-
Lwy, słonie czy żyrafy? Jacy są polscy kierowcy?
... Goraj, Menedżer Komunikacji Marek Olejowych Shell. O badaniu Badanie „Drogowa dżungla, czyli Polak za kierownica” zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2018 przez pracownię badawczą Kantar TNS na zlecenie firmy Shell. Badanie przeprowadzono w dwóch etapach – badanie jakościowe w oparciu o wywiad fokusowy oraz badanie ilościowe metodą CAWI ...
-
Moda na własny biznes: czy Polskę czeka ucieczka od etatów?
... . – Ten wynik utrzymuje się od ostatnich pięciu miesięcy – zaznaczył, prezentując badanie, Marek Sikorski, szef departamentu marketingu Tax Care. W ciągu ostatnich 12 ... Badanie pokazało, że prowadzenie firmy przypomina survival, ale daje dużo satysfakcji. Zdecydowanie bardziej bezpieczna jest praca na etacie, a mimo to rozczarowuje – podkreślał Marek ...
-
Nieruchomości i rynek pracy CEE w cieniu pandemii
... sprawia, że inwestycje magazynowe postrzegane są jako bezpieczne – mówi Marek Wojnar, Partner zarządzający współkierujący praktyką nieruchomości w act legal Polska. Rynek ... dla biznesu, pracownicy z niszowymi umiejętnościami i znajomością rzadkich języków nadal są poszukiwani. Badanie pokazało, że Covid-19 nie pozostał bez wpływu na rynek pracy ...
-
Jak Pokolenie Z zamierza naprawiać świat?
... nacisk na przygotowanie młodych ludzi do wejścia w profesjonalną dorosłość – mówi Marek Jarocki, Partner, Lider Zespołu People Advisory Services w EY Polska. Przedstawiciele pokolenia ... , że edukacja świetnie ich przygotowuje do osiągnięcia sukcesu w 2030 roku. Badanie, przeprowadzone pod koniec 2020 roku, objęło prawie 6 tys. obecnych i byłych ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
... o zdrowie przeniosły nasze zakupy do internetu. Ten trend potwierdza wyraźnie badanie zrealizowane przez Mobile Institute. Opracowanie wskazuje również na coraz większą świadomość ... w Internecie częściej niż pozostali badani zauważają różne nieekologiczne praktyki marek. Potwierdza to prawie 90% e-kupujących. Z drugiej strony, przyzwyczaili się do ...
-
Polscy specjaliści z branży IT chcą pracować w kraju
... . Najnowsze badanie ... badanie, pierwsze i jedyne takie na rynku, pokazało nam wiele ciekawych trendów w branży w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki niemu widzimy m.in., jakie przeszkody napotykają specjaliści IT z regionu, czy poszukują obecnie nowych wyzwań zawodowych oraz jakie są główne powody zmian dotychczasowych miejsc pracy – podsumowuje Marek ...
-
Rynek pracy: czy należy się obawiać bezrobocia?
... artykuły spożywcze i chemiczne, to produkty marek własnych stanowią 21 proc. wszystkich. Co więcej, zaobserwowano, że sprzedaż marek sieciowych rośnie szybciej niż produktów ... ludzi wytypowanych do zwolnienia – dodaje Bartłomiej Pająk. Kto jest bezpieczny? Badanie Grupy Progres wykazało, że w czasach kryzysu, gdy nastroje firm ulegają pogorszeniu ...
-
Karty płatnicze używane coraz częściej przez Polaków
... badanych – 15% - płaci kartą za większe (droższe) zakupy typu sprzęt RTV/AGD. Badanie dowodzi, że choć aż jedna trzecia respondentów przy pomocy swojej karty ... %) ma kartę obciążeniową, a 8% użytkowników kart posiada kartę kredytową. Pod względem popularności marek kart przoduje Visa - 38% respondentów zadeklarowało posiadanie karty Visa Electron, ...
