-
Monitor Rynku Pracy IX 2013
... ocena własnej pozycji na rynku pracy jest znacznie gorsza niż młodych, którym Unia Europejska i nasz rząd poświęca tak wiele uwagi.” – analizuje Łukasz Komuda. Oczekiwania pracodawców rosną. Pracownicy niepewni czy zdołają je spełnić Zdecydowana większość badanych pracowników ... oczekiwania pracodawców odnośnie kompetencji pracowników, szczególnie w ...
-
Dostawcy Internetu: jakość obsługi klienta
... zerowy (potwierdzone w 70,2 proc. przypadków). Kompetencje w cenie Bardziej istotna była ocena kompetencji pracowników. Średni wynik w tej kategorii wyniósł 71 proc. Biorąc pod ... klienci testowi odpowiedzieli na blisko 30 pytań w celu określenia poziomu kompetencji pracowników. W trakcie konsultacji klienci mieli zadanie uzyskać odpowiedzi na dwie ...
-
Przywództwo a efektywność pracownika i organizacji
... pracowników, wizerunek firmy na rynku. Kluczowym wyzwaniem dla każdej firmy pozostaje rozwój kompetencji pracowników, ale przede wszystkim - menedżerów. Tych wszystkich kompetencji ...
-
Monitor Rynku Pracy III kw. 2017 r.
... pracy, a także realizować potrzeby pracowników w zakresie rozwoju osobistego i zawodowego. Byłoby świetnie, gdyby pracodawcy brali pod uwagę to, czego faktycznie chcieliby się nauczyć ich ludzie i by ewaluowali zarówno samo szkolenie, jak i potem efekty zmian, jakie mogą wynikać z poszerzenia kompetencji pracowników – zauważa Łukasz Komuda, ekspert ...
-
Plany polskich pracodawców V 2018
... , w tym finansowe, tej grupy pracowników. Dla 16% pochodzenie i narodowość nie ma tu znaczenie i ważne będą chęci do pracy. W grupie przedsiębiorców, którzy nie zamierzają zatrudniać cudzoziemców, co 5 ankietowany w pierwszej kolejności chce zatrudniać Polaków. 16% obawia się niskich kompetencji pracowników i ich niedopasowania do potrzeb firmy ...
-
Chmura obliczeniowa superbohaterem pandemii. Tylko co z tego...
... Rady ds. Kompetencji, Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo, Polskie Towarzystwo Informatyczne, komentując wyniki badania. – Tylko co piąta firma dysponuje zespołem gotowym do samodzielnego wdrażania i prowadzenia projektów chmurowych. W drodze ku transformacji cyfrowej oznacza to albo konieczność podniesienia kompetencji pracowników, albo ...
-
Plany polskich pracodawców VIII 2013
... . Również duża grupa, bo aż 32% badanych, wskazało jako utrudnienie w dostępności do pracowników zagraniczną emigrację zarobkową. Jak podkreśla Kajetan Słonina: „Obserwujemy bardzo wysoki poziom niedopasowania kompetencji pracowników do potrzeb pracodawców. W efekcie, podczas gdy część pracodawców silnie konkuruje o wąską grupę najbardziej ...
-
Rynek pracy, czyli niedobór talentów i wzrost wynagrodzeń
... ocena dla Polski spadła z 4,7 do 4,2. Ten spadek ma być dowodem na zmniejszenie presji wywieranej przez rynek pracy na pracodawcach. Jednocześnie sytuacja rynkowa nie należy do najłatwiejszych. Popyt na pracowników ... kompetencji pracowników do umiejętności wymaganych przez firmy. Na wielu rynkach pracodawcy już teraz nie mogą znaleźć pracowników z ...
-
Niska jakość usług w sklepach obuwniczych
... 92,4%, a większość sklepów uzyskała komplet punktów. Jedną z najważniejszych kategorii była ocena obsługi w sklepach pod kątem kultury i kompetencji pracowników. Najbardziej rzucającym się w oczy problemem był brak powitania. W aż 70,6% przypadków nikt z pracowników sklepu nie zareagował na pojawienie się klienta w sklepie przywitaniem, skinieniem ...
