reklamacja - wiadomości i porady tematyczne
-
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?
09:02 11.04.2023
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i omówionej w poprzednim artykule dyrektywy Omnibus, tworzy trzon nowych porządków na linii sprzedawca - ...
Tematy: dyrektywa towarowa, Omnibus, e-commerce, e-sklepy -
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy Omnibus?
00:44 26.03.2023
Dyrektywa Omnibus, towarowa i cyfrowa wprowadzają na polski rynek e-commerce sporo nowości i obowiązków ze strony sprzedawców oferujących swoje towary on-line. Implementacja trzech dyrektyw unijnych do polskiego porządku prawnego trwała trochę dłużej niż oczekiwała tego Unia Europejska, ale od 1 stycznia 2023 r. również w Polsce obowiązują nowe ...
Tematy: Omnibus, e-commerce, e-sklepy, sklepy internetowe -
Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?
11:39 15.03.2023
... , nie odrywajmy od ubrań metek i oryginalnych oznaczeń. Kosmetyki czy perfumy nie powinny być napoczęte i mieć śladów wyraźnego zużycia. Zwrot a rękojmia i reklamacja Prawo z kolei pozwala na zwrot zakupionego towaru, kiedy okaże się wadliwy lub wybrakowany. Wtedy zwracamy go na zasadzie rękojmi lub ...
Tematy: Dzień Konsumenta, Światowy Dzień Konsumenta, prawa konsumenta, prawa konsumentów -
ECK ujawnia na co najczęściej skarżą się konsumenci
08:59 14.03.2023
15 marca każdego roku obchodzimy Światowy Dzień Praw Konsumenta. To sprzyjająca okazja, aby przyjrzeć się, na co w największym stopniu utyskują konsumenci. O tego rodzaju podsumowanie pokusiło się Europejskie Centrum Konsumenckie, ujawniając, czego dotyczyło blisko 7 tys. skarg zgłoszonych do ECK w 2022 r. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Których ...
Tematy: skargi konsumentów, prawa konsumentów, prawa konsumenta, ochrona konsumentów -
Koniec rękojmi w sprzedaży konsumenckiej
11:40 13.02.2023
Od 1 stycznia 2023 r. przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi rzeczy sprzedanej przestały znajdować zastosowanie do sprzedaży konsumenckiej. Znowelizowana ustawa o prawach konsumenta, zastąpiła dotychczasową odpowiedzialność przedsiębiorcy z tytułu rękojmi za wady towaru autonomiczną instytucją odpowiedzialności przedsiębiorcy wobec ...
Tematy: ustawa o prawach konsumenta, rękojmia, rękojmia za wady fizyczne, rękojmia za wady -
Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce
10:03 11.01.2023
Z dniem 1 stycznia 2023 r. weszły w życie znowelizowane przepisy o prawach konsumentów stanowiące implementację tzw. dyrektywy OMNIBUS. W jej skład wchodzą unijne dyrektywy w sprawie jednolitych wymogów umów zawieranych między przedsiębiorcami a konsumentami, w szczególności o dostarczanie treści i usług cyfrowych oraz na odległość, w tym w ...
Tematy: Omnibus, e-commerce, e-handel, handel internetowy -
Zagubiony bagaż. Jak go odzyskać?
10:58 09.01.2023
Zaginiony bagaż pasażerki amerykańskich linii lotniczych, z zamieszczonym wewnątrz urządzeniem śledzącym odnalazł się po 6 dniach. Jak pasażerowie mogą zminimalizować ryzyko zaginięcia bagażu? Co zrobić, gdy do tego dojdzie? - oto porady ekspertów z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, działającego przy UOKiK. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak ...
Tematy: zagubiony bagaż, prawa pasażera linii lotniczych, bagaż, podróż samolotem -
Prawa konsumenta 2023 - co się zmieni od 1 stycznia?
00:45 31.12.2022
1 stycznia 2023 r. wchodzi w życie wiele ważnych dla konsumentów przepisów. Zmiany dotyczą zakupów online i na wyprzedażach, reklamacji wadliwych produktów, zakupów na pokazach handlowych i wycieczkach. Oto poradnik po najważniejszych zmianach przygotowany przez UOKiK. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak w 2023 roku zmienią się prawa konsumentów ...
Tematy: prawa konsumenta, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, reklamacja -
Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?
10:21 28.12.2022
... sytuacji masz prawo żądać jej otwarcia w obecności kuriera jeszcze przed pokwitowaniem odbioru. Więcej o reklamacji usług kurierskich: cik.uke.gov.pl. Reklamacja – masz na nią 2 lata Prawo do reklamacji przysługuje konsumentowi 2 lata od chwili wydania towaru. Do jej złożenia konieczny jest dowód ...
