-
Taktyka wspierania sprzedaży
... kontynuować. W jakiej formie należy go prowadzić i jak utrzymywać lojalność klientów – to kwestia odrębna. Wiele firm wybiera naklejki albo znaczki, które klient gromadzi na specjalnych kartonowych formularzach. Takie rozwiązanie, z pozoru tanie ... POLSKA. kontakt: pawel.dziadkowiec@ec1.bp.com Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Jakie webmaster robi błędy
Konstruując stronę internetową przedsiębiorstwa, należy pamiętać o tym, aby spełniała jej główne przesłania marketingowe. Ma między innymi zachęcać użytkowników do jej odwiedzania, stanowić wizytówkę firmy i wspierać sprzedaż. Wszystko wydaje się proste ale... Jakie zatem błędy najczęściej występują w konstrukcji strony? Długie ładowanie strony ...
-
Intel szybki jak BMW
Intel Corporation oraz BMW Group ogłosiły rozpoczęcie współpracy, która obejmie wsparcie technologiczne, marketingowe oraz sponsoring zespołu Formuły 1 - BMW Sauber F1 Team. Transakcja jest największym sportowym kontraktem sponsorskim w historii Intela i może wskazywać, że firma odchodzi od tradycyjnego budowania wizerunku marki poprzez kampanie ...
-
AMD wprowadza nową markę
Koncern AMD zaprezentował nową markę AMD Live!, która jest marketingową odpowiedzią firmy na technologię Intel ViiV. Nowym logotypem zostaną sygnowane multimedialne komputery i laptopy, wyposażone m.in. w dwurdzeniowe procesory AMD 64 X2 oraz system operacyjny Windows XP Media Center Edition. Nacisk w urządzeniach z logo AMD Live! będzie położony ...
-
Wojny internetowe
... szansę na zyskanie obszaru nie mającego znaczenia dla Google, powiedziała Li, ponieważ więcej dużych firm działających w sieci korzysta z wyszukiwania towarzyskiego, wykorzystując dane od użytkowników, żeby świetnie dopasować ... poinformował o stracie operacyjnej w wysokości 6,4 miliona dolarów, spowodowanej głównie przez wyższe wydatki na marketing ...
Tematy: Google, Yahoo!, MSN, AOL, wyszukiwarki, rynek wyszukiwania, rynek wyszukiwarek, IAC/InterActive, Microsoft -
Firmy chcą zatrzymać odchodzących na emeryturę
... na nią odejść pracownik z dużym doświadczeniem. Obecnie duża liczba właścicieli firm wychodzi naprzeciw starzejącym się pracownikom. Aby odwieść seniora od pójścia ... chorą matką i nadal utrzymać pracę. Kolejnym novum wprowadzonym w firmie Grossman Marketing's jest elastyczność pracy. Jednemu z pracowników pozwala się na co środowe, wcześniejsze ...
-
Ziemniaki z Cypru XI.2005-VI.2006
... ziemniaka). Głównym graczem na rynku cypryjskiego ziemniaka jest organizacja Cyprus Potato Marketing Board prowadząca w imieniu szeregu producentów działalność promocyjną i ... z Cypru prowadzony jest również poprzez szereg wyspecjalizowanych firm producencko-eksportowych posiadających odpowiednie licencje i nadzorowanych przez wyspecjalizowane ...
-
Kim są polscy użytkownicy web 2.0?
Yoof, nowa agencja marketingu młodzieżowego, zleciła firmie Gemius zbadanie użytkowników korzystających z serwisów web 2.0. Z badania wynika, że użytkownicy serwisów web 2.0 to w niemal równym stopniu kobiety i mężczyźni (odpowiednio 51 proc. i 49 proc.), 58 proc. badanych to osoby w wieku 15-19 lat, 42 proc. ma 20-25 lat. Ponad połowa badanych to ...
