rynek gier - wiadomości i porady tematyczne
-
Gry popularniejsze niż muzyka
12:26 16.04.2005
... kwoty przeznaczane na zakup muzyki. Aż 40% amerykańskich gospodarstw domowych posiada przynajmniej jedną platformę do gier – komputer, konsolę stacjonarną lub przenośną. 23% posiada wszystkie trzy, a najpopularniejszym narzędziem do gier są konsole stacjonarne – donosi Nielsen Entertainment. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 1500 losowo ...
Tematy: gry wideo, muzyka, rynek gier, branża muzyczna -
Rynek gier nieznacznie w dół
00:46 20.01.2005
... rynku gier w roku 2004 spadła o 1%. Nie zmienia to faktu, że obroty jakie branża elektronicznej rozrywki notuje w USA ... ubiegłym roku było to 10 mld USD. Wolumen sprzedaży wzrósł w ciągu ostatniego roku o 4%. Po raz pierwszy sprzedaż gier dla platform przenośnych przekroczyła 1 mld USD – w dużym stopniu dzięki premierze konsoli Nintendo DS. Rekord ...
Tematy: rynek gier, gry wideo, sprzedaż gier komputerowych, konsole do gier -
Gry mobilne za miliard dolarów
12:59 29.10.2004
... gier pobranych w tym roku na telefony komórkowe sięgnie 1 mld USD. Aż 80% światowej sprzedaży gier dla telefonów przypadnie na rynek japoński i koreański. W Japonii i Korei jeden użytkownik "mobilnych" gier zostawia u operatorów aż czterokrotnie ... ze Screen Digest są jednak optymistami – prognozują, że do roku 2010 wartość globalnego rynku gier dla ...
Tematy: gry mobilne, gry do telefonów komórkowych, rynek gier, sprzedaż gier -
Mortal Kombat bankrutem
00:04 05.09.2004
Firma Acclaim, niegdyś jeden z najbardziej znanych wydawców gier wideo, złożył do nowojorskiego sądu wniosek o bankructwo. Władze znanej m.in. z przebojowych serii "Mortal Kombat" i "Turok" firmy uznały, że z długami przekraczającymi ...
Tematy: rynek gier, gry wideo, Acclaim, producenci gier wideo -
Japonia wbrew trendom
09:05 30.06.2004
... światowy rynek gier notuje stały wzrost, w Japonii panuje zupełnie odwrotna tendencja. Branżowa organizacja CESA (Computer Entertainment Supplier's Association) poinformowała, że w ubiegłym roku wartość sprzedaży sprzętu jak i samych gier w Kraju Kwitnącej Wiśni była o blisko połowę niższa od zanotowanej w rekordowym roku 1997. Wartość rynku gier ...
Tematy: rynek gier, sprzedaż gier, japonia, wartość rynku gier -
50% graczy to piraci
00:05 26.06.2004
... ankietowanych stwierdziło że w ciągu ostatnich dwóch lat weszło w posiadanie co najmniej 15 pirackich kopii gier. Równocześnie aż dwie-trzecie przyznało, że nie miałoby cierpliwości czekać kilka tygodni na "darmową" wersję ... może bowiem przełożyć się na wymierny wzrost sprzedaży. Electronic Software Association (ESA) szacuje, że wydawcy gier z powodu ...
Tematy: gracze, gry komputerowe, piractwo, rynek gier -
Chiny: gry na celowniku
12:24 04.06.2004
... odpowiada chińskiej specyfice i wywiera pozytywny wpływ na psychikę młodzieży" – zapowiedział przedstawiciel ministerstwa, Tuo Zuhai. W przyszłości będzie możliwe wyłącznie importowanie kopii gier autoryzowanych przez chińskie Ministerstwo Kultury. Dowcip polega jednak na tym, że zachodnie gry w praktyce nie są oficjalnie dystrybuowane na terenie ...
Tematy: chiny, gry sieciowe, rynek gier -
Rozrywkowa przyszłość
10:01 02.06.2004
... W dalszym ciągu rosnąć będą niestety koszty produkcji – przygotowanie i wprowadzenie na rynek gry może już wkrótce kosztować tyle, co hollywoodzki hit, a ... reklam. Paradoksalnie pomoże to w zwiększeniu wartości rynku marketingowego, gdyż reklamodawcy za pośrednictwem gier będą w stanie dotrzeć do tej części odbiorców, która odchodzi od tradycyjnych ...
Tematy: branża elektronicznej rozrywki, rynek gier, gry -
Gry wideo - azjatyckie hobby
00:10 28.04.2004
... mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni. W roku 2002 do korzystania z gier elektronicznych przyznawał się co czwarty Japończyk, w najnowszym raporcie obejmującym rok ... jednak okazuje, wzrost liczby odbiorców gier nie przekłada się na wpływy ze sprzedaży sprzętu i oprogramowania rozrywkowego. Wartość japońskiego rynku gier wyniosła w roku 446,2 mld jenów ...
Tematy: gry wideo, gry, rynek gier, gracze -
EMI skarży EA
00:02 26.04.2004
... . Czyżby więc EMI było kolejną amerykańską firmą, która próbuje sobie rekompensować niepowodzenia biznesowe w sądzie? Wszak branża muzyczna ostatnio wyraźnie "kuleje", a rynek gier – przeciwnie...
Tematy: emi, electronic arts, gry, prawa autorskie