reklamacja - wiadomości i porady tematyczne
-
Platforma Temu z zarzutami UOKiK
12:32 16.10.2024
... na platformie Temu. Zastrzeżenia wzbudził sposób prezentowania informacji ważnych dla kupujących na stronie i w aplikacji Temu. Od kogo towar? Do kogo reklamacja? Dostawcy internetowych platform handlowych muszą przekazywać konsumentom wymagane prawem informacje w określonym czasie i w odpowiedni sposób. Jeśli robimy zakupy online, musimy być ...
Tematy: Temu, platformy sprzedażowe, platformy internetowe, marketplace -
Zagubiony lub zniszczony bagaż - jakie są prawa pasażera i obowiązki linii lotniczych?
13:19 04.06.2024
Wybierając się w podróż na pokładzie samolotu dobrze jest znać swoje prawa, a także obowiązki linii lotniczych w momencie wystąpienia problematycznych zdarzeń. Oczywiście dotyczy to zarówno odwołania, jak i opóźnienia lotu, ale także overbookingu czy problemów związanych z bagażem. W ubiegłym sezonie największe porty lotnicze borykały się z ...
Tematy: odszkodowanie za bagaż, zagubiony bagaż, utrata bagażu, uszkodzony bagaż -
Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź
10:23 20.02.2024
... dla niego bardzo bolesny. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co to jest reklamacja? Kiedy reklamację uznaje się za złożoną? Co powinien zrobić sprzedawca w odpowiedzi ... powyżej, informacje, zawierała jakiekolwiek materiały dowodowe typu zdjęcie czy paragon. Kiedy reklamacja jest złożona? Tutaj stosuje się zasady Kodeksu cywilnego: ważna jest chwila, w ...
Tematy: reklamacja, reklamacje, reklamacja towaru, prawo do reklamacji -
Reklamacje w transporcie drogowym - kiedy można je składać?
12:08 21.12.2023
... wyśle wezwanie do zapłaty z tytułu przewozu. W takiej sytuacji czas zaczyna się liczyć od dnia otrzymania dokumentu – zwraca uwagę Mateusz Pernak. Reklamacja a przewozy międzynarodowe W przypadku transportu międzynarodowego, odpowiednich regulacji na temat reklamacji należy szukać w Konwencji CMR. Zgodnie z nią, przewożony towar musi zostać ...
Tematy: transport, transport drogowy, firmy transportowe, branża transportowa -
10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne
00:44 17.12.2023
Z okazji świąt Bożego Narodzenia chętnie obdarowujemy swoich bliskich i przyjaciół prezentami. Na ich zakup zostało już niewiele czasu, dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 10 porad dla wszystkich pomocników Świętego Mikołaja. Jak bezpiecznie kupować prezenty świąteczne? Jak chronić swoje prawa konsumenckie? Z tego tekstu dowiesz ...
Tematy: zakupy, zakupy świąteczne, zakupy online, promocje -
Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu
10:24 12.12.2023
Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z prezentem uszkodzonym lub nietrafionym? W tym kontekście warto przypomnieć nowe zasady reklamacji konsumenckiej po ...
Tematy: nietrafiony prezent, prezenty świąteczne, zwrot towaru, zakupy przez internet -
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
11:16 23.11.2023
Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i przypomina o przysługujących konsumentom prawach. Punkt odniesienia – najniższa cena z 30 dni przed obniżką Od ...
Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny -
Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena
12:00 20.11.2023
24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana okazja cenowa. Jak możemy rozpoznać, czy promocja jest rzeczywiście dla nas korzystna? W 2023 roku ...
Tematy: Black Friday, Cyber Monday, Black Week, ceny -
Do czego uprawnia legitymacja w świetle prawa przewozowego?
00:55 29.07.2023
Legitymację kojarzymy z dokumentem, który potwierdza naszą przynależność do konkretnej grupy, na przykład uczniów czy pracowników firmy. To słowo ma jednak również inne znaczenie. Legitymacja to inaczej prawo do wykonywania pewnych czynności - i właśnie w takim znaczeniu występuje w prawie przewozowym. Legitymacja może wynikać z dokumentów, takich ...
Tematy: legitymacja, prawo przewozowe, zlecenie przewozu, list przewozowy -
Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa
00:20 30.05.2023
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach dyrektywy Omnibus i dyrektywy towarowej, tworzy trzon nowych porządków na linii sprzedawca - konsument i wprowadza szereg ...
Tematy: dyrektywa cyfrowa, dyrektywa towarowa, Omnibus, e-commerce -
Uzgodnienie na mailu, nie w umowie - czy są wiążące?
14:24 27.11.2020 PORADA
Witam, Jestem klientem firmy transportowej (pośrednik GLS). Na początku działalności uzgodniliśmy (nie ma tego w umowie, ale mam wiadomość mailową z takimi ustaleniami), że jeśli paczka dotrze do mojego klienta uszkodzona, to nie będę obciążana za koszt wysyłki takiej paczki ...
