-
Ceny produktów i usług konsumpcyjnych w górę
... Produkty i usługi konsumpcyjne w Polsce były w kwietniu o 4 proc. droższe niż przed rokiem. Analitycy oczekiwali wzrostu inflacji o 3,8 proc. W czwartek ... a wydawca Gazety Wyborczej zarobił zaledwie 1 mln PLN i oczekuje dalszego spadku aktywności na rynku reklamy. Dwie spółki paliwowe w ciągu trzech miesięcy straciły ponad 1,6 mld PLN, ale sądząc po ...
-
10 firm z branży IT najlepiej płacących inżynierom
... w Polsce poziom dochodów osób zajmujących się nowoczesnymi technologiami przewyższa zarobki w większości pozostałych zawodów. Ile zatem płacą giganci na rynku IT na świecie? Jak udało się dowiedzieć firmie GIGAOM Network, zdecydowanym liderem pod względem oferowanej wysokości zarobków jest potentat na rynku reklamy i wyszukiwania ...
-
Radio internetowe zdobywa popularność
... drukowanej jest Internet, ten podbija kolejne medialne terytoria. W Polsce mamy już 3,2 mln osób słuchających stacji radiowych za pośrednictwem Internetu. Jak ... słuchacz radia online przyznaje, że dowiedział się o słuchanej stacji za sprawą wyemitowanej reklamy (24%). Z badania RadioNet D-Link Technology Trend wynika, że słuchając stacji radiowych ...
-
Jak powinna być oznakowana żywność?
... do niego etykieta. Etykiety, reklamy i inne informacje o produkcie opracowywane są jednak głównie przez producenta, który, co zrozumiałe, ... tego rodzaju. Jest to niezgodne z prawem wprowadzanie konsumenta w błąd. Przepisy prawa żywnościowego w Polsce nie dopuszczają żadnych sztucznych dodatków do żywności. Żywność ekologiczna Prawo stanowi, że ...
-
Internet a zakupy artykułów spożywczych
... zdobytą wiedzą: przesyłają linki, dyskutują na forach oraz komentują reklamy. Źródła wiedzy o produktach spożywczych Respondentami byli internauci, którzy kupują produkty ... rekrutowano spośród panelu badawczego GfK Polonia, jednego z największych access paneli w Polsce. Respondentami były osoby, które kupują produkty spożywcze i mają wpływ decyzyjny ...
-
Trend Micro: zagrożenia internetowe I-VI 2010
... wiadomości. Aż 65% spamu generowanego na całym świecie stanowią reklamy, próby oszustw oraz informacje z zakresu zdrowia i medycyny, a nadawcy najczęściej wysyłają wiadomości ... dolarów, okradając nieświadomych użytkowników komputerów. TrendLabs odkryło też botnet w Polsce, który między innymi gromadził osobiste dane polskich użytkowników, jak loginy ...
-
Co powinna zawierać umowa franczyzowa?
... przedsiębiorców w Polsce. Polega ona na stałej współpracy pomiędzy przedsiębiorcami, z której jeden (franczyzodawca) przekazuje drugiemu (franczyzobiorcy) ... i oznaczeń sieci lub marki, szkoleń prowadzonych przez franczyzodawcę, warunków prowadzenia promocji i reklamy, a także opłat związanych z działaniami marketingowymi. Ponadto w umowie mogą ...
-
Silver economy
... Silver Economy Network of European Regions). Temat osób dojrzałych na rynku pracy w Polsce staje się powoli coraz częściej podnoszonym w dyskusjach publicznych. Jednak dość ... starsze będą stanowiły znakomitą większość konsumentów w naszym społeczeństwie. Teoretycznie media, świat reklamy i oferta rynku powinny podążać za tym trendem. Jednak teoria ma ...
-
Polscy rodzice a żywienie dzieci
... żywieniowych Polaków", większość rodziców w Polsce uważa, że "dzieci powinny jak najszybciej jeść tak, jak dorośli". Dlatego najczęściej dzieci jedzą ... w ich żywieniu, połowa rodziców dzieci młodszych (do 8 lat) twierdzi, że zwraca uwagę na reklamy produktów żywnościowych dla dzieci. Dzieci wybierają batony 96 proc. rodziców twierdzi, że ich dzieci ...
