-
Cena prądu zdecyduje o wyborze dostawcy?
... czasie IX Konferencji Marketingowej ("Komunikacja, Marketing i obsługa klienta po wydzieleniu operatora systemu dystrybucyjnego") firma świadcząca usługi call center - ContactPoint zaprezentowała wyniki badań rynku, stanowiących odzwierciedlenie bieżącego ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych XI 2010
... tworzonym przez Kondej Marketing Marketingowym Rankingu Sieci Detalicznych w sposób wyraźny odczuwa się już ożywienie charakterystyczne dla firm handlowych pod koniec roku. Rozpoczęły się już akcje promocyjne i coraz więcej wiadomo również o spodziewanych wynikach sprzedażowych poszczególnych sieci w 2010 roku. W ...
-
Zarobki specjalistów i menedżerów w I poł. 2011 roku
... podjęcie zatrudnienia w niewielkim mieście. Zdarza się tak najczęściej w przypadku firm produkcyjnych, które często ulokowane są z dala od największych aglomeracji” – ... Engineer z wąską specjalizacją sięgały 10 000 PLN brutto miesięcznie. Sprzedaż i marketing Jak wynika z badania, specjaliści i menedżerowie zajmujący się sprzedażą i marketingiem są ...
-
Łączymy biznes z inwestorami i uczelniami na targach Inno-Tech Expo
... wydarzenia (17 października), który będzie otwarty tylko dla wystawiających się firm i instytucji, których przewidujemy na obecną chwilę co najmniej 200. Pozostałe ... Biznesu, Interia.pl, Dziennik Internautów, Magazyn Proseed, Mam Startup, Nowy Marketing, Marketing przy Kawie, Scientific American, Forbot, PAR, Retail360.pl, RetailTrends Polska, GoMobi ...
Tematy: -
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... wydatki reklamowe największych graczy z branży FMCG – Unilevera i P&G, oraz firm telekomunikacyjnych. Nakłady na reklamę ograniczyli wszyscy operatorzy telefonii komórkowej z ... reklama desktopowa będzie rosła w tempie 10% rocznie. Globalne wydatki na mobile marketing osiągnęły w 2012 roku wartość 8,3 mld USD, co stanowi 9,5% wydatków na reklamę w ...
-
Kampania e-mail: co warto wiedzieć?
... e-mail to taktyka marketingowa, która wciąż wiąże się z negatywnymi emocjami. Na szczęście, istnieje wiele firm, które wiedzą, jak przeprowadzić profesjonalną kampanię tego typu. Mimo powszechności spamu, "pocztowy" marketing ma się całkiem dobrze i może doprowadzić do wielu biznesowych sukcesów. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych ...
-
Zarobki w działach PR i marketingu 2013
Połowa pracowników działów PR i marketingu zarabiała w 2013 roku powyżej 5 000 PLN – wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak. Specjaliści ds. Public Relations otrzymywali wynagrodzenie o 15% wyższe niż specjaliści ds. marketingu. Na najwyższe zarobki w branży mogli liczyć zatrudnieni w województwie ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2014
... do 2013 roku. Reklama graficzna, marketing w wyszukiwarkach oraz ogłoszenia odnotowały wzrosty, podczas gdy e-mail marketing niewielki spadek. Niekwestionowanym liderem pod względem ... .pl, TradeDoubler (szac.), TVN, TVP, Vivaki. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te ...
-
Ustawa konsumencka w call center
Po wejściu w życie nowej ustawy Prawa konsumenta, na firmy prowadzące telemarketing oraz call center padł „blady strach”. Specjaliści prognozowali masowe zwolnienia w branży i utratę pracy przez nawet 10 tysięcy osób. Rzeczywistość okazała się łaskawsza - pomimo wielu istotnych ograniczeń, uwzględniający prawa konsumentów telemarketing nadal jest ...
-
Zarobki w PR i marketingu w 2014 roku
Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat znacząco wzrosła rola działów public relations oraz marketingu w funkcjonowaniu organizacji. Na popularności zyskały również związane z tymi działami terminy: kreowanie wizerunku firmy, dbanie o relacje z klientami itp. Powstały też nowe stanowiska pracy, na których pracownicy odpowiedzialni są za tzw. ...