-
Popularność serwisów wideo
Niemal połowa internautów w wieku od 15 do 25 lat ogląda klipy video na stronach internetowych, co czwarty internauta należy przynajmniej do jednej społeczności internetowej, a co ósmy prowadzi własny blog - to tylko wybrane dane z pierwszego w Polsce badania użytkowników Web 2.0, zrealizowanego przez firmę Gemius SA na zlecenie agencji marketingu ...
-
Rosyjskie kłopoty Google
... zaledwie przed trzema laty, ma spore straty w stosunku do lokalnych firm internetowych. Wyszukiwarka Google ledwie łapie się do pierwszej dziesiątki najczęściej odwiedzanych ... o możliwym nabyciu przez giganta jednej z czołowych lokalnych wyszukiwarek internetowych - podaje Marketing Vox. - Google zapowiadał, że namiesza na naszym rynku. Ale nie są ...
-
Dlaczego warto pisać bloga
... życia spędził na pisaniu książki poświęconej tematyce marketingu baz danych (database marketing). Jej pojawieniu się na rynku towarzyszyły ogromne emocje autora, które z ... punktu widzenia. I przekonania o zaletach swojego produktu. Po czwarte: Najprawdopodobniej zwiększysz sprzedaż Wiele firm waha się przed założeniem bloga za względu na obawy o ...
-
Najczęściej wyszukiwane słowa 2006
Marketingowcy zawsze starali się dowiedzieć, o czym rzeczywiście myślą konsumenci. Jest to właściwie niemożliwe. Najnowszy raport firmy Hitwise - "Top US Search Lists of 2006" - pozwala jednak na "podejrzenie" tego, co zaprząta czas i myśli internautów. A dokładniej co zaprzątało ich myśli w 2006 roku na tyle, żeby zadali sobie trud wyszukania ...
-
Ryzyko kursowe w firmie: rachunkowość zabezpieczeń
... Wprowadzenie zasad tego rodzaju rachunkowości w przedsiębiorstwie to dobry sposób na marketing i poprawę swojej pozycji na rynku. Podstawą dobrej funkcjonalności ... że wprowadzenie systemu rachunkowości zabezpieczeń doceniają głównie inwestorzy, oczywiście obok firm ratingowych i audytorów. Więcej na temat rachunkowości zabezpieczeń podczas konferencji ...
-
Co Polacy sądzą o EURO 2012?
W dzień po ogłoszeniu Polski i Ukrainy gospodarzami Euro2012 firma telemarketingowa ContactPoint przeprowadziła badanie dotyczące organizacji tego wydarzenia. W badaniu wzięło udział 500 respondentów w wieku od 18 do 65 lat, mieszkających w miastach, w których planowane są rozgrywki piłkarskie: w Chorzowie, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i ...
-
Czym jest nazwa marketingowa?
Powstawanie nowych nazw marketingowych jest naturalnym wymogiem rynku. Powstają nowe firmy, produkty lub te już istniejące zmieniają swoją tożsamość. Na zachodnich rynkach istnieją wyspecjalizowane agencje, do których mogą zwrócić się klienci, zlecając im "wyprodukowanie" nowej nazwy. Warto wspomnieć Ashton Adams, Yamamoto Moss czy najbardziej ...
-
Jak zaprojektować znak towarowy i symbol firmy?
Symbole i znaki towarowe to nic innego jak narzędzia marketingowe jakimi posługuje się przedsiębiorstwo. Dlatego tak ważne jest by spełniały powierzone im funkcje, ponieważ ich prawidłowe zaprojektowanie stanie się atrybutem istnienia na rynku. Dzięki trafnej konstrukcji będą one nie tylko służyły identyfikacji firmy i odróżnieniu jej od ...
-
Zarządzanie biznesem: strategiczne nie-planowanie
... planów strategicznych, jeśli nie możemy przewidzieć przyszłych ruchów konkurencji?” i „Jak możemy zareagować na działania konkurencyjnych firm, jeśli nasze zasoby są skrępowane długoterminowymi planami?” (źródło: „Marketing do góry nogami”, A. Ries, J. Trout, Wydawnictwo IFC Press, 1999). Niestety, większość ludzi biznesu popatrzyło wokół ...
