-
Zarobki w Polsce: trendy 2017
... w obszarach IT i sprzedaży. Na brak ofert pracy nie będą również narzekać eksperci w obszarze finansów i księgowości oraz produkcji i inżynierii. Coraz więcej firm decyduje się również na zatrudnienie pracowników tymczasowych. Rośnie także znaczenie kontraktorów – głównie w branży IT i nowoczesnych technologii. Pracodawcy podkreślają, że praca ...
-
Innowacje. Klucz do techno-potęgi
... „innowacyjny” powiewa dziś na sztandarach polityków, pojawia się w folderach reklamowych firm, przez wszystkie przypadki jest odmieniane w mediach. Słuchając i czytając o ... technologicznych tygrysów. Tyle że na razie to tylko czysty PR i marketing, bo dane statystyczne, a także raporty międzynarodowych organizacji temu przeczą. Z raportów ...
-
Jak stworzyć biznesplan - część 1
... ceną przywabić mniejsze grono licząc na szybszy zwrot poniesionych kosztów. Wiele firm decyduje się na drugie rozwiązanie. Dlaczego? Dlatego że produkt droższy może być ... Wynajęto halę, sprzęt, ludzi, zakupiono system komputerowy do obsługi produkcji. Następny krok to marketing. Tylko jedna osoba z zespołu znała się na tym, a więc wynajęto jeszcze ...
Tematy: -
Techniki sprzedaży - strategia sprzedaży
... sprzedajesz. Jeśli na przykład sprzedajesz luksusowe samochody, powinieneś skierować sprzedaż i marketing do zamożnych klientów. Najpierw zdecyduj, jaki podział najbardziej pasuje ... : Po pierwsze, dowiedz się, jaką masz konkurencję i sporządzić zestawienie konkurencyjnych firm. Po drugie, spróbuj ocenić, do jakich segmentów klientów kierują ...
-
Stanowiska w firmie: jaka nazwa na wizytówce?
... silna pozycja, profesjonalizm czy standardy etyczne, dlatego wiele firm, również polskich, coraz częściej decyduje się na „managerów", a nie „kierowników". Trudno jednak dostrzec uzasadnienie posługiwania się w ofertach pracy takimi określeniami, jak promotion coordinator, czy marketing manager, można bowiem łatwo je przetłumaczyć na koordynator ...
-
Jest praca w mediach społecznościowych
... branż jak marketing, public relations, IT, Internet, e-Commerce czy sprzedaż. Zaledwie jedna dziesiąta to oferty pochodzące bezpośrednio od firm poszukujących wewnętrznych specjalistów w tej dziedzinie. „Media społecznościowe były i będą w większości przypadków domeną związaną z marketingiem i reklamą. Jednak coraz więcej firm poszukuję własnych ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2012 i prognoza II kw. 2012
... . przedsiębiorstw. Firmy zamierzają zwiększyć wydatki na marketing i reklamę 21,5 proc. (w poprzednim kw. 18,2 proc.), na zakup maszyn i technologii – 17,8 proc.( poprzednio 15,5 proc.) oraz zaplanowali remonty hal, lokali, pomieszczeń – aktualnie 17,2 proc. (poprzednio 12,7 proc.). Więcej firm zdecydowało też o zatrudnieniu kolejnych pracowników ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... reagują na te zmiany zmniejszając inwestycje w media. Spadły wydatki na reklamę firm z branży telekomunikacyjnej i FMCG. Na stabilnym poziomie utrzymują się wydatki ... liczba użytkowników smarfonów i tabletów sprawia, że rosną także inwestycje w mobile marketing. Zwiększają się również budżety na kampanie w social media, w szczególności na Facebooku ...
-
E-marketing: komunikacja online z małym budżetem
... działania wytracą impet i staną się jałowe jak… działania znakomitej większości firm. A to oznacza zniknięcie w szarej masie komunikatów reklamowych bez szansy ... narzędzia jak e-mailing sprzedażowy, linki sponsorowane Adwords, porównywarki cenowe czy marketing afiliacji (sprzedaż przez partnerów i afiliantów) powinny pozwolić na przypływ zamówień. ...
