-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
Według domu mediowego Codemedia, najbardziej aktywnym reklamodawcą telewizyjnym minionego roku okazał się Lidl, któremu udało się podwyższyć wskaźnik GRP o pokaźne 21% rdr. Na kolejnych pozycjach podium uplasowały się Plus oraz Orange, a czwarte miejsce przypadło w udziale T-Mobile. I to właśnie telekomunikacja okazała się branżą posiadającą ...
-
Telefon DOOGEE S40
Do Polski wchodzi telefon pancerny DOOGEE S40 z odpornością na poziomie IP 68 i IP 69. Telefon ma 5,5 calowy wyświetlacz chroniony przez szkło Gorilla Glass 4 i ciekawe wzornictwo. Będzie dostępny w wybranych sieciach handlowych w Polsce, m.in. w stacjonarnych sklepach MediaMarkt i MediaExpert. DOOGEE S40 waży 238 gramów, a więc niewiele jak na ...
-
Wyroby medyczne: nie wszyscy zyskali na koronawirusie
Pandemia COVID-19 znacząco wpłynęła na zmianę profilu branży wyrobów medycznych, kierując jej produkcję głównie w stronę środków ochrony osobistej. Maseczki, rękawiczki i kombinezony ochronne to w obecnych czasach towar szczególnie pożądany, co w skali światowej wpłynęło na ponad 40 procentowy wzrost sprzedaży tego typu wyrobów medycznych. Z ...
-
Budżet państwa: za co płacą podatnicy?
... kosztów NFZ na świadczenia opieki zdrowotnej, a według szacunków powinno być to minimum 5 proc. (ok. 4,5 mld zł). Według raportu Upper Finance Med Consulting, taki poziom finansowania psychiatria w Polsce osiągnie za kilka lat i to z uwzględnieniem wydatków prywatnych. W krajach zachodnich wydatki na ten cel ...
-
Cyberataki na szpitale coraz częstsze. Zagrożona również Polska
Wybuch pandemii przyniósł za sobą wiele negatywnych konsekwencji. Z najnowszych doniesień Check Point Research wynika, że wraz z gospodarką ucierpiało również cyberbezpieczeństwo, a pod ostrzał cyberataków dostała się i tak już nadwyrężona koronawirusem opieka zdrowotna. W ostatnich dwóch miesiącach odnotowano o 45 proc. więcej ataków wycelowanych ...
-
Dziś Światowy Dzień Mediów Społecznościowych. Jakie błędy popełniamy?
Dziś Światowy Dzień Mediów Społecznościowych. Z tej okazji firma Check Point Software podsumowała najczęściej popełniane przez nas błędy przy korzystaniu z mediów społecznościowych. Udostępnianie danych osobowych, odpowiadanie na złośliwe wiadomości e-mail dotyczące resetowania hasła czy bezmyślne klikanie łączy - to niektóre z nich. Sieci ...
-
Social commerce: jaki potencjał sprzedaży przez media społecznościowe?
O tym, że social commerce, czyli handel przez media społecznościowe, zyskuje na znaczeniu i to zarówno wśród sprzedawców, jak i kupujących, mówi się nie od dziś. Kolejnym tego potwierdzeniem jest opracowany przez PayPal "Ecommerce Index 2022". Wynika z niego m.in., że na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy zakupów poprzez social media dokonała blisko ...
-
Rosyjscy hakerzy zaatakowali polskie instytucje medyczne
Prorosyjska grupa hakerska KillNet przeprowadziła serię ataków DDoS na strony internetowe instytucji medycznych państw, które wspierają Ukrainę w konflikcie zbrojnym z Rosją. Na opublikowanej przez cyberprzestępców liście znalazły się strony amerykańskie, holenderskie i brytyjskie, a także kilka polskich, w tym strona Ministerstwa Zdrowia, ...
-
6 cyfrowych trendów na 2023 rok
Social media, gry online, serwisy streamingowe - to związane z technologią i nowymi mediami zjawiska, które w 2023 roku poznamy w zupełnie nowej odsłonie. Będziemy już nie tylko relaksować się, korzystając z zasobów globalnej sieci, ale też przeniesiemy jeszcze większą część codzienności do wirtualnego świata. Coraz powszechniejszym modelem ...