-
Malware wakacyjny już atakuje
... Polsce informuje, że w branży turystycznej mocno rozpoczęło się promowanie oferty letniej; oszuści również ... kodu lotu. Niektóre takie maile zawierają linki, które przekierowują użytkowników do strony internetowej reklamy o "cudownych roślinach odchudzających.". Inne, z dokładnie taką samą nazwą i wyglądem, prowadzą użytkowników do stron ...
-
Firma w Internecie to nie tylko strona www
... w Polsce. Rodzimy e-handel to także najprężniej ewoluujący tego typu rynek w Europie. Dzisiaj już każdy zdaje sobie ... niż te aktualizowane np. raz w tygodniu. Kontent W czasach, gdy większość ludzi „uodporniła” się na reklamy w formie kolorowych banerów, konieczne jest docieranie do nich w subtelniejszy sposób. Takim sposobem jest dostarczanie ...
-
Rekrutacja i promocja w jednym. 4 sposoby jak robić to dobrze
... Polsce działalność rozpoczęło ponad 300 tysięcy nowych firm. Tylko niektóre z nich odniosą sukces i ... działania marketingowe zbyt dosłownie, zapominając, że promocja firmy niekoniecznie musi być związana z tradycyjną formą reklamy. Z HR-owego punktu widzenia kandydaci, są potencjalnymi pracownikami firmy, z kolei dla działu marketingu są również jej ...
-
Zakupy, gry, randki przez internet. Zawsze dbaj o bezpieczeństwo
... na dzisiejszy Dzień Bezpiecznego internetu Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce mobilizuje użytkowników do bezpiecznego korzystania z sieci. E-RANDKOWANIE Portale randkowe, ... też nie oznacza uczciwego e-sklepu. Każdy przedsiębiorca może zapłacić za reklamy w wyszukiwarkach internetowych, niezależnie, czy jego oferta jest rzetelna i sprawdzona ...
-
Cyberataki podczas Euro2016: polscy kibice masowo infekowani wirusem
... w sieci kanałów streamujących transmisje meczów. Przestępcy wykorzystali zainfekowane reklamy do rozprzestrzeniania wirusa typu Exploit Kit o nazwie Magnitude. W ... Ciekawy jest jednak zastosowany przez cyberprzestępców mechanizm dostarczenia wirusa. Ostatnio w Polsce popularna była, na przykład, metoda „na fakturę”, polegająca na masowej wysyłce ...
Tematy: Euro 2016, ransomware, wirus, okup, streaming, flash, cyberprzestępcy, szkodliwe oprogramowanie -
Najpopularniejsze festiwale muzyczne. O czym mówili internauci?
... Polsce coraz większą popularnością, o czym może świadczyć nieustannie rosnąca liczba nowych imprez i coraz lepsze line ... , Uber, mytaxi). Marki w kontekście letnich koncertów to także technologie: Spotify krytykowane za zbyt nachalne reklamy Open’era, VSCO używana do korekty festiwalowych zdjęć, Google (Play – aplikacje festiwalowe, Maps – nawigacja ...
-
E-commerce. Trendy 2018
... ten rok? Zdaniem platformy Shoper, trendy 2018 wyznaczać będą światowi giganci e-commerce i reklamy internetowej. Krajobraz e-commerce ulega tak szybkim i intensywnym zmianom, że o ... smartfonów w rozwoju handlu internetowego. 47 proc. Respondentów badania “E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” używa telefonu komórkowego do zakupów. ...
-
Najem krótkoterminowy: formalności, podatki, ubezpieczenie
... minionym roku podróżujący po Polsce turyści wykupili 84 miliony noclegów, czyli o 4,5 mln więcej aniżeli rok wcześniej. Z hoteli skorzystało ... klientów? Najprostsza metoda to oczywiście klasyczne ogłoszenie. Na początku warto wybrać takie formy reklamy, które będą dopasowane do naszej grupy docelowej. Jedni będą szukać ogłoszeń w Internecie, inni ...
