-
Co wpływa na zadowolenie klienta?
... badania wynika, że choć wysoka jakość obsługi pozwala zarówno wzmocnić lojalność i zadowolenie klienta obecnego, jak i przyciągnąć nowych kupujących, detaliści nie mogą zapominać o tak ... w Zebra Technologies. – W celu zdobycia klientów, detaliści muszą spełnić ich oczekiwania: zapewnić bezproblemowe zakupy możliwe za pomocą różnych kanałów. ...
-
Kanały komunikacji: preferencje klienta w 2009
... obsługi klienta. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone na próbie 8880 konsumentów, w grupach liczących ok. 500 przedstawicieli każdego kraju, wyselekcjonowanych by reprezentować każdą grupę wiekową oraz dochodową. W sondażu „Komunikacja przez różne media – doświadczenia klientów. Wyzwania, trendy i niespełnione oczekiwania klientów ...
-
Dobra konsumpcyjne: po pierwsze zrozumieć klienta
... konsumpcyjnych z 27 krajów. To dostateczna próba, aby móc zrozumieć podstawowe oczekiwania konsumentów. Badanie dowodzi m.in., że niemal 1/3 (32%) menedżerów ... wykorzystanie technik takich jak analiza predykcyjna (o 59%), analiza tzw. ścieżki klienta (o 54%) i sztuczna inteligencja (o 43%). Wśród pozostałych technologii analitycznych, których wzrost ...
-
Jakość obsługi klienta w 2015 r.
... obsługi Najgorzej ocenianymi aspektami jakości obsługi pozostaje czas i organizacja obsługi (73,7%) oraz zachowanie personelu (75,2%). Narzekamy na zbyt długi czas oczekiwania na obsługę, sposób rozwiązywania przez personel pojawiających się spontanicznie problemów oraz wydłużające się kolejki. Mapa jakości obsługi Na podstawie opinii ...
-
Praca w branży IT: oczekiwania wobec kandydatów
... , zmienne powłoki, etc.). Pytania sprawdzające kompetencje z zakresu znajomości i wykorzystania poleceń sieciowych w Linuksie (np.: instalowanie i konfiguracja karty, programy klienta, zdalne pulpity graficzne, Firewall, routing, konfiguracja jądra, etc.). Pytania sprawdzające kompetencje z zakresu administracji usługami w systemie Linux (np ...
-
Obsługa klienta: co zrobić, gdy przegapiłeś e-mail?
... wysłałam e-mail. Odpowiedź rozłożyła mnie na łopatki: “Mail dotarł. Zajęci jesteśmy”. Zero informacji, nie mówiąc o jakichkolwiek przeprosinach za długi czas oczekiwania. No cóż, każdemu życzę takiego natłoku spraw, aby nie było już czasu dla nowych klientów. Warto jednak pozostać człowiekiem i inteligentnie ...
-
Operatorzy komórkowi nie mogą liczyć na lojalność klienta
... strony innych operatorów. Czynniki wyboru oferty telekomunikacyjnej Wybór oferty zazwyczaj nie jest procesem racjonalnym. Tylko co trzeci Internauta precyzuje swoje oczekiwania względem oferty przed rozpoczęciem jej poszukiwań. Na tym etapie badani kierują się takimi elementami jak atrakcyjność oferty (63 proc.), cena ...
-
Bankowość internetowa: wymagania klienta cyfrowego
... Polak (11%) powyżej 18 roku życia. Podkreślenia wymaga to, że od 2010 roku populacja tej grupy rozrosła się niemal siedmiokrotnie. Oczekiwania cyfrowych konsumentów Badania przeprowadzone przez KPMG dość wyraźnie pokazują, czego cyfrowy Polak wymaga od bankowości elektronicznej. Przede wszystkim chodzi mu ...
-
Reklama produktów finansowych: obietnice bez pokrycia?
... od potrzeb i sytuacji klienta. „Na polskim rynku w każdej kategorii produktów finansowych klient może wybierać z setek ofert. W rzeczywistości każda z nich może być najlepszą i najbardziej optymalną dla konkretnego klienta. Ale żeby się o tym przekonać, trzeba dokładnie poznać potrzeby, możliwości oraz oczekiwania klienta i zestawić je z ofertą ...
