reklamacja imprezy turystycznej - wiadomości i porady tematyczne
-
Organizator turystyki odpowiedzialny za wypadek w hotelu
00:20 04.08.2024
... Unii Europejskiej regulacji obciążających organizatora imprezy odpowiedzialnością za wykonanie umowy o udział w imprezie turystycznej również przez jego podwykonawców. Dla podróżujących powyższa regulacja ma istotne znaczenie, ponieważ pozwala wystąpić z roszczeniem odszkodowawczym bezpośrednio do organizatora imprezy turystycznej np. biura podróży ...
Tematy: obowiązki organizatora turystyki, impreza turystyczna, usługi turystyczne, biuro podróży -
Czy biuro podróży musi wypłacić odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot?
08:47 05.07.2024
... wyjątkowych przypadkach. Z kolei jeżeli niezgodność usług istotnie wpływa na realizację imprezy turystycznej, a organizator nie usuwa jej w rozsądnym terminie, podróżny może odstąpić od ... ze strony biura podróży, powinni złożyć formalną reklamację. Jeśli reklamacja nie zostanie rozpatrzona zgodnie z oczekiwaniami, klient może skontaktować się ...
Tematy: biuro podróży, odszkodowanie za opóźniony lot, opóźniony lot, odwołany lot -
Ferie zimowe 2024 wystartowały. Pamiętaj o prawach konsumenta
11:34 15.01.2024
Rozpoczęły się tegoroczne ferie zimowe. Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina najważniejsze prawa konsumentów, których znajomość pozwoli odpowiednio zareagować, gdy w czasie wyjazdów pojawią się jakieś trudności. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie prawa przysługują konsumentom w przypadku utraty bagażu? Jakie formy rekompensaty ...
Tematy: ferie zimowe, prawa konsumenta, reklamacja imprezy turystycznej, lot samolotem -
Pożary w Grecji, czyli o ochronie konsumentów dotkniętych sytuacją kryzysową
10:32 28.07.2023
W związku z pożarami w Grecji, na Sycylii i w Chorwacji, które zagrażają także bezpieczeństwu turystów, Forum Konsumentów zwraca uwagę na szczególną odpowiedzialność touroperatorów w tej sytuacji oraz na przysługujące konsumentom prawa. Forum Konsumentów zwraca uwagę na fakt przysługujących konsumentom praw, które powinni egzekwować: prawo do ...
Tematy: pożary w Grecji, ochrona konsumentów, praca konsumentów, touroperatorzy -
Ferie zimowe - te prawa konsumenta warto znać
00:15 14.01.2023
16 stycznia zaczynają się ferie zimowe. Z tej okazji Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKIK, zebrało porady dla konsumentów, które mogą się okazać przydatne w tym okresie. Znajomość jakich praw będzie nam potrzebna podczas zimowych wyjazdów? Uszkodzone narty... Podróżowałem na narty do Włoch, po przylocie okazało się, że są ...
Tematy: ferie zimowe, prawa konsumenta, reklamacja imprezy turystycznej, lot samolotem -
Zakupy i podróże świąteczne. Poznaj prawa konsumenta
00:30 04.12.2022
Przygotowania do świąt ruszyły pełną parą. Z tej okazji Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało porady związane z najczęstszymi problemami konsumentów związanymi ze świątecznymi zakupami i podróżami. Dowiedz się, jakie masz prawa. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy można zwrócić niechciany prezent? Co robić, gdy zaginie nam bagaż? Jakie ...
Tematy: prawa konsumenta, prezenty świąteczne, zakupy świąteczne, zwrot towaru -
Reklamacja wakacji. Jak ją napisać? Ile mamy czasu?
00:50 04.09.2022
... 2 miesiące. Reklamacja usługi wynajmu auta – brak terminu, najlepiej bezzwłocznie. Reklamacja usługi turystycznej – przepisy nie wskazują terminu. Natomiast o niezgodności imprezy z umową należy poinformować organizatora niezwłocznie (w trakcie realizacji usługi). Zgodnie z polskim prawem roszczenia przedawniają się po 3 latach. Reklamacja noclegu ...
Tematy: reklamacja, wakacje, prawa konsumentów, reklamacja wczasów -
Reklamacja wakacji. Jak przygotować i kiedy wysłać?
13:41 27.09.2021
... prawem) Opóźniony / odwołany rejs statkiem – 2 miesiące (zgodnie z polskim prawem) Reklamacja usługi wynajmu auta – brak terminu najlepiej bezzwłocznie Reklamacja usługi turystycznej – przepisu nie wskazują terminu. Roszczenia przedawniają się po 3 latach. Reklamacja noclegu: przepisy nie wskazują terminu najlepiej bezzwłocznie. Ważne! Okres ...
Tematy: reklamacja, wakacje, prawa konsumentów, reklamacja wczasów -
Last Minute a reklamacja wycieczki: jakie prawa nam przysługują?
12:44 19.08.2015
... dnia zakończenia imprezy. Jeśli organizator odmówi uwzględnienia reklamacji, to musi szczegółowo uzasadnić na piśmie przyczyny odmowy. Jeżeli tego nie zrobi na piśmie w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, a w razie reklamacji złożonej w trakcie trwania imprezy turystycznej w terminie 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej, uważa ...
Tematy: last minute, wakacje 2015, wyjazdy wakacyjne, reklamacja wycieczki -
Odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowany urlop
09:45 24.07.2015
... się o zasądzenie renty. Posiadając rachunki na poniesione wydatki za wyżej wymienione czynności możemy bez problemu ustalić wysokość odszkodowania. Ponadto uczestnik imprezy turystycznej, który w wyniku zawarcia umowy otrzymał usługi o obniżonej jakości lub gdy zakupione usługi w ogóle nie były świadczone, może dochodzić odszkodowania. Podstawą ...
Tematy: odszkodowanie za urlop, odszkodowanie, zadośćuczynienie, urlop wypoczynkowy
Podobne tematy:
- wakacje
- prawa konsumentów
- ochrona konsumentów
- prawa konsumenta
- zakupy świąteczne
- prezenty świąteczne
- ferie zimowe
- urlop wypoczynkowy
- odszkodowanie
- opony zimowe
- porady dla konsumentów
- wakacje 2015
- zwrot towaru
- prawa pasażera
- wyjazdy wakacyjne
- reklamacja
- prawa pasażera linii lotniczych
- podróż samolotem
- odstąpienie od umowy
- narty