-
Odstąpienie od umowy w e-commerce a odszkodowanie za zużycie rzeczy
... regulaminach sklepów internetowych często spotykamy się z postanowieniami, które nakazują zwrot towaru w oryginalnym opakowaniu bądź zakazują jego zwrotu w przypadku używania. Tego typu regulacje są ... i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie. Na przykład: konsument powinien jedynie przymierzać odzież, lecz nie ...
-
Zachowania konsumentów w dobie zakupów omnichannel
... ( odbiór, dostarczenie, zwrot towaru) który również został objęty badaniem EY. 55% ankietowanych zamawia towar online, ale odbiera go osobiście w stacjonarnym sklepie, z opcji dostawy do domu korzysta 46% badanych, 40% oddaje zakupiony towar online w sklepie stacjonarnym, a 36% respondentów rezerwuje towar w sklepie internetowym, a zakupu dokonuje ...
-
Sklepy online z elektroniką a prawa konsumentów
... odstąpienia od umowy. Okazuje się, że ponad 60 procent sprzedawców utrudnia wykonanie prawa odstąpienia od umowy. Przede wszystkim sprzedawcy uzależniają zwrot towaru tylko w momencie, gdy ten nie był w żaden sposób używany, jest nieuszkodzony, a najlepiej jeżeli jest jeszcze zapakowany w oryginalne nieuszkodzone opakowanie. - Każdemu ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... w Sephora. Potwierdzają to badania realizowane wśród e-konsumentów w Europie. Według Nielsen i Sendcloud aż 74% klientów zrezygnuje z zakupów w konkretnym sklepie internetowym, jeśli okaże się, że zwrot towaru jest płatny. Także analiza dostaw e-commerce przeprowadzona w tym roku przez Ipsos wskazuje na kluczową rolę logistyki. Aż 85 ...
-
Letnie wyprzedaże w Europie
... wiertarkę udarową mamy prawo do reklamacji? Kiedy sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot towaru? W jakim okresie najlepiej wybrać się na zagraniczne wyprzedaże? Europejskie Centrum ... konsumentów (jest w każdym mieście lub powiecie). W razie problemów z produktem kupionym w zagranicznym sklepie (z UE, Norwegii lub Islandii), bezpłatnych porad ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
... e-sprzedawcy. Powinni oni jednak pamiętać, że wyższe obroty to również większa ilość zwrotów towaru i reklamacji. Jak sobie z nimi radzić? Z doniesień merce.com wynika, że wygrywają ... np. udzielenie instruktażu obsługi sprzętu jak i możliwość wypróbowania produktu w sklepie stacjonarnym, której zazwyczaj mali sprzedawcy nie są w stanie zaoferować. W ...
-
Młodzi konsumenci i ich prawa
... ze sprzedawcą (np. siedmiu dni) od dnia wydania towaru. taka wywieszka jest w sklepie przy kasie, Zosia oddała bluzkę, otrzymała zwrot ceny. Zadowolona i już świadoma tego, jakie ... Żywność sprzedawaną luzem, ważoną i / lub pakowaną w sklepie można reklamować w terminie 3 dni od sprzedaży lub otrzymania towaru (np. jeśli towar jest dostarczany do ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... Zwrot towaru bez wad Pani Jadwiga kupiła sobie buty, faktycznie, są zgodne z umową, ale nie podobały się koleżankom, więc się rozmyśliła. Ponieważ nie chodziła w nich wcale, chciała je zwrócić następnego dnia. Kupując w sklepie ...
-
Rękojmia a odstąpienie od umowy. Czy znasz różnice?
... w sklepie internetowym w rozmiarze ... Zwrot towaru Wedle instrukcji sprzedawcy. Zasadniczo w ciągu 14 dni po poinformowaniu sprzedawcy o zamiarze odstąpienia. Nie zwracaj towaru dopóki sprzedawca nie udzieli ci jasnych instrukcji za pośrednictwem swojej strony internetowej, e-mailem lub pocztą. Co mi przysługuje? Naprawa lub wymiana. Ewentualnie zwrot ...