-
Lojalność e-klienta
... jakościowo produktów powinno usatysfakcjonować nawet najbardziej wymagających klientów. Ryzyko przy zakupie renomowanego towaru jest zredukowane do minimum. W tym wypadku oczekiwania klienta powinny być kombatybilne z odczuciami po otrzymaniu zakupionego wyrobu czy usługi. Oferowanie silnych marek stanowi jeden z fundamentalnych postulatów, które ...
Tematy: -
Relacje z klientem w e-biznesie
... relacja będąca źródłem zindywidualizowanych wartości zaistnieje, a dostarczone wartości spełnią oczekiwania klienta, to poniesiony obok dostarczonych wartości koszt może stać się przesłanką lojalności klienta. Poniesiony koszt indywidualizacji skłaniać może klienta do lojalności z dwóch powodów. Klienci, zgodnie z opisaną przez R. Cialdiniego ...
-
Agent ubezpieczeniowy
... jazdy kat. B. Skuteczny agent to człowiek komunikatywny, otwarty, przebojowy, wzbudzający zaufanie, potrafiący słuchać, jasno precyzujący myśli. Musi też umiejętnie odczytywać oczekiwania klienta i być odporny psychicznie – jako że często będzie się spotykał z odmową. Zarobki Zarobki na tym stanowisku zależne są od skuteczności danego ...
Tematy: agent ubezpieczeniowy -
Account Executive
... jako „opiekun klienta” – nazwa ta jednak mało precyzyjnie oddaje jego istotę. Account Executive ściśle współpracuje z klientem, ustalając z nim szczegóły projektu kampanii reklamowej – pozyskuje kluczowe dla kampanii dane, które następnie są wykorzystywane przez działy kreatywne. Powinien umieć przewidywać oczekiwania klienta dotyczące współpracy ...
Tematy: Account Executive -
Komunikacja z klientem: rośnie popyt na nowe kanały
... czas oczekiwania na połączenie, możliwość załatwienia wszystkich spraw w czasie jednej rozmowy oraz uprzejmość i grzeczność naszego rozmówcy. Równocześnie czas oczekiwania stanowi ... w procesie komunikacji z firmą. „Aplikacje mobilne posiadają ogromny potencjał usprawnienia obsługi klienta, jednak na razie niewiele firm w Polsce udostępnia tego typu ...
-
Najlepsze infolinie mają Eurobank, PZU i Plus
... oczekiwania powyżej 1 min. Rekordowy czas oczekiwania wynosił aż 20 minut. Najkrótszy IVR (automatyczny system głosowy) posiadają Ubezpieczyciele – prawie w 50% połączeń dotarcie do opcji oczekiwania ... , gwarantując mu jednocześnie szybką i kompleksową odpowiedź. Śledzimy trendy obsługi klienta na rynku polskim i za granicą i jednocześnie obserwujemy ...
-
Zarządzanie pracownikami w organizacjach projakościowych
... Identyfikacja potrzeb dokonuje się w różny sposób: poprzez badania satysfakcji klienta wewnętrznego, wzajemną komunikację (np. skrzynki pomysłów w TQM) itp. Wiedza o potrzebach i oczekiwaniach jest podstawą formułowania programów HR. Oczekiwania klientów wewnętrznych Dotychczas zagadnienie oczekiwań pracowniczych w koncepcji TQM było rozpatrywane ...
-
Private banking: przybywa klientów
... stanowią prywatni przedsiębiorcy. Łączy ich jedno – doskonała biznesowa intuicja oraz bardzo wysokie oczekiwania stawiane biznesowym partnerom, w tym bankowi” – mówi Łukasz Nowakowski. „Ważnym trendem, który mówi wiele o zmieniającym się profilu klienta private bankingu, jest rosnące zapotrzebowanie na usługi w tym standardzie także poza Warszawą ...
-
Kredyt hipoteczny: procedura musi potrwać
... dłużej niż w 2011 roku. Co banki właściwie analizują? Długie czasy oczekiwania na kredyt i podpisanie umowy kredytowej stoją w jawnej sprzeczności z deklaracjami czy ... klienta i banku. Jedyną może być, co najwyżej strata klienta na rzecz innej instytucji, która może szybciej i sprawniej przeprocesować wniosek i udzielić kredytu. Często dla klienta ...
-
Usługi cloud computing: 3 warstwy w modelu dostaw
... biznesowego. Wiele organizacji zaczyna zmieniać, albo już zmieniło swoje oczekiwania inwestycyjne. Każdy nowy zakup technologii jest nastawiony na poprawę ... - zrozumiały. Uproszczenie ma jeszcze jeden istotny wymiar polegający na tym, żeby mobilizować klienta do częstego korzystania z samoobsługowego interfejsu, żeby ten element nie odstraszał, ...
-
Pokolenie Y zmienia sektor bankowy
... powodem? M.in. chodzi o ewoluujące preferencje oraz oczekiwania konsumentów należących do biegłego w świecie cyfrowym Pokolenia Y. Ponad 10-procentowy spadek udziału klientów o pozytywnych doświadczeniach odnotowano dla więcej niż 25 procent krajów ujętych w badaniu Głos Klienta przeprowadzonym w ramach WRBR. To niebagatelna zmiana w porównianiu ...
-
7 branż, które czeka rewolucja customer service
... klienta - Ubezpieczenie szkolne: jak ocenić jego wartość? Rynek pożyczek Na rynku pożyczek głównym czynnikiem jest czas. Klient nie lubi czekać na odpowiedź, a brak szybkiej reakcji sprawia, że ucieka do konkurencji. Wystarczą trzy minuty oczekiwania ...
-
Najlepsi polscy deweloperzy
... , które mogłyby zdecydowanie pomóc w zachęceniu klienta do danej inwestycji. Jeszcze gorzej prezentowała się kwestia zachęcenia klienta do dalszego kontaktu: jedynie połowa ... wymieniła niewyraźnie nazwę firmy i się nie przedstawiła”. „Po bardzo krótkim oczekiwania usłyszałam w słuchawce " Halo". Według aż 28,9% klientów rozpoczęcie rozmowy nie zostało ...
-
Tajemniczy Przedsiębiorca w banku. Poziom satysfakcji
... klienta w oddziale też niewiele pomagało w zwiększeniu satysfakcji klienta. Najlepsze noty w zakresie oceny satysfakcji klienta z reguły otrzymywały banki o czasie wizyty klienta ... większość doradców bankowych bardzo dobrze wpasowała się w potrzeby i oczekiwania czasowe przedsiębiorców. Reasumując, uzyskane wyniki wskazują na relatywnie wysoki ...
-
Customer experience równie ważny jak sam produkt
... wiedzę, nie tylko o oferowanych produktach i usługach, ale też o realizowanych działaniach marketingowych oraz by dysponowały kompletem informacji o historii indywidualnego klienta. Jak te oczekiwania wyrażają się w liczbach? Ponad 70% nabywców podkreśla wagę utrzymania spójności we wszystkich kanałach kontaktu z firmą. Z ich perspektywy jest to ...
-
Prezentacje handlowe: Power Point - częste błędy
... niego”, jego oczekiwania, obawy, rozterki, potrzeby powinna następować selekcja treści. Eksperci od produktu, usługi mają jednak tendencję do bombardowania klienta informacjami i z żalem ... byle odpowiedzieć na oczekiwania, potrzeby klienta. Inaczej klient słusznie odczyta, że on jest dla nas, a my stracimy niezwykle ważne przekonanie klienta, że jest ...
-
Tajemniczy klient: sklepy odzieżowe
... ”. Wniosek 1 – bez fachowej obsługi ani rusz Badania tajemniczego klienta realizowane przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK pokazują, że obsługa - fachowa, ... na fakt, że sklepy odzieżowe mają zróżnicowane standardy obsługi, a klienci – różne oczekiwania, INTERNATIONAL SERVICE CHECK postanowiło sprawdzić czy pracownicy oferują pomoc spontanicznie (i ...