-
Polscy konsumenci na zakupach
... oraz dyskonty – pokazuje badanie PAYBACK Consumer Monitor. W ... marek na rynku jest porównywalna, dlatego przy zakupie artykułów codziennego użytku kierują się ceną. Kupują, kiedy muszą, aktywnie szukają informacji o promocjach i wyprzedażach. Do tej grupy należą kobiety po 46 roku życia, często wdowy. Informacje o badaniu Kompleksowe badanie ...
-
Polacy chcą prowadzić własny biznes
... rajdowy Krzysztof Hołowczyc (12%), a na trzecim aktor Marek Kondrat (11%). Program Dragons’ Den powrócił na antenę BBC Knowledge w listopadzie. Poszczególne odcinki 4, 5 i 6 serii emitowane są od poniedziałku do piątku o godzinie 20:00. Informacje o badanie Badanie zostało zrealizowane w październiku 2013 r. przez Interaktywny Instytut Badań ...
-
Budżet domowy w pandemii: racjonalniej, ale nie bez inwestycji
... to, że zdecydowanie mniej osób (39%) gotowych jest zrezygnować z jakości i sprawdzonych marek, szukając tańszych zamienników, natomiast 48% częściej niż do tej pory ... . Ta ostrożność może być bardzo pomocna w nauce zrównoważonego zarządzania zasobami finansowymi. Badanie pokazuje, że wielu z nas chce wprowadzić w życie racjonalne ograniczenia w sferze ...
-
Mikrofirmy zabierają głos. Jacy są polscy mikroprzedsiębiorcy?
... na wynajem (30%), a mniej domu czy mieszkania letniskowego (27%). Wśród marek użytkowanych pojazdów dominuje Audi – 10% (i samochodów tej marki jest zdecydowanie więcej niż ... przyczyny to wiek (6%) oraz brak zleceń, klientów (6%) i możliwości rozwoju (4%). O badaniu Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviews) na ...
-
Chińskie auta w Polsce?
... – komentuje Piotr Sowiński z TNS OBOP Rys.1 Czy słyszał(a) Pan(i) o samochodach nowych marek produkowanych w Chinach? Wyniki badania TNS Omnimas pokazują, że 10% ... dostępnymi samochodami, powinny mieć samochody produkowane w Chinach, aby zachęcić Pana(ią) do zakupu? Badanie omnibusowe, sondaż (OMNIMAS) zrealizowane w okresie 29.09.2005 – 3.10.2005 na ...
-
Centra handlowe: bogata oferta najważniejsza
... zarówno mieszkańcy wsi, jak i dużych miast. Bogata oferta sklepów znanych marek została uznana za znaczący atut głównie przez osoby w wieku od 25 do ... dr Magdalena Wieczorkowska, socjolog z Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Informacje o badaniu Badanie Omnibus-Online zostało przeprowadzone na zlecenie spółki Fabryka Biznesu, inwestora Centrum Handlu, ...
-
Kadra zarządzająca w social media I 2012
... W PGNiG, do czasu rozstrzygnięcia konkursu na prezesa, obowiązki szefa pełni Marek Karabuła, dotychczasowy wiceprezes. Z kolei PGE kieruje tymczasowo Paweł Skowroński, ... po latach w nowej, społecznościowej odsłonie w ramach projektu Kompas Social Media. Badanie wykonano na podstawie 2 322 materiałów z prasy i internetu, w których pojawili się ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe świata 2014
... roku) wśród 14 kluczowych sektorów analizowanych w ramach badania najcenniejszych marek świata BrandZTM Top 100. Zwycięzcą tegorocznego rankingu okazał się Nike ... wycen rankingu BrandZ w instytucie Millward Brown Optimor. Informacje o rankingu BrandZ Badanie najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, realizowane na zlecenie WPP przez Millward Brown ...
-
Rossmann najlepszą marką w Polsce
... nie zrezygnowały z komunikacji, dbając o to, by w trudnych chwilach być jeszcze bliżej konsumentów. O badaniu YouGov BrandIndex YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. W 2020 r. monitorowano w Polsce ok. 200 ...