-
Kariera zawodowa: jakie pułapki?
... wszechstronności Czestą pułapką jest wszechstronność. Dotyczy najczęściej pracowników mniejszych firm, których obowiązki dotyczą kilku różnych obszarów. „Część pracowników ... trudności w otrzymaniu upragnionej pracy” – mówi Joanna Kuzioła, menedżer Antal Sales & Marketing. Pamiętajmy, że podejmując decyzję o pracy w mniejszej firmie lub korporacji ...
-
6 sposobów na udaną kampanię SMS
SMS jako narzędzie od lat jest częścią działań marketingowych adresowanych przez firmy bezpośrednio do konsumentów. Do korzystania z krótkich wiadomości tekstowych marketingowców zachęcają m.in. wysoki wskaźnik przeczytanych SMS-ów, niski koszt wysyłania komunikatów oraz pewność, że przekaz trafia we właściwym czasie do właściwej grupy odbiorców. ...
-
Bezpieczny import z Chin w 3 krokach
... doświadczenia ewentualnego pośrednika. 1.1. FIRMA POŚREDNICZĄCA Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na import z Chin, firm, które oferują obsłużenie takiego biznesu, jest coraz więcej. Plus tego ... również koszty przewalutowania z uwagi na dużo niższe spready.” radzi Milena Getek, Marketing Manager Xchanger.pl Warto zwrócić uwagę na jakość i szybkość ...
-
Poznaliśmy najlepsze projekty na polskim rynku handlowym w 2016 r.
... kompetencji w zarządzaniu obiektem i siecią handlową oraz ciekawe pomysły na marketing i edukację kadr stanowią o finalnym sukcesie. Jako organizacja branżowa chcemy wyróżniać i ... firmy działające na rzecz tego sektora. Obecnie do PRCH należy ponad 240 firm – członków wspierających. LAUREACI 7 EDYCJI KONKURSU PRCH RETAIL AWARDS Centrum Handlowe ...
Tematy: PRCH Retail Awards, centra handlowe -
Branża transportowa w 2017 i plany na 2018 rok
... usług. Dzięki liczbie zadowolonych klientów plasujemy się w czołowej 5 firm faktoringowych działających na polskim rynku. Znaczną część usługobiorców stanowią ... kart. Oprócz tego, w Niemczech otworzyliśmy kolejnych 30 stacji z naszym logo. Postawiliśmy na marketing, będąc widocznym na wydarzeniach branżowych, ale także promując markę przez sponsoring ...
-
Przekwalifikowanie zawodowe w 4 prostych krokach
... kariera nagle się zachwiała. Postęp technologiczny, zmiany na rynkach oraz w strukturach firm sprawiają, że pracownicy coraz częściej obawiają się o swoją przyszłość zawodową. ... Google AdWords/Analytics, SEO, e-mail marketing). Osoby, które dysponują takimi kompetencjami z całą pewnością odnajdą się w roli digital marketing managera, specjalisty ds ...
-
5 strategii zarządzania danymi, które poprawią skuteczność kampanii marketingowych
... na etapie ewaluacji kampanii pozwala zadbać o to, aby specjaliści ds. marketing podchodzili do jej oceny w bardziej strategiczny sposób. Analiza CLV (ang. Customer ... tego potencjału. Z ostatniego badania firmy IBM, które objęło ponad 1900 firm i liderów rynku konsumenckiego, wynika, że wskaźnik zastosowania inteligentnej automatyzacji w przestrzeni ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
... oraz content marketing”, dotychczas nie prezentowaną w badaniu AdEx. Jej wartość na tyle urosła, że przegoniła pod względem udziału e-mail marketing. W ostatnim podsumowaniu badania ... są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się ...
-
25 tys. zł miesięcznie dla specjalistów z branż IT, automatyki i telekomunikacji
... zdalnej i hybrydowej najczęściej nie przekracza 30 proc. Niezmiennie utrzymuje się trend odchodzenia firm od pracy zdalnej, choć tutaj duże znaczenie ma też specyfika poszczególnych profesji ... pracy zdalnej jest tu już sporo niższy i wynosi 29 proc. Kolejny jest marketing (26 proc.), następnie sprzedaż (18 proc.) i konsulting (15 proc.). Jeszcze 2-3 ...