-
Black Friday w pandemii - wielkie okazje czy karykatura wielkich wyprzedaży?
... Polsce pod hasłem „Black Friday” kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu związanego z „gorączką” ... kryjącej się pod reklamami z tymi hasłami okazuje się, iż jest ona wystandaryzowana dla wszystkich użytych form reklamy i haseł. W konsekwencji może to doprowadzić do dużej dawki sceptycyzmu wśród potencjalnych klientów, co do autentyczności ...
-
Adware może być bardzo niebezpieczny
Reklamy na ekranie komputera to widok, do którego każdy użytkownik sieci zdążył już przywyknąć. ... zagrożenia w postaci np. utraty danych, ale może dojść do przeciążenia systemu – mówi Jolanta Malak, dyrektorka Fortinet w Polsce. Czy adware zawsze jest groźny? Po uruchomieniu oprogramowanie adware zaczyna szukać informacji na temat użytkownika oraz ...
-
Reklama w internecie - irytująca i skuteczna
... , najbliższe lata to przede wszystkim rozwój reklamy opartej na zaawansowanych technologiach multimedialnych, jak również - co powinno ucieszyć przede wszystkim internautów - reklamy kontekstowej i mało agresywnej reklamy w wyszukiwarkach. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (pop-up survey), w Polsce w dniach 23-29 maja 2006r. Próbę dobrano ...
-
Trendy 2018. Gdzie zmierza reklama cyfrowa?
... Polsce,wartość całego krajowego rynku reklamy wzrosła w 2017 roku o 2%. W 2018 r. rynek reklamowy będzie rósł z nieco niższą dynamiką (1,9%), by na koniec roku osiągnąć wartość 7,177 mld zł. W Polsce, podobnie jak na świecie, najszybciej rozwijającą się częścią rynku reklamy ...
-
Polskie firmy a marketing w wyszukiwarkach
... Polsce jeszcze niedawno niewiele można było powiedzieć. Raporty i szacunki IAB, dotyczące reklamy internetowej w naszym kraju skupiały się głównie na reklamie display i nie zawierały rozbicia na poszczególne formy internetowej promocji. Widać to po szacunkowej wartości rynku reklamy ... pomimo kryzysu, jaki dotknął branżę reklamy. Reklamy wszystkich ...
-
Internet - wymagające medium
... Widać też wyraźnie, że największy ruch internetowy występuje w typowych godzinach pracy, w dni robocze. Większość internautów w Polsce pochodzi z województwa mazowieckiego. TRENDY INTERNETOWEJ REKLAMY W reklamie internetowej w Polsce już od dłuższego czasu królują formaty rich media (kreacje internetowe np. bannery wykorzystujące technologie: java ...
-
Reklama w Internecie 2010
... 8,5 procent ogólnego tortu reklamowego w Polsce. I choć zdawać by się mogło, że niepodzielnym hegemonem jest tu Google i jego platforma AdWords/AdSense, to rzeczywistość nie jest tak czarno-biała. Tym bardziej, że - jak podkreślają autorzy raportu Rynek reklamy kontekstowej 2010 - kampanie reklamy kontekstowej bardzo rzadko realizowane są ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
... wyników wyszukiwania. IAB Europe szacuje, że w 2010 roku udział reklamy w wyszukiwarkach stanowił 30 proc. ogólnych wydatków na reklamę online w Polsce, co stanowiło wzrost o 4 punkty procentowe w stosunku do roku poprzedniego. Niezwykła popularność tej formy reklamy wynika przede wszystkim z jej wysokiej skuteczności, będącej efektem jej ...
-
Dopasowana reklama trafia w target
... Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie nasycenie nowych technologii wciąż pozostaje na relatywnie niskim poziomie. Także w Polsce w branży RTB coś drgnęło. W maju tego roku swoje biuro otworzył u nas Adform, europejski lider technologii reklamy graficznej. Warszawa została piętnastym zagranicznym oddziałem wywodzącej się z Danii spółki. Firma jest ...
