-
Koronawirus: komitet audytu w dobie epidemii
... znaczenia nabiera działalność komitetu audytu, na którym spoczywa już nie tylko badanie sprawozdań finansowych, ale również ścisła współpraca z zarządem tak, aby ... sytuacji szybko zmieniających się warunków zewnętrznych i niepewności jest absolutnie kluczowe – mówi Marek Gajdziński, partner, szef działu audytu w KPMG w Polsce. Zachowanie ciągłości ...
-
Omnichannel w obliczu pandemii: z ewolucji w rewolucję
... z klientem. Rezultaty ankiet złożyły się na raport „Omnichanel – z ewolucji w rewolucję”. Oto, co udało się ustalić. Badanie objęło swoim zasięgiem przedstawicieli polskich oraz zagranicznych sieci i marek działających na polskim rynku handlu detalicznego. Najliczniejszą grupę badanych stanowili przedsiębiorcy z branży gastronomii, zdrowia i urody ...
-
Zwyczaje zakupowe: kobiety mniej lojalne
... sferze zakupów. Mężczyźni częściej przywiązują się do marek i trudniej promocją zachęcić ich do zmian. Kobieca część konsumentów chętniej "poluje" na ... taką formą promocji – mężczyźni są nieznacznie silniej reprezentowani. Informacje o badaniu: BTL Monitor to badanie promocji sprzedaży w Polsce. ARC Rynek i Opinia realizuje je cyklicznie od 2001 r. ...
-
Satysfakcja z pracy menedżera: co ma wpływ?
... są żywą reklamą firmy i stanowią o jej wartości” – powiedział Marek Smolarz Dyrektor Generalny firmy Diners Club Polska. Charakterystyka respondentów badania nt ... , prawie 12% w śląskim, a ponad 10% w dolnośląskim. Informacje o badaniu Badanie Talent Club zostało przeprowadzone metodą ankiety internetowej w miesiącach czerwiec-sierpień 2008 r. ...
-
Jakie kobiety robią zakupy w Internecie?
... u płci przeciwnej uplasowała się dopiero na 10 miejscu z wynikiem 15%. Ponadto badanie pokazuje, iż panie są trzykrotnie aktywniejsze w poszukiwaniu, jak również częściej ... wymagania – wiele z nich wskazało na samochód, oczywiście w większości padały nazwy luksusowych marek, podobnie jak w przypadku odzieży, butów i torebek: sukienki, bluzki, ...
-
Najpopularniejsze marki w Polsce 2011
Już po raz siódmy miesięcznik Reader's Digest przeprowadził badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najczęściej wybieranych i kupowanych marek w Polsce. Wśród tegorocznych laureatów znaleźli się m.in. Samsung, Orange, Canon, PKO BP, Winiary oraz mBank. Tegoroczna, siódma już edycja badania ...
-
Rynek słodyczy w Polsce 2013
... wpływ na rozwój tej branży, ma być coraz większa rola dyskontów. Przeprowadzone badanie wskazuje również, że Polacy są tradycjonalistami – nie obawiąją się ... 60 krajach świata, zarówno na rynku unijnym jak i krajów trzecich – mówi Marek Przeździak, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco ...
-
Coraz częściej dbamy o jakość życia
... kompleksowy i zrównoważony potrafią zadbać o jakość życia. Są zmiany i to na lepsze Badanie pokazało, że ponad połowa badanych w ciągu ostatnich lat porzuciła niezdrowe nawyki ... i z coraz większym zaangażowaniem dbamy o nie na co dzień – podsumowuje badanie Marek Staniszewski, CSO Havas Worldwide w Polsce. – W takim podejściu istotną rolę mogą ...
-
Randstad Award po raz ósmy. Triumfuje Samsung
... w szczególności docenili oferowane przez zwycięzców wynagrodzenia, a także reputację marek oraz otwartość na nowe technologie. W ramach ósmej już edycji Randstad ... projekt badawczy dotyczący wizerunku pracodawcy i czynników atrakcyjności pracodawców. Pierwsze badanie przeprowadzono w 2000 roku w Belgii. Dziś obecne jest już w 30 krajach i ...
