-
Technologie informacyjne w biznesie - jakie korzyści?
... wymagań, potrzeb i wyborów klientów. Jak widać, technologie informacyjne są kluczem do skutecznego prowadzenia i rozwoju przedsiębiorstwa. Dają one niezliczone korzyści poprzez marketing, księgowość, komunikację, przewagę nad konkurencją oraz efektywność ekonomiczną, dlatego niewątpliwie warto wdrożyć je w swojej firmie. Adam Dziedzic CEO
-
Nastroje konsumentów wciąż na minusie, ale widać oznaki stabilizacji
... pokazuje zatem, że jest nie najlepiej, ale nie tak kiepsko, jak choćby kilka miesięcy wcześniej – mówi Barbara Lewicka, Senior Director Marketing & Consumer Intelligence w GfK. W czerwcu 2023 r. ujemne nastroje konsumenckie dotyczyły czterech z sześciu grup wiekowych wytypowanych przez GfK. Najwyższy poziom zadowolenia przypadał ...
-
Nastroje konsumenckie najwyższe od 2,5 roku
... . Również przekazy medialne zza wschodniej granicy są mniej regularne, a tym samym nie budzą permanentnego niepokoju – mówi Barbara Lewicka, Senior Director Marketing & Consumer Intelligence w GfK – an NIQ company. W jej opinii nie można pominąć faktu, że wakacyjne słońce, które można wykorzystać w sezonie urlopowym ...
-
Prokliencka kultura organizacji a Customer Experience
... będą silnym bodźcem dla kupującego, a negatywne najprawdopodobniej powstrzymają go przed kupowaniem dóbr producenta, który zawiódł jego oczekiwania - wyjaśnia Tomasz Kamiński, Marketing Specialist, Fixit. Dla zobrazowania sytuacji: Jeśli klient dobrze postrzega daną markę i ma na jej temat pozytywne skojarzenia, aktywnie korzysta z programu ...
-
Stabilne nastroje konsumenckie we wrześniu 2023
... . Ale póki co niepokój związany ze zbliżającymi się wyborami jest równoważony słoneczną pogodą za oknem. – mówi Barbara Lewicka, Senior Director Marketing & Consumer Intelligence w GfK – An NIQ Company. We wrześniu 2023 r., podobnie jak miesiąc wcześniej, dodatnie nastroje konsumenckie dotyczyły dwóch z sześciu grup ...
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o regulaminie pracy
... HR. 5. Regulamin pracy w przypadku pracy zdalnej W przypadku pracy zdalnej, która stała się nową normą – chociażby w branżach takich, jak IT czy marketing – coraz więcej pracodawców stoi przed koniecznością zawarcia w regulaminie pracy nowych elementów, jak: potwierdzanie obecności czy forma rozliczania z wykonywanej pracy – regulamin ...
-
Na czym polega atak APT? Jak się obronić?
... konieczne jest zatrudnienie specjalistów posiadających bogate doświadczenie w badaniu oraz identyfikacji luk występujących w zabezpieczeniach systemów IT. - tłumaczy Robert Dziemianko, Marketing Manager w G DATA. Najczęstsze cele ataków APT to: cyberszpiegostwo (w tym kradzież wartości intelektualnych, ważnych dokumentów lub tajemnic państwowych ...
-
Trojan bankowy Mamont podszywa się pod Google Chrome
... prywatność oraz bezpieczeństwo finansowe przed złośliwym oprogramowaniem. Powinniśmy działać ostrożnie, aby zapobiec atakom na nasze dane i urządzenia. - mówi Robert Dziemianko, Marketing Manager G DATA Software. Ważne jest, aby podjąć środki w celu ochrony przed Mamont Spy Banker i podobnymi zagrożeniami. Chociaż złośliwe oprogramowanie w tym ...
