badania konsumentów - wiadomości i porady tematyczne
-
Polski konsument 2009
11:15 20.12.2010
... jesteś konsumentem dowiesz się z najnowszego badania UOKiK. Z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że uważamy ... roku skorzystał z możliwości nabycia produktów online. Badania pokazują jednak, że wciąż spora rzesza konsumentów nie korzysta z tej możliwości – 68 proc. ankietowanych ...
Tematy: polscy konsumenci, badania konsumentów, zwyczaje zakupowe, prawa konsumenta -
Media społecznościowe a zachowania konsumentów
12:59 19.11.2010
Firefly Millward Brown, globalna sekcja badań jakościowych sieci badawczej Millward Brown, zaprezentowała wyniki pierwszego globalnego badania jakościowego na temat ogólnych postaw konsumentów wobec marek w serwisach społecznościowych i związanych z tym zachowań. W badaniu przeanalizowano także aktywność marek w mediach społecznościowych w celu ...
Tematy: media społecznościowe, badania opinii społecznej, badania konsumentów, zachowania konsumentów -
Polski konsument ceni odpowiedzialny biznes
12:59 08.11.2010
... w procesie produkcji łamią prawa człowieka bądź niszczą przyrodę, wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych/Gemius SA na zlecenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W badaniu przeprowadzonym na reprezentatywnej próbie 1216 konsumentów 61% ankietowanych zadeklarowało, że nie kupi produktu, który został wyprodukowany ...
Tematy: badania konsumentów, badania społeczne, decyzje zakupowe, preferencje zakupowe -
Wpływ emocji na decyzje konsumenckie
13:35 20.10.2010
... że emocje i subiektywne odczucia stanowią również istotny element decydujący o decyzjach konsumentów. Współczesna ekonomia, a w zasadzie jej gałąź jaką jest neuroekonomia dowodzi, iż ... jest racjonalne, badacz Alan Sanfey postanowił wykonać eksperyment. W trakcie badania, w którym uczestnicy brali udział parami, jeden z nich otrzymywał pulę pieniędzy, ...
Tematy: decyzje konsumenckie, zachowania konsumentów, decyzje zakupowe, badania konsumentów -
Polski konsument a formy promocji
13:30 18.10.2010
... do zakupu głównego. „Może to odzwierciedlać coraz bardziej sceptyczne podejście konsumentów do promocji cenowych”, mówi Marzena Białasek. W roku bieżącym więcej ... 800) w terminie od 26 lipca do 11 sierpnia 2010. Próba do badania miała charakter losowo-kwotowy i była reprezentatywna ze względu na: alokację terytorialną w postaci województwa/płeć/wiek ...
Tematy: promocje, promocje sprzedażowe, konsumenci, decyzje zakupowe -
Programy lojalnościowe zyskują popularność
00:03 10.10.2010
... Orlen program Vitay, a na trzecim kolejny debiutant w Polsce – Club Tesco. Z badania wynika, że programy lojalnościowe to wciąż domena stacji benzynowych oraz super- i ... próbie ludności Polski w wieku 15 - 49 lat (N=800). Próba do badania miała charakter losowo-kwotowy i była reprezentatywna ze względu na: wielkość miasta zamieszkania respondentów ...
Tematy: programy lojalnościowe, polskie programy lojalnościowe, programy lojalnościowe w Polsce, program lojalnościowy -
Europejczycy wybierają szklane opakowania
12:05 06.10.2010
... — opakowanie szklane nie wchodzi w żadne reakcje z produktem, który się w nim znajduje, ani nie zmienia jego właściwości. Wyniki europejskiego badania TNS pokazują, że 83% konsumentów w Europie uważa, że szkło pomaga chronić żywność i napoje przed zanieczyszczeniem substancjami chemicznymi. Według respondentów szkło najlepiej ze wszystkich ...
Tematy: opakowania, opakowania dla żywności, opakowania szklane, opakowania ze szkła -
Najpopularniejsze media na świecie
12:17 04.10.2010
... nadal pozostaje dla konsumentów najważniejszym medium. Coraz powszechniejsze staje się jednak używanie cyfrowych nagrywarek pozwalających odtwarzać treści niezależnie od rzeczywistego czasu ich emisji w telewizji. Takie rozwiązania stały się szczególnie popularne w Niemczech, gdzie w porównaniu z poprzednią edycją badania liczba posiadaczy tego ...
Tematy: media, telewizja, Internet, reklama -
Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
12:30 06.09.2010
... się poszczycić się opinią wiarygodnych i które nie będą irytować polskich konsumentów. Aby znaleźć alternatywne sposoby promocji produktów, warto wiedzieć, skąd konsumenci czerpią swoją wiedzę o produktach, które zamierzają kupić. Według przeprowadzonego badania, najważniejszym źródłem informacji o produktach i usługach jest opinia znajomego (63 ...
Tematy: badania konsumentów, badania społeczne, reklama, decyzje zakupowe -
Wybieramy polskie produkty
12:25 30.08.2010
... tym wieloletnim zachłyśnięciu się produkcją obcą, klienci wracają do korzeni i szukają artykułów „Made in Poland”. Jak żywność, to krajowa Najnowsze badania instytutu Millward Brown SMG/KRC pokazują, że większość Polaków sięga po towary i usługi rodzimych producentów, odrzucając ofertę zagraniczną. Najwyraźniej to widać ...
Tematy: polskie produkty, badania konsumentów, zwyczaje zakupowe, produkt polski