-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2012
... koncernom farmaceutycznym. Branża, której spada dynamika, choć w ujęciu procentowym wydatki są porównywalne, należy do wiodących na rynku reklamy (prawie 12,6% udziałów w całości wydatków reklamowych w Polsce) może mieć przed sobą trudniejszy rok - analizują specjaliści domu mediowego Equinox Polska. Kto wydaje najwięcej – Aflofarm, US ...
-
Branża energetyczna a wydatki na reklamę 2012
... reklamy branży energetycznej. Trzech z pięciu największych dostawców energii zwiększyło budżety mediowe o kilkadziesiąt procent. Choć ... Te ostatnie zdają się dominować w komunikacji regularnej (poza sponsoringiem), co odzwierciedla udział odbiorców energii w Polsce, gdzie około 75% stanowi szeroko rozumiany biznes. Biorąc jednak pod uwagę planowane ...
-
Polski sektor bankowy: doświadczenia zakupowe klientów
... Brothers (Upright Group), na zlecenie której przeprowadzono pierwsze w Polsce kompleksowe badanie dotyczące Shopping EXperience (SEX*). Czym jest shopping experience ... jest łatwe. To proces oparty o obserwację zachowania klientów, trudniejszy niż wykupienie reklamy w mediach czy powieszenie kilku pstrokatych bannerów. Jednak wartościowanie tych ...
-
Multiscreening w popularnych talent shows
... Must Be The Music jako przykłady do analizy tego, coraz bardziej popularnego w Polsce, zjawiska. Informacje, które użytkownicy co najmniej dwóch ekranów jednocześnie przekazują ... The Voice of Poland prawie 0,5 mln. Mimo, że TVP2 stosuje mniej przerw na reklamy i tym samym zapewnia mniejsze pole do popisu markom do promocji, to zdecydowanie nadrabia ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2015 r.
... do poprzedniego kwartału. Prawie połowa tej kwoty to wydatki 10 największych reklamodawców finansowych w Polsce. Bardzo silna pozycja BPH, Bank Śląski tuż za podium Od ... Radio RMF FM, które pomiędzy kwietniem a czerwcem zarobiło 11 mln złotych – na reklamy w tej stacji postawiły przede wszystkim banki – Euro Bank oraz PKO BP. W prasie najwięcej ...
-
Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce
... niezgodność towaru z umową. Nowe przepisy są istotne dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w Polsce, nie tylko tych sprzedający online. Szczególnie, że wdrażanym regulacjom towarzyszą ... wystawienia towaru na półki). Reguła ta obowiązuje także w zakresie reklamy towaru lub usługi wraz z podawaniem ceny. Na przedsiębiorcę, który nie ...
-
Finanse i emocje - przejmij kontrolę nad swoimi zakupami
... Polsce z mediów społecznościowych korzysta już 29 mln osób (Raport Digital 2025 Global Overview; ... znaleźć w bezpłatnym ebooku „Finanse i emocje – przejmij kontrolę nad swoimi zakupami”, przygotowanym przez markę Walutomat. Jak reklamy wpływają na nasze decyzje zakupowe? Jak social media napędzają nasze wydatki? I kiedy zakupy przestają być wyborem, ...
-
Polska gospodarka: co zmieni Euro 2012?
... z powodu organizacji Euro 2004, w Niemczech z powodu organizacji Mundialu 2006 o 1,9 proc. Polski rynek reklamy, w wyniku organizacji Euro 2012, zyska kilka procent, choć przecież już w ... podejmowała decyzję o przyznaniu Polsce i Ukrainie prawa do organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, indeksy giełdowe w Polsce i na świecie znajdowały się w ...
-
Telefonia komórkowa 2006/2007
... telefonii ruchomej na marketing, w tym na reklamę (16% udziału branży telekomunikacyjnej i 13% samego segmentu telefonii ruchomej, w całkowitej wielkości sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce w 1Q 2008). Wystarczy dodać, iż trzej najlepiej rozpoznawalni operatorzy telefonii ruchomej znaleźli się w lipcu 2008 roku w pierwszej piątce marek ...
-
Cyfryzacja a wolna konkurencja
... dystrybucji sygnału cyfrowego. W ten sposób w Polsce doszło do ewenementu na skalę światową. W ... reklamy telewizyjnej jest obecnie wart ok. 1 mld euro. Do tego dochodzą zyski z płatnego odbioru, który zapewne zostanie zachowany. Gdy rynek zamyka się, a największym prywatnym firmom powierza się de facto monopol na telewizję cyfrową w Polsce ...
-
Zaufanie Polaków do banków wciąż silne
... gospodarką. Wyniki pokazują, że pomimo kryzysu gospodarczego w Europie, nie ma w Polsce kryzysu psychologicznego polegającego na utracie zaufania do banków. Zaufanie większości ... spadło znacząco mniej niż zaufanie do polityków, rządów czy nawet reklamy. Co prawda w Polsce zaufanie do wszelkich instytucji finansowych nigdy nie było wysokie, ...
-
Rynek pocztowy a interesy konsumentów
... powiem kondycję innych rynków, a więc rynku komunikacji elektronicznej, reklamy, dystrybucji, bankowości czy ubezpieczeń. Usługi pocztowe mają także duże znaczenie dla konsumentów, umożliwiając im lub ograniczając efektywną i łatwą komunikację. Rynek pocztowy w Polsce Wprawdzie w ostatnim czasie rozwój Internetu i usług telekomunikacyjnych ...
-
Marek Jakubiak otwiera nowe browary
... ekspansja dużych koncernów, wprowadzanie nowych technologii, opakowań, sposobów sprzedaży i reklamy bezpośredniej spowodowały, że małe browary cofały się w rozwoju. ... pielęgnowana przez rody Potockich, Tenczyńskich, Wiśniowieckich. To będzie jeden z najpiękniejszych browarów w Polsce. Tenczynek bije wszystkie na głowę. Ale nie tylko o odrodzenie ...
-
Polski eHandel B2C - mniej, ale za to lepiej
... należy spodziewać się „dramatycznego spadku ich liczebności w najbliższych latach”. Wykres nr 1. Liczba sklepów internetowych w Polsce Polskie sklepy internetowe "od środka" Najczęściej wybieranymi przez sklepy sposobami reklamy są: rejestracja w wyszukiwarkach i katalogach internetowych (53 proc. badanych sklepów) oraz zamieszczanie informacji na ...
Tematy: -
Polski rynek e-commerce w 2009 r.
... efektywności działań). Stąd m.in. rosnąca popularność programów partnerskich (36%), reklamy kontekstowej rozliczanej za efekt (24%), marketingu afiliacyjnego (20%), ... sklepów wskazuje mężczyzn jako swoich głównych klientów. Informacje o badaniu Raport „E-commerce w Polsce 2010” jest oparty o wyniki badań przeprowadzonych w kwiecień-wrzesień 2010 r. ...
-
Kampania społecznościowa na Facebooku
... i jest ku temu kilka powodów, które postaram się przedstawić. Facebook w Polsce Facebook w Polsce to platforma społecznościowa bardzo szybko zdobywająca popularność. Według ... nas promocję. Popularyzacja kampanii społecznej w Internecie jest o tyle łatwa, że internauci reklamy społecznej i zachęty do odwiedzenia profilu kampanii społecznej na FB nie ...
-
Branża turystyczna radzi sobie w m-commerce
... najnowszego raportu firmy zanox. Lider rynku reklamy efektywnościowej w Europie podsumował zakupy usług turystycznych na swoich kluczowych rynkach. Przygotowany przez zanox raport obejmuje kraje: Niemcy, Włochy, Francję, Hiszpanię, kraje Beneluksu, Skandynawię oraz Polskę. Z opracowania, wynika że tylko w Polsce zyski z transakcji wzrosły aż o 280 ...
