-
Marketing telefoniczny a reklama SMS
Jak wynika z raportu firmy badawczej comScore zmienia się krajobraz marketingu telefonicznego w Europie. Jeszcze nie tak dawno klienci twierdzili, że przez telefon otrzymują wyłącznie reklamy dotyczące telefonów oraz usług z nimi związanych - obecnie są to natomiast reklamy takich dóbr konsumenckich, jak żywność, moda, restauracje, podróże i ...
-
Polscy internauci a email marketing
Email to najczęściej wybierana forma komunikacji z firmą, ponad 80% badanych sprawdza pocztę email codziennie, blisko 3/4 regularnie przegląda newslettery, a niemal 90% odbiorców newslettera bierze udział w promocjach, które otrzymują - wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów email marketingu z GetResponse. Eksperci z GetResponse, ...
-
Social marketing: Facebook zmusza biznes do wysiłku
... fanów. To efekt zmian, które w tym roku wprowadził największy serwis społecznościowy z myślą o biznesie. Zatem teraz tym bardziej warto inwestować w social marketing. Dotychczasowy przepis na szybki i łatwy sukces na Facebooku brzmiał następująco: zrób jakąkolwiek zawieruchę na fanpage’u, popromuj ją na wszelkie możliwe ...
-
Upadłości firm I-VI 2017
... ile wiara w ich rychły napływ? Firmy produkcyjne – dobre wyniki (i brak niewypłacalności) firm związanych z eksportem (m.in. maszynowym), liczne niewypłacalności nie tylko wśród producentów art. ... na walkę ceną, której nie mogą wygrać, ale na skuteczny marketing i sprzedaż: czy to produkcję wyrobów naturalnych, regionalnych, czy na dotarcie ...
-
Karta przedpłacona dla firm od BRE Bank
BRE Bank udostępnia klientom instrument pieniądza elektronicznego. Jego wykorzystanie pozwala usprawnić rozliczenia i zmniejszać koszty działania firmy. Ponieważ instrumenty pieniądza elektronicznego mogą być wydawane masowo, dla wielu przedsiębiorców jest to szansa na ciekawe akcje marketingowe i autorskie programy lojalnościowe. Instrument ...
-
Marketing internetowy? Zaangażuj klientów
... zdania, a dla innych internautów stanowi cenną wskazówkę i konkretną pomoc w decyzjach zakupowych. Bardzo często rankingi powstałe w oparciu o recenzje użytkowników stanowią dla firm skuteczne narzędzie do budowania własnej wiarygodności i przewagi konkurencyjnej. Oceniane firmy wiedzą, że są na celowniku internautów i że opinie konsumentów mogą ...
-
Spokojnie, to tylko marketing
W czwartek wielu graczy zaniepokoiła informacja, że największy na świecie wydawca gier - firma Electronic Arts - podpisała porozumienie z nVidią. Jak się okazuje, nie należy się jednak obawiać, że wydawane przez EA tytuły będą działać wyłącznie ze sprzętem nVidii. Na mocy porozumienia, EA będzie używać przy projektowaniu gier stacji roboczych z ...
Tematy: electronic arts, nvidia -
E-mail marketing wg SARE
... od 4 do 10 maili dziennie. Internauci wysoko cenią sobie newslettery zarówno jako formę otrzymywania informacji branżowych, ale także bezpośrednio od firm. Aż 9 na 10 ankietowanych osób subskrybuje minimum jeden biuletyn elektroniczny. Średnio otrzymują oni od 3 do 5 newsletterów tygodniowo. Biorąc pod uwagę ...
-
Promocja firmy: na co postawić w 2015 r.
... marketing. Firm, które w profesjonalny sposób chcą zadbać o swój wizerunek, ciągle przybywa. Często ... większych, jak i mniejszych ekranach – zdradza Kaźmierczak. Content marketing – metodą małych kroków Pod tą anglojęzyczną nazwą kryje się skądinąd prosty mechanizm: content marketing („marketing treści”) oznacza proces docierania do klienta poprzez ...
-
Media społecznościowe - nowy kanał komunikacji marketingowej
... skalą, jak ma to miejsce na portalach społecznościowych. Choć to marketing w Internecie pierwszy zmienił charakter komunikacji marketingowej na mniej oficjalną, to ... (sprawa firmy Adidas – zamalowanie muru w Warszawie). W tej chwili większość bojkotów firm zaczyna się właśnie na łamach mediach społecznościowych. W celu ułatwienia komunikacji firmy z ...
-
Jak promować firmę w Internecie?
... , gdyż wpływa na wizerunek firmy w oczach klientów. Zamówienie projektu w zewnętrznej firmie wiąże się z dodatkowymi kosztami, co może być problemem dla firm małych, rozpoczynających działalność. Niektórzy usługodawcy, oferujący strony WWW, zdecydowali się zamieścić w swojej ofercie stron WWW sprzedawane w modelu abonamentowym, aby ułatwić ...
-
Social Video - witamy w erze post-YouTube
... to rewolucja w sposobie korzystania z tych serwisów. To także szansa i wyzwanie dla firm, które stawiają na mobilny marketing. Firmy i marki będą mogły jeszcze szybciej i skuteczniej docierać do odbiorców z komunikatami reklamowymi ... , jak smartfony czy tablety. Wiele wskazuje na to, że coraz więcej komunikatów firm i marek publikowanych na Twitterze ...
-
Wirtualizacja: tak czy nie?
... opanowana przez wirtualizację głównie dlatego, że aż 70-80% serwerów fizycznych nie wykorzystuje swojej mocy obliczeniowej w sposób optymalny. Dodatkowo, głośny marketing firm wdrażających rozwiązania wirtualizacyjne mówi o konsolidacji serwerów w stosunku nawet 6:1, zwracając w ten sposób uwagę na duże oszczędności. Do tego dochodzi transformacja ...
-
9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu
... firm przyznaje, że inwestycje w marketing mobilny dają zwrot (ROI). W 2015 r. odsetek ten wynosił tylko 31%. Marketing mobilny to obszar, w którym w ostatnim roku firmy odnotowały największy wzrost wydatków – od 98% na aplikację mobilne do 145 i 149% na marketing ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... firm w 2018 r. do 84% w roku 2020. Skuteczny marketing wymaga dostępu do danych – niemal 4/5 firm (78%) potwierdza, że ich działania ukierunkowane na zarządzanie zaangażowaniem klientów wynikają z przetwarzanych danych. Tradycyjne podejście do marketingu ogranicza i hamuje osiąganie rezultatów biznesowych – 69% badanych firm twierdzi, że marketing ...
-
Zainwestuj w e-marketing
... offline są uzupełniane o te online. Wciąż jednak dla wielu firm marketing internetowy to hasło znane tylko z teorii, zazwyczaj kojarzone z posiadaniem strony internetowej lub ... firm oferujących te same usługi, jest cała masa. Także wszelkie projekty innowacyjne nie mają szansy trafić do ogólnej świadomości bez inwestycji w e-marketing. Marketing ...
-
Cała prawda o marketingu i PR w Polsce
... Adam Sanocki, partner zarządzający w firmie doradczej Attention Marketing odpowiedzialnej za przygotowanie raportu. - Spośród prawie 260 firm, które przebadaliśmy, każda zatrudnia ... uznaniowy – podkreśla Adam Sanocki z Attention Marketing. Marketing na ślepo Badanie wykazało również, że jedynie 35 proc. firm angażuje się w badania rynku. - Trudno ...
-
Małe firmy: czynniki rozwoju
... firm twierdzi, że ich główne źródło przychodów zależy od marketingu realizowanego w mediach społecznościowych. 65% firm planuje istotnie zwiększać wydatki na marketing ...
-
Działania marketingowe i PR w polskich firmach w 2015 roku
... efektywności. Ułuda budowania wielkich strategii firm w oparciu o marketing trwa zatem w najlepsze. To kluczowe wnioski, jakie nasuwa trzecia już fala badań, które PMR Research zrealizował we współpracy z ComPress Publishing (działeń badań i raportów ComPress S.A.). Badanie objęło swoim zasięgiem 250 firm ...
-
Markowe wydarzenia
... Marketing and the Resource Based View of the Firm, Academy of Marketing Science Review [Online] 1999 (10) 5 McEnally, Martha R. and L. de Chernatony, The Evolving Nature of Branding: Consumer and Managerial Considerations, Academy of Marketing ...
Tematy: -
Cele i wartość marketingu
... największym uznaniowym wydatkiem w firmie. Jak więc zagwarantować, że przyniesie pożądany efekt? Zbyt długo marketing był postrzegany w kategoriach wydatku nierozliczalnego, nieukierunkowanego i trudnego do połączenia z wynikami finansowymi firm. Cel marketingu może wydawać się oczywisty – to zwiększona sprzedaż. Wielu dyrektorom ds. marketingu ...
-
Strategia marketingowo-rynkowa
... marketing o foldery, katalogi, ulotki. Marketerzy zazwyczaj te POS-y sami wymyślają i projektują. Strony www takich firm ...
-
Niekonwencjonalne formy promocji przyszłością marketingu
... marketing już nie wystarcza. Powodem jest m.in. wszechobecność reklam i - co za tym idzie - uodpornienie się klientów na przekaz marketingowy. Nie jest zatem zaskoczeniem, że wiele firm ... & Baltics. Dziś coraz większą popularność zyskuje marketing niekonwencjonalny, a więc tzw. ambient marketing. Jest on realizowany przeważnie na zamówienie i ...
-
Walka o customer experience musi trwać
... zamian? Bardzo wiele - lojalność. Zaawansowane personalizowane interakcje wymagają jednak od firm wysiłku i inwestycji. Po pierwsze, nie jest możliwe uzyskanie pełnego ... wykorzystane w raporcie „Marketing Trends across Retail and Consumer Goods” pochodzą z badania realizowanego w ramach corocznej publikacji State of Marketing. Wzięło w nim 574 szefów ...
