ochrona konsumentów - wiadomości i porady tematyczne
-
Pośrednik kredytowy: za wynagrodzenie zapłaci klient
00:22 11.01.2017
Rządowy komunikat odnośnie wchodzącej w tym roku Ustawy o kredycie hipotecznym i nadzorze wskazuje, że celem nowych przepisów ma być m.in. zwiększenie porównywalności i transparentności ofert kredytowych, a także umocnienie pozycji konsumenta na rynku kredytów konsumpcyjnych i hipotecznych. Niektóre z przyszłych regulacji zdają się jednak uderzać ...
Tematy: kredyty hipoteczne, pośrednictwo finansowe, doradztwo finansowe, ochrona konsumentów -
Pośrednictwo kredytowe bez prowizji?
13:53 28.12.2016
... niż kredytobiorca. W Europie pośrednictwo kredytowe dostaje prowizje Za wprowadzeniem zakazu wynagradzania pośredników przez kredytodawców opowiadają się min. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz KNF. Tymczasem pośrednictwo kredytowe z dojrzałych rynków UE unika tego rozwiązania. Co więcej, taki zakaz istnieje tylko w Holandii, a jego ...
Tematy: dyrektywa hipoteczna, dyrektywa nr 2014/17/UE, kredyty hipoteczne, pośrednictwo finansowe -
Jak ważny jest zwrot towaru?
13:27 28.12.2016
... i kosztami. Udostępnienie konsumentom krótkiej i prostej informacji o ich prawach, której lektura nie będzie stanowiła bariery psychologicznej może wpłynąć na zmniejszenie oporu konsumentów przy podejmowaniu decyzji o zakupie towaru w danym sklepie. To może być szczególnie istotne dla sklepów internetowych, wśród których widzimy ogromną konkurencję ...
Tematy: prawa konsumenta, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, zwrot towarów -
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny: co zyskają klienci biur podróży?
10:53 09.12.2016
Powołanie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego bezpośrednio oddziałuje zarówno na organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, jak i na obywateli korzystających z imprez turystycznych. Ustawa nakłada na przedsiębiorców obowiązek prowadzenia ewidencji zawartych z klientami umów oraz obowiązek odprowadzania miesięcznej składki od każdego ...
Tematy: Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, fundusz gwarancyjny, ochrona konsumentów, biura podróży -
Prawa konsumentów obowiązują zawsze. Także w Czarny Piątek
10:36 25.11.2016
... . Przedsiębiorca może odmówić ci wysyłki tylko w uzasadnionych wypadkach. Korzystaj z bezpłatnej pomocy dla konsumentów: zadzwoń lub napisz: infolinia 801 440 220, adres porady@dlakonsumentow.pl. Wsparcia udzielają też Rzecznicy Konsumentów i Inspekcja Handlowa. W przypadku zakupów od przedsiębiorcy z innego kraju UE pomocy szukaj w Europejskim ...
Tematy: Black Friday, Czarny Piątek, prawa konsumentów, zakupy przez internet -
Frankowicze znowu w sporze z mBankiem. UOKiK przyznaje im rację
12:10 23.11.2016
... konsumentów. Na podstawie klauzul stosowanych przez mBank klienci musieliby opłacić składkę, nawet gdyby spłacili wymaganą część kredytu. Bank w takiej sytuacji mógł żądać zwrotu składki od ubezpieczyciela, ponieważ ochrona ...
Tematy: UOKiK, istotny pogląd, prezes UOKiK, ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów -
UOKiK wydaje 5 istotny pogląd w sprawie frankowiczów
13:51 16.11.2016
... już wspomnieliśmy powyżej, możliwość wyrażenia istotnego poglądu w sprawie to zupełnie nowe uprawnienie, nadane prezesowi UOKiK przez nowelizację ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Instytucja ta pozwala Urzędowi dzielić się wiedzą z sądem, co stanowi istotną pomoc w ostatecznym rozwiązywaniu sporu. Podobnie jak poprzednio sprawa, w której ...
Tematy: UOKiK, istotny pogląd, prezes UOKiK, ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów -
UOKiK wydał czwarty istotny pogląd w sprawie
12:11 27.10.2016
... walut w tabeli, do której odsyła konsumenta. Urząd przeanalizował przedstawione przez powodów dokumenty i wydał w tej sprawie pogląd. – Zgadzamy się ze stanowiskiem konsumentów. Postanowienia są niejednoznaczne i nie precyzują przesłanek, w oparciu o które bank ustala wysokość kursów walut. W efekcie konsument nie może zweryfikować, na jakiej ...
Tematy: UOKiK, istotny pogląd, prezes UOKiK, ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów -
Rękojmia a gwarancja. Gdzie tkwi różnica?
11:38 24.10.2016
Obowiązujące w Unii Europejskiej prawo gwarantuje konsumentowi możliwość reklamacji towaru w ciągu dwóch lat od jego zakupu. Realizując to uprawnienie, reklamujący może wybrać podstawę swoich roszczeń. Do wyboru są: rękojmia oraz gwarancja. Na czym polega różnica między tymi rozwiązaniami i które z nich jest korzystniejsze? Odpowiedzi na te ...
Tematy: rękojmia, gwarancja, prawa konsumentów, reklamacja towaru -
W Dzień Seniora przypominamy 6 zasad rozsądnego kupowania
12:39 20.10.2016
... muszą mierzyć się podczas zakupów. Praktyka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pokazuje, że utrapieniem starszych konsumentów są również próby "wciskania" im produktów i usług ... . Pamiętaj, nie jesteś sam. Skontaktuj się z rzecznikiem konsumentów lub oddziałem Federacji Konsumentów w swoim miejscu zamieszkania, jeżeli nie wiesz, jak napisać ...
Tematy: Dzień Seniora, prawa konsumentów, prawa konsumenta, ochrona konsumentów