-
Tesla i Volvo na medialnym szczycie
Analiza doniesień medialnych z pierwszych dwóch miesięcy 2023 roku przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów pokazała, że co trzeci Polak miał kontakt z informacjami o autonomicznych rozwiązaniach motoryzacyjnych. Największą widoczność notują Tesla i Volvo. Przekazy o Tesli mają wysokie zasięgi i warte są miliony złotych. W ostatnich ...
-
Najsilniejsze marki w mediach 2023. Na podium Onet, PKO Bank Polski i Wirtualne Media
Onet, PKO Bank Polski i Wirtualne Media to podium tegorocznego rankingu najsilniejszych w mediach marek w Polsce przygotowanego przez Magazyn Press oraz PSMM Monitoring & More. Najnowsze badanie Top Marka objęło swoim zasięgiem 500 brandów i 50 branż oraz ponad 1,5 mln tekstów prasowych, 15,8 mln publikacji internetowych i 28,3 mln postów z ...
-
Prywatność w mediach społecznościowych: ważna, ale tylko w teorii
Korzystający z mediów społecznościowych Polacy w większości deklarują, że podczas zakładania konta w serwisie zwracają uwagę na wyznawaną przez niego politykę prywatności. Jednocześnie, jeśli przeczytać użytkownikowi Facebooka fragmenty regulaminu tego serwisu, to z dużą dozą prawdopodobieństwa można zakładać, że część zapisów wzbudza w nim ...
-
Media społecznościowe zagrożeniem dla dzieci
Media społecznościowe są obecne w codziennym życiu wielu dorosłych osób. Niestety także dzieci, wzorem swoich rodziców, wpadają w ich pułapkę. Jakie niebezpieczeństwa czyhają na najmłodszych w social mediach? Jak można ochronić nasze pociechy? Na te pytania odpowiadają eksperci G DATA. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Dlaczego dzieci nie powinny ...
-
Jak wykorzystać media społecznościowe w rekrutacji?
Z roku na rok rośnie liczba użytkowników mediów społecznościowych. Najpopularniejsze to Facebook, Instagram, TikTok i X, czyli dawniej Twitter, a także LinkedIn. Czy i jak można wykorzystać social media podczas rekrutacji pracowników? Istotny jest jasny przekaz Social media pomagają w poszukiwaniu pracowników z różnych branż. Ważne jest, by w ...
-
Wynagrodzenia w działach badań, rozwoju i planowania 2007 r.
W działach badań, rozwoju i planowania mediana zarobków wyniosła w 2007 roku 4 100 PLN, zaś dochód prawie co czwartego kierownika przekroczył 9 000 PLN - wynika z Internetowego Badania Wynagrodzeń (IBW) przeprowadzonego przez wynagrodzenia.pl przy współpracy z pracuj.pl, gazeta.pl, wp.pl, infopraca.pl, jobpilot.pl, bankier.pl. Już po raz czwarty ...
-
Wynagrodzenia w działach księgowości w 2007 r.
Coraz większa ilość nowopowstających w Polsce firm oraz tworzenie wielkich centrów outsourcingowych związanych z księgowością sprawiają, że zawód księgowego staje się w naszym kraju niezwykle popularny. Osoby zatrudnione w tym dziale firmy mają medianę wynagrodzeń w wysokości 2 687 PLN brutto - wynika z Internetowego Badania Wynagrodzeń (IBW). Już ...
-
Wynagrodzenia w przemyśle ciężkim w 2007 r.
Najlepiej zarabiający pracownicy w przemyśle ciężkim (powyżej 8 800 PLN) otrzymywali wynagrodzenie 2,5 razy wyższe niż wysokość mediany. Stanowiło to także 518% wysokości pensji najniżej wynagradzanych pracowników, zarabiających poniżej 1 700 PLN - wynika z Internetowego Badania Wynagrodzeń (IBW). Już po raz czwarty portal wynagrodzenia.pl przy ...