-
Dobry czas dla alkoholi premium
... Czy jednak walczyć o klienta można wyłącznie niską ceną? Paradoksalnie, dla niektórych firm ratunkiem może być zwrot w stronę segmentu premium. Statystyki sprzedaży ... ceną, a obietnicą wyjątkowej jakości. Trzeba wówczas bardzo starannie przemyśleć marketing produktu, tak aby klientowi zaoferować wyjątkowe doświadczenie – zarówno na etapie zakupu ...
Tematy: alkohol, rynek alkoholi, sprzedaż alkoholu, spożycie alkoholu, alkohole, alkohole premium, piwo, wino, brandy, koniak, whisky, gin, rum -
P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK
... w sposób nieczytelny lub na zbyt późnym etapie zawierania umowy. Klienci, którzy ostatecznie nie chcą korzystać z e-faktury ani zgadzać się na marketing, muszą płacić łącznie o 10 zł wyższy miesięczny abonament niż wskazywała oferta, na którą się decydowali. Prezentowanie cen z rabatem tak jak ...
-
Social media a B2B
... o 256 proc. Naprawdę warto śledzić ten trend i szukać rozwiązań dopasowanych do własnych potrzeb. Social media są odpowiednim kanałem komunikacji dla firm działających na rynku B2B – przede wszystkim stanowią idealne uzupełnienie działań w realu. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
-
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
... zgodę właściwie się godzi – czy chodzi tylko o marketing własnych towarów i usług, czy o marketing towarów i usług wzmiankowanych podmiotów, czy też może o udostępnianie ... marketingowych. Formularz kontaktowy Wiele firm całkiem sprytnie przemyca zgodę marketingową w formularzach kontaktowych. Jedna z firm zachęca w formularzu sloganem „wpisz swoje ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2016
... specjalistów sprzedaży w obszarze telemedycyny. ROZWINIĘTE KONTAKTY BIZNESOWE KLUCZOWE W REKRUTACJI Wśród firm wchodzących na polski rynek znajdują się organizacje, które oferują ... plany rozwojowe dotyczące konkretnego kandydata. MARKETING I SPRZEDAŻ - OFFLINE I ONLINE GRAJĄ DO JEDNEJ BRAMKI MARKETING W MODELU OMNICHANNEL Popularyzacja innowacyjnego ...
-
Skuteczny mailing - podstawowe zasady e-mail marketingu
... , niskimi nakładami finansowymi można ją powiększyć stosując na przykład marketing wirusowy (viral marketing), którego istota polega na tym, aby odbiorca ... ich podstawie dostosowywać treść korespondencji. Jeżeli odbiorcami korespondencji mają być szefowie firm to należy przygotować mailing w takiej postaci, w jakiej chcieliby go otrzymać. Informacje ...
-
Jak wypromować sklep internetowy?
... i przypominać im o swoim sklepie i jego ofercie. Może to robić poprzez e-mail marketing – skuteczny sposób promocji e-sklepu. Priorytetowe jest przy tym zbudowanie bazy mailingowej, ... tam produkty swojego e-sklepu. Na początku należy sprawdzić, jak dużo konkurencyjnych firm jest na Allegro i czy możemy rywalizować z nimi ceną – to mimo wszystko jeden ...
-
Freelancer: jak i gdzie znajduje klientów?
... marketing i reklama oraz IT i zdrowie z wynikiem 10 proc, natomiast na trzecim media i rozrywka oraz gastronomia – każde zdobyło 7 proc. głosów. Z punktu widzenia pracodawcy, nawiązanie współpracy z niezależnymi specjalistami może być ratunkiem dla firm ... – podsumowuje Natalia Zielińska, Head Of Marketing w Useme. O badaniu: Raport „Freelancing ...
-
PR w nowych mediach
... firm są lepszym źródłem informacji o produktach niż reklamy w innych mediach. Oznacza to, że proporcjonalnie do zjawiska unikania reklam przez odbiorców wzrasta rola przekazu tworzonego przez działy PR jako źródła ciekawych informacji. WPŁYW ROZWOJU MEDIÓW NA MARKETING ... Forrest, Richard Mizerski, "Marketing w internecie", Polskie Wydawnictwo ...
