-
Zarobki w mediach, reklamie, wydawnictwach i PR w 2011r.
Mediana płac pracowników zatrudnionych w mediach, reklamie, wydawnictwach i PR ukształtowała się w 2011 roku na poziomie 4 200 PLN brutto - wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak. Biorąc pod uwagę badane województwa, wyłącznie na Mazowszu odnotowano wyższą wartość mediany (5 200 PLN). W ...
-
Studia MBA to wyższe wynagrodzenie
Mediana płac absolwentów studiów MBA wyniosła 12 400 PLN brutto - wynika z danych Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak w 2011 roku. Osoby, które ukończyły studia podyplomowe zarabiały o niemal 60% mniej, natomiast mediana wynagrodzeń pracowników posiadających doktorat wynosiła 4 525 PLN. – Absolwenci którzy ...
-
Wrocław zyska kolejny zielony biurowiec
Skanska Property Poland, deweloper zielonych powierzchni biurowych, związany z Wrocławiem już kilkoma inwestycjami, rozpoczyna prace nad projektem biurowca, który powstanie w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc we Wrocławiu - tuż przy placu Dominikańskim. Za całość prac projektowych odpowiedzialna jest Skanska SA, ściśle współpracująca m.in. ...
-
Rynek mediów i reklamy 2012-2016
Do 2016 r. globalne wydatki na rozrywkę i media przekroczą 2 bln USD. Rynek polski w nadchodzących latach będzie rósł szybciej niż Europa Zachodnia, osiągając w 2016 r. wartość 12,7 mld USD - wynika z najnowszego raportu firmy doradczej PwC "Global Entertainment and Media Outlook 2012-2016". W najbliższych pięciu latach najszybciej rozwijającym ...
-
Zarobki pracowników szeregowych w 2011 roku
W roku 2011 mediana wynagrodzenia całkowitego pracowników szeregowych ukształtowała się na poziomie 2 500 PLN brutto - wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak. Najwyższe zarobki na tym szczeblu odnotowano na Mazowszu, gdzie wyniosły one 2 950 PLN. Dochody rzędu 2 500 PLN otrzymywali zatrudnieni w ...
-
Zarobki w Krakowie w 2011 roku
Stolica Małopolski plasowała się w pierwszej piątce miast o najwyższej medianie wynagrodzenia całkowitego. W 2011 roku mediana zarobków w Krakowie wyniosła 4 000 PLN brutto - wynika z Ogólnopolskiego badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak. Wynagrodzenia osób pracujących na różnych szczeblach w Krakowie wahały się od 2 560 PLN ...
-
Nawigacja Audiomedia AMG5.0, AMG5.0SL i AMG7.0SL
2N-Everpol wyłączny dystrybutor produktów Audiomedia w Polsce wprowadza do sprzedaży nową gamę nawigacji GPS. Przenośne urządzenia do nawigacji marki Audiomedia AMG5.0, AMG5.0SL oraz AMG7.0SL wskażą każdą drogę do celu dzięki czytelnym wyświetlaczom wysokiej rozdzielczości. Audiomedia AMG - nowe oblicze nawigacji przenośnych dopasowane do różnych ...
-
Rynek reklamy - prognozy
Do 2016 roku rynek reklamy w USA urośnie do poziomu 189 miliardów dolarów, przy dynamice 19,6 procenta. Największe wzrosty odnotuje reklama mobilna aż o 818 procent oraz internetowa o 77 procent. Wszystko to kosztem reklamy w mediach tradycyjnych, a zwłaszcza rynku reklamy prasowej. Podobna sytuacja przewidywana jest w Polsce, gdzie wydatki na ...
-
Najbardziej dochodowe programy TV 2012 r.
Gotowanie na ekranie wciąż przyciąga - nie tylko widzów, ale także pieniądze reklamodawców. "Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler okazały się najlepszą lokomotywą reklamową w polskiej telewizji w 2012 r. Dom mediowy PanMedia Western przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ celebrytów w całym 2012 r. W rankingu ...