Tematy: nietrafiony prezent, zwrot towaru, zakupy przez internet, prawa konsumentów -
Zakupy i podróże świąteczne. Poznaj prawa konsumenta
00:30 04.12.2022
Przygotowania do świąt ruszyły pełną parą. Z tej okazji Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało porady związane z najczęstszymi problemami konsumentów związanymi ze świątecznymi zakupami i podróżami. Dowiedz się, jakie masz prawa. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy można zwrócić niechciany prezent? Co robić, gdy zaginie nam bagaż? Jakie ...
Tematy: prawa konsumenta, prezenty świąteczne, zakupy świąteczne, zwrot towaru -
Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym
13:34 27.07.2018 PORADA
Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie. Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu ...
Tematy: sklep internetowy, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne -
Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?
15:41 21.06.2018 PORADA
Dzień dobry, kupiłam torebkę w czerwcu, po dwóch miesiącach torebka, a dokładnie łańcuch służący jako pasek koloru srebrnego zaczął się wycierać i brudzić ubranie. Złożyłam reklamację, ale dostałam odpowiedź, że zamki i ozdoby oraz łańcuszki nie podlegają reklamacji ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, niezgodność towaru z umową, prawa konsumenta -
Ładowarka do laptopa
22:15 06.05.2018 PORADA
Podczas podłączania ładowarki do kontaktu iskrzyło, więc kupiłam nową ładowarkę. Na początku było dobrze, nie iskrzyło ale teraz jest znów to samo. Czy to wina laptopa?
Tematy: ładowarka, laptop, reklamacja, prawo do reklamacji -
Mieszkanie komunalne po remoncie w fatalnym stanie. Jakie podjąć kroki?
00:09 30.04.2018 PORADA
Otrzymałam mieszkanie komunalne ze zbilk gdzie został przeprowadzony remont, niestety wszystko się sypie, kafle podłogowe pękły po miesiącu użytkowania, okna są źle osadzone, a panele się rozchodzą. Postawiona ścianka miedzy kuchnią, a pokojem za chwilę runie na podłogę wraz z ...
Tematy: mieszkanie komunalne, remont mieszkania, reklamacja, prawo do reklamacji -
Wymiana świec w aucie - auto nie działa. Co robić?
10:34 12.03.2018 PORADA
Witam, co mogę zrobić z takim mechanikiem, który miał wymienić świece w aucie, a jedna mu się ułamała, wpadła do środka. Wynik taki, że niby wszystko mechanik wyjął ze środka, a teraz auto nie równo chodzi, czyli mechanik mówił, że prawdopodobnie zostały porysowane tłoki ...
Tematy: mechanik, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta, reklamacja -
Odstąpienie od umowy przy sprzedaży na olx własnych rzeczy używanych
08:42 07.03.2018 PORADA
Witam, jestem osobą prywatną. Mam trójkę dzieci, po których czasem sprzedaję ciuchy używane na olx. Nie jest to moje źródło dochodu, lecz robię to bardziej w celu wietrzenia szaf. Kwoty są niskie ok. 5-10 zł za sztukę. Ciuchy bez wad. Moje pytanie brzmi: czy osoba, która kupiła ...
Tematy: odstąpienie od umowy, osoba prywatna, sprzedaż rzeczy używanych, sprzedaż ubrań -
Gwarancja . Kto płaci za dojazd?
14:14 30.01.2018 PORADA
Pracuję w fabryce produkującej maszyny transportowe i bardzo często spotykam się z pytaniem: "kto zapłaci za dojazd, transport w celu naprawy gwarancyjnej sprzętu do waszego serwisu"? Dodam, że nie prowadzimy sprzedaży detalicznej (fabryka - klient/konsument), a nasze produkty ...
Tematy: gwarancja, reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dojazd -
Reklamacja towaru dla firm
13:04 18.01.2018 PORADA
Witam, w jaki sposób firma, która kupiła towar w mojej firmie, może go reklamować? Z tego co wiem w długości rękojmi dla przedsiębiorców mam dowolność i mogę jej nie oferować. Czy w takim przypadku mam obowiązek zamieścić taką informację w regulaminie sklepu?
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, uprawnienia kupującego -
Czy mogę reklamować maszynę?
01:21 12.12.2017 PORADA
Witam, kupiłem z Niemiec używaną maszynę z gwarancją 18 miesięcy i przez ten okres praktycznie co miesiąc był serwis, bo była awaria. Jej awaryjność była dokumentowana mailami do serwisu. W umowie sprzedający wykluczył rękojmię i dał tylko tę gwarancję 18 miesięcy. Warunkiem ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, zwrot pieniędzy, niezgodność towaru z umową -
Nierzetelny mechanik samochodowy
08:57 01.12.2017 PORADA
Witam, pękła mi opona, podjechałam do wulkanizatora. Zakupiłam dwie opony, otrzymałam paragon. Po około miesiącu okazało się, że uchodzi powietrze z zakupionej opony. Podjechałam do wulkanizatora z reklamacją (dodam, że auto głównie stoi na parkingu, po wymianie może z 6 razy ...
Tematy: nierzetelni fachowcy, prawa konsumenta, nieuczciwa firma, uprawnienia kupującego