-
Wyższe uczelnie na social media
... warto przytoczyć przykłady niedogodności związane z marketingiem społecznościowym. Jedną z największych obaw firm jest utrata kontroli nad marką i sposobem jej komunikacji. W ... na razie, nie ma odpowiedzi. Polskie uczelnie dopiero odkrywają marketing społecznościowy, a szefowie działów promocji poważanie zastanawiają się nad plusami i minusami ...
-
Handel w Metarverse. Czy to ma przyszłość?
... dokonywać zakupów, tak jak w sklepie stacjonarnym, a nawet w sposób bardziej rozszerzony. Dla firm, które chcą zacząć działać w Metarverseie, ważne jest, aby dobrze ... rzeczywistości za pomocą innowacyjnych środków płatniczych. Marketing sensoryczny w handlu w Metarverse Marketing sensoryczny jest techniką marketingową, która wykorzystuje zmysły ...
-
Siedem mitów o MLM
... stanie przewidzieć, kiedy się to stanie. Oczywiście, właściciele tych padających firm wychodzą na swoje - a jeśli chodzi o twoje dochody, w takim wypadku: zapomnij! ... które nie wymaga wielkiego nakładu czasu. Nieprawda - jakikolwiek sukces w network marketing wymaga ogromnego nakładu czasu. PLUS prawdziwego samozaparcia i umiejętności w dziedzinie ...
Tematy: -
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... Pojawia się na nich wiele nowych firm, z których tylko część może przetrwać ... marketing kojarzony jest z najbardziej widocznym dla konsumenta elementem – to znaczy reklamą o dużym zasięgu oddziaływania. Jednak twierdzenie, że współczesny marketing to zespół narzędzi intensyfikacji sprzedaży – nie jest prawdziwe. Wiele przedsiębiorstw stosuje marketing ...
-
Jak stworzyć modny produkt
... . Marketing szeptany w służbie mody Zajmujące się marketingiem szeptanym firmy mają różne metody. Generalnie dominują dwa podejścia – tworzenie własnych agentów mody, ale pozostawianie im pewnej swobody działania oraz budowanie zamkniętej społeczności, podlegającej nieustannej kontroli. Tę pierwszą stosuje jedna z większych na świecie firm mających ...
-
Satysfakcja z pracy u połowy menedżerów
... 2007 r. metodą CATI (telefonicznych wywiadów wspomaganych komputerowo). Zrealizowano 600 wywiadów z pracownikami specjalizującymi się w następujących sektorach: IT i inżyniera, finanse i bankowość, sprzedaż i marketing. Dobór próby odbył się przy wykorzystaniu branżowych operatów oraz w oparciu o strukturę firm GUS.
-
Motywacja pracownika marketingu
... . Istnieje jednak poważny problem. Polega on na tym, że termin "pracownik marketingu" oznacza nie tylko pracowników biurowych urzędujących w pokoju z plakietką „Marketing. Wchodzisz na własne ryzyko” na drzwiach. To także np. pracownicy innego działu lub wręcz osobne firmy (np. dystrybutorzy). Jak podtrzymywać ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych w Polsce
Firma badawcza Kondej Marketing zaprezentowała aktualne wydanie Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych. Na pozycji lidera utrzymała się sieć hipermarketów Tesco (80,31 pkt.). Na korzyść ...
-
Rynek mediów: trendy 2013
... zmian – coraz więcej marek będzie decydowało się na marketing wielokanałowy, ponieważ umożliwi on łączenie danych zaczerpniętych z mediów społecznych i mobilnych z doświadczeniami konsumenckimi ze świata off-line. W roku 2013 zalążkiem strategii wielokanałowej będą działania firm w kierunku przekształcania posiadanych przez siebie zbiorów danych ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2014
... Program” na większą grupę użytkowników. Kreatywność, zmysł konkurencyjny i marketingowy wspomnianych firm może przynieść eksplozję urządzeń typu „wearable” już w 2014 r. Wygląda na to, ... nie tylko do widzów oglądających konkretny program sportowy. W ten sposób marketing w telewizji społecznościowej nie będzie już tylko przykładem pewnej narracji, ...