-
Pracownik szeregowy: zarobki 2008
Płace połowy pracowników szeregowych znajdują się w przedziale od 1 714 PLN do 3 350 PLN, zaś mediana to 2 400 PLN. Starsi specjaliści zarabiają dwa razy więcej (4 800 PLN), zaś dyrektorzy cztery razy więcej (9 600 PLN) - wynika z piątego Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń. Miło nam oddać do Państwa rąk wyniki piątego (jubileuszowego) ...
-
Wynagrodzenia 2017. Podsumowanie Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń
Mediana wynagrodzeń w Polsce w 2017 roku wyniosła 4 157 PLN i jest wyższa o 257 PLN w porównaniu do roku poprzedniego. Zarobki 25% najniższej opłacanych pracowników nie przekroczyły 3 000 PLN. 25% najwyżej zarabiających otrzymywało wynagrodzenia w kwocie 6 060 PLN i więcej. Rok 2017 był znacznie łaskawszy dla pracowników bo 47% odnotowało wzrost ...
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się ubiegłorocznym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderów wydatkowania było tym razem dwóch: farmacja i handel (po 35 proc udziału w łącznym budżecie). Największe pieniądze, tradycyjnie już, ...
-
Wydatki na reklamę - III 2004
Jak podaje firma badawcza Expert Monitor w marcu 2004 r. wydatki na reklamę w mediach wyniosły ponad 1 011 mln złotych. Tak duży wzrost w stosunku do poprzedniego miesiąca, w połączeniu z ogólną tendencją związaną z początkiem roku, pozwala na optymistyczne prognozy. Najprawdopodobniej już w kwietniu rynek reklamowy pobije kolejny rekord wydatków ...
-
Najpopularniejsze tematy w sieci IV 2007
NetSprint.pl przygotował kolejny raport na temat najczęściej opisywanych w polskim Internecie osób, marek, wydarzeń i partii politycznych. W kwietniu polskie media online zdominowała tematyka związana z organizacją EURO 2012 przez Polskę i Ukrainę. Raport prezentuje rankingi najczęściej wymienianych i opisywanych w mediach internetowych polskich ...
-
Kosmetyki w mediach I-VI 2007
Agencja Kamodus opublikowała kolejną edycję cyklicznego raportu półrocznego "Kosmetyki w mediach", który opisuje aktywność firm kosmetycznych w kolorowej prasie konsumenckiej w okresie od stycznia do czerwca 2007 roku. Raport „Kosmetyki w mediach” powstał na podstawie szczegółowej analizy zawartości 50 najważniejszych, wysokonakładowych tytułów ...
-
Inwestorzy nie wierzą w fundusz ratunkowy
Informacja na temat planów utworzenia funduszu (rodzaju SIV), który w sytuacjach nadzwyczajnych miał możliwość wykupu aktywów opartych na kredytach hipotecznych i finansowania się na rynku papierów komercyjnych została przez media finansowe zinterpretowana pozytywnie. Pojawiły się nadzieje na to, że rynek ryzyka kredytowego się uspokoi. W ...
-
Branża PR w mediach XI 2007
W listopadzie najczęściej poruszanym tematem był PR Polski - w zestawieniu znajdują się 104 publikacje o tej tematyce. W listopadowym raporcie wyszczególniono dwa nowe tematy, które często pojawiały się w przekazach medialnych: relacje inwestorskie i temat nieudanej współpracy krakowskiej Straży Miejskiej z agencją Event Factory. Firma ta ...
-
Branża PR w mediach XII 2007
W grudniu 2007 roku ukazało się 175 publikacji związanych z PR-em, czyli o 35 mniej niż w rekordowym listopadzie. Najczęściej poruszanymi przez media tematami związanymi z public relations były: PR Polski (w zestawieniu znajduje się 60 publikacji o tej tematyce) oraz ogólna tematyka branży PR, której dotyczyło 58 materiałów - wynika z raportu ...