-
Kupno mieszkania: pośpiech jest wrogiem
... własną rękę sprawdzić dewelopera. Jak to zrobić? Warto zapytać w Polskim Związku Firm Deweloperskich o jego reputację. Sprawdzić do tej pory zrealizowane inwestycje, np. na ... mogą zyskać pewność, że kupują solidne mieszkanie na lata – mówi Roma Peczyńska, marketing manager Red Park. Nasza świadomość rośnie Ostatnie dane z rynku nieruchomości pokazują ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 08/2016
... zawarto ponad 100 porozumień z krajowymi bankami i ponad 100 tysięcy małych i średnich firm, które mają dostęp do tego finansowania. Według Europejskiego Banku Centralnego ... i coraz częściej lekarze wiążą to z wirusem Zika – mówi Justyna Niebutkowska, PR & Marketing Specialist Europ Assistance Polska. Wirus jest roznoszony przez komary z gatunku ...
-
III Kongres Dyrektorów E-commerce - podsumowanie
... marketing i sprzedaż, jak i dział IT oraz administracja. W praktyce oznacza to, że zarządzać obszarem internetowym powinny osoby stojące na czele całej firmy. Powodzenie projektu wdrażania strategii omnichannel zależy więc przede wszystkim od zarządów firm ... strategia digital oparta o wartościowy content marketing pozwoliła na zmianę ugruntowanej już ...
-
Myślisz o własnym biznesie? Postaw na sklep internetowy
... podatku VAT, otworzyć rachunek bankowy (warto szukać promocji dla nowych firm, można otrzymać zupełnie darmową obsługę) i wybrać sposób rozliczeń księgowych. Początkowo ... RWD). Już na etapie projektowania naszego sklepu warto skorzystać z narzędzi z kategorii Marketing Automation – w prosty i automatyczny sposób pomogą one w bardzo wielu kwestiach. ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2018 r.
... Na drugiej pozycji uplasował się marketing w wyszukiwarkach (31,7%). Swoje miejsce umocniły ogłoszenia online (15,3% udziału), a e-mail marketing ponownie hamował - jego udział spadł do ... małych oraz średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają ...
-
Koronawirus: gdzie już brakuje ofert pracy?
... kolejne obostrzenia, których konsekwencje odczuli natychmiast przedstawiciele biznesu. Wiele firm musiało podjąć bolesne decyzje o redukcji zatrudnienia. Inne z kolei ... ilości wakatów zebranych na Adzuna.pl zaliczyły oferty pracy z kategorii PR i marketing (69%), gastronomia i hotelarstwo (59%) oraz turystyka (55%). Nieznaczny wzrost zapotrzebowania ...
-
Wynagrodzenia specjalistów i menedżerów wzrosły o 13%
... doświadczeniem - mówi Maryla Aftanasiuk-Lisiecka, Business Unit Director, Antal Sales & Marketing. Przydatne linki: Sprawdź średnie zarobki na wybranym stanowisku W porównaniu ... do poprzedniej edycji raportu ich wzrost nastąpił o 8 p.p. i oferuje je 42% firm. Na znaczeniu zyskały także benefity w postaci miejsca parkingowego (wzrost o 3 p.p.) oraz ...
-
Ceneo najpopularniejszą platformą e-commerce wg internautów
... z TikToka, co po części wynika ze wciąż niewielkiej aktywności firm na tej platformie, mimo jej rosnącej popularności. Z TikToka korzysta już ponad miliard użytkowników miesięcznie, a pod względem czasu spędzanego w aplikacji przez jej użytkowników zdecydowanie przewyższa konkurencję - dodaje Wojciech Łuszczyński, Head od Marketing w SentiOne.
-
5 wyzwań rynku e-commerce w 2023 roku
... budżetami, opracowują skuteczne strategie marketingowe wykorzystujące influencer marketing, czy content marketing by pozyskiwać i angażować nowych klientów oraz utrzymać ich ... , braków w dostępności produktów, zróżnicowanych cen czy treści itp. Wymaga to od firm e-commerce głębokiego zrozumienia swojej grupy docelowej - tego co ją motywuje, ...
-
Freelancer: jak pracuje, ile zarabia, skąd ma zlecenia?
... tego rynku utrzyma się na podobnym poziomie – komentuje Natalia Zielińska, Head Of Marketing w Useme i twórczyni raportu. – Nasz raport pokazuje dużą elastyczność freelancerów, dzięki ... stereotypem wolnego strzelca, który po studiach zaczyna pracę dla wielu firm jednocześnie. Wolni strzelcy to przeważnie osoby w wieku 26-35 lat, posiadające wyższe ...
-
Oszustwa internetowe: w teorii jesteśmy sprytniejsi niż cyberprzestępcy
... odniesieniu do zagrożeń w cyberprzestrzeni – mówi Maja Wiśniewska-Hardek, Head of Marketing w SMSAPI. – Nasze badanie w brutalny sposób zweryfikowało powszechne przekonanie ... profesjonalne rozwiązania w zakresie masowej wysyłki wiadomości SMS dla firm i instytucji publicznych w Polsce i na całym świecie – uzupełnia Wojciech Kaczmarek, Managing ...
-
Praca sezonowa czy freelancing? Jak dorobić do wakacji?
... pracy. Kolejnym miejscem, gdzie można znaleźć zatrudnienie, są media społecznościowe. Wiele firm publikuje ogłoszenia na swoich profilach, a grupy tematyczne na Facebooku mogą ... być nieocenione w przyszłej karierze zawodowej – tłumaczy Żaneta Siwik, Product Marketing Lead w Useme, platformie do rozliczeń na linii klient-freelancer. Freelancing ...
-
Pracownicy z Ukrainy chcą pracy na miarę swoich kwalifikacji zawodowych
... m.in. administracja biurowa, HR, konsulting, handel, produkcja, TSL, finanse i ekonomia, HoReCa, marketing oraz IT. Z danych MRPiPS wynika, że wśród cudzoziemców, którzy otrzymali zezwolenie na pracę w ... byli przed przyjazdem do Polski może przynieść korzyści zarówno dla krajowych firm, jak i dla samej gospodarki. Ważne jest jednak, aby tworzyć ...
-
Outsourcing IT: jak owocnie współpracować z freelancerem?
... – oferują swoją ekspercką wiedzę na żądanie, bez konieczności angażowania firm w złożone procesy rekrutacyjne. Bezsprzecznym atutem outsourcingu IT jest jego elastyczność. ... w branżach wymagających szybkiego tempa pracy – wyjaśnia Żaneta Siwik, Product Marketing Lead w Useme, platformie do rozliczeń podwykonawców. – Dodatkowo, redukcja kosztów ...
-
Płaca minimalna w górę od 1 stycznia 2025. A jakie stawki godzinowe oferowane są dziś?
... , sprzedaż oraz elektrotechnika: 44-64 zł brutto, logistyka: 44-62 zł brutto, mechanika i marketing: 42-59 zł brutto, administracja biurowa: 39-48 zł brutto. Na B2B ... Mamy nadzieję, że wraz z nadchodzącymi zmianami w temacie jawności wynagrodzeń coraz więcej firm zdecyduje się na transparentność – komentuje Paulina Król, Chief People and Operations ...
-
Czy umowy barterowe zawierane przez influencerów są opodatkowane?
Umowy barterowe są niezwykle popularne w branży marketingowej, szczególnie wśród influencerów. Często stosowane są one we współpracy między influencerami a firmami z różnych branż - influencer otrzymuje produkty lub usługi w zamian za promocję, recenzję lub innego rodzaju działania marketingowe. Barter polega więc na wymianie usług lub towarów bez ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2014 i prognoza III kw. 2014
... (12,5 proc.), zainwestują w marketing i reklamę (18,5 proc.) oraz remonty i zakup lokali użytkowych (19,2 proc.). Udział firm deklarujących inwestowanie wyniósł 49,5%, ... pomiaru +-4 proc., poziom ufności 95 proc. Próba oddaje strukturę firm MŚP; badanie uwzględnia reprezentację firm mikro - zatrudniających do 9 osób. W badaniu biorą udział wyłącznie ...