-
Rynek pracy specjalistów III kw. 2008
... technologii. Procentowo największy przyrost ofert pracy pochodził natomiast z branży marketing, media i reklama oraz z branży edukacyjnej. Zwiększony popyt na kandydatów ... to potwierdzać pogłoski o powracających z zagranicy budowlańcach, którzy wsparli szeregi polskich firm z tej branży. Działy handlowe rosną w siłę Z analizy ofert pracy według ...
-
Polski rynek pracy III-XII 2008
... kraju, ale w niektórych województwach znaczącą rolę odgrywały też: edukacja, promocja i reklama, marketing i badania rynku, branża hotelowa, branża gastronomiczna, telekomunikacja, FMCG. … ... wykładowcy, lektorzy języków obcych, a także trenerzy (wewnętrzni i pracujący dla firm szkoleniowych) oraz pracownicy administracji: sekretarki, recepcjoniści, ...
-
Branża spożywcza a systemy ERP
... partiami, kontrola dat ważności, kontrola jakości. Większość dużych firm spożywczych zatrudnia setki handlowców, zwykle wyposażanych w działające na ... od złożoności procesów biznesowych klienta i konfiguracji systemu - informuje Marcin Sokołowski, senior marketing manager, CEE, Epicor Software Poland. - Przykłady naszych klientów pokazują, że ...
-
Kryzys gospodarczy a rynek kawy
... wpływu na ilość konsumowanej kawy. Opinię tę potwierdza Beata Gostyńska, sales and marketing offi cer z Poznańskiej Palarni Kawy Astra, która uważa, że trend ten wynika ze ... . Wszyscy patrzą na Horeca Wszystko to przekłada się na wzrost zainteresowania firm kawowych rynkiem Horeca. Rynek ten jest łakomym kąskiem dla producentów, ponieważ zmienia się ...
-
System monitorujący NewsPoint UGC
Firma NetSprint wprowadziła na polski rynek rozwiązanie NewsPoint UGC - system monitorujący blogi i fora internetowe. Aplikacja została przeznaczona dla specjalistów marketingu i public relations, prowadzących działania komunikacyjne w internecie, którzy chcieliby poznać opinie odbiorców swoich produktów i usług bez konieczności przeprowadzania ...
-
Działania sponsoringowe: na co uważać?
... ta zawsze przynosi pożądany efekt? Okazuje się, że nie. Coraz więcej firm zaczyna skłaniać się w stronę działalności sponsorskiej. Bardzo często motywem, jakim ... dla osiągnięcia określonych celów marketingowych i komunikacyjnych.” [M. Datko, Dziś i jutro sponsoringu, Marketing i Rynek, 1996, nr 8-9] Sponsoring należy zatem odróżnić od mecenatu, w ...
-
Odwrócona hipoteka - szanse i zagrożenia
... przyznać braw za tak nowatorskie podejście do przedstawienia oferty. To jednak marketing, a dla klienta najważniejsze są konkrety. Zaufanie do Funduszu Hipotecznego DOM ... zdecydują, jakie świadczenia otrzymają klienci FHD. Najgorszym, co może spotkać klientów firm oferujących odwróconą hipotekę, to zaniżanie wartości lokali klientów pod pozorem np. ...
-
Reklama porównawcza nie zawsze legalna
... i popularności ich marki, która została stworzona przy pomocy dużych pieniędzy wpompowanych w marketing. Ponadto podróbki psuły dobre imię oryginałów. Wyrok korzystny dla firmy L'Oréal, ... przez ich producentów do renomowanych oznaczeń. - Wyrok dotyczy również polskich firm, które chciałyby reklamować swój produkt wskazując na jego podobieństwo do ...
-
Public relations - rynek pracy VII 2009
... na serwisach rekrutacyjnych pośrednicy, którzy szukali specjalistów ds. PR głównie w imieniu firm. Lipiec okazał się wyjątkowy także w kontekście źródeł, w których można ... z prasy nie przekraczała 4 (4 w czerwcu; 2 w kwietniu i 1 w maju). W badanym okresie w branży media i marketing pojawiło się aż 60 ofert pracy, z czego większość pochodziła z ...
