eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematynieuczciwe praktyki handlowe

nieuczciwe praktyki handlowe - wiadomości i porady tematyczne

  • Nieuczciwe praktyki 4 firm na oku UOKiK

    Nieuczciwe praktyki 4 firm na oku UOKiK

    13:58 09.03.2009

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczęła dwa postępowania antymonopolowe w trakcie których sprawdzi, czy przedsiębiorcy P4 i Polkomtel oraz Papier-Hurt i Office Pulse zawarli niedozwolone porozumienie. Pierwsze z postępowań dotyczy świadczenia usług roamingu krajowego. Z informacji którymi dysponuje UOKiK wynika, że w umowie ...

    Tematy: postępowanie antymonopolowe, nieuczciwe praktyki handlowe, nieuczciwa konkurencja, P4
  • Krajowa Spółka Cukrowa na oku UOKiK

    Krajowa Spółka Cukrowa na oku UOKiK

    00:15 12.02.2009

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczęła postępowanie antymonopolowe, w trakcie którego sprawdzi, czy największy producent cukru w Polsce nadużył swojej pozycji rynkowej zawierając umowy z kontrahentami. Postępowanie antymonopolowe w tej sprawie zostało wszczęte na skutek zawiadomienia skierowanego do Urzędu przez Krajowy Związek ...

    Tematy: nadużywanie pozycji dominującej, postępowanie antymonopolowe, praktyki monopolistyczne, nieuczciwe praktyki handlowe
  • Odpady komunalne: zmowa cenowa ukarana

    Odpady komunalne: zmowa cenowa ukarana

    13:36 28.01.2009

    ... zł. Już w trakcie prowadzonego przez Urząd postępowania przedsiębiorcy wprowadzili nowe cenniki na świadczone usługi. W związku z tym UOKiK stwierdził zaniechanie stosowania praktyki. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorcom przysługuje prawo odwołania do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

    Tematy: zmowa cenowa, postępowanie antymonopolowe, usługi komunalne, nieuczciwe praktyki handlowe
  • UOKiK: PKP Przewozy Regionalne ukarane

    UOKiK: PKP Przewozy Regionalne ukarane

    01:24 22.01.2009

    ... - uważnie przeczytaj regulamin świadczenia usług. Prezes UOKiK uznała, że spółka ogranicza prawa swoich klientów. Na przedsiębiorcę nałożono nakaz zaniechania kwestionowanej praktyki oraz karę finansową. UOKiK zauważa, że spółka PKP Przewozy Regionalne jest największym kolejowym przewoźnikiem pasażerskim w Polsce. Szczegółowe warunki świadczenia ...

    Tematy: PKP Przewozy Regionalne, naruszenie praw konsumentów, prawa konsumentów, prawa konsumenta
  • Praktyki monopolistyczne spółek Koral i Żabka

    Praktyki monopolistyczne spółek Koral i Żabka

    13:16 13.01.2009

    ... antymonopolowego, spółki zawarły aneks do umowy i wykreśliły kwestionowane przez UOKiK postanowienie. Tym samym przedsiębiorcy zaprzestali stosowania niedozwolonej praktyki. Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów w przypadku stwierdzenia stosowania praktyk ograniczających konkurencję Prezes UOKiK może nałożyć na przedsiębiorców ...

    Tematy: praktyki monopolistyczne, nieuczciwe praktyki handlowe, Koral, Żabka
  • Nieuczciwe reklamy PKO BP ukarane

    Nieuczciwe reklamy PKO BP ukarane

    13:05 18.12.2008

    Bank PKO BP naruszył prawo wprowadzając konsumentów w błąd w trakcie kampanii reklamowej lokaty terminowej "Max Lokata" - uznała Prezes UOKiK i nałożyła na spółkę ponad 5,7 mln zł kary. Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w maju 2008 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziła treść materiałów reklamowych dotyczących produktu „Max Lokata”. Kampanię ...

    Tematy: MaX Lokata, PKO BP, nieuczciwe praktyki handlowe, nieuczciwe praktyki rynkowe
  • UOKiK: nieuczciwi deweloperzy ukarani

    UOKiK: nieuczciwi deweloperzy ukarani

    13:53 16.12.2008

    ... kara finansowa w wysokości 1 mln 680 tys. zł. Postanowienia zakwestionowane prawomocnym wyrokiem SOKiK nie mogą bowiem być stosowane w obrocie z konsumentami. Za praktyki niezgodne z prawem Prezes Urzędu ukarała również warszawskiego dewelopera Grupo Lar Real Estate Polonia. Jak wykazało przeprowadzone postępowanie działalność spółki w sposób ...

    Tematy: niedozwolone klauzule, nieuczciwe praktyki handlowe, umowy, nieuczciwe klauzule
  • Umowy z operatorem stacjonarnym nieuczciwe

    Umowy z operatorem stacjonarnym nieuczciwe

    10:23 13.12.2008

    ... przeprowadzenia procesu rejestracji). Badając umowy Prezes UOKiK zwróciła również uwagę na warunki, które mogą istotnie finansowo obciążać konsumentów. Wątpliwości budzą praktyki polegające na różnicowaniu wysokości opłaty pobieranej za zmianę taryfy w zależności od posiadanego abonamentu (zmiana na taryfę o niższym abonamencie – 122 zł ...

    Tematy: operatorzy telekomunikacyjni, operatorzy stacjonarni, niedozwolone klauzule, nieuczciwe praktyki handlowe
  • Przedszkola usuwają nieuczciwe klauzule

    Przedszkola usuwają nieuczciwe klauzule

    13:17 27.11.2008

    ... interesów konsumentów, ale niewpisanych do Rejestru, zrobili to lub zobowiązali się do ich usunięcia w terminie ustalonym wspólnie z UOKiK. Jak wynika z praktyki Urzędu, przedsiębiorcy niejednokrotnie wykorzystują sytuację, w której rodzice mają ograniczone możliwości znalezienia placówki edukacyjnej dla dziecka. Warto jednak przed zawarciem umowy ...

    Tematy: nieuczciwe kaluzule, prawa konsumentów, nieuczciwe praktyki handlowe, niedozwolone klauzule
  • Banki krwi na celowniku UOKiK

    Banki krwi na celowniku UOKiK

    13:47 27.10.2008

    Wszyscy przedsiębiorcy stosują w umowach postanowienia, które mogą naruszać interesy konsumentów - wynika z kontroli przeprowadzonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wśród banków krwi pępowinowej. Krew pępowinowa pochodzi od noworodka i może zostać pobrana jedynie podczas porodu, w ciągu zaledwie kilku minut. Zawiera ona komórki ...

    Tematy: umowy, prawa konsumenta, prawa konsumentów, nieuczciwe praktyki handlowe

poprzednia  

1 ... 5 6 7 8

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: