-
Raportowanie ESG a bezpieczeństwo i higiena pracy
... kompetencji i zadowolenie pracowników. Inwestowanie w systemy monitorowania, międzynarodowy know-how oraz automatyzację procedur umożliwia podniesienie efektywności operacyjnej. Organizacje, które stosują zaawansowane narzędzia, zyskują na lojalności pracowników ...
-
Czym jest planowanie procesów rozwojowych w organizacji?
... usprawnić. Najczęściej popełnianym błędem przez działy HR i menadżerów jest wysyłanie pracowników na szkolenia bez wcześniejszego zdiagnozowania realnego problemu. Ostatnie 10 lat ... a działów HR. Rola menadżera to przede wszystkim umiejętna ocena poziomu wiedzy i kompetencji swoich podwładnych. Dopóki menadżerowie nie potrafią tego prawidłowo zrobić, ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy I poł. 2015 r.
... sprzed sześciu miesięcy. Polaryzacji uległa również ocena stabilności gospodarczej: 63 proc. CFO uważa, ... . CFO). Jednocześnie pogłębia się niedostępność pracowników na stanowiskach niższego szczebla (w drugim półroczu 2014 roku 23 ... kompetencji Ministerstwa Finansów. Prawie połowa wskazała również na potrzebę zmian w przepisach w zakresie kompetencji ...
-
Kompetencje cyfrowe kluczowe dla szefa i pracownika
... kompetencji ... ocena znajomości technologii, nie różni się mocno w poszczególnych grupach wiekowych. Choć niewykluczone, że osoby z pokolenia silver nadążanie za rozwojem nowych narzędzi może kosztować więcej niż Gen Z, którzy są właściwie tzw. digital natives - komentuje Jolanta Lewandowska-Bitkowska, Ekspertka ds. rekrutacji i rozwoju pracowników ...
-
4 rzeczy, które warto uwzględnić planując staże i praktyki studenckie
... ocena stażu, dokonana przez obie strony umowy. Przy podsumowaniu pracy stażysty powinniśmy wskazać jego mocne strony, wyróżniki i nabyte umiejętności, ale również nie zapominać o konstruktywnej krytyce i wskazaniu kompetencji, nad którymi młody pracownik powinien jeszcze popracować. Warto przy tym pamiętać, że merytoryczna ocena ...
-
Czego biznes chce od CFO? Nowe wyzwania dyrektora finansowego
... kompetencji pracowników ...
-
Polacy a satysfakcja z pracy
... odczuwa satysfakcję z pracy. Podobne zadowolenie deklaruje zaledwie 22% pracowników szeregowych. Z jakich aspektów pracy Polacy odczuwają największą satysfakcję? ... ocena kompetencji przełożonych, satysfakcja z wynagrodzenia, ocena wizerunku pracodawcy, poczucie samodzielności w pracy, poczucie więzi z firmą, ocena sposobu organizacji pracy, ocena ...
-
Niewłaściwe zarządzanie talentami: jakie skutki?
... (83%) twierdzi, że kwestia ta mieści się w granicach ich kompetencji, z czym nie zgadza się ponad 70% dyrektorów generalnych i finansowych. Taka rozbieżność opinii utrudnia skuteczne podejmowanie decyzji w takich kluczowych obszarach jak ocena umiejętności pracowników, szkolenia i kwalifikacje. Dla przykładu, 77% dyrektorów generalnych postulowało ...
-
Zakupy w sklepie i obiad w restauracji budzą największe obawy Polaków
... proc. respondentów. Ocena kondycji finansowej Polaków poniżej średniej światowej Ocena własnej kondycji ... się natomiast motywacje do podjęcia podróży służbowych. Dla polskich pracowników wśród najczęstszych powodów biznesowych wyjazdów są: udział w konferencji, ... wagę do miękkich kompetencji i budowania relacji z klientami poprzez bezpośrednie kontakty ...
-
6 kroków do wdrożenia firmy w Przemysł 4.0
... Ocena obecnej sytuacji i stworzenie strategii Wprowadzanie zmian trzeba rozpocząć od oceny aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa – stanu jego parku maszynowego, możliwości systemu informatycznego, kompetencji ... podwładnych. Konieczne jest przy tym nauczenie inżynierów i pracowników operacyjnych myślenia biznesowego, czyli przekładania projektów ...
