gwarancja - wiadomości i porady tematyczne
-
Nowa ustawa konsumencka: prawa i obowiązki obu stron
09:37 16.06.2015
Choć na obowiązującą od końca zeszłego roku ustawę o prawach konsumenta trzeba było czekać, to jak mówi stare porzekadło – „lepiej późno niż wcale”, bo nowe regulacje to przede wszystkim uporządkowanie i uproszczenie praw przysługujących kupującym. A jakie zmiany nowe przepisy przyniosły przedsiębiorcom? Odpowiada Tomasz Kaczorowski, adwokat w ...
Tematy: nowa ustawa konsumencka, ustawa konsumencka, prawa konsumenta, uprawnienia kupującego -
Prawa konsumenta: rękojmia i gwarancja w Polsce i Europie
00:44 24.05.2015
Spięcia na linii konsument – sprzedawca nie należą do rzadkości. Nawet jeżeli klient jest świadomy przysługujących mu praw, może spotkać się z nieuzasadnioną odmową przyjęcia roszczenia reklamacyjnego. Czy Polacy różnią się pod względem ochrony konsumenckiej od innych krajów Europy? ECK Polska przygotowała zestawienie praw w obszarze rękojmi i ...
Tematy: ECC-Net, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, konsumenci -
Czy przedłużona gwarancja się opłaca?
13:53 17.03.2015
... razu wymieniona bez próby naprawy? Czy można skontaktować się z dowolnym przedstawicielem producenta lub dystrybutora (jeśli jest to gwarancja producenta). Jeźeli na 3 z powyższych pytań odpowiemy „tak” , to gwarancja może okazać się korzystna. Prawa konsumenta w przypadku niezgodności towaru z umową: Zakupiłem aparat fotograficzny podczas wakacji ...
Tematy: gwarancja, przedłużenie gwarancji, prawa konsumenta, umowa sprzedaży -
E-commerce pod presją. Nadchodzi nowa ustawa konsumencka
11:04 31.10.2014
Polski e-commerce rozwija się niezwykle prężnie, a rosnąca aktywność kupujących przez internet wskazuje, że ta sytuacja raczej nie ulegnie zmianie. Zmianie ulega natomiast rzeczywistość, w jakiej przychodzi funkcjonować e-przedsiębiorcom. Przykładem może być chociażby nowa ustawa konsumencka. Jej przepisy, które zaczną obowiązywać od 25 grudnia ...
Tematy: nowa ustawa konsumencka, ustawa konsumencka, sprzedaż, e-handel -
Nowa ustawa konsumencka a zmiany w sprzedaży B2B
09:32 23.09.2014
... - winien zrobić to niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dostarczenia mu rzeczy, chyba że określono inaczej w oświadczeniu gwarancyjnym. Gwarancja nawet w reklamie Prócz opisanych wcześniej zmian, określony został również wymagany zakres oświadczenia gwarancyjnego. Powinno ono zawierać nazwę i adres gwaranta, czas ...
Tematy: prawa konsumenta, ustawa o prawach konsumenta, business to business, b2b -
Ustawa o prawach konsumenta podpisana przez Prezydenta
12:23 18.06.2014
Prezydent podpisał wczoraj Ustawę o prawach konsumenta, która wprowadza sporo zmian w relacjach między sprzedającym a kupującym. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało ich zestawienie „w pigułce”. Nowe prawo zacznie obowiązywać w ciągu 6 miesięcy od momentu ogłoszenia w Dzienniku Ustaw. ZAKUPY PRZEZ INTERNET Ciężar dowodu spełnienia ...
Tematy: ustawa o prawach konsumenta, prawa konsumenta, ochrona konsumentów, ochrona praw konsumentów -
Naprawa samochodu - prawo do reklamacji
10:18 14.11.2013
... naprawy. Może on bezpośrednio wystąpić o stosunkowe obniżenie ceny (wada nieistotna), lub odstąpić od umowy żądając zwrotu zapłaconego wynagrodzenia (wada istotna). Gwarancja Niezależnie od uprawnień z tytułu rękojmi, serwisant może udzielić przedsiębiorcy gwarancji, wystawiając kartę gwarancyjną na wykonaną naprawę. Stanowi ona umowę dodatkową ...
Tematy: serwisy samochodowe, naprawa samochodu, warsztaty samochodowe, niezgodność towaru z umową -
Umowa sprzedaży: rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową
11:49 30.10.2013
... z rękojmi rzeczy można korzystać niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. Uprawnienia wynikające z gwarancji Uprawnienia z tytułu gwarancji przysługują nabywcy wyłącznie wtedy, gdy gwarancja ta została udzielona mu przez gwaranta. Za gwaranta uznaje się wystawcę dokumentu gwarancyjnego. Może to być więc sprzedawca, producent lub ...
Tematy: umowa sprzedaży, rękojmia, gwarancja, niezgodność towaru z umową -
Wady ukryte
10:20 08.10.2013 PORADA
Witam, kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z ...
Tematy: wady ukryte, reklamacja, prawo do reklamacji, obowiązki sprzedawcy -
Odesłanie towaru na gwarancję. Kto powinien ponieść koszty przesyłki?
15:41 09.07.2013 PORADA
Kto ponosi koszty odesłania towaru na gwarancję?
Tematy: gwarancja, postępowanie reklamacyjne, zwrot towaru, prawa konsumenta -
Konsumenci pod większą ochroną
21:22 21.05.2013
Konsumenci zamiast 10 dni będą mieli 14 na zrezygnowanie z zakupu przy umowach zawieranych poza lokalem i na odległość. Zostanie również wprowadzony jasny i jednolity sposób obliczania tego terminu - to tylko niektóre z przyjętych dziś przez rząd założeń do ustawy o prawach konsumentów oraz o nowelizacji Kodeksu cywilnego i innych ustaw. Zmiany te ...
Tematy: konsumenci, prawa konsumentów, sprzedaż, gwarancja -
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
00:13 03.03.2013
... jest zgodna z prawem. Niezależnie od tego czy sprzedawca chce czy nie, na reklamację towaru konsument ma dwa lata, nawet jeśli gwarancja oferowana przez gwaranta obejmuje krótszy okres. Działa wtedy zapis z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego z 27 lipca ...
Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, towary konsumpcyjne -
Kiedy następuje przedawnienie roszczenia kar umownych z tytułu gwarancji w umowie o dzieło?
14:09 17.12.2012 PORADA
Dzień dobry, mam pytanie o czas przedawnienia roszczenia kar umownych z tytułu gwarancji, w umowie o dzieło: Firma X (działalność na os. fizyczną) zawiera 1 lipca 2010 umowę z Kowalskim o wykonanie dzieła, którym jest program informatyczny. Dzieło ma być oddane 1 września 2010 ...
Tematy: kara umowna, umowa o dzieło, gwarancja, przedawnienie roszczeń -
Art. 66 §1 KC a niezgodność z ofertą
12:44 30.08.2012 PORADA
zakupiłem samochód używany w salonie korzystając z oferty w której zawarte były następujące informacje Dodatkowe wyposażenie: ABS, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, ASR, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer ...
Tematy: art. 66 kc, kupno samochodu, niezgodność towaru z umową, zadośćuczynienie