-
Skuteczna strategia w handlu bazuje na CX
... wyjścia do inwestycji w nowe technologie w sklepie jest więc klient i jego oczekiwania, a nie dążenie do stosowania jak najbardziej zaawansowanych rozwiązań - zaznacza Marta Machus-Burek, senior partner, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych. Doświadczenia klienta są obecnie ważnym elementem w budowaniu przewagi konkurencyjnej marek. Etap, kiedy ...
-
MŚP zainwestują w relacje i sztuczną inteligencję
... oraz płci managerów. Oczekiwania klientów zwłaszcza związane z personalizacją ich obsługi oraz komunikacji (jakość customer experience) wpływają na plany inwestycyjne w sektorze MSP. Firmy coraz częściej sięgają po rozwiązania wspierające procesy biznesowe na styku przedsiębiorstwa i rynku – sprzedaży, marketingu i obsługę klienta. Pojawiają się ...
-
Czy ubezpieczenia dogonią bankowość mobilną?
... nowych podmiotów, które swój model biznesowy od początku zbudują pod kątem klienta cyfrowego. Informacje o raporcie Raport KPMG w Polsce pt. „Jeden klik do ubezpieczenia – czy Polacy są gotowi na kanały cyfrowe? Oczekiwania i zachowania konsumentów cyfrowych a skuteczne strategie ubezpieczycieli” powstał na podstawie badań jakościowych ...
-
Dobra agencja PR: jak ją wybrać?
... widzenia agencji, które mają kluczowe znaczenie przy przygotowaniu oferty dla Klienta. Zaproszeni goście oraz uczestnicy spotkania chętnie dyskutowali o tym, jak powinien być skonstruowany brief, który pozwoli agencji przygotować odpowiadającą na oczekiwania Klienta ofertę. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że to co jest najważniejsze dla obu ...
-
Systemy CRM i nowoczesny marketing relacyjny
... informacyjna i bazy danych. Wymaga to zorganizowanego podejścia do zarządzania wartością klienta dla firmy, a nie działań przypadkowych. Badania wykazują, że firmy, ... MSP, również w dziedzinie technologii CRM. “Funkcjonalność tych programów spełnia oczekiwania większości małych i średnich firm”- mówi Łukasz Barański, przedstawiciel Varico ...
-
Monitoring wizyjny w walce o customer experience?
... Rozwijający się rynek zakupów internetowych, braki w asortymencie czy niskiej jakości obsługa klienta – to tylko niektóre czynniki, wpływające na spadek liczby klientów ... założonego wcześniej progu. Pozwala to w razie potrzeby otwierać nowe kasy, aby skrócić czas oczekiwania i poprawić zadowolenie klientów. Inteligentne funkcje analizy do oceny płci i ...
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
... pokazała, że w miarę jak technologia zwiększa oczekiwania klientów, polscy specjaliści ds. marketingu nie tylko przekazują komunikaty, lecz także angażują się w interakcje z klientami i nawiązują z nimi wartościowe relacje, które nie kończą się na dokonaniu pierwszego zakupu przez klienta. Ponadto badanie sugeruje, że standardy relacji ...
-
Savoir-vivre w e-commerce
... latach. Według ekspertów, wkroczyliśmy właśnie w etap w dziejach zwany „erą klienta”, a najbliższe dwudziestolecie upłynie pod znakiem stale rosnących wymagań i oczekiwań konsumentów. ... niepokorny. Nie ma też tak silnej potrzeby odpowiadania na oczekiwania klientów, jak sprzedawca offline’owy. W komunikacji z klientem bywa beztroski, bezpośredni, ...
-
Klient hiperpołączony czyli bankowość w nowym wymiarze
... na obsługę tzw. klienta hiperpołączonego? Termin „klient hiperpołączony” (z ang. hyperconnected consumer) został wprowadzony przez Bretta Kinga, autora licznych książek na temat zmian zachodzących w bankowości, w tym: „Bank 3.0. Nowy wymiar bankowości”, i oznacza klienta, który jest stale podpięty do sieci. Oczekiwania takiego klienta są zgoła ...