakt firmy z dziennikarzem może istotnie wpłynąć na to czy i co o niej napisze. Nie dalej niż wczoraj zadzwoniłem do kolegi z działu marketingu w stowarzyszeniu branżowym w sprawie organizacji seminarium. Telefon miał ...
-
Opakowanie - niemy sprzedawca
... niższej jakości etykiety, korelującej z grafiką wód z podobnej półki. Zmiany związane z uporządkowaniem oferty produktowej najczęściej dotyczą firm, których asortyment znacznie się rozbudował. Zdarza się, że duża ilość produktów powoduje, że klienci ... FDT. kontakt: k.szydzinska@fdt.com.pl Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Tradycyjne a internetowe spółki handlowe
... firmy: finanse i księgowość, logistyka (która zarządza magazynem i transportem), sprzedaż i marketing. Wszystkie elementy modelu, to jest zarząd, działy logistyki, sprzedaży i marketingu ... decyzji strategicznych w każdej spółce handlowej. Istotnym elementem ograniczającym wejście firm na nowe rynki są zasoby strategiczne, które wynikają z konieczności ...