uprawnienia kupującego - wiadomości i porady tematyczne
-
Darmowy zwrot towaru: za duże wyzwanie dla małych firm?
09:00 25.09.2024
Czy przyjazna polityka zwrotów w sklepie internetowym to jedno z podstawowych narzędzi w walce o zadowolenie i lojalność klienta? Biorąc pod uwagę rezultaty badania zrealizowanego przez IdoSell, odpowiedź na tak postawione pytanie jest zdecydowanie twierdząca. Aż 76% respondentów przyznaje bowiem, że szybki, darmowy zwrot towaru jest dla nich ...
Tematy: e-commerce, e-handel, sprzedaż internetowa, zakupy online -
Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź
10:23 20.02.2024
... odróżnić reklamację od oświadczenia o odstąpieniu od umowy na podstawie uprawnienia wynikającego z ustawy o prawach konsumenta – w każdym przypadku należy interpretować całokształt komunikatu ... ważna jest chwila, w której sprzedawca mógł się zapoznać z wiadomością od kupującego (art. 61 Kodeksu). W przypadku wiadomości mailowej liczy się moment, kiedy ...
Tematy: reklamacja, reklamacje, reklamacja towaru, prawo do reklamacji -
Czy i dlaczego decydujemy się na zwrot towaru?
08:36 19.12.2023
Konsument dokonujący zakupów w e-commerce ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od sprzedaży bez podawania przyczyny, a przedsiębiorca zobligowany jest zwrócić koszty jego zakupu. Czy polscy kupujący często decydują się na zwrot towaru? Odpowiedzi na to i inne pytania udziela raport Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy ...
Tematy: e-commerce, sklep internetowy, zakupy online, zwrot towaru -
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
11:16 23.11.2023
Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i przypomina o przysługujących konsumentom prawach. Punkt odniesienia – najniższa cena z 30 dni przed obniżką Od ...
Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny -
Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena
12:00 20.11.2023
24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana okazja cenowa. Jak możemy rozpoznać, czy promocja jest rzeczywiście dla nas korzystna? W 2023 roku ...
Tematy: Black Friday, Cyber Monday, Black Week, ceny -
5 pomysłów na szybkie zwroty w e-commerce
11:28 22.06.2023
Budowanie silnego brandu oraz zaufania wśród klientów czy też lojalizacja konsumentów – to tylko kilka korzyści, które płyną z łatwych i szybkich zwrotów w e-commerce. Jak je prowadzić, żeby korzystali z nich zarówno kupujący, jak i sprzedawcy? Oto pięć propozycji eksperta IdoSell. Możliwość prostych i przejrzystych zwrotów towarów to jeden z ...
Tematy: e-commerce, sklep internetowy, zakupy online, zwrot towaru -
Koniec rękojmi w sprzedaży konsumenckiej
11:40 13.02.2023
... takiej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu jej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o CEiDG. Tym samym, uprawnienia konsumenta zawarte w ustawie przysługiwać będą również np. osobie prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą w postaci biura księgowego zawierającej umowę sprzedaży ...
Tematy: ustawa o prawach konsumenta, rękojmia, rękojmia za wady fizyczne, rękojmia za wady -
Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?
10:58 22.07.2022
Lato to w sklepach okres wyprzedaży. Zanim ruszymy do sklepów na zakupy, powinniśmy przypomnieć sobie swoje prawa dotyczące reklamacji czy zwrotu towaru. Zebrał je UOKiK. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy możemy reklamować przeceniony towar? Czy możemy zwrócić produkt w niewłaściwym rozmiarze? Jakie mamy prawa kupując na zagranicznych ...
Tematy: wyprzedaż, wyprzedaże, letnie wyprzedaże, obniżki cen -
W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających
12:32 29.04.2022
... klienci mogli skutecznie się ze sprzedającym kontaktować, już tak. Podanie numeru, na który nie da się dodzwonić może szybko doprowadzić kupującego do frustracji i negatywnie wpłynąć na opinię o e-sklepie. Może też podważyć jego wiarygodność. Już teraz ustawa o prawach konsumenta wymaga, aby udostępnione ...
Tematy: e-commerce, sklepy internetowe, e-sklep, regulamin sklepu internetowego -
Prawa konsumenta. Nowe zasady rękojmi i gwarancji
11:00 31.01.2022
... , że niezgodność towaru z umową jest istotna. Oznacza to przeniesienie ciężaru dowodowego z kupującego na sprzedawcę. Dotąd to kupujący musiał wykazać, że wada jest istotna i ... wymiany mniej korzystnych dla konsumenta niż przewidują to przepisy regulujące uprawnienia do żądania wymiany lub naprawy w ramach rękojmi. Przewidziano także, że odstępstwo ...