-
Inwestycje w centra usług w Polsce atrakcyjniejsze dzięki grantom?
... nawet szansa na podwyższenie progów wsparcia, dodaje Rafał Szajewski. Uproszczona ocena jakościowa inwestycji Uproszczenie i skrócenie procedur dotyczących oceny projektów ... lokalizacjach o wyższym poziomie bezrobocia, a także dbałość o dobrostan i podnoszenie kompetencji pracowników. Wysokość wsparcia Inwestor z sektora nowoczesnych usług dla ...
-
PARP: szkolenia EFS popularne w sektorze MSP
... decyzji przedsiębiorcy wymieniają najczęściej potrzebę rozwoju kwalifikacji zawodowych i różnorodnych kompetencji pracowników (51,5% firm). Na znaczenie szkolenia dla rozwoju firmy ... szkolenia wymienia znaczenie tematyki tego szkolenia dla strategii rozwoju firmy. Ocena ex post danego szkolenia z perspektywy rozwoju firmy jest jeszcze bardziej ...
-
Rynek pracy młodych wzięty pod lupę
... pracowników wykwalifikowanych – zarówno pracowników fizycznych do specjalistycznych czynności, jak i wysoko kwalifikowanych umysłowych. Młodzi bez roszczeń, za to kreatywni Jednym z najciekawszych rezultatów badania jest zróżnicowana ocena młodych pracowników ... koszty zatrudnienia, brak doświadczenia i kompetencji, głównie wskutek demontażu systemu ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy 2018 r.
... on wysoki – to spadek o 51 pp. w stosunku do badania sprzed pół roku. Ocena poziomu niepewności zmieniła się również w Europie, ale nie aż tak mocno jak ... na najbliższe lata będzie wykorzystanie nowych narzędzi automatyzacji i zwiększenie kompetencji pracowników w zakresie automatyzacji procesów. W tym zakresie polskie firmy są podobnie zaawansowane ...
-
Menedżer personalny skuteczny ale nielubiany?
... kompetencji to stałe ocenianie problemów firmy i możliwości ich naprawy. Na uwagę zasługuje również fakt, że w grupie dziesięciu najniżej ocenionych kompetencji znalazła się kategoria „Zyskuje uznanie pracowników ...
-
Cudzoziemcy - antidotum na brakujące kompetencje zawodowe
... swoich pracowników, aby w niedalekiej przyszłości dysponowali zestawem kompetencji niezbędnych do wydajnej pracy z nowoczesnymi technologiami. POLSKA W RAPORCIE W tym roku Polska otrzymała notę 4,7, co w porównaniu do zeszłorocznego wyniku na poziomie 4,8 świadczy o nieznacznej poprawie sytuacji na rynku pracy. Taka ocena pozycjonuje polską ...
-
Efektywność zespołu a wynagrodzenia
... podziału może być ocena wkładu poszczególnych pracowników w łączny efekt zespołu lub zmienny procent w relacji do zasadniczej stawki płac. Ocena wkładu zaś jest dokonywana ... niejednakowy wkład w efekt łączny, ustala się płace zasadnicze według trudności pracy albo kompetencji. Od łącznego efektu pracy grupy lub zespołu zależy jedynie ruchoma ...
-
Kompetencje w zarządzaniu zasobami ludzkimi
... kompetencji” pracowników w zarządzaniu personelem. Zarządzanie oparte na kompetencjach jest nowym kierunkiem w zarządzaniu zasobami ludzkimi, który kładzie nacisk na konkretne kompetencje wykorzystywane w miejscu pracy, pozwalając na bardziej zindywidualizowane zarządzanie oraz indywidualny rozwój kompetencji ...