-
Najgorętsze serwisy zakupowe przed świętami
... wśród e-kupujących coraz to większą popularnością. Potwierdza to również badanie Gemius/PBI, z którego wynika, że podczas tegorocznego Czarnego Piątku najpopularniejsze serwisy ... mediaexpert.pl (ponad 1,1 mln odwiedzających). Top 5 zamykają serwisy grupy LPP (właściciel marek Reserved, Mohito, House, Cropp, Sinsay) - 597 tys. użytkowników oraz empik ...
-
Sklepy internetowe wychodzą z garażu
... jeszcze trendy panują we współczesnym polskim e-commerce? Odpowiedzi na te pytania dostarcza badanie, które Shoper zrealizował na potrzeby Raportu 2018 “Multiwyzwania”. Wprawdzie ... istnieje od 2011 r. i specjalizuje się w ofercie odzieży sportowej znanych marek. Zaczynał jednak od sprzedaży… używanych telefonów komórkowych na jednym z serwisów ...
-
Stacja paliw najlepsza na kawę na mieście
... przeważnie udajemy się nie do kawiarni, ale na stację paliw. Wśród marek wymienianych spontanicznie jako miejsca z kawą najczęściej wskazujemy na Orlen, McDonald’s oraz Starbucks ... na mieście – komentuje Dominika Czubatka z ARC Rynek i Opinia. Informacja o badaniu Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (ankiety on-line na panelu badawczym epanel ...
-
Ulga B+R dobrze oceniana, ale mało popularna. Dlaczego?
... mogą przyczynić się do znacznego wzrostu innowacyjności danej firmy – dodaje Marek Dalka, Menedżer Działu Innowacji, Ulg i Dotacji w Ayming Polska. ... Popardowski, Project Manager w Dziale Innowacji, Ulg i Dotacji w Ayming Polska. Informacje o badaniu * Badanie przeprowadzone metodą CATI wśród 30 przedsiębiorstw, które rozliczyły ulgę B+R w latach ...
-
Kiedy marketing przynosi największe zyski? Jak je mierzyć?
... tym polu przynoszą największe zyski? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsze, międzynarodowe badanie firmy Salesforce. Ze względu na to, że potrzeby rynkowe i konsumenckie ulegają ... to, że równie dynamicznie zmianie ulegają dziś oczekiwania ludzi wobec firm i marek. W najnowszym badaniu Salesforce już kolejny raz wskazuje na bardzo istotny fakt ...
-
Jaki dress code obowiązuje w czasach pracy zdalnej?
... mocno wzrosła sprzedaż takich produktów, jak dresy, piżamy, kapcie i szlafroki. Wiele marek wprowadziło lub poszerzyło ten asortyment w swoich kolekcjach zdając sobie sprawę, ... nas kolejne zmiany w biznesowym stylu ubioru – trzeba jeszcze poczekać. O BADANIU Badanie „Polacy w środowisku pracy” zostało zrealizowane w grudniu 2020 roku przez ARC Rynek ...
-
Pokolenie Z: pieniądze i technologie czy tradycyjne wartości?
... środowiskowe i społeczne za istotne. To między innymi dlatego oczekują od marek, że te również podejmą działania w tym obszarze. W Mastercard rozumiemy tę potrzebę pokolenia ... 52%) oraz reputacja danej instytucji (37%). Informacje o badaniu Jakościowe i ilościowe badanie, zrealizowane przez Kantar TNS na zlecenie Mastercard w marcu i kwietniu 2021 r. ...
-
Jak inflacja zmienia decyzje zakupowe Polaków?
... się zaoszczędzić? Z czego gotowi jesteśmy zrezygnować? Na te pytania odpowiada najnowsze badanie PAYBACK Opinion Poll. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie zakupy są w dobie ... czy wyjazdy Warto również podkreślić, że 54% badanych zauważa konkretne działania marek, które mają na celu wsparcie klientów w czasach rosnących cen, a 85% ankietowanych ...
-
Kupno samochodu używanego online. Czy jesteśmy na to gotowi?