-
Trendy w e-commerce na 2016 rok według e-Izby
... zalet wielokanałowego handlu. Ulega zatarciu różnica pomiędzy sprzedażą kierowaną do konsumentów i do firm. – tłumaczy Łukasz Rzepecki, CEO w Softhis, członek Rady e-Izby. WZROST ZNACZENIA ... , regional director EE w Tradedoubler, członek Rady e-Izby. ANGAŻUJĄCY MARKETING TREŚCI Krzysztof Jagliński, wiceprzewodniczący Rady e-Izby, zwraca uwagę na ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
... ostatnich miesiącach roku o 17%. Na potrzeby niniejszego raportu za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup reklamy w internecie. Składają się na nie ... e-mail marketing, który dotychczas notował konsekwentne spadki, w kryzysowym okresie wzrósł o ponad 3%. Z kolei największymi wygranymi roku 2020 okazały się mobile marketing oraz ...
-
Czy czeka nas zalew freelancerów z Chin?
... pokrewnych takich jak nauka, technologia, inżynieria, matematyka. Kierunki Marketing Marketing zazwyczaj jest częścią kierunków biznesowych. Około 10-15% absolwentów specjalizuje ... ciekawe chińskie prawo nie tworzy barier dla pracy chińskich freelancerów dla firm za granicą. Zgodnie z chińskimi przepisami fiskalnymi muszą jednak odprowadzać podatek ...
-
Budowanie marki: jakich błędów unikać?
... styczniu 2010 roku konsultanci Executive-Conversation ukończyli badanie silnych i słabych stron firm działających na polskim rynku w procesie budowania wysokiej dochodowości ... dostarczyć im pożądanych doświadczeń z naszą marką, obawiać się trzeba, że poprzez marketing stworzone zostaną oczekiwania, których nie będziemy w stanie spełnić. Stelios ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe wyzwania branży
... na marketing ... firm (52%) ma także problemy z opowiedzeniem spójnej historii marki, co niesie duże ryzyko w komunikacji. Inwestycje w handel elektroniczny, e-mail marketing i inne kanały nie pomagają w utrzymaniu pełnej spójności. Ważne wnioski i dane z raportu „Consumer Goods and the Battle for B2B and B2C Relationships” 79% kierownictwa firm ...
-
Klastry i parki technologiczne - źródła innowacji
... grupa składająca się z konkurujących ze sobą firm z tej samej branży oraz z innych podmiotów działających w danym regionie. Firmy te w pewnych obszarach działalności nawiązują współpracę dla wspólnych korzyści np. organizują wspólną dystrybucję towarów, marketing i promocję. Do tych firm dołączają powiązane z branżą instytucje naukowo-dydaktyczne ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2011 i prognoza I kw. 2012
... . firm będzie realizować zakupy. Firm, które nie zamierzają inwestować wcale jest 54,2 proc. Liczba zdecydowanych na wydatki spadła kw/kw o 3,9 pkt. proc. Wygląda na to, że przedsiębiorcy przystosowują się do funkcjonowania w czasach niepewności i mimo bardzo kiepskich nastrojów starają się ‘normalnie’ funkcjonować. Na marketing i reklamę ...
-
5 najważniejszych systemów Big Data na świecie. Kto wie o nas najwięcej?
... przez Infogroup, 62 proc. marketerów na całym świecie twierdzi, że stosuje marketing z wykorzystaniem danych (Big Data), zaś kolejne 26 proc. planuje w ciągu najbliższych ... „18th Global CEO Survey” przeprowadzonej przez PwC aż 80 proc. prezesów firm określiło analitykę, przetwarzanie i monetyzację danych – jako istotne działania z punktu ...