Tematy: umowa przewozu towarów, usługi transportowe, umowa transportowa, usługi kurierskie -
Niedotrzymanie terminu realizacji dostarczenia mebli
12:12 26.03.2020 PORADA
Witam, w skrócie, zamówiłem w pewnym sklepie meble na kwotę 3000 zł, wpłacając zaliczkę w wysokości 1500 zł. Termin realizacji był określony na początek lutego, a meble dopiero co przyjechały do sklepu. Nie udało mi się porozumieć ze sklepem ani w formie dialogu, ani przez BOK co ...
Tematy: reklamacja, zwrot zaliczki, prawo do reklamacji, dochodzenie roszczeń -
Zwrot towaru - sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy
10:29 14.10.2019 PORADA
Dzień dobry, kupiłam poprzez allegro cześć do samochodu, która jak zapewniał sprzedawca jest sprawna. Po jej otrzymaniu okazało się że jednak jest nie sprawna. Poinformowała o tym sprzedającego, który zgodził się na zwrot. Paczkę wysłałam firma kurierska. Tydzień po dostarczeniu ...
Tematy: zwrot towaru, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne -
Usługa naprawy Digital Care, Play 360
18:56 03.10.2019 PORADA
Dzień dobry, w dniu 25.05.2019 podpisałem umowę z firmą Play na abonament wraz z telefonem oraz usługę tzw. Play360, w której m.in. jest uwzględniona naprawa urządzenia. Regulamin jest dostępny na stronie firmy Play pod adresem https://www.naprawaplay.pl/regulaminy Mojej osoby ...
Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta -
Powrót kasy za przewalutowanie przy zwrocie (refund)
22:33 30.05.2019 PORADA
Mam pytanie odnośnie przewalutowania. Opłaciłam na ebayu 875 USD (opłata poszła) z karty debetowej Aliora rachunek w PLN. Wyszła mi kasa 3583 złotych, minęło 4 tygodnie i sprzedawca powrócił mi kasę, więc bank na 875 USD zaliczył do mnie tylko 3120 złotych. Napisałam do Aliora ...
Tematy: przewalutowanie, kursy walut, USD, Aliror -
Usuwanie wad fabrycznych po okresie gwarancyjnym
19:43 18.12.2018 PORADA
Jestem właścicielem samochodu Kia Ceed z 2014 r. (gwarancja na 7 lat lub 150 000 km przebiegu). W momencie zakupu auto miało przejechane 144 tys. km, auto było serwisowane przez pierwszego właściciela zgodnie z zapisami w gwarancji oraz był wykonany przegląd przedzakupowy w serwisie, które ...
Tematy: naprawa wady fabrycznej, wada fabryczna, okres gwarancyjny, reklamacja -
Umowa zawarta poza lokalem
12:23 14.11.2018 PORADA
W lipcu mojego tatę odwiedził w domu przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej i nakłonił do podpisania umowy o świadczenie usług - abonament telefoniczny, router internet, zapewniając, że dzięki temu będzie płacił niższe rachunki. Wszystkie te usługi świadczone są przez inną firmę ...
Tematy: abonament telefoniczny, podpisanie umowy, odstąpienie umowy, niezgodność towaru z umową -
Okulary na gwarancji
13:43 09.11.2018 PORADA
Trzy miesiące temu kupiłam okulary firmy Hugo Boss. Otrzymałam na nie dożywotnią gwarancję. W trakcie użytkowania uległam wypadkowi. W okularach odłamał się zausznik. Oddałam do naprawy, za którą chciałam zapłacić. Naprawa miała polegać na wymianie zausznika. Po miesiącu optyk ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, gwarancja, dożywotnia gwarancja -
Zaginiony przelew zagraniczny
16:52 10.10.2018 PORADA
Witam, zależy mi na poradzie w sprawie przelewu zagranicznego. Dnia 5.09.2018 dokonałam transakcji na konto zagraniczne w oddziale PKO BP. Dnia 7.09.2018 złożyłam wniosek o zamknięcie rachunku bankowego (miesięczny okres wypowiedzenia, rachunek został zamknięty w poniedziałek, mieszkam ...
Tematy: przelew zagraniczny, potwierdzenie transakcji, wniosek o zamknięcie rachunku bankowego, zamknięcie rachunku bankowego -
Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość
01:45 09.09.2018 PORADA
Kupiłem przedmiot na znanym ogolnopolskim portalu z dostawą własną sprzedającego (nie kurierem). W rażący sposób naruszył zasadę swojego regulaminu, dotycząca tej właśnie dostawy, ponieważ nie dostarczył towaru w wyznaczonym przez samego siebie terminie. Dodatkowo kupując ...
Tematy: dostawa towaru, prawa konsumenta, zadośćuczynienie, odszkodowanie