... jest zakupić online auto z drugiej ręki? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badanie „Auto używane w sieci” Santander Consumer Multirent. Oto, do jakich wniosków prowadzi. ... ), gwarancję sprzedawcy na najważniejsze podzespoły i elektronikę (31 proc.), szeroki wybór marek i producentów aut (31 proc.) oraz wybór pojazdu niezależny od jego lokalizacji ( ...
-
Jak dzieci znają GSM
Badanie przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek i Opinia we współpracy z Fox Kids Polska i SFeRa modern ... o firmie Nokia, ponad 87% respondentów wymieniło markę Motorola, a niewiele mniej, bo ponad 86%, markę Siemens. A która z marek telefonów jest uważana przez dzieci za najfajniejszą? Niekwestionowanym zwycięzcą jest po raz kolejny Nokia, która ...
-
Fiat najlepiej znaną marką
Badanie spontanicznej znajomości samochodów osobowych przeprowadzone przez TNS OBOP dowodzi, że wieloletni okres, ... spontanicznie Fiata. Ponad połowa badanych wskazuje Opla. Nieco słabsza, niż można by się spodziewać, jest pozycja marek często spotykanych na polskich drogach takich jak: Skoda, Volkswagen czy Polonez. Marki te wymieniane są rzadziej ...
-
Fundusze private equity w Europie Środkowej: rośnie wartość transakcji
... badanie kondycji funduszy private equity przeprowadzone przez Deloitte, rok 2007 jest wyjątkowo pomyślny ... rynku wykupów ma się sytuacja w regionie, gdzie w pierwszej połowie 2007 roku zaobserwowano przejęcia uznanych marek lokalnych przez prywatnych inwestorów (np. zakup firmy Stock przez fundusz Oaktree). "Rosnąca wartość transakcji przyciąga ...
-
Zmiana pracy w kryzysie ryzykowna?
... mimo tego ryzyka, nowa praca może okazać się punktem zwrotnym w karierze. Badanie Talent Club "Polski Menedżer czasów kryzysu" wykazało, że spowolnienie gospodarcze wymusiło nie tylko ... kryzysu, jednocześnie nie tracąc zaufania współpracowników oraz kontrahentów” – powiedział Marek Smolarz, Dyrektor Generalny firmy Diners Club Polska, która ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2010
... dotyczących wynajmowanej powierzchni. Jednak w przypadku najlepszych lokalizacji w takich miastach jak Londyn i Nowy Jork popyt wciąż przewyższa podaż, a niesłabnące zainteresowanie marek międzynarodowych przyczynia się do wzrostu stawek czynszowych. Wszystko wskazuje na to, że sektor handlowy w krajach wschodzących odnotuje znaczący wzrost, co ...
-
Przygotowania do Euro 2012 udane?
... Nożnej UEFA EURO 2012 - wynika z badania "Euro 2012 Tracking marek", prowadzonego w trybie codziennym przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR). Kilka dni przed ... Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 rozgrywane są właśnie w Polsce. Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w dniach 30 maja - 19 czerwca 2012 roku ...
-
Autostradowe sukcesy i wpadki
Otwarto nowy, prawie 85-kilometrowy odcinek autostrady A1 z Łodzi do Kowala. W przyszłym roku autostrada A1 ma już ostatecznie połączyć Gdańsk i Łódź. Jednak w związku z budową autostrad na Polską zbierają się ciemne chmury. Irlandzka firma mająca budować odcinek autostrady A4, której ze względu na bankructwo polskiego partnera wypowiedziano umowę ...
-
Branża motoryzacyjna: najważniejsze trendy
... badanie wśród kadry zarządzającej światowej branży motoryzacyjnej. Wyniki badania pokazują, że największą szansą ... krajów BRIC: Avtovaz, SAIC, Chery, Dongfeng, Tata, Brilliance-Jinbei, BAIC. Wśród tradycyjnych, ustabilizowanych marek stosunkowo dobre perspektywy mają (zdaniem respondentów badania) także Nissan, Renault, General Motors, Toyota i ...