-
Przypominamy najważniejsze prawa konsumenta cyfrowego
... z tych danych, lepiej nie ryzykować zakupu towaru w jego sklepie. Czytaj także: - Zakupy za granicą: brytyjskie firmy najmniej uczciwe? - Rękojmia a gwarancja. Gdzie tkwi różnica? Zwrot towaru Prawa konsumenta przysługujące w przypadku transakcji zawieranych na odległość umożliwiają nam zwrot towaru bez podania przyczyny. W Polsce na odesłanie ...
-
Świąteczne zakupy online: pamiętaj o swoich prawach
... towaru, które wynikają z winy producenta przebiega tak samo, jak w przypadku zakupu w sklepie stacjonarnym. Standardowo sprzedawca odpowiada przez 2 lata z tytułu niezgodności towaru z ... w serwisach aukcyjnych, nie ma obowiązku zapewnienia nam 10 dni na zwrot zakupionego towaru bez podania przyczyny. Jeśli wywiązał się z umowy, musimy zatrzymać ...
-
Nietrafiony prezent świąteczny? Sprawdź, czy możesz go oddać
... dostarczenia paragonu. Może też zwrócić kupującemu gotówkę bądź np. zaproponować zwrot gotówki na kartę podarunkową. O czym jeszcze warto pamiętać podczas przedświątecznych zakupów ... Należy złożyć ją w sklepie, w którym dokonaliśmy zakupu. Najbardziej stosowną formą jest tu pisemna. Warto pamiętać również, że zakup towaru na wyprzedaży, promocji lub ...
-
Wyprawka szkolna - na co zwrócić uwagę, jakie prawa konsumenta przy zakupach stacjonarnych i online?
... , czyli np. prania. Podczas zakupów w tradycyjnym sklepie dobrze przemyśl wybór, bo zwrot niewadliwego towaru zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy i to on ustala jego warunki. Może wymagać oryginalnego opakowania, a pieniądze oddawać tylko na kartę podarunkową. Przed transakcją upewnij się, jakie zasady obowiązują w danym sklepie.
Tematy: wyprawka szkolna, szkolna wyprawka, prawa kupującego, porady dla konsumentów, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, produkty dla dzieci, zakupy przez Internet, zakupy w internecie, artykuły szkolne, książki, podręczniki szkolne, przybory szkolne, tornistry, podręczniki, piórniki, tornister dla dziecka, podręczniki używane, reklamacja, prawo do reklamacji -
Obsługa zamówień w sklepach internetowych
... zwrot paczki (za który trzeba dodatkowo płacić) z adnotacją że adresat nie odebrał przesyłki, z drugiej zaś strony oburzeni klienci informowali nas, że nie otrzymali zamówionego towaru ... dostarczenia zamówionego towaru. Skargi dotyczą np. godzin dostarczenia niezgodnych z wcześniejszym ustaleniem. - Kupiłem w sklepie internetowym lustrzankę cyfrową. ...
-
Tax Free: zakupy bez VAT dla kibiców na EURO 2012
... ZWROT VAT" i "TAX FREE" - 15 mm, a w wyrazach "DLA PODRÓŻNYCH" i "FOR TOURISTS" - 7 mm. Podróżny musi z zakupem wyjechać Co się dzieje dalej? Gdy uprawniony podróżny, zrobi zakupy w sklepie ...
-
Robisz zakupy na raty? A znasz prawa konsumenta?
... jeśli sprzedawca umożliwia na zwrot towaru. Czy zakupy na raty nie ... sklepie stacjonarnym, to nie mamy ustawowego prawa do zwrotu niewadliwego towaru. – Zasady zwrotu towaru określa umowa pomiędzy sprzedawcą a konsumentem. W tym przypadku tak naprawdę wiele zależy do praktyk stosowanych przed sprzedawcę. W sytuacji, gdy nie przyjmie on zwrotu towaru ...
-
Zakupy online a odstąpienie od umowy
... zwrot wpłaconych pieniędzy. Wspomniane uprawnienie jest jednak ograniczone - skorzystać z niego możemy w określonych sytuacjach i pod określonymi warunkami. W szczególności prawo do odstąpienia od umowy przysługuje nam w sytuacji, gdy kupiliśmy towar w sklepie ... przesyłki (towar uszkodzony, opóźnienie w dostawie) oraz niedostępnością towaru w sklepie ...
-
Postępowanie sądowe w sprawach konsumenckich
... towaru w sklepie) wartością przedmiotu sporu jest różnica między wartością towaru zgodnego z umową (bez wady) a wartością towaru niezgodnego z umową (z wadą). Różnica ta może stanowić koszt doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową. Wyobraźmy sobie, ze kupiliśmy w sklepie ... wydatków związanych z przeprowadzeniem mediacji. Wynagrodzenie i zwrot ...
-
Zakupy online po sąsiedzku: czy lokalny biznes cieszy się popularnością?
... , Pickup In-Store – kupowanie w sieci z odbiorem własnym), ROPIS (Reserve Online, Pickup In-Store – rezerwowanie towaru online i odbiór w sklepie), a także BORIS (Buy Online, Return In-Store, czyli taki wybór e-sklepu, który umożliwi zwrot towaru w pobliskiej placówce). Phygitalowy model sprzedaży integruje handel offline i online w taki sposób, że ...
-
Pierwszy dzwonek a prawa konsumenta
... zgoda rodziców lub opiekunów, bądź potwierdzenie przez nich umowy. Zakupy w sklepie Pamiętajmy, że zwrot towaru pełnowartościowego zależy od dobrej woli sprzedawcy. Zatem przedsiębiorca ... umowy na odległość, co w praktyce najczęściej sprowadza się do zakupów w sklepie internetowym, konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 10 ...
-
Zakupy przez internet: wyprzedaż nie ogranicza praw kupującego
... dodatkowe obowiązki jak np. oryginalne opakowanie lub może ograniczyć formę zwrotu płatności w postaci vouchera, który można wykorzystać w późniejszym czasie w danym sklepie. W takich przypadkach warto przy zakupie przecenionego towaru spytać sprzedawcę o to, czy będzie można dokonać zwrotu, w jakim terminie i na jakich warunkach.
-
Logistyka e-commerce w 2023 r. Rynek urośnie, a z nim oczekiwania klientów
... osiągnął także wskaźnik przyrostu cyfrowych konsumentów (-7%) i średnia wydatków przypadająca na wizytę w wirtualnym sklepie (z 2,85 USD w IV kw.22 do 2,3 USD w I kw.23). ... obsługi logistycznej zakupów. W br. zaledwie 24% konsumentów jest skłonnych zapłacić za zwrot towaru kupionego w internecie, co jest aż 4% spadkiem w stosunku do 2022 r. Skupienie ...
-
Tajemniczy klient a e-zakupy w Europie
... by konsument, który składa zamówienie w zagranicznym sklepie internetowym, czuł się bezpiecznie, miał zaufanie do transakcji i nie obawiał się braku dostarczenia towaru. Jeśli jednak ... . inny kolor). Zwroty i odzyskiwanie pieniędzy: w 90 proc. przypadków kupujący otrzymywali zwrot pieniędzy po skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na ...
-
Euro 2012 a prawa konsumentów cz. II
... zwrot rzeczy, która po prostu nam się nie podoba, a kupiliśmy ją w sklepie internetowym. W obu krajach przedsiębiorcy mają określone obowiązki informacyjne. Przypominają o ... ponieważ wtedy wiesz, z kim się kontaktować w razie reklamacji albo zwrotu towaru), sposobie składania reklamacji i zwrotów. Ponadto, każdy sprzedawca musi rzetelnie informować ...
-
Black Friday i Cyber Monday: jak wyjść cało z szału zakupów?
... samych zasadach jak przy zakupach zrobionych w sklepie stacjonarnym. Jeżeli produkt w ciągu dwóch lat od daty wydania towaru okazał się wadliwy - zwróć się czym ... płatności, w tym koszty dostawy (najtańszego sposobu, jaki oferuje). Kupujesz w sklepie stacjonarnym? Zwrot będzie zależał od dobrej woli sprzedawcy. Uwaga: nie wszystkie produkty kupione w ...
-
Ryczałt ewidencjonowany: koszty przesyłki a przychód firmy
... Internet w sklepie internetowym oraz ... towaru, a przekazane na ten cel środki nie stanowią dodatkowego dochodu Wnioskodawczyni. Zgodnie z tym zapisem, kupujący przekazuje Wnioskodawczyni oprócz kwoty za zakupiony przedmiot, również środki na pokrycie kosztów związanych z wysyłką tego przedmiotu. Równowartość opłaty za przesyłkę pocztową stanowi zwrot ...
