reklamacja - wiadomości i porady tematyczne
-
Prawa konsumenta 2023 - co się zmieni od 1 stycznia?
00:45 31.12.2022
1 stycznia 2023 r. wchodzi w życie wiele ważnych dla konsumentów przepisów. Zmiany dotyczą zakupów online i na wyprzedażach, reklamacji wadliwych produktów, zakupów na pokazach handlowych i wycieczkach. Oto poradnik po najważniejszych zmianach przygotowany przez UOKiK. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak w 2023 roku zmienią się prawa konsumentów ...
Tematy: prawa konsumenta, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, reklamacja -
Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?
10:21 28.12.2022
... sytuacji masz prawo żądać jej otwarcia w obecności kuriera jeszcze przed pokwitowaniem odbioru. Więcej o reklamacji usług kurierskich: cik.uke.gov.pl. Reklamacja – masz na nią 2 lata Prawo do reklamacji przysługuje konsumentowi 2 lata od chwili wydania towaru. Do jej złożenia konieczny jest dowód ...
Tematy: nietrafiony prezent, zwrot towaru, zakupy przez internet, prawa konsumentów -
Zakupy i podróże świąteczne. Poznaj prawa konsumenta
00:30 04.12.2022
Przygotowania do świąt ruszyły pełną parą. Z tej okazji Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało porady związane z najczęstszymi problemami konsumentów związanymi ze świątecznymi zakupami i podróżami. Dowiedz się, jakie masz prawa. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy można zwrócić niechciany prezent? Co robić, gdy zaginie nam bagaż? Jakie ...
Tematy: prawa konsumenta, prezenty świąteczne, zakupy świąteczne, zwrot towaru -
Reklamacja wakacji. Jak ją napisać? Ile mamy czasu?
00:50 04.09.2022
... się za rozpatrzoną na korzyść pasażera. Opóźniony/odwołany przejazd autokarem – 3 miesiące. Opóźniony/odwołany rejs statkiem – 2 miesiące. Reklamacja usługi wynajmu auta – brak terminu, najlepiej bezzwłocznie. Reklamacja usługi turystycznej – przepisy nie wskazują terminu. Natomiast o niezgodności imprezy z umową należy poinformować organizatora ...
Tematy: reklamacja, wakacje, prawa konsumentów, reklamacja wczasów -
Wyprawka szkolna - na co zwrócić uwagę, jakie prawa konsumenta przy zakupach stacjonarnych i online?
10:06 30.08.2022
Podręczniki, zeszyty, wybór szkolnego plecaka, fotelu czy biurka... To ostatni moment na zakupy przed pierwszym dzwonkiem. Pamiętaj, że masz różne prawa gdy kupujesz online i w sklepie stacjonarnym. Jeśli produkt ma wadę – skorzystaj z prawa do reklamacji. Dotyczy ono również towarów używanych np. podręczników zakupionych w księgarni, ...
Tematy: wyprawka szkolna, szkolna wyprawka, prawa kupującego, porady dla konsumentów -
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?
10:58 22.07.2022
... luźnym T-shirtem czy niepasującymi butami z hiszpańskiego e-sklepu? UOKiK wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim radzi: Przeceniony plecak, który po miesiącu się zepsuł? Reklamacja Zamówiony online lub kupiony stacjonarnie (przy reklamacji sposób zakupu nie ma znaczenia) Jeśli plecakowi z wyprzedaży urwała się rączka – możemy go ...
Tematy: wyprzedaż, wyprzedaże, letnie wyprzedaże, obniżki cen -
Zagubiony lub uszkodzony bagaż. Co robić?
12:24 22.06.2022
... sprawdź przy kurierze, czy nie jest uszkodzona i czy w niej niczego nie brakuje. Ewentualne szkody, zaznacz w protokole odbioru i poproś kuriera o podpis. REKLAMACJA Pisemną reklamację wyślij w ciągu 21 dni od odebrania bagażu. Link do wzoru reklamacji: https://konsument.gov.pl/wzory-reklamacji-do-linii-lotniczych/. Jakiego zadośćuczynienia możesz ...
Tematy: zagubiony bagaż, bagaż, podróż samolotem, utrata bagażu -
Konsument na urlopie. Czy wiesz za co i komu płacisz?
12:16 15.06.2022
Wynajem hulajnogi elektrycznej, powerbanków, rowerów, skuterów czy samochodów może wpędzić nas w finansowe kłopoty. UOKiK ostrzega, że zanim skorzystamy z tego rodzaju usług, powinniśmy dokładnie zapoznać się z zasadami ich świadczenia. Instalując aplikację mobilną, przeczytajmy regulamin i sprawdźmy, czy nie jest to subskrypcja. Upewnijmy się ...
Tematy: konsumenci, prawa konsumenta, ochrona konsumentów, niedozwolone praktyki rynkowe -
W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających
12:32 29.04.2022
Trzy unijne dyrektywy – 2019/770 (dyrektywa cyfrowa), 2019/771 (dyrektywa towarowa) oraz 2019/2161 (dyrektywa Omnibus) mają zostać implementowane do polskiego prawa w najbliższym miesiącu. Dotyczą one szeregu kwestii, w szczególności reklamacji składanych w oparciu o rękojmię, treści cyfrowych dostarczanych drogą elektroniczną, a także obowiązku ...
Tematy: e-commerce, sklepy internetowe, e-sklep, regulamin sklepu internetowego -
Prezent na Walentynki. Zwrot nie zawsze możliwy
11:18 08.02.2022
Niebawem Walentynki. Zakochani chętnie obdarowują się prezentami, często kupowanymi online. Dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało porady dotyczące prawa do zwrotu. O czy musimy pamiętać, chcąc zwrócić towar? Jakie prezenty będzie nam trudno oddać? Zwracaj uwagę na termin dostarczenia, zapoznaj się z polityką zwrotu! Towar kupiony ...
Tematy: prawa konsumenta, zwrot towaru, reklamacja towaru, reklamacja -
Jak skutecznie napisać wezwanie przedsądowe do odpowiedzi na reklamację
14:19 26.11.2017 PORADA
Szanowni Państwo, pilnie potrzebuję pomocy. Otóż około miesiąc temu został nałożony na os x mandat/wezwanie do zapłaty, za brak biletu MZK podczas jazdy komunikacją miejską w jednym ze środków komunikacji. Konkretnie chodzi o system A T, który funkcjonuje w Bydgoszczy. W linii ...
Tematy: reklamacja, wezwanie przedsądowe, pozew do sądu, mandat -
Negatywne rozpatrzenie reklamacji
21:08 18.09.2017 PORADA
Czy sprzedawca może odmówić zwrotu pieniędzy klientowi za dokonane przez konsumenta naturalne uszkodzenia towaru związane z jego 3-miesięcznym użytkowaniem? Klient dostarcza towar nieustannie szukając przysłowiowej "dziury w całym", za każdym razem wpływając na to aby nastąpił ...
Tematy: prawa konsumenta, obowiązki sprzedawcy, reklamacja, odmowa reklamacji -
Zwrot zadatku przez wykonawcę za nie wykonanie usługi
23:32 08.08.2017 PORADA
Zatrudniliśmy DJ-a na wesele. Podpisaliśmy umowę, w której musieliśmy zapłacić zadatek (w umowie był zapis, że w przypadku naszej rezygnacji z jego usług nie otrzymamy zadatku i będziemy musieli pokryć 50 % kosztów). DJ stawił się na sali weselnej o godz. 12, czyli 5 godzin przed ...
Tematy: zwrot zadatku, zadatek, zwrot pieniędzy, reklamacja -
Reklamacja - niezgodność z umową
22:15 08.08.2017 PORADA
Prowadzę własną dzialalność. Niedawno klient zamówił usługę montażową drzwi zewnętrznych o rozmiarze 80. Drzwi zostały zamówione i zamontowane. Protokół odbioru klient podpisał, żadnych uwag nie roszczył. Po pewnym czasie zgłosił reklamację na drzwi twierdząc, że otrzymał ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, zwrot pieniędzy, towar niezgodny z umową -
Reklamacja okularów oceniona negatywnie. Co dalej?
14:34 04.08.2017 PORADA
Witam, 12.05.2017r. kupiłam okulary korekcyjne w salonie optycznym. Oprawki były firmowe i drogie. 26.07.2017 r. złożyłam reklamacje w salonie. Oddałam okulary, ponieważ wyłamał się zausznik. Pracownica salonu przyjmując je, włożyła okulary w mojej obecności do myjki i podczas ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, odmowa reklamacji, niezgodność towaru z umową -
Uszkodzona kuchenka kupiona ze sklepu internetowego
10:29 08.07.2017 PORADA
Dzień dobry, w dniu 5 lipca odebrałam kuchenkę gazową emaliowaną zakupioną w sklepie internetowym. Opakowanie ze styropianu było całe, nie nosiło podejrzanych uszkodzeń. Klapa szklana w całości, piekarni szklany w całości. Po rozpakowaniu wizualnie bez dotykania wszystko fajnie, ale ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, prawa konsumenta -
Rozliczenie zwrotu pieniędzy za laptopa, którego serwis nie zdołał naprawić
13:18 04.07.2017 PORADA
Witam, Mam następujący problem. Oddałem do serwisu laptopa na naprawę. Serwis stwierdził, że laptopa nie da się naprawić i zrobił zwrot poniesionych kosztów zakupu (na podstawie kwoty na pierwotnej fakturze). Jak mam rozpisać zaistniałe wydarzenie w KPiR? Skreślam laptopa z listy ...
Tematy: zwrot kosztów zakupu, zwrot kosztów, zwrot pieniędzy, laptop -
Ochrona danych podczas naprawy gwarancyjnej notebooka
11:17 26.06.2017 PORADA
Jak uzyskać gwarancję ochrony wrażliwych danych przed niepowołanym dostępem podczas naprawy gwarancyjnej notebooka, jeżeli są one zachowane na nośnikach tego sprzętu? Czy można skutecznie domagać się od serwisu zwrotu uszkodzonego dysku SSD wraz z naprawionym sprzętem (taki dysk ...
Tematy: dane osobowe, ochrona danych osobowych, gwarancja, reklamacja -
Prawo konsumenta i pośrednika sprzedaży
18:22 13.06.2017 PORADA
Witam, bardzo proszę o poradę, jakiś czas temu podjęłam współpracę z producentem ubrań z Chin, dla którego świadczyłam usługi i sprzedawałam ubrania, które sam producent wysyłał prosto z Chin do klienta, czyli ja dostawałam zdjęcia produktów, które producent oferował ...
Tematy: prawa konsumenta, pośrednik sprzedaży, zwrot towaru, reklamacja -
Towar niezgodny z zamówieniem/ receptą. Co robić w takiej sytuacji?
21:24 05.04.2017 PORADA
Byłam w prywatnym gabinecie okulistycznym na badaniach, okulistka mnie zbadała wystawiła receptę na okulary, na której były określone parametry szkieł odpowiednie do mojej wady wzroku. Po kilku dniach z tą samą receptą zamówiłam w tym gabinecie okulary. Po tygodniu odbieram okulary ...
Tematy: reklamacja, zwrot pieniędzy, rekompensata, recepta