-
Choroba pracownika powodem zwolnienia z pracy?
... niepochlebne komentarze zespołu, stygmatyzacja, niesprawiedliwa ocena wykonywanej pracy tj. przez pryzmat choroby, a nie osiągnięć czy kompetencji. Nie ma obowiązku mówienia ... wszystkim etaty dla pracowników umysłowych. Wśród polskich pracodawców obserwujemy coraz bardziej odpowiedzialne podejście do zatrudniania pracowników. W firmach realizowane ...
-
Podwyżki wynagrodzenia spodziewa się 60 proc. Polaków
... dotyczy wszak także pracodawców. Pracownicy stawiają więc na podkreślenie swoich kompetencji, indywidualnego wkładu w rozwój firmy, bo to stanowi wymierną wartość dla przedsiębiorstw ... , a może nawet się wydłużyć. Podobnie pogarszać się może subiektywna ocena pracowników szans na znalezienie takiej samej lub lepszej pracy. – przewiduje Łukasz Komuda, ...
-
Jak poprawić wydajność i jakość pracy kadr?
... słabe punkty obsługi klienta. Audyt pracowniczy. Ocena możliwości i potencjału pracowników firmy. Analiza predyspozycji, planowanie rozwoju i ścieżki dalszej kariery. Odnalezienie słabych punktów oraz opracowanie możliwych rozwiązań. Badanie motywacji pracowników, kompetencji pracowniczych (predyspozycje, znajomość języków...), analiza formalnych ...
-
Nieprzemyślany awans wewnętrzny, czyli jak stracić 2x
... , choć nie posiada żadnych kompetencji w zakresie zarządzania. W rezultacie takiego awansu firma traci ... negatywnej. Dobry menedżer potrafi swoją przemową zmotywować pracowników do większego zaangażowania, ale też pomóc im wypracować ... mają zrobić, by odnieść sukces następnym razem? Tu ocena była na 2. Czyli wyszli „doenergetyzowani”, wiedząc co mają ...
-
Rekrutacja 2021. Samodzielnie czy przez agencję zatrudnienia?
... elementy warto przeanalizować, by ocenić opłacalność samodzielnego rekrutowania pracowników? Czas wolnego wakatu – jest to czas potrzebny ... . W tym okresie ujawnia się trafność rekrutacji. Niestety ocena często wypada negatywnie. Wówczas dział HR i ... lub nieumiejętnej weryfikacji dopasowania miękkich kompetencji do kultury danej organizacji: cech ...
-
Jakość usług w bankach
... Millennium (94,9%). Wynik średni to 88,2% możliwych do uzyskania punktów. Dzień dobry i do widzenia Jedną z najważniejszych kategorii była ocena obsługi w sklepach pod kątem kultury i kompetencji pracowników. Niezwykle ważny jest pierwszy kontakt sprzedawcy i klienta. W zbadanych bankach w 46% przypadków klienci testowi nie poczuli się zauważeni ...
-
Najlepsze sklepy z bielizną w Europie
... 15,1% (w Polsce 12,5%) pracowników nie zakończyło rozmowy odpowiednim pożegnaniem. Niestety niezbyt pozytywnie klienci odnieśli się do kompetencji pracowników – jedynie 59,4% ... kasie wyjątkową uprzejmością wykazało się ogółem 60,4% pracowników sklepów, choć analizując wyniki w Polsce ocena ta wypadła słabiej – za wyjątkowo uprzejmych uznano jedynie ...
-
Development Centre, czyli co?
... kompetencji pracowników. Podczas sesji, trwającej zazwyczaj od jednego do kilku dni, grupa uczestników wykonuje serię zróżnicowanych zadań. Ćwiczenia często nie są bezpośrednio związane z ich codziennymi obowiązkami, służą za to badaniu umiejętności poszczególnych pracowników ... . Tymczasem obiektywna ocena z zewnątrz może stać się impulsem do ...