-
Kłamstwa w CV u 32% kandydatów
... znajomości” wyjaśnia Karolina Grzelachowska, Team Manager Antal International zespołu Sales & Marketing. „Prawdopodobnie wierzą, że jeśli reszta kwalifikacji będzie odpowiadała wymaganiom ... usługi są bardziej popularne, czasem pracodawcy umieszczają nawet logo takich firm w ogłoszeniu. Według badań angielskiej firmy www.backgroundchecking.com taki ...
-
Trendy w budowaniu marki
... rozkojarzenie, brak zdecydowania. Połączenie żółtego z niebieskim to świetny duet nie przypadkiem doceniany przez wiele firm. Należy więc pamiętać, że kod kolorystyczny jest równie ważny przy projektowaniu jak inne czynniki. ... PLAY i dziękuję za nietuzinkowe podejście do tematu identyfikacji. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Akademia PARP: szkolenia w 2009 roku
... działalność gospodarczą. Uczestnicy, zakładający swoje firmy wyprzedzili ilościowo przedsiębiorców z firm średnich zatrudniających 50-249 pracowników (14 proc. ogółu ... trzecim miejscu znalazły się szkolenia „Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem”, „Marketing internetowy i e-commerce w MŚP” oraz „Praktyczne zarządzanie personelem w MŚP” ...
-
Slogan reklamowy a tożsamość marki
... zjedzeniu serka). Bliżej, czyli gdzie? Wobec likwidacji tradycyjnych monopoli rynkowych, w ostatnich latach wiele polskich firm musiało zmierzyć się z zadaniem ponownego zdefiniowania tożsamości swoich marek. Polskie Linie Lotnicze LOT ... slogan pozycjonujący pozostaje ich wzajemna współpraca. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Jak budować lojalność klienta?
... Coraz większa nieufność ludzi Coraz większe rozpieszczenie ludzi, jako konsumentów Coraz większa emancypacja konsumentów Części firm się poddaje, a część tworzy pozory, że buduje lojalność. Ale co to jest za lojalność, jeżeli ... dążenie do lojalności - im więcej dajesz, tym więcej dostajesz. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2009/2010
... obsługę dla tej grupy klientów mogą liczyć na najlepszy szeptany marketing na świecie. Prym w tej kategorii wiedzie sklep SuperKoszyk.pl, który uzyskał ogólną ocenę ... Opineo. Przede wszystkim nastąpiło rozdzielenie między oceną sklepu a firmy kurierskiej. Oceny firm kurierskich dostarczają sklepom wiedzę na temat poziomu obsługi klienta sklepu. ...
-
Działanie 6.1: Paszport do eksportu
Coraz więcej przedsiębiorców wykorzystuje targi, misje gospodarcze i konferencje jako bezpośredni sposób marketingu, zarówno własnej firmy, jak również poprawy wizerunku Polski jako producenta wyrobów i usług najwyższej jakości. Jednym z narzędzi finansowania podobnych działań jest działanie 6.1 "Paszport do eksportu" priorytetu 6 "Polska ...
-
Polacy wybierają polskie marki
... są to polskie marki, a przynajmniej tak są spostrzegane niezależnie od struktury właścicielskiej firm. Wątpliwe jednak, aby był to wyraz szczególnie silnego patriotyzmu. Wynika to ... od czasu do czasu swoje wybory, po czwarte wreszcie jest modny i umiejętny marketing, które potrafią skutecznie wypromować markę tak, że z cienia trafia ona na sam ...
-
Projektor Sanyo PLV-HF10000L
... Marketing Europe przedstawił najnowszy projektor dla wymagających użytkowników i obsługi najtrudniejszych technicznie ... i głębię barw. Solidna i trwała obudowa sprawiają, że projektor jest dobrym urządzeniem dla firm zajmujących się wypożyczaniem profesjonalnego sprzętu prezentacyjnego i wizyjnego. Rozdzielczość 2K i technologia QuaDrive ...