-
Wypalenie zawodowe częstsze u menedżerów
... W trudnych czasach od polskich menedżerów wymaga się też innych specyficznych umiejętności. Badanie Talent Club pokazało, że najważniejsze są elastyczność w podejściu do problemu oraz ... w szkolenia, coaching i zarządzanie karierą pracowników szlifuje ich umiejętności funkcjonowania w kryzysie” – powiedział Marek Smolarz, Dyrektor Generalny firmy ...
-
Polski sektor bankowy: doświadczenia zakupowe klientów
... Brothers (Upright Group), na zlecenie której przeprowadzono pierwsze w Polsce kompleksowe badanie dotyczące Shopping EXperience (SEX*). Czym jest shopping experience? Gdy odwiedzamy którąkolwiek ... niewielu banków. Klienci nie mają zatem dużego wyboru i dostępu do reklamowanych marek, czyli również porównania ofert. Ale tak naprawdę, kto je ma? ...
-
Po pierwsze jakość produktu, a po drugie? Jak wybierają konsumenci?
... również wobec samych sklepów. Badanie pokazuje, że do najważniejszych cech sklepu według kupujących należą: czystość oraz przejrzysta aranżacja półek (obie cechy 87%), szeroka oferta produktów premium, bogactwo asortymentu i różnorodność kategorii (wszystkie po 86% wskazań), a także wybór oraz dostępność marek i produktów (84%). Atrakcyjne ...
-
Czy programy lojalnościowe spełniają swoją rolę?
... appkami swoich ulubionych sklepów i marek. Niezaprzeczalnym sukcesem w tej dziedzinie może cieszyć się m.in. Biedronka, która przyciągnęła w ten sposób kilka milionów użytkowników w ciągu około pół roku. – komentuje Michał Rzeszutek, autor raportu, badacz z ARC Rynek i Opinia. Informacja o badaniu Badanie Monitor Programów Lojalnościowych 2022 było ...
-
Outdoor w badaniu Mediapanel
... nowe ścieżki dla wyboru efektywnych strategii komunikacyjnych - potwierdzają zgodnie Marek Kuzaka (AMS), Filip Hołowczyc (Clear Channel Poland), Michał Ciundziewicki (Jet Line), ... realizowany przez Gemius stał się nowym standardem rynkowym. Badanie Mediapanel to cross-mediowe badanie oparte na jednym źródle. Dzięki włączeniu reklamy zewnętrznej do ...
-
UOKiK: Empik nie przejmie spółki Merlin
... zgromadzeniu akcjonariuszy Merlin. W trakcie postępowania przeprowadzono największe w historii UOKiK badanie rynku. Na potrzeby analizy skierowano pytania do ponad 1100 potencjalnych ... internetowej sprzedaży detalicznej o przewadze łączących się spółek decyduje rozpoznawalność marek wśród konsumentów, która zarówno w przypadku Merlina jak i ...
-
Polacy nie zważają na bezpieczeństwo w sieci
... europejskiego badania dotyczącego bezpieczeństwa w sieci, przeprowadzonego za pośrednictwem portalu MSN. Badanie przeprowadzono na grupie ponad 10 000 osób w 27 krajach, w tym ponad 500 ... dalszych działań służących ochronie cyfrowego stylu życia.” - powiedział Marek Kosycarz, dyrektor ds. odpowiedzialności społecznej w polskim oddziale Microsoft. - „ ...
-
Studenci a kariera w finansach
... group zrealizowany przy współpracy merytorycznej z portalem KarierawFinansach.pl oraz firmą szkoleniową BPP Professional Education. Badanie zostało przeprowadzone w dniach od 1 października 2011 roku do 31 grudnia 2011 roku ... są pracą w branży finansowej. Celem było zbadanie postrzegania przez grupę docelową poszczególnych branż oraz marek ...
-
Prywatność w sieci wg internautów
... , że to na nich spoczywa przede wszystkim obowiązek chronienia własnej prywatności. Marek Troszyński z Centrum Badań nad Nowymi Mediami Collegium Civitas dodaje – coraz ... , miejscu zamieszkania internautów oraz częstotliwości korzystania z sieci (według NetTrack MillwardBrown). Badanie przeprowadzono w okresie od 29 maja do 7 czerwca 2013 roku. W ...
-
UOKiK przestrzega przed Centrum Medycznym św. Franciszka
... Centrum Medycznego św. Franciszka (CMSF). Przedsiębiorca zaprasza - najczęściej seniorów - na bezpłatne badanie EKG, podczas którego oferuje im pakiet medyczny w cenie nawet 16 ... tej spółki. Już teraz prosimy seniorów, aby byli szczególnie ostrożni – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK. Zawarłeś umowę z Centrum Medycznym św. Franciszka? Bezpłatną ...
-
Czy praca zdalna i hybrydowa zredukują powierzchnię biura?
... nie chce rezygnować 58% badanych. To jeden z wniosków, które niesie za sobą badanie zrealizowane przez Antal i Corees Polska. Co jeszcze udało się ustalić? Z ... z biura. Kancelarie prawne całkowicie decydują się na pracę w modelu hybrydowym - podkreśla Marek Ciunowicz, CEO w Corees Polska. (R)Ewolucja biur postępuje Biuro zdaniem badanych pracowników ...
-
Product placement po polsku
... to m.in. TVN24, Seat, Nutella, VW i Audi. W ekspozycji brandów przoduje TVN. Firma Pentagon Research przeprowadziła badanie seriali w czterech głównych stacjach telewizyjnych pod kątem ekspozycji produktów, marek i logotypów. Najwięcej ekspozycji zanotowano w serialach emitowanych w telewizji TVN (773). Łączny czas ponad 2,7 tys. sekund ekspozycji ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2009
... Piąta Aleja pozostaje niezmiennie najbardziej atrakcyjną lokalizacją zarówno dla marek luksusowych, jak i z górnego segmentu i potrafią one zgodnie ze sobą koegzystować w ... dochodach, wciąż znajduje się na pierwszym miejscu w planach ekspansji międzynarodowych marek na rynek niemiecki, co tłumaczy wzrost czynszów w ostatnich dwunastu miesiącach”. ...
-
Marketing kobiecy ma w Polsce przyszłość?
... wymagającymi klientkami. Mężczyźni mają zaś wyższe oczekiwania odnośnie dopasowania produktów i marek do ich płci. Takie są wyniki Raportu "Płeć Konsumenta w Marketingu" ... metoda doskonała i w przyszłości warto wyjść poza deklaracje badanych, jednak to badanie daje pierwszy obraz polskiego konsumenta względem działań gender marketingowych” – mówi ...
-
Promocja w social media? Konsumenci woleliby coś innego
... marek funkcjonujących w mediach społecznościowych? Przede wszystkim inspiracji. Na tę dość ... powstał na podstawie badania ilościowego zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. Badanie zrealizowano na dwóch grupach: (1) konsumentów, gdzie zebrano opinie 1637 Polaków, w tym 1022 korzystających regularnie z ...
-
Polski konsument odpowiedzialny na niby
... badanie pojawił się przy okazji projektu Nienieodpowiedzialni.pl. Jaki zatem jest polski konsument? Czy kupuje odpowiedzialnie? Czy obchodzi go odpowiedzialność społeczna marek i ich ... w zakresie decyzji finansowych oraz świadomość społecznego postrzegania marek. Respondentów pytano również o ich własną odpowiedzialność konsumencką. Jeden z ...
-
E-maile nakręcają zakupy
... na pozyskiwanie nowych klientów. Potwierdzeniem słuszności tych przekonań może być chociażby badanie zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia, z którego wynika, że na ... firm idealny moment do przemyślenia swojej strategii e-mail marketingowej – mówi Marek Kaczmarek, marketing manager w REDLINK. Promocje e-mailowe większym wabikiem na kobiety ...
-
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
... (handel, farmacja, finanse, Telekomunikacja oraz motoryzacja). Przeprowadzone badanie dowodzi, że w maju na promocję nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą ... (TV, Internet i telefon). Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych Wśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe nakłady na reklamę w telewizji, radiu i ...