-
Polski Internet a Święta Wielkanocne
Rekolekcje wielkopostne mają w Internecie większą popularność niż przepis na wielkanocną babę i wskazówki dotyczące dekorowania stołu na święta! Zaskakujące uduchowienie Polaków? Tylko pozornie - dopóki bazujemy na suchych statystykach. Głębsza analiza wypowiedzi internautów nadal stawia pod znakiem zapytania ich religijne przeżywanie zbliżających ...
-
Polacy a kryzys gospodarczy
Media mówią: jest źle. Czy rzeczywiście? Czy rzeczywiście przeciętny Kowalski odczuwa skutki kryzysu? Zapytano o to polskich internautów. Wyniki badania pokazują, że kryzys nie jest niestety tylko "wymysłem" mediów. Coraz częściej narzekamy na brak pieniędzy, podwyżki, utratę pracy, mniejszą liczbę zleceń w przypadku osób prowadzących swoje firmy. ...
-
Tablet HUAWEI MediaPad 7 Vogue
HUAWEI, globalny dostawca rozwiązań teleinformatycznych (ICT), wprowadził na rynek tablet MediaPad 7 Vogue. Tablet posiada 7-calowy ekran, aluminiową obudowę i wyposażony został w czterordzeniowy procesor o taktowaniu 1.2 GHz. MediaPad 7 Vogue pracuje pod kontrolą systemu operacyjnego Android 4.1 Jelly Bean i stanowi doskonałe połączenie funkcji ...
-
Rynek IT w mediach
Wg najnowszego raportu „Rynek IT w mediach” – nikt nie jest w stanie pokonać Google. Wyszukiwarkowy gigant ma niezachwianą pozycję i reputację innowatora oraz pioniera. Analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” bierze pod lupę nie tylko wizerunek największych korporacji IT, ale także sprawdza pozycję mobilnych systemów operacyjnych oraz ...
-
Polski Internet a Edward Snowden
Edward Snowden, który do tej pory korzystał głównie z wolności słowa, ujawniając tajne dane wywiadowcze, od dziś może również korzystać z wolności osobistej. Po miesiącu spędzonym na lotnisku Szeremietiewo w Moskwie otrzymał status uchodźcy, a informacja uaktywniła użytkowników w mediach społecznościowych - podaje Instytut Monitorowania Mediów. ...
-
Polska scena polityczna w mediach 2013
O 11 proc. wzrosła liczba publikacji prasowych dotyczących partii politycznych w minionym roku względem 2012. Najbardziej medialna okazała się Platforma Obywatelska, która wyprzedziła lidera z 2012 roku – Prawo i Sprawiedliwość. Takie dane opublikował „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, podsumowując wyniki 12 raportów „Scena Polityczna” za ubiegły ...
-
Ile zarabiają programiści Java?
Specjaliści programowania w języku Java są jedną z najlepiej opłacanych grup wśród programistów. Według raportu „Wynagrodzenia na stanowiskach IT w 2013 roku”, wydanego przez Sedlak & Sedlak, mediana ich zarobków wyniosła 6 500 PLN brutto i była wyższa od mediany dla ogółu programistów o 850 PLN. Płace połowy programistów Java mieściły się w ...
-
Branża modowa: wydatki na reklamę w 2014 r.
Branża modowa w 2014 r. wydała na reklamę ponad 187 milionów złotych – w podziale na kategorie zdecydowanie dominuje sektor odzieżowy, z kolei na miejsce promocji najchętniej wybierane są magazyny dla kobiet – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. W 2014 roku największym reklamodawcą w kategorii moda była branża odzieżowa, która przeznaczyła ...
-
Social media: jak wykorzystują je osoby poszukujące pracy?
Polacy aktywnie korzystają z mediów społecznościowych – jak się okazuje, wykorzystują je również do poszukiwania pracy. Wyniki najnowszej edycji badania Randstad Award pokazują, że social media (głównie Facebook) są źródłem wiedzy na temat firmy, dostępnych ofert pracy czy wydarzeniach branżowych dla 40% potencjalnych pracowników. Przede wszystkim ...