-
E-commerce: prawa użytkowników prywatnych
... w sklepie internetowym. Zakupionego towaru nie można oddać W przypadku zakupów dokonywanych w drodze licytacji lub za pomocą popularnej opcji „kup teraz”, nie przysługuje nam 10 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Stąd konieczność podejmowania bardziej przemyślanych decyzji. Na szczęście w przypadku zgubienia lub uszkodzenia towaru w trakcie ...
-
Zanim zrobisz zakupy online
... , wszystko, co się mówi i pisze o sklepie. Eksperci alarmują: powinno być na odwrót! Najpierw sprawdzajmy informacje o sklepie, potem decydujmy się na zakupy. ― Zdarza ... nikt lekką ręką nie powinien płacić nikomu za obietnicę. A właśnie zamawianie towaru i płatność z góry jest kupowaniem obietnic. W biznesie funkcjonuje zasada ograniczonego zaufania. ...
-
Zakupy online czy offline? Decyzja niekoniecznie prosta i oczywista
... , że łatwiej kupuje się online). Kolejne czynniki motywujące do wyboru zakupów w sklepie offline to łatwiejszy zwrot towaru (29 proc.) i nawyk dokonywania zakupów właśnie tam (28 proc.). Piątym najpopularniejszym powodem dokonywania zakupów w zwykłym sklepie był lepszy dostęp do informacji i oszczędność (odpowiednio po 22 proc. wskazań ...
-
Ochrona praw konsumenta, czyli reklamacja, gwarancja i inne
... towaru na stronie i w przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych musi przyjąć zwrot towaru w ciągu 14 dni od chwili otrzymania zamówienia. Występują jednak pewne wyjątki, które należy mieć na uwadze – sklepy internetowe nie zgadzają się na zwrot ... roli konsumenta, choćby na stacji benzynowej czy w sklepie spożywczym. Dlatego warto zdawać sobie sprawę z ...
-
Prawa konsumenta nie znikają na wyprzedażach
... na zgłoszenie reklamacji. Reklamację należy złożyć w sklepie, w którym dokonane zostały zakupy. ... Zwrot produktu, który po prostu nam się nie podoba – zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. Gdy oferuje możliwość zwrotu towaru, sam określa warunki. Może żądać np. dołączenia opakowania, metek. W zamian – może zaproponować konsumentowi m.in. zwrot ...
-
Ochrona praw konsumenta w Internecie po zmianie przepisów
... konsument powinien się obchodzić z dostarczonym towarem w taki sam sposób jak przypadku nabycia towaru w sklepie (np. może przymierzyć ubranie, ale nie powinien go nosić). ... pierwszym rzędzie skorzystać prawa zwrotu produktu w ramach odstąpienia od umowy, gdy tymczasem obecnie zwrot ceny jest możliwy jedynie wtedy, gdy wadliwy produkt nie może zostać ...
-
Karty płatnicze: wydajesz i zarabiasz
... sklepie 300 zł, a bank na koniec miesiąca odda ci 3 zł. Takich rozwiązań pojawia się w bankowej ofercie coraz więcej. Płacąc kartą kredytową lub kartą do konta można liczyć na zwrot od 0,5 proc. nawet do 15 proc. pieniędzy. Zwrot ... opłatę i tak płaci konsument, bo jest ukryta w cenie danego towaru lub usługi. Im częściej konsument płaci kartą, tym ...
-
Badanie bezpieczeństwa konsumentów
... ceny towaru lub usługi. Większość konsumentów (63 proc.) zdaje sobie sprawę z prawa do oddania wadliwego produktu bądź rezygnacji z usługi w zamian za zwrot pieniędzy ... lub nabyć produkt bardzo złej jakości – najczęściej w supermarkecie albo małym sklepie (w obu przypadkach 29 proc. wskazań). Konsumenci w czerwcu lepiej oceniali również handel ( ...
-
Zagraniczne zakupy przez Internet
... i karty kredytowe) zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa płatności. Klient płacąc kartą w sklepie internetowym po wybraniu sposobu płatności za zakupy kartą jest ... towaru lub też odstąpienia od umowy różnią się w zależności od kraju, z którego sprowadzamy produkt. Warto przed zakupem upewnić się ile czasu przysługuje nam na zwrot towaru ...