odpowiedzialność przewoźnika - wiadomości i porady tematyczne
-
Prawo przewozowe: opóźnienie w dostarczeniu przesyłki
00:25 19.11.2012
... opartą na zasadzie ryzyka (a nie na zasadzie winy) odpowiedzialność przewoźnika. Z odpowiedzialności tej przewoźnik może się zwolnić, jeśli udowodni, że opóźnienie w przewozie przesyłki powstało z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub odbiorcy, niewywołanych winą przewoźnika, z właściwości towaru albo wskutek siły wyższej. Z drugiej jednak ...
Tematy: przesyłki, dostarczenie przesyłki, odpowiedzialność przewoźnika, opóźnienie w dostawie -
Wakacje 2012 a prawa konsumentów
11:23 13.07.2012
... lub uniknąć 6. Zagubienie lub zniszczenie bagażu Skargi związane z opóźnieniem, zagubieniem, zniszczeniem lub uszkodzeniem bagażu lotniczego należy kierować do przewoźnika lotniczego. Całkowita odpowiedzialność linii lotniczej w wypadku zaginięcia bagażu to kwota nie wyższa niż około 1130 euro. Przewoźnik nie odpowiada za przewóz cennych ...
Tematy: prawa konsumenta, ochrona konsumentów, porady dla konsumentów, wakacje -
Odpowiedzialność spedytora a przewoźnika
11:52 12.04.2012
... którą odpowiedzialność przewoźnika oparta jest na zasadzie tak zwanej winy domniemanej. Konwencja ustanawia w art. 17 pełną odpowiedzialność przewoźnika w czasie pomiędzy przyjęciem towaru, a jego wydaniem za (całkowite lub częściowe) zaginięcie towaru, jego uszkodzenie jak i za opóźnienie dostawy. Uprawniony nie musi więc dowodzić winy przewoźnika ...
Tematy: przewoźnicy, spedytor, przewóz towarów, usługi transportowe -
Wina przewoźnika na gruncie prawa transportowego
10:30 02.04.2012
... ładunku, a w razie konieczności, odmówić przewozu lub uzależnić go od dalszych instrukcji przewoźnika. Zgodnie bowiem z art. 17 ust. 5 Konwencji dotyczącym ograniczenia odpowiedzialności, przewoźnik odpowiada tylko w zakresie, w jakim czynniki, za które ponosi odpowiedzialność, przyczyniły się do powstania szkody. Jeżeli więc wykaże, że uszkodzenie ...
Tematy: prawo transportowe, prawo przewozowe, przewoźnicy, transport -
Wakacje a prawa konsumenta
11:18 17.06.2011
... walizka uległa zniszczeniu, wypełnij protokół nieprawidłowości bagażowej (tzw. PIR - Property Irregularity Report ), będąc jeszcze na lotnisku. Następnie złóż reklamację do przewoźnika w terminie: 7 dni od odbioru uszkodzonego bagażu i 21 dni od stwierdzenia opóźnienia bagażu. Jakie prawa ma pasażer, gdy lot jest opóźniony ...
Tematy: prawa konsumenta, ochrona konsumentów, porady dla konsumentów, wakacje -
Wstrzymanie ruchu lotniczego: prawa konsumenta
10:57 01.06.2010
... nie może powoływać się na wystąpienie siły wyższej. Podobnie, jak w przypadku odpowiedzialności organizatora imprezy turystycznej, wyłączona jest jedynie odpowiedzialność odszkodowawcza przewoźnika. Obowiązki spoczywające na przewoźniku lotniczym reguluje ROZPORZADZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 11 lutego 2004 ...
Tematy: wyjazdy turystyczne, wstrzymanie ruchu lotniczego, prawa konsumentów, odwołanie lotu -
Opóźnienie w dostawie a odpowiedzialność przewoźnika
10:08 16.12.2009
... takim przypadku są teoretycznie ograniczone do kwoty równej podwójnej wysokości przewoźnego. To z reguły dużo mniej, niż szkoda faktycznie poniesiona. Odpowiedzialność przewoźnika z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu oraz dochodzenie roszczeń, w tym odszkodowań z tym związanych, jest uregulowane w rozdziałach 7-10 ustawy ...
Tematy: odpowiedzialność przewoźnika, opóźnienie w dostawie, odszkodowanie, odszkodowanie za szkodę