-
Dealerzy samochodów na Facebooku
... promocyjnym w branży automotive. Średnio na markę przypada 12 takich fanpage’ów. Badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” pokazuje, że rekordziści mogą pochwalić się bardzo pokaźnymi ... kątem wzbudzanego zaangażowania okazała się marka Seat, a trzecia - Skoda. Wśród marek wyróżniali się także dealerzy Renault, ponieważ to oni prezentowali relatywnie ...
-
Škoda Superb liderem wartości rezydualnych w segmencie D
... raz mniej od SUV-ów, ale jednocześnie dwa razy więcej od aut w segmencie A. Szeroka paleta dostępnych modeli pozwala wybierać spośród kilkunastu marek i kilkudziesięciu modeli. Do celów porównawczych wybraliśmy 17 modeli z segmentu D z nadwoziem sedan, silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi o mocy około 150 KM w podstawowych kompletacjach ...
-
10 najlepszych polskich aplikacji mobilnych - jesień 2015
... tych ostatnich znajdują się zarówno flagowe produkty znanych marek, jak i zupełnie niszowe "apki", wykreowane przez młodych twórców. Które z nich są ... zawiera informacje o promocjach, a także kupony i gazetki. Spektakularny wzrost Ipla Badanie Mobience pokazuje jeszcze inne interesujące zależności. Wraz z nastaniem jesieni, użytkownicy aplikacji ...
-
Centra handlowe: sporne klauzule w umowach najmu
... . Kancelaria Galt we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych przeprowadziła drugie badanie na temat najbardziej spornych i czasochłonnych klauzul w umowach najmu w centrach ... już pełną dojrzałość. Mamy prawie 500 centrów handlowych, ponad 2000 marek i sieci handlowych oraz kilkaset innych podmiotów świadczących usługi dla branży. Te liczby ...
-
Sezon na lody w social media
... IMM. Poznań, Warszawa i Kraków okazały się miastami lodowych smakoszy, a wśród marek dominują Koral, Grycan i Algida. Pod względem popularności w internetowych dyskusjach w ... . Bo to – zdaniem internautów – ma ogromne znaczenie. O badaniu: Badanie oparto o dane z monitoringu internetu i mediów społecznościowych w IMM. Monitoring przeprowadzono w ...
-
Chcemy lepiej dbać o bezpieczeństwo dzieci w internecie
... normą jest telefon w rękach dziecka. Dowodem na to może być badanie zrealizowane przez F-Secure oraz Polkomtel, z którego wynika, że z zasobów sieci korzysta już 97% ... przy wyborze oferty operatora miałaby dostępność usługi z zakresu ochrony rodzicielskiej – mówi Marek Nowowiejski, kierownik ds. rozwoju usług w sieci Plus. Co trzeci rodzic stara się ...
-
Internet: kobiety ze smartfonem, mężczyźni z komputerem
... im zachowania konsumentów są jednak mocno zróżnicowane. Jak pokazuje badanie zrealizowane przez SMSAPI, połowa kobiet w poszukiwaniu ofert sięgnie po telefon, wśród mężczyzn ... przy pytaniu o odbieranie wiadomości z ofertą promocyjną. - Taki wynik to cenna wskazówka dla marek adresujących swoją ofertę głównie do kobiet. Powinny komunikować się ze ...
-
Najczęstsze problemy z elektryką samochodową
... , szkolnej skali. Najkorzystniej pod tym względem wypadają modele japońskich i niemieckich marek, najgorzej prezentują się samochody francuskie, w tym Renault Scénic III ... całym „Rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników”. Metodologia badania: Badanie przeprowadzono wśród 1300 polskich mechaników w okresie lipiec-sierpień 2017 r. ...
-
Czy krytycy eko marketingu to przeciwnicy ekologii?
... marek i produktów, zyskuje coraz większą popularność. Jednocześnie okazuje się jednak, że wielu konsumentów podchodzi ... wpływu na środowisko – komentuje Piotr Zimolzak, Wiceprezes Zarządu SW Research. Opis badania Badanie ma charakter cykliczny (trackingowy). Prezentowane wyniki dotyczące obszaru komunikacji marketingowej są zestawieniem dwóch ...