kultura organizacyjna - wiadomości i porady tematyczne
-
Trendy HR 2016: po pierwsze zmiany organizacyjne
00:16 14.05.2016
... pokolenia Y. Pracownicy wywodzący się z tej generacji są bardziej wymagający co do atmosfery panującej w firmie i szybciej podejmują decyzję o odejściu w przypadku, gdy kultura organizacyjna im nie odpowiada. A jest ona tworzona w dużej mierze przez menedżerów, dotychczas często tego nieświadomych, poprzez to, za co nagradzają i za ...
Tematy: HR, Human Resources, dział hr, zarządzanie kadrami -
Kultura organizacyjna nie tylko w gestii szefa
00:16 05.04.2016
... stroną. Przy okazji sami możemy się wykazać i podsunąć konkretne rozwiązania. Bądź cierpliwy. Wszyscy najbardziej lubimy jasne odpowiedzi i proste rozwiązania, ale kultura organizacji wymaga wysiłku i czasu by stać się silna i inspirująca. Warto jednak pamiętać, że wielkie kultury, o globalnym zasięgu, nie zawsze oznaczają ...
Tematy: kultura organizacyjna, atmosfera w pracy -
Stres w pracy: polscy pracownicy na czele Europy
10:50 10.11.2015
Praca i stres. To terminy, które w przypadku polskich pracowników związane są ze sobą niemal nierozłącznie. Z badania zrealizowanego przez OECD wynika, że ponad połowa Polaków stresuje się podczas wykonywania codziennych obowiązków służbowych. Za taki stan rzeczy odpowiedzialny jest cały zespół czynników, ale warto pamiętać, że z większością z ...
Tematy: stres, stres w pracy, jak radzić sobie ze stresem, sytuacje stresujące -
Nie wyrzucaj CV, możesz zniszczyć wizerunek firmy
11:56 09.09.2015
Prowadzisz rekrutację, wyłaniasz odpowiedniego kandydata lub kandydatów, a CV reszty wrzucasz do kosza. Z badania „Rekrutacja pod lupą” wynika, że taką praktykę stosuje co trzeci rekruter. Tymczasem o wiele bardziej prawidłowe jest podejście 38% przebadanych, którzy deklarują, że prowadzą bazę niedoszłych pracowników. Dlaczego? Zdaniem ekspertów ...
Tematy: rekrutacja pracowników, cv, dokumenty rekrutacyjne, rekrutacja -
Stres w pracy: najczęstsze powody
00:40 05.09.2015
... – na ten problem wskazało 24,59 proc. ankietowanych. Dobre samopoczucie w pracy to podstawa do uzyskania satysfakcji zawodowej, działa też motywująco. Kultura organizacyjna ma więc ogromne znaczenie, wpływa na wyniki pracy i to jak pracownicy oceniają firmę. Nic w tym dziwnego, w pracy spędzamy większość dnia ...
Tematy: stres, stres w pracy, jak radzić sobie ze stresem, sytuacje stresujące -
Menedżer, dyrektor, lider - co składa się na efektywne przywództwo?
00:59 30.08.2015
... mierze zależy od tego jaka kultura organizacyjna stoi za liderem, zatem w przypadku firm międzynarodowych kontrasty mogą być znaczące. Dla przykładu struktura azjatycka jest mocno hierarchiczna, co przekłada się na sposób zarządzania i kontaktu na linii szef-podwładni. Z kolei skandynawska kultura organizacyjna, opiera się na partnerskich relacjach ...
Tematy: dyrektor, zarządzanie pracownikami, szef, menedżer -
Trendy HR 2015: po pierwsze kultura organizacyjna
11:50 19.06.2015
... ujawnić” – dodaje. Biorąc pod uwagę stosunkowo nowe zjawisko tego rodzaju transparentności w biznesie, kultura organizacyjna może awansować do rangi kluczowej przewagi konkurencyjnej firmy lub w przeciwnym wypadku stać się jej piętą achillesową. Kultura i zaangażowanie to dziś istotne kwestie biznesowe, a nie tylko obszar zainteresowania działów HR ...
Tematy: HR, Human Resources, dział hr, zarządzanie kadrami -
Kultura organizacyjna
14:58 26.11.2014
... zachowań funkcjonujące w danej organizacji, przeważnie w sposób podświadomy. Kultura organizacyjna jest wynikiem kilku czynników: typu otoczenia, typu oraz cech organizacji, jak również cech uczestników tworzących daną kulturę (płeć, wiek, doświadczenie itp.). Kultura organizacyjna spełnia trzy podstawowe funkcje: integracyjną - wszyscy członkowie ...
Tematy: kultura organizacyjna, cechy organizacji, kultura korporacyjna