kontakty międzyludzkie - wiadomości i porady tematyczne
-
Rozwijaj zachowania asertywne
00:25 05.02.2012
Asertywność to umiejętność wyznaczania i egzekwowania swoich granic. Dzięki niej zwiększysz szacunek do samego siebie, a także będziesz budować trwałe i satysfakcjonujące relacje ze współpracownikami, przełożonymi i osobami bliskimi. Czy chcesz nauczyć się jak asertywnie odmawiać, prosić, wyrażać swoje zdanie, przyjmować pochwały oraz krytykę ...
Tematy: asertywność, zachowania asertywne, kontakty międzyludzkie, relacje między pracownikami -
Asertywność w pracy
10:34 31.10.2011
Znikające z lodówki mleko lub szynka, wiedza na temat przypadłości chorobowych kolegi zza biurka, plotki, brak higieny czy magicznie znikające dokumenty to tylko niektóre z sytuacji, które doprowadzają pracowników do szału. Jak poradzić sobie ze współpracownikiem, którego zachowanie nas irytuje radzi serwis rekrutacyjny Praca.pl. Międzynarodowy, ...
Tematy: asertywność, atmosfera w pracy, atmosfera w firmie, relacje między pracownikami -
Atmosfera w pracy zależy od szefa
10:12 31.08.2011
Serwis Szybkopraca.pl, w okresie maj-czerwiec 2011, przeprowadził badanie dotyczące opinii Polaków na temat atmosfery w pracy. Największy wpływ na samopoczucie pracowników ma system wynagradzania i awansu, szef oraz współpracownicy. Wyniki pokazały, że 34 proc. ankietowanych uznało atmosferę w pracy za złą, a tylko 10 proc. za bardzo dobrą. Raczej ...
Tematy: rynek pracy, atmosfera w pracy, praca, atmosfera w firmie -
Rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy
11:23 02.05.2011
Dlaczego dochodzi do konfliktów? O co tak naprawdę w nich chodzi? Trudno się oszukiwać, że szybko znajdzie się skuteczną receptę na załagodzenie sporu. Mamy tu bowiem do czynienia z człowiekiem, którego zachowania i reakcje są nie do końca przewidywalne. Zależność Podłożem występowania konfliktów w miejscu pracy jest to, że większość ludzi pracuje ...
Tematy: konflikty, rozwiązywanie konfliktów, jak unikać konfliktów, rozwiązywanie sporów -
Rywalizacja w pracy nie dla Polaków
00:10 17.04.2010
Zacięta walka o tytuł pracownika miesiąca to temat wielu amerykańskich scenariuszy filmowych. W Polsce ta kwestia nie jest raczej poruszana, bo po prostu nie chcemy między sobą rywalizować. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez portal Praca.pl. Polscy pracownicy odpowiadali na pytanie dotyczące atmosfery w pracy. Najmniej, bo ...
Tematy: rywalizacja w pracy, badania pracowników, atmosfera w pracy, relacje między pracownikami -
Budowanie relacji menedżer - pracownik
13:06 05.02.2010
... , jak i szacunek oraz możliwość otwartego wyrażania siebie muszą dotyczyć obydwóch stron. Do budowania dobrze funkcjonujących relacji potrzebne także są regularne kontakty, w ciągu których obie strony będą mogły wspólnie dochodzić do wniosków. Jaki więc jest twój poziom zaufania, szacunku i swobody ekspresji w relacji ...
Tematy: relacje przełożony - podwładny, kontakty międzyludzkie, efektywność pracy, komunikacja interpersonalna -
Spotkanie bezpośrednie czy spotkania w sieci?
00:48 02.10.2009
Kiedyś wszystkie spotkania miały charakter bezpośredni. Dzisiejsza technologia oferuje wiele innych możliwości. Przyjrzyjmy się bliżej zarówno dostępnej technologii, jak i logistyce, o której trzeba pamiętać, planując spotkanie. Spotkania bezpośrednie a e-spotkania Spotkania w sieci wykorzystują systemy groupware - oprogramowanie do współpracy, ...
Tematy: wirtualne spotkania, kontakty międzyludzkie, kontakty firmowe, komunikacja interpersonalna -
Grzeczna i skuteczna komunikacja w pracy
13:24 20.05.2009
W polskiej tradycji grzeczność szef-podwładny polega głównie na umniejszaniu własnej pozycji, zasług i umiejętności względem szefa. Czyli - chcesz w spokoju pracować, zegnij kark. Polakom jest szczególnie łatwo przyjąć pozycję podwładnego. Jest to bowiem zgodne z tradycyjnie pojmowanym polskim sposobem bycia. Sposób ten polega na eksponowaniu ...
Tematy: kultura osobista, kontakty międzyludzkie, komunikacja interpersonalna, komunikacja w pracy -
Jak rozpoznać kłamcę?
13:45 21.03.2009
Niektórym tak zależy na dobrych relacjach i pozytywnym odbiorze ze współpracownikami i przełożonymi, że używają niedomówień, półprawd czy po prostu kłamstwa. Niektórzy czynią to z lęku o swoją posadę, pozycję czy dobre imię. Oczywiście, sprawa jest skomplikowana. Eksperci z firmy Berndson radzą, jak demaskować osoby, które całej prawdy nie mówią. ...
Tematy: mowa ciała, komunikacja interpersonalna, kontakty międzyludzkie, relacje interpersonalne -
Komunikacja niewerbalna: czego można się dowiedzieć?
13:58 24.10.2008
Mowa ciała jest najstarszą formą porozumiewania się, nasi prymitywni przodkowie nie znając języka posługiwali się właśnie gestami, mimiką, kontaktem wzrokowym, aby przekazać sobie informacje. Podobnie sytuacja wygląda w świecie zwierząt, które wyuczyły się zachowań pozwalających np. na ostrzeżenie innych przed drapieżnikiem. Mowa ciała, czyli ...
Tematy: komunikacja niewerbalna, komunikacja interpersonalna, relacje interpersonalne, kontakty międzyludzkie
Podobne tematy:
- rynek pracy
- statystyki internetu
- Internet
- praca
- badania internautów
- badania pracowników
- pracownicy
- dostęp do internetu
- atmosfera w pracy
- efektywność pracy
- zarządzanie personelem
- miejsce pracy
- relacje między pracownikami
- rozwiązywanie sporów
- komunikacja interpersonalna
- relacje przełożony - podwładny
- coaching
- relacje interpersonalne
- konflikt w pracy
- rozwiązywanie konfliktów