-
Sklepy dla dzieci: niska jakość obsługi klienta
... oświetleniu zwracały uwagę kolory ubrań – żywe i radosne. Gorzej wypadła ocena czystości i porządku wewnątrz placówki - klienci przyznali w tej podkategorii 87,3% ... się z tym wcześniej w takich sklepach). Pomimo wysokiej średniej oceny kompetencji pracowników bywały też niestety sytuacje, w których klienci, pytając o konkretny cechy produktów, nie ...
-
Jaki jest HR biznes partner?
... związane ze wskaźnikami. Respondenci twierdzili także, że HRBP powinni być bliżej pracowników i w większym niż obecnie stopniu wspierać zespoły. Silne i słabe strony HRBP ... w strukturach organizacyjnych nowoczesnych firm. To co martwi, to dużo wyższa ocena kompetencji przez samych partnerów. Zawyżona samoocena może negatywnie wpływać na gotowość i ...
-
Polityka personalna firmy: jak zwiększyć trafność decyzji?
... pracowników w przypadku wynagradzania i motywowania podejmowanie trafnych decyzji personalnych wiąże się z procesem zbierania, analizowania i oceny informacji na temat umiejętności i kompetencji pracowników ...
-
E-learning oczami użytkowników
... pracowników biurowych (szkolenie: Profesjonalny pracownik administracyjno-biurowy) statystyki te są wyższe niż w grupie menadżerów (szkolenie: Akademia Kompetencji ... e-learningu wypływają następujące czynniki: ocena cech e-learningu: łączna ocena czterech charakterystycznych cech e-learningu DSD; ocena przydatności kursu – przekonanie osób badanych ...
-
Podnoszenie kwalifikacji: przykry obowiązek czy przyjemność?
... pracowników kompetencją jest kreatywne myślenie oraz kreatywne rozwiązywanie problemów. Za mniej interesującą kompetencję uznali obsługę klienta oraz rozwiązywanie konfliktów. Według pracowników HR zarządzanie stresem nie jest aż tak istotne jak wskazywali to sami zatrudnieni. Wachlarz najbardziej potrzebnych obecnie kompetencji ... , że ocena potrzeb, ...
-
Czym jest zarządzanie różnorodnością w organizacji?
... obszar systemów motywacyjnych, związanych również z systemem rozliczania celów i ocen kompetencji pracowników. Jest to trudny obszar do zmiany, gdyż dotyczy wynagrodzeń i ... i umiejętności, w którym rola menadżera to przede wszystkim umiejętna ocena poziomu wiedzy i kompetencji swoich podwładnych. Dopóki menadżerowie nie potrafią tego prawidłowo ...
-
Co czeka firmy szkoleniowe?
... do 2015 roku. Z drugiej strony pierwsze konkursy i środki na rozwój kompetencji pracowników w perspektywie 2014–2020 zostaną uruchomione nie wcześniej niż na przełomie 2014 ... udział mobile learning w całkowitym czasie poświęconym na rozwój stanowi jedynie 1,5%. Ocena efektywności edukacyjnej wspomnianej metody nie jest na razie jednoznaczna. ...
-
Kariera pod znakiem zapytania. Firmy słabo wspierają rozwój zawodowy
... kompetencji pracowników? Jak zmienić firmę w miejsce przyjazne rozwojowi kariery zawodowej? Ponad połowa badanych (60 proc.) uważa, że posiada umiejętności potrzebne do wejścia na kolejny poziom kariery w ciągu najbliższych trzech lat. Jednocześnie tylko 47 proc. sądzi, że ich pracodawca inwestuje w rozwój kompetencji ...
-
Rozwój zawodowy albo zmiana pracy?
... kompetencji. Rachunek jest jednak prosty – jeśli pracodawca zainwestuje w szkolenia pracownika, sam zyska talenty, które pomogą firmie przygotować się na przyszłość. Jest to więc inwestycja, która zwróci się każdej ze stron. Dlatego jasne jest, że wsparcie pracowników ...