-
Transformacja cyfrowa: jak Europa Środkowa adaptuje chmurę?
... migrację do chmury zdecydowało się odpowiednio 49 i 38 proc. firm. Marcin Zmaczyński, Head of Marketing w Aruba Cloud, uważa powyższe dane za obiecujące. To ... . Brak zapotrzebowania na migrację do chmury wskazało jedynie 9 proc. ankietowanych firm. Lokalizacja ma znaczenie Podczas badania ankieterzy zapytali przedsiębiorców o kwestię lokalizacji ...
-
Dotacje unijne - co dalej?
... poprzedniego. Mniej jest wniosków, które zostały odrzucone ze względów formalnych, a zdecydowanie przybyło firm, do których wpłynęły już pieniądze z tytułu dotacji. W 2006 roku co czwarte MSP ... • kreowanie i promocja produktów regionalnych i rozpoznawalnych marek, marketing regionalny, rozwój systemowych instrumentów finansowania przedsiębiorstw, • ...
-
Barometr EFL: kondycja finansowa MSP I kw. 2015
... wyrażających taką opinię, wynosi 19,4 proc. Przedsiębiorcy mają dobre przewidywania dotyczące własnych firm. Prawie 1/3 badanych wskazuje, że sytuacja prowadzonego przez nich biznesu ... ujawniło, że więcej przedsiębiorców zamierza też dokonywać wydatków na marketing, wsparcie sprzedaży, remonty, technologie, maszyny i oprogramowanie. Co prognozują ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów III i IV kw. 2015
... .” – komentuje Aneta Jarzębska, Team Manager Antal SSC/BPO. Na podstawie deklaracji respondentów z firm IT wynika, że również ten sektor wykazuje się dużą dynamiką zatrudnienia – w ... bankowość przedsiębiorstw, bankowość korporacyjna, private banking oraz online marketing.” – komentuje Sebastian Sala, Team Manager Antal Banking & Insurance. ...
-
Czy rząd to już najlepszy przyjaciel polskich przedsiębiorców?
... mogą się w pełni zaangażować w rozwój własnych firm. Nico wnikliwsze ... firm rejestrowanych w Wielkiej Brytanii, Irlandii lub u naszych południowych sąsiadów. Ten trend będzie się nasilał, ponieważ optymalizacja stała się standardowym elementem współczesnych strategii biznesowych i jest brana pod uwagę tak samo, jak koszty operacyjne czy marketing ...
-
Redukcja etatów najczęściej z przyczyn ekonomicznych
... taką potrzebę zgłasza 40% pracodawców. W branży IT oprócz samego rozwoju firm znaczenie ma również potrzeba utrzymania przewagi konkurencyjnej, którą wskazuje 48% ankietowanych ... nowych technologii i narzędzi. W branżach takich jak IT, finanse czy marketing, ciągłe doskonalenie umiejętności staje się niezbędne do utrzymania konkurencyjności. Firmy, ...
-
Rynek pracy w 2011 r. - prognozy
... Facebooka, mikroblogi czy YouTube, to nowe kanały, które w 2010 roku odkrywał branding i marketing. W 2011 roku media te odkryją pracodawcy, którzy zwiększą nacisk na rekrutację ... głównie w zakresie zwiększenia ilości aplikacji od kandydatów (zauważa to 58% firm). Ponad połowa firm uważa, że dzięki prowadzonym działaniom o pracę w firmie starają się ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2013 i prognoza I kw. 2014
... mniej, niż kwartał wcześniej 66,5 pkt.). Przedsiębiorcy będą wydatkować na marketing i reklamę (24,3 proc. badanych chce inwestować w ten obszar), maszyny i urządzenia (16,3 ... +-4 proc., poziom ufności 95 proc. Próba oddaje strukturę firm MŚP; badanie uwzględnia reprezentację firm mikro - zatrudniających do 9 osób. W badaniu biorą udział wyłącznie ...