-
Sektor TMT - prognozy 2013
... komórkowych dostało w ciągu ostatniego roku rachunek wyższy niż oczekiwali. W Polsce odsetek użytkowników wykorzystujących potencjał smartfonów w bardzo ograniczonym zakresie sięga ... odpowiednie konstruowanie planów taryfowych czy też rozbudowywanie sieci. Są w Polsce smartfony poza zasięgiem sieci 3G, które tylko czekają na sygnał i… ciekawą ...
-
Eko trend - o co w nim chodzi?
... reklamy ekorowerów (ecobikes). Zaciekawiło mnie to, bo cóż jest bardziej ekologicznego niż zwykły ... itd. Kolejne manifestacje to, na poziomie zachowań, segregacja śmieci, wzrost recyklingu i odzyskiwania surowców. Jest to w Polsce i w Unii Europejskiej po części wymuszane legislacyjnie. Na przykład w 2014 r. Polska, zgodnie z dyrektywami UE, powinna ...
-
Polski m-commerce liderem wzrostów w Europie
... „Handel mobilny w praktyce 2014”. Jak w praktyce wygląda rynek handlu mobilnego w Polsce, UE i USA? Już 11 milionów Polaków w zeszłym miesiącu korzystało z Internetu ... m-commerce w Polsce osiągnie wartość miliarda złotych – mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl. Podobne tempo wzrostu możemy zauważyć również w przypadku reklamy mobilnej ...
-
Barometr e-commerce 2016
... reklamy oraz będą najsilniej stymulowały wzrost przychodów sklepów internetowych. – Rynek e-commerce w Polsce ...
-
Przyszłość jest kobietą?
... je mężczyźni? Aby to zrozumieć, Grupa Havas przeprowadziła w Polsce badanie na reprezentatywnej dla populacji grupie, zadając pytania o ... Reklamy pokazują zbyt wiele stereotypów związanych z rolą kobiet”, a ponad 50% „Czuje żal z powodu sposobu jak kobiety są pokazywane w reklamach w Polsce”. I choć wydaje się, ze kobiety mieszkające w Polsce ...
-
Ad viewability, czyli o niskiej widoczności reklam online
... na tym polu sukcesy? Jak prezentuje się kluczowy wskaźnik efektywności reklamy online, a więc viewability? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsza z kwartalnych ... w II kwartale 2018 r. 19,1 sekundy (wobec 20,6 sekundy w I kwartale). Nieznacznie wzrosło w Polsce natomiast Viewability reklam wideo – do 51 proc. w II kwartale (podczas gdy w I ...
-
10 ważnych kwestii przed zakupem apartamentu hotelowego
... , by następnie przeznaczyć je w całości na wynajem w tzw. modelu PRS. W Polsce wciąż nie mamy krajowych funduszy inwestycyjnych REIT, pozwalających małym inwestorom ... Dla przykładu w USA bardzo surowo podchodzi się do rodzaju reklamy, jaką można zastosować w przypadku jego promocji. W Polsce pierwsze condohotele zaczęły się pojawiać już prawie ...
-
Co przegapił duży e-biznes?
... na także tym, że rozdawany za darmo e-book, może zawierać twoje reklamy, informacje o usługach, promocję serwisu i każdą inną informację jaką chciałbyś rozpropagować. Nie ma ... Mc Donald należałby do Ciebie ? Jakim samochodem dzisiaj jeździłbyś sprzedając pierwsze w Polsce chipsy ? Tego już nie możesz zrobić, ale możesz TERAZ zacząć Internetowy ...
Tematy: -
Google zamiast wyszukiwarki Interii
... za tym idzie wzrostu przychodów z reklamy internetowej - komentuje Jacek Pasławski, Prezes INTERIA.PL. - Biorąc pod uwagę obecny potencjał Google'a w Polsce, w ciągu pół roku ... świecie indeksem URL'i. Pozycja lidera wśród wyszukiwarek została potwierdzona także w Polsce, m.in. pierwszym miejscem w przeprowadzonym w ubiegłym roku przez dwutygodnik ...
-
Zapłacimy za nieuczciwych bankrutów?
