kontakty międzyludzkie - wiadomości i porady tematyczne
-
Konflikt w pracy nie jest zły. Dlaczego?
12:03 09.12.2024
Pojawianie się konfliktów w zespole jest naturalnym zjawiskiem i nie należy za wszelką cenę go unikać czy łagodzić. Grunt to wiedzieć, jak nim odpowiednio zarządzać - uważa Witold Rychłowski, ekspert w dziedzinie zarządzania konfliktem. Czym jest konflikt w firmie? Z konfliktem w firmie mamy do czynienia wtedy, kiedy między pracownikami, zespołami ...
Tematy: konflikt w pracy, konflikt w miejscu pracy, konflikt, konflikty -
Makiawelizm może pomóc w skutecznej komunikacji
00:18 18.05.2024
Makiawelizm to wykazywanie braku uczuć w kontaktach interpersonalnych, umożliwiające traktowanie partnerów w sposób instrumentalny. Łamanie norm moralnych i wyznawanie zasady "cel uświęca środki". Głównym zadaniem wszelkich podejmowanych działań jest realistyczne dążenie do ich osiągnięcia z pełną świadomością otaczającej rzeczywistości, często ...
Tematy: makiawelizm, komunikacja interpersonalna, relacje interpersonalne, manipulacja -
Przebojowy jak introwertyk
00:22 28.03.2014
... rozmowach, które mają znaczenie strategiczne i budują Twoją pozycję w danej społeczności – radzi Małgorzata Majewska. Bądź osobą, która zawsze ma ważne informacje i kontakty. Daj się poznać jako ekspert Znajdź sposób, jak sprawić, by Twoja wiedza stała się znana innym. Poszukaj instytucji, dla których ...
Tematy: introwertyk, komunikacja, relacje interpersonalne, komunikacja interpersonalna -
Asertywna odmowa: jak mówić nie?
00:16 18.10.2013
Ile razy postąpiłeś niezgodnie z własną wolą, bo nie potrafiłeś odmówić? Jeżeli przynajmniej kilka – koniecznie zapoznaj się z poniższym poradnikiem. Naucz się podstaw asertywnego zachowania, dzięki któremu będziesz potrafił mówić stanowcze „nie” w sytuacjach, w których twoje prawa i interesy są naruszane. Podstawą asertywnego zachowania jest nie ...
Tematy: asertywność, trening asertywności, zachowania asertywne, relacje między pracownikami -
Atmosfera w pracy: jak radzić sobie z trudnym szefem?
09:23 29.05.2013
W tzw. "czasach kryzysu" o pracę nie jest łatwo. Jeśli ktoś już ją znajdzie (po tonach wysłanych aplikacji), zazwyczaj stara się utrzymać w niej za wszelką cenę. Taką ceną w wielu wypadkach jest szef. Jak poradzić sobie w trudnych kontaktach z przełożonym? Każdy człowiek jest inny – różnią nas cechy charakteru, wartości, oczekiwania, plany, sposób ...
Tematy: rynek pracy, atmosfera w pracy, praca, atmosfera w firmie -
Po co asertywność w pracy?
00:33 31.03.2013
... emocje. Zwłaszcza w przypadku osób, na których spoczywa duża odpowiedzialność, kierujących pracownikami, brak takiej umiejętności może bardzo utrudniać pracę i kontakty służbowe. ,,Panowanie nad emocjami i umiejętność asertywnego, konstruktywnego ich wyrażania sytuacjach trudnych i konfliktowych, to warunek skuteczności oraz czerpania satysfakcji ...
Tematy: asertywność, atmosfera w pracy, atmosfera w firmie, relacje między pracownikami -
Zbyt bliskie relacje z szefem
08:10 28.02.2013
Czy powinienem mieć swojego szefa w znajomych na Facebooku? Co ze wspólnym wyjściem na drinka po pracy? Takie pytania zadajemy sobie coraz częściej. Niektórzy twierdzą, że aby przekonać do siebie szefa, trzeba się z nim zaprzyjaźnić. Według zwolenników bliskich relacji, poprawi to atmosferę w pracy, jak również przełoży się na realne korzyści w ...
Tematy: relacje w firmie, relacje przełożony - podwładny, kontakty międzyludzkie, relacje interpersonalne -
Umiejętność słuchania cenna w biznesie
00:31 29.11.2012
Według American Society for Training and Development amerykańskie firmy i organizacje wydają łącznie sporo ponad sto miliardów dolarów rocznie na rozwijanie umiejętności swoich pracowników. Mniej więcej 20% z tej gigantycznej sumy przeznacza się na szkolenia z zakresu komunikacji. Z niemal 300 kursów dotyczących komunikacji, oferowanych przez ...
Tematy: komunikacja, komunikacja interpersonalna, komunikacja w biznesie, kontakty międzyludzkie -
Trening asertywności
00:25 22.04.2012
Każdego człowieka cechuje określony typ zachowań. Prawdą jest, że niektóre z nich mogą stanowić poważną barierę w relacjach z innymi osobami, zarówno w stosunkach służbowych, jak i prywatnych. Tymczasem odpowiedni trening, poznanie tajników asertywnego postępowania może znacząco zmienić własną samoocenę oraz sposób postrzegania nas przez innych. ...
Tematy: zachowania asertywne, trening asertywności, kontakty międzyludzkie, relacje między pracownikami -
Czas spędzany w Internecie a kontakty międzyludzkie
00:13 25.03.2012
... godzin to osobiste kontakty z ludźmi. Cztery lata później (w 2008 roku) z sieci korzystano już 8 godzin tygodniowo – tyle samo, co czas przeznaczony na kontakty osobiste. Spadło za ... się czas spędzany w Internecie – do 15 godzin tygodniowo. Ucierpiały na tym kontakty osobiste – ich czas skurczył się z 8 do 6 godzin tygodniowo. Jednak czas spędzany z ...
Tematy: Internet, dostęp do internetu, statystyki internetu, badania internautów
Podobne tematy:
- rynek pracy
- statystyki internetu
- Internet
- praca
- badania internautów
- badania pracowników
- pracownicy
- dostęp do internetu
- atmosfera w pracy
- efektywność pracy
- zarządzanie personelem
- miejsce pracy
- rozwiązywanie sporów
- relacje między pracownikami
- komunikacja interpersonalna
- relacje przełożony - podwładny
- coaching
- relacje interpersonalne
- konflikt w pracy
- rozwiązywanie konfliktów