rękojmia - wiadomości i porady tematyczne
-
Rękojmia a gwarancja. Gdzie tkwi różnica?
11:38 24.10.2016
... uprawnienie, reklamujący może wybrać podstawę swoich roszczeń. Do wyboru są: rękojmia oraz gwarancja. Na czym polega różnica między tymi rozwiązaniami i które ... jest korzystniejsze? Odpowiedzi na te pytania udziela Europejskie Centrum Konsumenckie. Gwarancja a rękojmia. Gdzie tkwi różnica? Podstawową różnicą pomiędzy rękojmią a gwarancją jest to, ...
Tematy: rękojmia, gwarancja, prawa konsumentów, reklamacja towaru -
Wadliwy materiał na budowie: rękojmia i odpowiedzialność wykonawcy
13:24 22.06.2016
... umów jedną z podstaw odpowiedzialności za jakość świadczenia jest ustawowa rękojmia wynikająca bezpośrednio z treści ustawy KC, która bywa często mylona z gwarancją ... o dzieło. Przydatne linki: Kodeks cywilny Do której z tych umów odnosi się rękojmia? Rękojmia, jako odrębny reżim odpowiedzialności za jakość, istnieje zarówno przy umowie sprzedaży, ...
Tematy: prace budowlane, rękojmia, odpowiedzialność wykonawcy, umowa na wykonanie robót budowlanch -
Rękojmia a gwarancja. 5 różnic
00:56 15.05.2016
... oraz z tytułu gwarancji. Czym różnią się te dwie instytucje prawne? Po pierwsze, rękojmia za wady fizyczne rzeczy sprzedanej wynika z przepisów prawa. Z art. 556 ... jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Czy wymagane jest więc odrębne udzielenie kupującemu rękojmi lub zapewnienie go w ...
Tematy: rękojmia, gwarancja, rękojmia za wady fizyczne, rękojmia i gwarancja -
Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?
11:35 19.10.2015
Prawo do złożenia reklamacji w związku z wystąpieniem w towarze wady jest jednym z fundamentalnych praw każdego konsumenta. W stosunku do umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 r. wszystkim konsumentom przysługują cztery niezależne żądania, które mogą doprowadzić do przywrócenia towaru do stanu zgodnego z umową (poprzez bezpłatną naprawę lub ...
Tematy: reklamacja, czas na rozpatrzenie reklamacji, rozpatrzenie reklamacji, prawo do reklamacji -
Rękojmia za wady fizyczne używanego samochodu
00:22 02.10.2015
... Oczywiście nie oznacza to, że w każdej sytuacji, gdy popsuje nam się używany samochód, możemy domagać się od sprzedawcy jego naprawy. Rękojmia obejmuje bowiem jedynie niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, a w tym konkretnym wypadku – przede wszystkim następujące sytuacje: pojazd nie ma właściwości, o których istnieniu ...
Tematy: rękojmia za wady fizyczne, rękojmia za wady, rękojmia, rękojmia za wady fizyczne rzeczy -
Rękojmia za wady fizyczne produktu: jaka odpowiedzialność sprzedawcy i producenta?
12:28 10.09.2015
Pojęcie rękojmi obejmuje ustawową, obligatoryjną odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne oraz prawne wobec kupującego. Jednak rękojmia ma również zastosowanie w innych stosunkach prawnych. Zasadniczo, wada fizyczna oznacza niezgodność rzeczy z umową. Taka definicja została wprowadzona nowelizacją z dnia 25 ...
Tematy: rękojmia za wady, reklamacja towaru, rękojmia za wady fizyczne, odpowiedzialność sprzedawcy -
Prawa konsumenta: rękojmia i gwarancja w Polsce i Europie
00:44 24.05.2015
Spięcia na linii konsument – sprzedawca nie należą do rzadkości. Nawet jeżeli klient jest świadomy przysługujących mu praw, może spotkać się z nieuzasadnioną odmową przyjęcia roszczenia reklamacyjnego. Czy Polacy różnią się pod względem ochrony konsumenckiej od innych krajów Europy? ECK Polska przygotowała zestawienie praw w obszarze rękojmi i ...
Tematy: ECC-Net, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, konsumenci -
Rękojmia za wady fizyczne rzeczy: za co odpowiada przedsiębiorca?
09:39 31.03.2015
Od dnia 25 grudnia 2014 roku odpowiedzialność przedsiębiorcy za wady fizyczne rzeczy zarówno wobec konsumentów, jak i innych przedsiębiorców, jest uregulowana w kodeksie cywilnym. Rodzi to wiele zapytań, które można sprowadzić to tego, czy kontrahent może kierować wobec przedsiębiorcy roszczenia z rękojmi wtedy, kiedy ów nie ponosi w żadnym ...
Tematy: rękojmia, rękojmia za wady fizyczne, rękojmia za wady fizyczne rzeczy, wadliwy towar -
Wadliwe wykonanie dzieła: czy zamawiający musi je odebrać?
00:41 20.03.2015
Przyjmijmy, że wykonawca dzieła wykonał je wadliwie – urządzenie ma wady fizyczne, które zostały dostrzeżone przez zamawiającego jeszcze przed odbiorem dzieła. Wykonawca jednak domaga się od zamawiającego, aby dzieło odebrał. Co w takiej sytuacji powinien zrobić zamawiający? Czy może odmówić odbioru dzieła? Czy też powinien je odebrać, a następnie ...
Tematy: wykonanie dzieła, dzieło, wadliwe wykonanie dzieła, odbiór dzieła -
Czy przedłużona gwarancja się opłaca?
13:53 17.03.2015
Dopłacamy 20 procent ceny towaru, zyskując w ten sposób przedłużenie gwarancji na kolejne dwa, czy trzy lata. Tego typu propozycję wysuwa obecnie wielu sprzedawców. Czy warto ją rozważyć? Wiele zależy od warunków proponowanych przez gwarantów. W niektórych przypadkach są one bez wątpienia godne uwagi, w innych konstytuują tyle wyłączeń ...
Tematy: gwarancja, przedłużenie gwarancji, prawa konsumenta, umowa sprzedaży
Podobne tematy:
- kupno mieszkania
- zakup mieszkania
- e-commerce
- deweloperzy
- nowe mieszkania od deweloperów
- zakupy online
- prawa konsumentów
- ochrona konsumentów
- prawa konsumenta
- sklepy internetowe
- zakupy
- rok 2015
- zmiany w prawie
- zakupy przez internet
- sprzedaż
- prowadzenie działalności gospodarczej
- rok 2021
- zakupy świąteczne
- dane osobowe
- prezenty świąteczne