eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematyobowiązki organizatora turystyki

obowiązki organizatora turystyki - wiadomości i porady tematyczne

  • Wakacje 2012 a prawa konsumentów

    Wakacje 2012 a prawa konsumentów

    11:23 13.07.2012

    ... organizatora turystyki lub pośrednika turystycznego oraz osób, które działają w ich imieniu impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana zapewnić klientom zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, odpowiadającą części imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących organizatora turystyki ...

    Tematy: prawa konsumenta, ochrona konsumentów, porady dla konsumentów, wakacje
  • Umowa o świadczenie usług turystycznych

    Umowa o świadczenie usług turystycznych

    00:31 01.07.2012

    ... w ofercie pierwotnej. Źle wykonaną usługę last minute można reklamować, jak każdą inną. Poza dwoma wyjątkami przewidzianymi w art. 11b ust. 2 i 3 u.u.t., odpowiedzialności organizatora turystyki nie można na drodze umowy wyłączyć lub ograniczyć. Zakaz ten ma na celu ochronę interesów konsumentów zawierających umowy o świadczenie usług ...

    Tematy: wakacje, wakacje 2012, wyjazd na wakacje, imprezy turystyczne
  • Zmiany umowy turystycznej

    Zmiany umowy turystycznej

    00:22 19.05.2012

    ... jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki. Biuro podróży nie może przy tym wyłączać ani ograniczać w umowie tego uprawnienia. Tego rodzaju zastrzeżenia byłyby nieważne. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków jest skuteczne wobec organizatora turystyki, jeżeli klient zawiadomi go o tym przed rozpoczęciem ...

    Tematy: umowa turystyczna, umowa o imprezę turystyczną, usługi turystyczne, imprezy turystyczne
  • Nieudane wakacje: jak napisać reklamację?

    Nieudane wakacje: jak napisać reklamację?

    08:00 01.09.2011

    Plaża dwa kilometry od hotelu, a miała być "blisko", strata doby hotelowej przez opóźniony lot, zagubienie bagażu przez linie lotnicze czy drogi sprzęt fotograficzny kupiony podczas podróży po Europie, który okazał się być bublem - to wspomnienia, jakie wiele osób przywozi z wakacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak napisać ...

    Tematy: prawa konsumenta, ochrona konsumentów, porady dla konsumentów, obowiązki organizatora turystyki
  • Rekompensata za zmarnowany urlop

    Rekompensata za zmarnowany urlop

    00:20 28.08.2011

    ... uznał, że art. 11a ust. 1 ustawy o usługach turystycznych może być podstawą odpowiedzialności organizatora turystyki za szkodę niemajątkową klienta w postaci tzw. zmarnowanego urlopu. Zgodnie z tym przepisem organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub ...

    Tematy: rekompensata za zmarnowany urlop, reklamacja wczasów, reklamacja wycieczki, obowiązki organizatora turystyki
  • Reklamacja wczasów i wycieczki

    Reklamacja wczasów i wycieczki

    11:19 17.08.2011

    ... organizatora turystyki, w sposób odpowiedni dla rodzaju usługi, o stwierdzonym w trakcie trwania imprezy turystycznej wadliwym wykonywaniu umowy. Umowa powinna jednoznacznie określać obowiązek klienta w tym zakresie. W jej treści powinno się znaleźć wskazanie sposobu zgłaszania reklamacji związanych z wykonywaniem usług przez organizatora turystyki ...

    Tematy: reklamacja wycieczki, reklamacja wczasów, jak składać reklamację, reklamacje
  • Wakacje a prawa konsumenta

    Wakacje a prawa konsumenta

    11:18 17.06.2011

    ... plażę? Gdy standard pokoju hotelowego był inny niż w ofercie (np. brak klimatyzacji, duża odległość od plaży, hałas, itp.) złóż reklamację u organizatora wycieczki (w ciągu 30 dni od jej zakończenia) korzystając z tzw. Tabeli Frankfurckiej. Chociaż nie jest to formalny dokument, pomaga określić, o ile ...

    Tematy: prawa konsumenta, ochrona konsumentów, porady dla konsumentów, wakacje
  • Co sprawdzić przed zawarciem umowy z biurem podróży?

    Co sprawdzić przed zawarciem umowy z biurem podróży?

    13:56 15.06.2011

    ... składamy na piśmie u organizatora wyjazdu, określając swoje żądania. Taka reklamacja powinna zostać złożona w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia danej imprezy. Podsumowując, zanim zdecydujemy się na zawarcie umowy z biurem podróży, warto dokładnie sprawdzić wybranego organizatora turystyki oraz warunki umowy, jakiej ...

    Tematy: umowa o imprezę turystyczną, obowiązki organizatora turystyki, wyjazdy turystyczne, biura podróży
  • Jak sprawdzić organizatora turystyki?

    Jak sprawdzić organizatora turystyki?

    11:33 17.05.2011

    ... Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych. W ewidencji zamieszcza się m.in. następujące dane: numer ewidencyjny przedsiębiorcy, nazwę przedsiębiorcy, jego siedzibę, adres, numer telefonu, określenie zasięgu terytorialnego działalności wykonywanej przez organizatora turystyki, informacje o formie zabezpieczenia ...

    Tematy: imprezy turystyczne, wyjazdy turystyczne, biura podróży, oferty turystyczne
  • Biuro podróży zapłaci za zmarnowany urlop

    Biuro podróży zapłaci za zmarnowany urlop

    00:15 15.03.2011

    ... przepisy ustawy dotyczące niewykonania lub nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych (w szczególności art. 11a), mogą stanowić podstawę odpowiedzialności organizatora turystyki za poniesione przez klienta szkody niemajątkowe w postaci zmarnowanego urlopu. Podsumowując, z omawianej uchwały SN wynika, że w przypadku niewykonania ...

    Tematy: biuro podróży, biura podróży, usługi turystyczne, obowiązki organizatora turystyki


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: