nieuczciwa reklama - wiadomości i porady tematyczne
-
UOKiK: reklama SKOK wprowadzała w błąd
12:35 25.02.2010
Kasy nie inwestują wolnych środków w jakiekolwiek ryzykowne instrumenty finansowe - to jedno z haseł kampanii reklamowej przeprowadzonej przez Kasę Krajową SKOK. Prezes UOKiK uznała, że przedsiębiorca wprowadzał konsumentów w błąd i nałożyła na niego karę finansową. Konsument, który chce założyć konto lub zaciągnąć kredyt konsumencki ma klika ...
Tematy: SKOK, reklama SKOK, nieuczciwa reklama, reklama wprowadzająca w błąd -
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
01:10 25.02.2010
... z narzędzi promocji jest oczywiście reklama. Reklama dźwignią handlu, czyli jak czytać, słuchać i oglądać reklamy Jeśli zdamy sobie sprawę z tego, że reklama to wszelka płatna ... , sprawia wrażenie neutralnej informacji – taka reklama, która pod płaszczykiem informowania, reklamuje towary czy usługi, reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę ...
Tematy: akcje promocyjne, kampanie promocyjne, prawa konsumentów, marketing i sprzedaż -
Firma Zbyszko ukarana
12:52 07.09.2009
... Sprawa będzie rozpatrywana przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nie tylko reklama może wprowadzać konsumentów w błąd – także informacje zawarte na opakowaniu produktu. ... . W toku takiego postępowania sąd weryfikuje, czy dana praktyka rynkowa przedsiębiorcy jest nieuczciwa. W takim przypadku to przedsiębiorca musi udowodnić przed sądem, że ...
Tematy: Zbyszko, Veroni Mineral Fit, nieuczciwe reklamy, nieuczciwe praktyki handlowe -
Firma Żabka ukarana za mylącą reklamę
13:56 07.08.2009
... wzroku, rozdają próbki i gadżety, wykorzystują plakaty i ulotki reklamowe. UOKiK zwraca jednak uwagę, że nie wszystkie chwyty są jednak dozwolone. Jeżeli reklama powoduje mylne wyobrażenie o produkcie, to wprowadza w błąd i jest nieuczciwą praktyką rynkową. Urząd przypomina, że konsument ma zawsze prawo do pełnej ...
Tematy: Żabka, nieuczciwe reklamy, nieuczciwe praktyki handlowe, nieuczciwa reklama -
Reklama porównawcza nie zawsze legalna
12:53 24.06.2009
... ale nie można mówić, że jakiś napój smakuje jak Coca-Cola czy Pepsi. Reklama porównawcza ma swoje granice. Twierdzenie, że jakiś produkt posiada cechy innego, ... znane marki należące do koncernu L'Oreal. Powoływali się przy tym na to, że reklama porównawcza jest dozwolona w Unii. Owszem, jest dozwolona, ale w przypadku, gdy jeden znany produkt ...
Tematy: reklama porównawcza, marketing i reklama, formy reklamy, nieuczciwa reklama -
Reklama Kasy Krajowej SKOK nieuczciwa?
14:03 10.06.2009
... powoduje mylne wyobrażenie o produkcie lub usłudze. W związku z tym konsument podejmuje decyzję, której by nie podjął mając wszystkie istotne informacje. Reklama wprowadzająca w błąd jest nieuczciwą praktyką rynkową. Prezes UOKiK wszczęła postępowanie przeciwko Krajowej Spółdzielczej Kasie Oszczędnościowo-Kredytowej (Kasa Krajowa SKOK). Wątpliwości ...
Tematy: reklama SKOK, nieuczciwa reklama, Kasa Krajowa SKOK, nieuczciwe reklamy -
Nieuczciwe reklamy PKO BP ukarane
13:05 18.12.2008
... oznaczeń ani odesłań wskazujących na konieczność zapoznania się z dodatkowymi materiałami. Poza tym użycie sformułowania „bez gwiazdek” sugerowało potencjalnemu odbiorcy, że reklama zawierała wszystkie istotne informacje – również co do korzyści jakich można oczekiwać po podpisaniu umowy. Prezes Urzędu uznała, że wszystkie z zastosowanych ...
Tematy: MaX Lokata, PKO BP, nieuczciwe praktyki handlowe, nieuczciwe praktyki rynkowe -
UOKiK: kara za nieuczciwe reklamy
13:43 19.09.2008
... . Dostęp do jasnej i rzetelnej informacji to jedno z podstawowych praw konsumentów, o którym spółki telekomunikacyjne nie zawsze pamiętają - poinformował UOKiK. Zgodnie z prawem, reklama wprowadza w błąd, gdy na jej podstawie konsument uzyskuje fałszywe wyobrażenie na temat towaru lub usługi. Nie ma przy tym znaczenia ...
Tematy: prawa konsumentów, prawa konsumenta, naruszenie praw konsumentów, nieuczciwa reklama -
UOKiK: nieuczciwa reklama PKO BP?
11:59 06.06.2008
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie, w trakcie którego sprawdzi czy PKO BP wprowadzał konsumentów w błąd informując o warunkach lokaty terminowej. Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w maju 2008 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziła treść materiałów reklamowych dotyczących produktu „Max Lokata”. Z informacji jakimi ...
Tematy: PKO BP, MaX Lokata, prawa konsumentów, prawa konsumenta