-
Ja+Zdrowie – nowa usługa od Plusa
Od 14 września klienci Plusa mogą korzystać z usługi dostępowej z zakresu telemedycyny. Po zainstalowaniu na swoim urządzeniu mobilnym aplikacji Ja+Zdrowie użytkownicy połączą się z Wirtualną Przychodnią, aby skorzystać z konsultacji medycznej. Usługa dostępna jest w cenie 9,99 zł miesięcznie dla obecnych klientów sieci lub 4,99 zł dla nowych ...
-
Festiwale muzyczne 2015 w mediach
Sezon letnich festiwali muzycznych już za nami. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się, jak wyglądała popularność poszczególnych imprez w mediach. Okazuje się, że choć najszerzej rozpisywano się o Przystanku Woodstock, liderem pod względem wskaźnika dotarcia oraz ekwiwalentu reklamowego został Open’er Festival. We wrześniu zakończył się ...
-
Smartfon ASUS ZenFone GO ZC500TG
ASUS ZenFone GO ZC500TG to nowy przedstawiciel popularnej serii, dostępny już w salonach sprzedaży sieci Media Expert. Model wyposażono w 5-calowy ekran IPS, czterordzeniowy procesor Media Tek z zegarem 1,3 GHz, 2 GB pamięci operacyjnej, 8 GB pamięci wbudowanej, dwa sloty na karty SIM oraz system Android 5.0 Lollipop. Nowy smartfon ASUSa pracuje w ...
-
AszDziennik, czyli jak fikcja miesza się z rzeczywistością
Pomimo rosnącej popularności „AszDziennika” – internetowego serwisu satyrycznego - internauci nadal mylą publikowane w nim historie z rzeczywistością - wynika z monitoringu mediów społecznościowych w IMM. Ponad 90% przypadków, w których materiał tego periodyku Polacy potraktowali jako prawdę, zanotowano w publicznych rozmowach na Facebooku. ...
-
Nielegalne leki mogą zabijać. Jak sprawdzić aptekę internetową?
Gdy aura za oknem sprzyja przeziębieniom i innym chorobom, trudno jest się bez nich obyć – począwszy od jesieni aż do wczesnej wiosny leki towarzyszą nam szczególnie często. Tymczasem w mediach coraz częściej pojawiają się doniesienia na temat ograniczeń w sprzedaży produktów leczniczych. Być może już niebawem nawet te medykamenty, które wydawane ...
-
Jak social media wpływają na rynek nieruchomości?
Media społecznościowe istotnie oddziałują na nasze codzienne życie, i nie pozostają bez wpływu na branżę nieruchomości - wynika z badania przeprowadzonego przez Freedom Nieruchomości i IMM. W jaki sposób nowe media wpłynęły na sposób poszukiwania nieruchomości przez klientów? Jak pomagają nam rozwiązywać problemy i znajdować odpowiedzi na ...
-
Politycy i partie w mediach VI 2016
Jak wynika z czerwcowej analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, Prawo i Sprawiedliwość pozostaje najczęściej przywoływaną w mediach partią, jednak jej popularność znów spadła, i to aż o 18% w stosunku do maja. Na drugie miejsce powróciła Platforma Obywatelska. Prawo i Sprawiedliwość było w czerwcu partią najczęściej występującą w mediach. ...
-
Moda: wydatki na reklamę I poł. 2016 r.
Dom mediowy Codemedia przeanalizował wydatki na reklamę, które w I połowie br. ponieśli przedsiębiorcy reprezentujący branżę modową. Z analizy wynika, że najwięcej w marketing, podobnie zresztą jak w analogicznym okresie ubiegłego roku, zainwestowali producenci odzieży. Tuż za nimi uplasowała się kategoria "zegarki i biżuteria" i to własnie ona ...