-
Jak rozpoznać i pokonać wypalenie zawodowe
... nieco większym stopniu. Chodzi tu np. o pracowników wybitnie zaangażowanych w swoją pracę. Z jednej bowiem ... i rywalizacja przy niskim docenianiu i słabym rozwijaniu kompetencji społecznych. - Do cech osobistych, predysponujących ... , zaczyna wykonywać pobieżnie, mechanicznie i z dystansem. Obniżona ocena własnych dokonań i brak skuteczności. Kiedy ...
-
Zwrot kosztów podróży a przychód pracownika
... kosztów z tytułu używania własnego samochodu dla celów pracodawcy w przypadku listonoszy i pracowników Służby Leśnej. W pozostałych przypadkach ryczałt na tzw. jazdy lokalne jest ... czego interpretacja tego pojęcia, jak również ocena, czy dany wyjazd jest podróżą służbową, nie leży w kompetencji organów upoważnionych do wydawania indywidualnych ...
-
Social media w pracy rekrutera. Są zalety, są wady
... wykorzystywanym portalem społecznościowym jest LinkedIn, którego średnia ocena wyniosła 2,73 punktu na skali od 1 (nigdy) ... te platformy jest również poszukiwanie nowych pracowników. 68,5% respondentów wykorzystuje je właśnie do ... Media społecznościowe często prezentują tylko wycinek profesjonalnych kompetencji i doświadczeń kandydatów. Bez gruntownej ...
-
Rozwiń swoje umiejętności przywódcze
... rozwój Twojej kariery. Inteligentni pracodawcy wiedzą, że dbałość o rozwijanie tych kompetencji u swoich podwładnych, niezależnie od pełnionej funkcji, wspomoże rozwój ... z innymi. Spójrz z entuzjazmem na pracowników, którzy wykazują inicjatywę i są kreatywni. Nic nie inspiruje bardziej niż pozytywna ocena przełożonego – tłumaczy Małgorzata Majewska, ...
-
Zabezpieczenie podatku na majątku podatnika tylko z uzasadnieniem
... Administracyjny w Poznaniu przyznał, że ocena, czy w danej sprawie istnieje obawa niewykonania zobowiązania podatkowego, należy do kompetencji prowadzącego tę sprawę organu. ... jej wyniku możliwość regulowania bieżących zobowiązań wobec kontrahentów, jak i swoich pracowników. A może to być gwóźdź do trumny prowadzonej działalności. Dlatego ...
-
Outsourcing IT: jak owocnie współpracować z freelancerem?
... specjalistów tylko na czas realizacji konkretnych zadań. Rozwiązuje to problem rotacji pracowników oraz pozwala radzić sobie z sezonowością projektów, co jest niezwykle istotne w ... LinkedIn, dodatkowo ułatwia weryfikację doświadczenia i uzyskanie rekomendacji. Ocena rzeczywistych kompetencji technicznych to kolejny etap, który nie może zostać ...
-
Kadra menedżerska coraz częściej do wymiany
... zarządzania w trudniejszych czasach. Dla niektórych ta ocena wypadnie negatywnie, a co za tym idzie, ... dobie rosnących zamówień, zysków, zmotywowanych sukcesem pracowników, nagród i wyróżnień - zarządzanie firmą czy zespołem ... jest najtrudniejszym zadaniem. Ustalenie pożądanego zespołu kompetencji i cech osobowościowych zależy od danej organizacji i ...
-
Informacja zwrotna w rekrutacji bardzo ważna
... nikt im o nich nie mówi. Oczekiwania ze strony pracowników nie są jednak zazwyczaj zbieżne z interesami pracodawców ... ocena sformułowana przez danego pracodawcę może mieć bardzo subiektywny wymiar. Przyjrzyjmy się dwóm powodom, dla których tak może się dziać. Po pierwsze, wynika to bardzo często ze specyficznego rozumienia poszczególnych kompetencji ...
-
Automatyzacja. Czy roboty wygryzą nas z pracy?