-
Wizjoner czy marketingowy liczygrosz
... , że mnóstwo firm nie ma opracowanej nawet prostej listy potencjalnych klientów, których targetują. I to prawda. Zbyt wiele działań marketingowych w firmach ciągle ma charakter ad hoc, a brak planowania powoduje często niepotrzebne zamieszanie, wynikające z kolei z braku podstawowych informacji, oraz mnożenie niepotrzebnych kosztów. Marketing to ...
Tematy: -
Jak prawo telekomunikacyjne paraliżuje telemarketing
... otwartego centrum konferencyjnego z propozycją współpracy. Problem dotyczy wszystkich firm, które do kontaktów z potencjalnymi lub obecnymi klientami-konsumentami i innymi ... informacji handlowej konsument zgadza się także na marketing bezpośredni. Wymaganie odrębnej zgody na marketing byłoby więc nieuzasadnione. 4. Działania niebędące marketingiem ...
-
Zarobki w marketingu i sprzedaży
... się z realizacją założonych planów sprzedażowych. „Obecnie kluczowe z punktu widzenia wielu firm jest lepsze zrozumienie pomiędzy działem sprzedaży a marketingu. Celem ... zainteresowanych pracą w Obsłudze Klienta. Wybrane miesięczne wynagrodzenia brutto: Marketing B2B Online Marketing Specialist – min.: 5 000 zł, najczęściej oferowane: 6500 zł, max.: ...
-
Trendy 2018. Gdzie zmierza reklama cyfrowa?
... się narzędzia do analizy interakcji z klientami i zdarzeń – marketing attribution (47%) oraz platformy marketing automation (30%), wspomagające zarządzanie przekazem reklamowym w czasie rzeczywistym. Firmy B2B 1,4 razy częściej od firm B2C wykorzystują CRM i platformy marketing automation do pomiaru efektywności swoich wydatków reklamowych. Nowe ...
-
Personalizacja kontra ochrona danych i wielokanałowość
... we wszystkich kanałach komunikacji. Co wynika z raportu „State of Marketing”: Wykorzystanie sztucznej inteligencji przez działy marketingu firm w ciągu ostatniego roku wzrosło o 44%. Na świecie średnio 29% działów marketingu wykorzystuje technologie oparte na AI. Wśród firm o ponadprzeciętnych wynikach odsetek ten wynosi 40%. Wdrożenie w wielu ...
-
Bazy danych wzajemnie udostępniane
... firm, dla których podstawowym narzędziem sprzedaży jest marketing bezpośredni, w tym telemarketing lub direct mailing. Zasobem, który umożliwia tym firmom sprzedaż własnych produktów lub usług, jest teleadresowa baza danych. Polski rynek baz danych jest ciągle rynkiem młodym. Relatywnie niewiele firm ...
Tematy: -
Aplikacje mobilne i CRM - filary marketingu
... do lokalizowania użytkowników urządzeń mobilnych, e-mail marketing. Według osób zarządzających obszarami marketingu, jesteśmy obecnie w trakcie dość poważnych zmian, które wiążą się m.in. z systematycznym odchodzeniem od kampanii na rzecz działań skierowanych na budowanie i wykorzystywanie indywidualnych relacji firm z klientami (1 do 1). Wraz z tą ...
-
7 najważniejszych trendów marketingu 2022
... Bobczyński, dyrektor, lider Advertising, Marketing & Commerce, Deloitte. O badaniu Badanie Deloitte objęło kadry kierownicze z pięciu krajów oraz 11 500 konsumentów z całego świata. Ponadto przeprowadzone zostało 18 pogłębionych wywiadów z przedstawicielami kadr zarządzających czołowych globalnych firm. Analiza uwzględnia szeroki zakres środowiska ...
-
Praca w marketingu: wymagania rosną
... firmach taki specjalista może zajmować się po trosze tym wszystkim naraz. W firmach, gdzie marketing internetowy ma duże znaczenie, zatrudnia się często pracowników wyspecjalizowanych w konkretnych obszarach e-marketingu - dodaje. Coraz więcej firm w Polsce rozumie, jak ważnym elementem komunikacji marketingowej jest obecność marki w serwisach ...
-
Pracy w e-marketingu nie powinno zabraknąć
... chatbox w e-commerce czy w końcu video wizytówki, to tylko nieliczne narzędzia wspierające działania sprzedażowe i ciężko byłoby wyobrazić sobie bez nich współczesny marketing. Co za tym idzie, do najbardziej pożądanych należą kandydaci o doświadczeniu w e-marketingu, czyli ci z praktyczną znajomością narzędzi internetowych. Kluczową rolę ogrywają ...
-
Współpraca z influencerem a rozliczenia podatkowe - co musi wiedzieć przedsiębiorca?
... makro-influencerzy (powyżej 100 tys. obserwatorów) oraz mega-influencerzy (ponad 1 milion obserwujących). Influencer marketing to nie tylko narzędzie promocyjne, ale także most łączący marki z ... produkty lub usługi w zamian za promocję, jest szczególnie popularna wśród mniejszych firm oraz na wczesnych etapach kampanii marketingowych. Choć taka forma ...