-
Wynagrodzenia pracowników a staż pracy
Jak wynika z piątego Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń zdecydowanie najwięcej w 2008 roku zarabiały osoby, których staż pracy mieścił się w przedziale 11 - 15 lat. Mediana ich zarobków wyniosła 5 000 PLN. Najmniejsze miesięczne wynagrodzenie otrzymywały osoby dopiero rozpoczynające pracę. Połowa z nich mogła liczyć na pensję w wysokości od 1 800 ...
-
Dynamika PKB w USA w środę
Świńska grypa koncetruje uwagę mediów i jest to niewątpliwie temat numer jeden w dniu dzisiejszym. Wstrzymywane / wycofywane są rezerwacje hoteli W Meksyku. Turystyczny sezon nie będzie tam udany. Dla inwestorów najważniejsza jest reakcja rynków na informacje. Już w piątek pod koniec sesji atak popytu na szczyt przy 875 na S&P500 załamał się. ...
-
Dzienniki telewizyjne IV 2009
Podobnie jak w miesiącach poprzednich, tak i w kwietniu, największą liczbę tematów poruszyli dziennikarze serwisu TVP2. W "Panoramie" pojawiło się aż 320 wątków. Na drugim miejscu uplasowały się "Wiadomości" z 284 tematami. Trzecią pozycję zdobyły "Fakty", podejmując 259 spraw. Z kolei "Wydarzenia" przekazały widzom 254 tematy - wynika z raportu ...
-
Dzienniki telewizyjne VI 2009
Serwisy informacyjne utrzymują trend znany z wcześniejszych miesięcy. Pod względem liczby zaprezentowanych na antenie tematów wygrywa "Panorama". Dziennikarze magazynu TVP2 poruszyli w czerwcu aż 332 tematy. Na drugiej pozycji uplasowały się "Wiadomości" z liczbą 289 wątków. "Fakty" zajęły się 268 sprawami, natomiast "Wydarzenia" 258. Jest to ...
-
Informacje o zdrowiu szukane w Internecie
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu (PBI), Internet to medium, z którego polscy internauci najczęściej i najchętniej czerpią wiedzę na temat zdrowia, chorób oraz leczenia. Sieć, jako najchętniej wybierane źródło informacji wskazuje niemal połowa ankietowanych. Na kolejnych miejscach pojawiły się odpowiedzi: ...
-
Rynek kredytów hipotecznych IV 2010
W kwietniu obniżeniu uległa wartość mediany dla oprocentowania oraz marży kredytów mieszkaniowych, w porównaniu do marca. Wartości te obniżone zostały kolejno o 0,38 p.p. oraz 0,1 p.p. - wynika z raportu Szybko.pl i Expandera. W raporcie czytamy, iż oprocentowanie kredytów złotowych, zaciąganych w kwocie 300 tys. PLN, przy 25% wkładzie własnym ...
-
Kosztowne ubezpieczenie niskiego wkładu
Zamieszanie wokół Rekomendacji T sprawiło, że problem ubezpieczenia niskiego wkładu ożył w mediach i zaczął wzbudzać coraz większe zainteresowanie klientów. Z pewnością warto się temu ubezpieczeniu przyjrzeć, bo jest to jeden z parametrów kredytu, który może mocno spustoszyć kieszeń kredytobiorcy. Składkę na ubezpieczenie niskiego wkładu nierzadko ...
-
Co proponują serwisy informacyjne TV?
Instytut Monitorowania Mediów we współpracy ze Stowarzyszeniem Dziennikarzy Polskich przygotował wielowymiarową analizę głównych wydań najpopularniejszych wieczornych serwisów informacyjnych: Panoramy (TVP2), Wiadomości (TVP1), Faktów (TVN) i Wydarzeń (Polsat). Z badania wynika m.in., że Panoramie wizją świata bliżej do Faktów a zakresem tematyki ...
-
Praca w branży PR 2010
W 2010 pracodawcy zamieścili w mediach 1831 ofert dla PR-owców. To niespełna 400 więcej niż w ubiegłym roku. Tym samym rynek pracy dla specjalistów od komunikacji zwiększył się aż o 25 proc. Rekordową liczbę ogłoszeń (183) odnotowano w styczniu - wynika z raportu przygotowanego przez serwis PRoto.pl. Najtrudniej o pracę było w listopadzie - ...