-
Pokolenie Y - liderzy na rynku pracy
... i wpływanie na zaangażowanie pracowników. Firmy już zauważyły, że atmosfera pracy przekłada się na zaangażowanie pracowników i generuje koszty np. dużej rotacji ... wobec pracodawców oraz środowiska pracy. Etosowi pracy towarzyszy równocześnie wysoka ocena posiadanych kompetencji oraz wpływu zarówno na znalezienie pracy jaki i rozwój kariery. ...
-
Relacje międzyludzkie w pracy: jak nam się układa z przełożonymi?
... pracowników dobry menedżer powinien posiadać cechy związane zarówno ze sprawczością i skutecznością w biznesie, jak i budowaniem poczucia wspólnoty. Ankietowani twierdzą, że dobry przełożony powinien wykazywać się wysoką merytoryką i wiedzą, konsekwencją w działaniu oraz odpowiedzialnością za podejmowane decyzje. Wśród kompetencji ...
-
Monitor Rynku Pracy III kw. 2018 r.
... rozwój zawodowy pracowników (77%). Wśród korzystających z inicjatyw jako najbardziej przydatne oceniane są natomiast urlopy szkoleniowe, dofinansowanie kształcenia i bezpłatne kursy językowe. – Najważniejszym wnioskiem płynącym z przeprowadzonych badań jest to, że zdecydowana część pracowników wiąże podnoszenie kompetencji z zaangażowaniem w ten ...
-
Jakość obsługi klienta w marketach
... wyniki badania kompetencji pracowników. 33,3% klientów hipermarketów i 27,1 % klientów supermarketów oceniło ją jako “wyjątkową” (w dyskontach, ze względu na nieco odmienny charakter badania, nie przeprowadzano takiego pomiaru). Odpowiedzi “poniżej przeciętnej” udzieliło jedynie 2,1% klientów supermarketów, natomiast ocena kompetencji pracownika ...
-
Wiedza ekonomiczna Polaków znikoma
... ekonomicznych Polaków. W aspekcie świadomości własnej wiedzy ocena ogólna wyniosła zaledwie 2,16 pkt w skali ... wręcz odwrót zaufania Polaków do profesjonalistów (pracowników banku, ekspertów z mediów). Aż o 6 pkt proc. ... reputacji całego sektora finansowego. Proces kształtowania kompetencji finansowych można zobrazować w formie piramidy. U jej ...
-
Atmosfera w pracy: czy szykany i mobbing to chleb powszedni?
... kompetencji, dyskryminacja, zastraszanie zwolnieniem z pracy). Co równie istotne, w okresie objętym badaniem znacząco zmniejszyła się częstość zastraszania pracowników ...
-
Co ma największy wpływ na satysfakcję z pracy?
... pracowników kluczowe – mają wpływ na poczucie bezpieczeństwa i stabilności. Jego składową jest również dostęp do szkoleń i kursów, czyli szeroko rozumiana możliwość rozwoju kompetencji danego ... . Biuro: twarde fakty Tuż za podium wskaźnika Love Your Work znalazła się ocena biura, jednak tym razem od strony fizycznej. Chodzi tu o obiektywne kryteria, ...
-
Wyłudzenia kredytów I poł. 2013 r.
... - ocena ... pracowników instytucji finansowych w wyłudzeniach kredytów. Najczęściej wskazywanym, przez 29% ankietowanych, typem nadużyć z udziałem pracowników instytucji był brak zachowania procedur na etapie udzielania kredytu, w tym zarówno sytuacja, w której pracownik podejmuje decyzję kredytową, chociaż nie ma do tego odpowiednich kompetencji ...
-
Plany polskich pracodawców III 2015
... pracowników i ta grupa się powiększa, bo jeszcze dwa lata temu było to 2%. Tę sytuację powinny wykorzystać osoby poszukujące pracy, aby pilnie śledzić, jakich kompetencji ...