... zawodów odejdzie do lamusa. Wybawieniem są zawody przyszłości. Posiada je 10% pracowników, ale kolejne 70% musi być przygotowane, że nadchodzące lata wymuszą na nich ... , najbardziej pożądanych kompetencji, wedle wszelkich prognoz będą m.in.: aktywna nauka i słuchanie jasne komunikowanie się monitorowanie i ocena wyników szybkie reagowanie zarządzanie ...
-
POWER czyli siła edukacji
... wyników etapu III (ocena) z przyjętymi wymaganiami (określonymi na etapie II efektami uczenia się) po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie. Opis kompetencji powinien ... także nowe narzędzie, znacznie ułatwiające dostęp do szkoleń dla przedsiębiorców i ich pracowników. Bony na szkolenia dostępne dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw ...
-
Dlaczego Trójmiasto? Co przyciąga biznes?
... czym najczęściej specjalizują się trójmiejscy studenci? Jak prezentuje się ocena potencjału zatrudnienia kadry średniego i wyższego stopnia w Trójmieście? W badaniu analizie ... pracowników z różnych sektorów. Dodatkowo, Trójmiasto plasuje się na 4. miejscu wśród wszystkich badanych miast, jeżeli chodzi o wysoki poziom kompetencji inżynieryjnych wśród ...
-
Jak zwiększyć efektywność firmy?
... . Bywa tak, że mimo posiadanych kompetencji pracownicy np.: działu obsługi wobec klienta albo menedżerowie wobec pracowników zachowują się w sposób odległy od pożądanego ... oceniają funkcjonowanie firmy z najważniejszej z perspektyw – własnej. Ocena klienta to ukoronowanie ocen cząstkowych z wnętrza firmy. Ocena ta, także przewyższa pod względem wagi, ...
-
Budowanie marki: jakich błędów unikać?
... co do panującego między nimi partnerstwa (Produkcja - najniższa ocena: 49 proc. wskazań, a HR - najwyższa: 66 proc.). ... pracowników, klientów na drugim miejscu, a udziałowców na trzecim. Jeśli tak zrobisz… klienci i udziałowcy i tak osiągną swój zysk". Pamiętajmy, że od zdolności i kompetencji leadershipu zależą doświadczenia i zachowania pracowników ...
-
Przygotowania do Euro 2012 okiem tajemniczego klienta
... było udanie się do wskazanej placówki, ocena jej wyglądu na zewnątrz i wewnątrz, ocena wyglądu i zachowania pracowników oraz przeprowadzenie konsultacji na wskazany temat ... SERVICE CHECK poprosiło klientów testowych o trzy osobiste oceny dotyczące: kompetencji i uprzejmości pracowników oraz tego, czy poleciliby odwiedzony punkt informacji turystycznej ...
-
Jakie kompetencje przywódcze przydatne w zarządzie?
... firmy i angażowaniem pracowników. Co ciekawe, im wyższa jest pozycja menedżera w firmie, tym lepiej ocenia on poziom kompetencji członków swojego zarządu. I odwrotnie – im niższy szczebel w hierarchii, tym ocena zarządu gorsza. Tak w opinii osób reprezentujących najniższy szczebel menedżerski oceny kompetencji członków zarządu w pięciostopniowej ...
-
Plany polskich pracodawców VI 2019
... p.p. rok do roku), trudności językowe (21%, wzrost o 7 p.p. rok do roku), niskie kompetencji lub niedopasowanie kompetencji do potrzeb firmy (19%, wzrost o 3 p.p. rok do roku). Pracodawcy sygnalizują możliwość odpływu pracowników z Ukrainy w związku z liberalizacją niemieckich przepisów w kwestii zatrudnienia osób spoza Unii Europejskiej. Deklaruje ...
-
Tajemniczy klient: sklepy odzieżowe
... poziomem kompetencji, uprzejmości oraz umiejętności sprzedażowych. Ogólny średni wynik badania nie wypadł zbyt optymistycznie - tylko 29% klientów oceniło kompetencje pracowników wyjątkowo ... zakupów w centrach handlowych), więc można wnioskować, że poprawie uległa ocena obsługi (66,2% dla sklepów odzieżowych vs. 49% dla całej strefy zakupów ...