Tematy: prawa konsumenta, prawa konsumentów, rękojmia, gwarancja -
Sprzedaż pojazdu i jego zwrot
17:11 18.01.2022 PORADA
Witam sprzedałam pojazd 8 stycznia 2022. Dziś dostałam telefon (18.01.22), że kupujący poinformował mnie, że chce zwrócić auto, ponieważ popsuło się w nim sprzęgło. Chciałabym zapytać, jak wygląda sprawa, ponieważ auto miałam 4 lata i nigdy żadnych problemów nie było. Przed ...
Tematy: sprzedaż samochodu, uprawnienia kupującego, odstąpienie od umowy, prawo odstąpienia od umowy -
Niedotrzymanie terminu oddania nieruchomości przez dewelopera
12:57 30.08.2018 PORADA
Witam, podpisaliśmy umowę wstępną zakupu domu (nie deweloperską i nienotarialną, ale zwykłą umowę miedzy nami a deweloperem), wpłaciliśmy zaliczkę w kwocie 40 tys. zł i zadatek w wysokości 20 tys. zł (który miał być na pokrycie kosztów zmian jakich dokonaliśmy w domu w trakcie ...
Tematy: umowa przedwstępna, kupno mieszkania, uprawnienia kupującego, deweloper -
Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym
13:34 27.07.2018 PORADA
Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie. Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu ...
Tematy: sklep internetowy, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne -
Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?
15:41 21.06.2018 PORADA
Dzień dobry, kupiłam torebkę w czerwcu, po dwóch miesiącach torebka, a dokładnie łańcuch służący jako pasek koloru srebrnego zaczął się wycierać i brudzić ubranie. Złożyłam reklamację, ale dostałam odpowiedź, że zamki i ozdoby oraz łańcuszki nie podlegają reklamacji ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, niezgodność towaru z umową, prawa konsumenta -
Reklamacja towaru dla firm
13:04 18.01.2018 PORADA
Witam, w jaki sposób firma, która kupiła towar w mojej firmie, może go reklamować? Z tego co wiem w długości rękojmi dla przedsiębiorców mam dowolność i mogę jej nie oferować. Czy w takim przypadku mam obowiązek zamieścić taką informację w regulaminie sklepu?
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, uprawnienia kupującego -
Nierzetelny mechanik samochodowy
08:57 01.12.2017 PORADA
Witam, pękła mi opona, podjechałam do wulkanizatora. Zakupiłam dwie opony, otrzymałam paragon. Po około miesiącu okazało się, że uchodzi powietrze z zakupionej opony. Podjechałam do wulkanizatora z reklamacją (dodam, że auto głównie stoi na parkingu, po wymianie może z 6 razy ...
Tematy: nierzetelni fachowcy, prawa konsumenta, nieuczciwa firma, uprawnienia kupującego -
Ile trwa gwarancja, rękojmia przy zakupie sprzętu na firmę?
10:20 13.10.2017 PORADA
Ile trwa gwarancja, rękojmia przy zakupie sprzętu na firmę (faktura VAT)? Sprzedawca twierdzi, że rok tylko, ale nie ma podanej takiej informacji w karcie gwarancyjnej. Proszę o pomoc w tej sprawie.
Tematy: gwarancja, prawo do gwarancji, karta gwarancyjna, rękojmia -
Prawo konsumenta i pośrednika sprzedaży
18:22 13.06.2017 PORADA
Witam, bardzo proszę o poradę, jakiś czas temu podjęłam współpracę z producentem ubrań z Chin, dla którego świadczyłam usługi i sprzedawałam ubrania, które sam producent wysyłał prosto z Chin do klienta, czyli ja dostawałam zdjęcia produktów, które producent oferował ...
Tematy: prawa konsumenta, pośrednik sprzedaży, zwrot towaru, reklamacja -
Reklamacja cuchnącego produktu - czy to możliwe?
18:04 05.12.2016 PORADA
Witam, piszę z pytaniem odnośnie krzesełka do karmienia dziecka. Kupiłam je tydzień temu i po rozpakowaniu był niesamowity smród. Nie chodzi o całe krzesełko tylko poszycie, które zaznaczam jest ściągane, jest wykonane z tak jakby ceratki, łatwej do umycia. Sprzedawca zalecił ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, dochodzenie roszczeń -
Czy można żądać zwrotu pieniędzy za reklamowane okulary?
20:13 02.09.2016 PORADA
Kupiłam okulary korekcyjne, ale po krótkim okresie użytkowania ułamał się zausznik w oprawce. W ramach reklamacji oprawkę naprawiono - prawdopodobnie wymieniono zauszniki. Sytuacja się powtórzyła - ponownie w ramach reklamacji naprawiono oprawkę. Niestety, zausznik złamał się po raz ...
Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, niezgodność towaru z umową, zwrot pieniędzy