-
Reklama online? Polacy mówią "stop"
... reklamy jakiś czas temu, ale realnie już z niego nie korzystają. Wykorzystując w naszej metodyce analizę Big Data jesteśmy w stanie zobrazować faktyczną i aktualną skalę blokowania reklam w Polsce ... proc.) oraz Opery (29,66 proc.). Z kolei w przeglądarce Safari reklamy blokuje raptem 5,41 proc. użytkowników. Najniższy odsetek blokujących odnotowano u ...
-
Outdoor w badaniu Mediapanel
... reklamy zewnętrznej w ujęciu cross-mediowym. Cieszymy się, że w ten sposób możemy świętować jego 20 lecie. Poprzez włączenie pomiaru outdooru rynek otrzyma pełny obraz mediów w Polsce. Co niezmiernie ważne, jest to pierwszy tego typu pomiar reklamy ...
-
Kampanie reklamowe: shock advertising
... liczba skarg zło- żonych do polskiej Rady Reklamy chyba nie zaskoczyły samych twórców reklamy, których szum medialny wokół promocji ... Polsce wciąż do rzadkości należy emitowanie drastycznych treści w kampaniach displayowych, dlatego jeżeli ktoś chce do nich dotrzeć, robi to na własną rękę. Poza tym, jak wspomniałam wcześniej, reklamy ...
-
Internetowa Rewolucja w sektorze MSP
... maju 2011 r. Internetowa Rewolucja wyruszyła specjalną ciężarówką w większą trasę po Polsce i odwiedziła aż 18 miast - Białystok, Olsztyn, Elbląg, Koszalin, Szczecin, Zieloną Górę, ... , ale i możliwości działania poza granicami kraju, firmy dostrzegają korzyści z reklamy, handlu i usług online. Polski handel elektroniczny rośnie najszybciej w ...
-
Marketing internetowy - reklama natywna
... medium, za pomocą którego chcemy dotrzeć do klienta. Reklama natywna ma minimalizować nasze negatywne odczucie wobec reklamy. Dwa typy reklamy natywnej W raporcie dotyczącym reklamy natywnej pt. Reklama natywna w Polsce opracowanym przez Interactions, autorzy wskazują, że przekaz natywny powinien być tak zaprojektowany, aby stanowić integralną ...
-
Darmowy Internet?
... roku aktywnych użytkowników poczty e-mail Google Gmail było ponad 170 milionów. W Polsce darmową pocztę elektroniczną oferuje wiele portali. Pod względem liczby aktywnych kont w ... tam słów wyświetla powiązane z tym słowem reklamy. Na przykład, gdy użyjemy w e-mailu słowa „urlop”, pojawią nam się reklamy portali biur podróży, czy portali oferujących ...
-
Branża reklamowa vs. ustawa krajobrazowa, czyli trudna sztuka kompromisu
... odwzorowywania fragmentów elewacji. Takie założenia mają obowiązywać również w Polsce. Branża reklamowa wskazuje, iż co do zasady słuszne jest rozwiązanie polegające na określeniu minimalnej wizualizacji elewacji budynku w przypadku umieszczenia na niej reklamy - zwłaszcza w przypadku budynków zabytkowych. Kwestią do przedyskutowania powinna ...
-
Polski rynek internetowy
... rynku reklamy internetowej w Polsce. Na podstawie wyników za I półrocze, IAB szacuje, że rok 2004 zakończy się bardzo dobrym wynikiem dla rynku reklamy on-line w Polsce. Wpływy z reklamy ... 1,2 proc. całości wydatków reklamowych w Polsce, a w 2005 roku może osiągnąć wartość 1,5 proc. Wiodącą branżą na rynku reklamy online jest nadal branża finansowa ...
-
PR w nowych mediach
... mniej więcej tyle samo czasu poświęca na oglądanie telewizji. Użytkownicy internetu w Polsce najczęściej korzystają z informacji zgromadzonych w światowych zasobach WWW. Bardzo często ... organizacji. Z powyższych wywodów nie należy pochopnie wnioskować, że czas skutecznej reklamy przeminął. Warto jednak uzmysłowić sobie, że reklama staje się ...