-
Opłaty za wodę nie wzrosną, ale i tak jest drogo
Krajowe media niedawno poinformowały, że rząd na razie zrezygnował z podniesienia opłaty za wodę. Decyzja polityków ucieszyła wielu właścicieli mieszkań, bo bieżąca woda jest tym medium, które najbardziej podrożało w ostatnich latach. Dane GUS-u wskazują, że właściciele lokali odczuli też spore podwyżki cen prądu i ogrzewania. Takie zmiany ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2016 r.
Dom mediowy Codemedia przeanalizował wydatki na reklamę, które w I połowie br. ponieśli przedsiębiorcy reprezentujący branżę e-commerce. Z analizy wynika, że najczęściej reklamowaną grupą dóbr były - co nie jest właściwie żadnym zaskoczeniem - odzież i obuwie. Budżety reklamowe okazały jednak sporo mniejsze niż przed rokiem. Reklamodawcy wydali o ...
-
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę. Z analizy Codemedia wynika, że na przestrzeni trzech pierwszych kwartałów br. budżety reklamowe banków, ubezpieczycieli i innych instytucji finansowych zostały obcięte o 20%. Największym reklamodawcą okazał się ING Bank Śląski, który przeznaczył na promocję o 4 mln złotych więcej niż w analogicznym okresie ...
-
W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
Według domu mediowego Codemedia, największymi reklamodawcami telewizyjnymi minionego roku okazali się Lidl, T-mobile i Orange. Z kolei najwyższym wzrostem nakładów na reklamę mógł pochwalić się Carrefour, który wydał aż o 553% więcej niż rok wcześniej. Grono marek, które zdołały w minionym roku przekroczyć próg 20 000 GPR w grupie 4+ powiększyło ...
-
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
Najbardziej aktywnymi reklamodawcami telewizyjnymi 2016 roku okazały się firmy trudniące się produkcją leków i suplementów diety - wynika z najnowszej analizy domu mediowego Codemedia. Na miejscu lidera znalazł się Aflofarm, a tuż za nim uplasowała się Polpharma. W czołowej "10" zestawienia znalazł się również reprezentacja firm z branży FMCG oraz ...
-
Czy telemedycyna ma szanse na rozwój?
Czy telemedycyna w Polsce będzie się rozwijać? Wygląda na to, że tak właśnie się stanie. Badanie zrealizowane przez PMR dowodzi, że większość podmiotów leczniczych planuje inwestycje w tym zakresie, pomimo konieczności ponoszenia pokaźnych kosztów i znikomego wsparcia ze strony państwa. Szacunki wskazują, że w tym roku wartość polskiego rynku ...
-
Jakie wydatki reklamowe w e-commerce? Analizujemy 2016 rok
Ubiegłoroczne wydatki reklamowe branży e-commerce okazały się o niemal 17 mln zł niższe niż rok wcześniej. Za taki obrót spraw odpowiedzialni są m.in. dwaj najwięksi reklamodawcy czyli Allegro i Zalando, którzy okroili swoje budżety na promocję o odpowiednio 45% i 39%. Nie wszyscy jednak oszczędzali - zajmująca trzecią pozycję rankingu spółka ...
-
Podróże i turystyka tną wydatki na reklamę
Przed nami najnowsza z analiz domu mediowego Codemedia. Tym razem pod lupę wzięto I kwartał br. oraz wydatki na reklamę, jakie w tym okresie poczynił Sektor Podróże i Turystyka. Okazuje się, że reklamodawcy z tego sektora podeszli do kwestii promocyjnych z dość dużą powściągliwością. Budżety reklamowe cięła zarówno gastronomia, jak i biura podróży ...
-
Zabezpiecz domowy Internet Rzeczy
Internet Rzeczy znalazł się właśnie pod obstrzałem hakerów. Biorąc jednak pod uwagę coraz to większą ilość podłączanych do niego urządzeń, to zainteresowanie cyberprzestępczego półświatka nie jest niczym zaskakującym. Z siecią połączone są bowiem już nie tylko telewizory, liczniki mediów czy klimatyzacja, ale również urządzenia medyczne czy " ...