-
10 trendów na rynku pracy, o których trzeba wiedzieć
... lepszą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. W niektórych branżach, jak IT czy marketing, model ten zaczyna być testowany. Skrócony tydzień pracy to nie tylko trend, ... partnerami w biznesie, a ich praca przekłada się bezpośrednio na wyniki finansowe firm. Dynamiczny rozwój e-commerce dodatkowo zwiększa popyt na specjalistów, którzy potrafią ...
-
Przemysł spirytusowy a gospodarka UE
... głównymi elementami podlegającymi regulacji w UE są ceny, dostępność oraz reklama i marketing. Ze względu na dużą różnorodność modeli konsumpcji alkoholu w ... wartości dodanej. Bezpośrednie przychody (akcyza, VAT, podatki dochodowe pracowników firm produkcyjnych) budżetu państwa wynoszą około 2,2 miliarda euro. Wpływy z akcyzy to 1,5 miliarda euro, ...
-
Co czeka media w 2020? Kantar: nadchodzi paradoks cyfrowy
... internetowej oraz skuteczności kampanii reklamowych. Inne kanały, takie jak marketing wykorzystujący influencerów oraz nowe kanały audio staną przed ostatecznym wyborem. Albo ... się będzie trend ucieczki od outsourcingu usług mediowych. Coraz więcej firm stworzy swoje wewnętrzne działy mediów cyfrowych, przejmując dotychczasowe zadania agencji ...
-
Reklama internetowa skierowana do dzieci
... reklamą - wynika z najnowszych badań. Badania przeprowadzone na 77 stronach internetowych firm spożywczych w USA przez Kaiser Family Foundation, były częścią rządowej strategii ... typu gier. Ponadto, 64 proc. stron internetowych wykorzystuje tzw. marketing wirusowy (marketing zachęcający dzieci do rozmowy z rówieśnikami na tematy dotyczące danych ...
-
Rekrutacja i wybór pracowników przez Internet
... serwisów społecznościowych, że jest pasjonatem nowych technologii, a w innym, że interesuje go głównie marketing i public relations, to warto dowiedzie się w czasie rozmowy, co tak ... , duchowni, dziennikarze, studenci, gospodynie domowe i... firmy lub blogerzy dla firm. Informacje i opinie zamieszczane na blogach są często bardziej akceptowane przez ...
-
Jaka przyszłość czeka znane polskie marki?
... polskiego. Oto kierunek zmian wielu firm, które odziedziczyły po przeszłości silne marki - zmienić proporcje i zamiast producentem, zostać handlowcem. W latach 90. Ursus mógł przestać produkować podzespoły, a tylko je kupować, przestawić się na montowanie i wprowadzić do firmy profesjonalny marketing. Jaki potencjał na rozszerzanie marki! ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów II kw. 2014
... korzystają z możliwości dokonywania zakupów przez Internet, związku z tym wiele firm, głównie z obszaru handlu, zauważyło potrzebę zatrudnienia specjalistów i ... Do nich zaliczają się sektory: Energia – ropa i gaz, Reklama, media i marketing, Produkcja przemysłowa oraz Elektronika, a także branża TSL. Konsultanci Antal zwracają uwagę na stabilność ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 35/2016
... konsumpcyjnych w sierpniu spadły o 0,8 proc. licząc r/r i o 0,2 proc. m/m. Wg rankingu największych firm z Europy Środkowo-Wschodniej przygotowanego przez znaną firmę ubezpieczeniową Coface, ... mogą liczyć na wysokie odszkodowanie – mówi Justyna Niebutkowska, PR & Marketing Specialist Europ Assistance Polska. Polisy szkolne przeważnie gwarantują ...
-
Znamy wyniki BrandZ. Oto najcenniejsze marki świata 2018
... dolarów. Trzy najprężniej rosnące marki pochodzą z Chin. Technologie górą - aż osiem firm z pierwszej dziesiątki tegorocznego rankingu BrandZTM Top 100 to marki technologiczne ... w sobie dane i technologie oraz światowej klasy kreatywność. Firmy inwestujące w marketing oparty na inteligencji i wspierające swoje marki siłą kreacji i idei zwyciężą we ...
-
12 powodów, dla których warto stosować sms-y w e-commerce
... narzędzi wykorzystywanych do komunikacji z klientem. Już prawie 7 na 10 firm korzysta z rozwiązań mobilnych w e-sklepie, a 9 na 10 rozważa wykorzystanie ich w przyszłości ... , a ogranicza je praktycznie jedynie wyobraźnia – mówi Edyta Godziek, PR & Marketing Manager w SerwerSMS.pl. Oczywiście aby działania były efektywne warto zachować w tym ...
-
Otwarta komunikacja z klientem, czyli budowanie zaufania do marki w czasach pandemii
... . Strategie i narzędzia targetowania B2B, takie jak marketing oparty na koncie (Account Based Marketing) wykorzystujący segmentację oraz pozycjonowanie, umożliwia firmom dotarcie ... wokół siebie szerokie zainteresowanie medialne. Zamiast komunikować bieżące wyniki finansowe wiele firm znalazło drogę, aby pokazywać mediom, ale też swoim klientom jak ...
-
Wynagrodzenia specjalistów i menedżerów - kto stracił, a kto zyskał w czasie pandemii?
... zł brutto. Na spadek pensji wpłynęły przede wszystkim niższe realizowane i zakładane wyniki firm, które bezpośrednio przekładają się na wysokość premii i prowizji kadry zarządzającej. ... była atrakcyjna i nie skłaniała do zmiany – podkreśla Iwo Paliszewski, CEE Marketing & Employer Branding Manager Antal. Duże rozbieżności pomiędzy rzeczywistą ofertą ...
-
Zmiana pracy efektem pandemii? Niektórzy byli zmuszeni
... o pogorszeniu się sytuacji zawodowej. Przed największymi wyzwaniami stanęli dyrektorzy firm – jedynie 11% z nich przyznało, że ich sytuacja zawodowa poprawiła się w ... branż, które zyskały na pandemii, takich jak: IT i telekomunikacja, media, marketing i e-commerce. Metodyka Raport jest drugą edycją badania realizowanego wśród specjalistów i ...
-
9 trendów e-commerce na 2022
... i stworzyć procesy, które będą rozwiązywać wspólne problemy różnych interesariuszy. 5. Marketing konwersacyjny Klienci, gdy kontaktują się z firmą, nie chcą długo ... , które sprawiają, że rozwój aplikacji i oprogramowania jest dostępny dla małych firm i organizacji - zarówno do celów zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Shopify pozwala zbudować platformę ...
-
1/3 ofert pracy wymaga kompetencji cyfrowych
... szczególnie związanymi z kompetencjami cyfrowymi, które były popularne na Pracuj.pl, są marketing i internet/e-commerce (po 4% wszystkich ogłoszeń w serwisie). Kolejne 4% ofert kierowano do ekspertów od ... 3,8 punktów na 5 w skali oceny znaczenia tych kompetencji dla przyszłego rozwoju firm. Eurostat prognozuje, że do 2030 roku 80% obywateli Unii ...
-
Niedostępny dział marketingu
Idea istnienia działu marketingu w firmie nie powinna być przypadkiem, gdyż ma on do spełnienia bardzo ważne zadania. Dobrze działający marketing ma zapewnić dostosowanie produktów lub usług do oczekiwań rynku, dbać o dobry wizerunek przedsiębiorstwa, posługując się ceną, produktem, promocją i dystrybucją. W długiej ...
-
Więź klienta z luksusową marką
... informacje o produktach luksusowych rozchodzą się z ust do ust. Tak zwany marketing szeptany ułatwia producentom dóbr selektywnych zdobycie pożądanej klienteli, a jednocześnie ... marek są korzystne, a które z nich przyniosą skutki negatywne dla wizerunku firm. Sprzedajmy drożej: repozycjonowanie W styczniu 1901 r. William Sylvester Harley i Arthur ...