... wyjścia z dołka finansowego i cały czas pozostaje w społeczeństwie. Tego właśnie brakuje obecnie w Polsce, gdzie legalne dochody podatnika, nawet takiego, których chce uregulować swoje zobowiązania, ... klientów. Zachodzi obawa, że już za kilka miesięcy zaleją nas reklamy na wzór tych z Wielkiej Brytanii, nawołujące do łatwego porzucenia długu i ...
-
Sprzedaż samochodu zza granicy a podatek akcyzowy
... .: Dz.U. z 2003 r. nr 58, poz. 515 z późn. zm.). Uwaga! Jeżeli sprzedaż samochodu w Polsce zostanie dokonana przed jego pierwszą rejestracją, to będzie podlegać akcyzie. Pogląd ten ... przekazanie lub zużycie wyrobów akcyzowych na potrzeby reprezentacji albo reklamy; przekazanie przez podatnika wyrobów akcyzowych na potrzeby osobiste podatnika, ...
-
Polscy farmaceuci wybierają pracę w kraju
... miejsce na rynku firm farmaceutycznych działających w Polsce, na wysokim poziomie utrzymuje się też liczba ofert pracy dla przedstawicieli farmaceutycznych publikowanych w internetowej giełdzie pracy infoPraca.pl. Na razie nie widać też bezpośredniego wpływu rozporządzenia w sprawie reklamy produktów leczniczych, które zakazuje kontaktów z lekarzem ...
-
Faktura korygująca VAT a usługi opodatkowane za granicą
Rozpatrzmy następującą sytuację: Polski przedsiębiorca świadczył na rzecz swojego unijnego kontrahenta usługi doradcze i reklamy, na które wystawił fakturę VAT. Usługi te, zgodnie z przepisami ustawy o VAT, nie podlegały opodatkowaniu w Polsce. Obecnie wystawił on fakturę korygującą, która obniża kwoty wynikające z faktury pierwotnej. Czy w takiej ...
-
Polacy polubili marki własne
... każdy sieciowy detalista oferuje linie towarów obrandowane przez siebie. Szacuje się, że w Polsce w branży FMCG sprzedaż spod znaku private labels ma wartość blisko 20 mld ... się na zwiększenie atrakcyjności samej marki. Warto jednak zauważyć, że koszty reklamy ponoszone przez sieci handlowe są relatywnie niskie w porównaniu z producentami FMCG. ...
-
Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej
... i innego rodzaju stron WWW. O popularności blogów niech świadczy ich liczba. W samej Polsce istnieje prawie 2,5 miliona blogów, choć specjaliści wskazują, że tylko co piąty ... produktów w celu wyrażenia swojej opinii. Dla firmy recenzje są doskonałą formą reklamy. Dodatkowo stanowią informację zwrotną dla firmy. Informacje o nowościach Blog firmowy to ...
-
Rozszerzono badanie Megapanel PBI/Gemius
... internetowych, z których korzystają polscy użytkownicy sieci - zostało zainicjowane przez największe podmioty rynku interaktywnego w Polsce w celu zapewnienia stabilnego rozwoju internetu i rynku reklamy internetowej w Polsce. Celem badania jest prezentacja liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki internauci ...
-
Black Friday i Cyber Monday, czyli jak upolować okazje?
... online w ramach Cyber Monday niż w stacjonarnych sklepach podczas Black Friday. W Polsce różnica między tymi dwoma dniami wciąż jednak się zaciera. Wielu ... oddziałują na ludzką podświadomość, co często wykorzystywane jest przez specjalistów od reklamy i sprzedawców. To właśnie stąd biorą się ogromne billboardy z zapowiedziami rabatów, czerwone neony ...
-
Mapa Rynku Pracy - Wrzesień 2003
... bezrobocia, będzie można wyciągnąć jakieś bardziej ogólne wnioski. Ogółem zatrudnienie w Polsce jest wyższe niż we wrześniu przed rokiem w obu sektorach: prywatnym ... Największy spadek zamieszczanych ogłoszeń w stosunku do sierpnia zanotowała branża mediów i reklamy. Pracodawcy z tej branży poszukiwali mniej niż przed miesiącem pracowników działów ...
Tematy: