eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematywprowadzanie konsumentów w błąd

wprowadzanie konsumentów w błąd - wiadomości i porady tematyczne

  • P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK

    P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK

    09:42 22.01.2025

    ... z rabatem - tak jak cen standardowych. Taka praktyka może wprowadzać konsumentów w błąd. Jeśli zarzuty się potwierdzą, spółkom grozi kara w wysokości do 10 proc. ... decydowali. Prezentowanie cen z rabatem tak jak cen standardowych może wprowadzać w błąd. Przedsiębiorcy - poprzez podanie niższej ceny - zyskują zainteresowanie klientów, którzy nie ...

    Tematy: P4, Netia, Play, ceny
  • Promocje Biedronki pod lupą UOKiK

    Promocje Biedronki pod lupą UOKiK

    13:30 18.11.2024

    ... akcji w momencie, gdy zachęceni reklamą decydowali się na skorzystanie z promocji. Wybór treści reklamowych i sposób ich prezentowania nie może wprowadzać konsumentów w błąd. Przekaz marketingowy powinien zawierać informacje najważniejsze z punktu widzenia konsumenta. Klienci Biedronki kupili produkty wskazane przez sklep z myślą o tym, że ...

    Tematy: sklepy Biedronka, Biedronka, promocje, promocja
  • Reklama online zgodna z prawem. O czym trzeba pamiętać?

    Reklama online zgodna z prawem. O czym trzeba pamiętać?

    12:22 05.09.2024

    ... influencerzy, którym prokuratura stawia zarzuty związane z nielegalną reklamą, a także ci, którzy otrzymują kary od Prezesa UOKiK za kryptoreklamę i wprowadzanie konsumentów w błąd. Przepisy dotyczące prezentacji i reklamy produktów oraz usług, jak również ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, mają pełne zastosowanie także ...

    Tematy: reklama online, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy
  • Nowy voucher od Biedronki. Jest decyzja Prezesa UOKiK

    Nowy voucher od Biedronki. Jest decyzja Prezesa UOKiK

    11:06 20.05.2024

    ... o wartości 150 złotych. Prezes UOKiK uznał, że klienci byli wprowadzani w błąd co do warunków promocji w przekazach reklamowych. Plakaty w sklepach nie informowały o produktach ... dnia jego wydania. Informacja o decyzji Prezesa UOKiK ma trafić do konsumentów poprzez różne kanały komunikacji marki Biedronka z klientami: tablice ogłoszeniowe w sklepach ...

    Tematy: voucher, Biedronka, promocje, prawa konsumentów
  • 31 mln zł kary dla Amazon

    31 mln zł kary dla Amazon

    13:46 27.03.2024

    ... nie wprowadzają w błąd. Nie powinien być zmuszany do podejmowania dodatkowych działań, aby sprawdzić wiarygodność oferowanych funkcjonalności czy prezentowanych informacji. W wydanej wobec Amazona decyzji zakwestionowaliśmy wprowadzanie konsumentów w błąd, w tym praktyki zaliczane do tzw. dark patterns, czyli nakładanie presji na konsumentów przez ...

    Tematy: Amazon, wprowadzanie konsumentów w błąd, UOKiK, dark patterns
  • Grupa OLX z zarzutami Prezesa UOKiK

    Grupa OLX z zarzutami Prezesa UOKiK

    10:53 27.02.2024

    Prezes UOKiK zakwestionował niektóre praktyki serwisu sprzedażowego OLX. Zarzuty dotyczą wprowadzania konsumentów w błąd co do zakresu pakietu ochronnego, nieudzielania informacji o tym, że produkt można kupić bez usługi serwisowej i mylącego sortowania ofert wg najtańszych ...

    Tematy: Grupa OLX, OLX, UOKiK, wprowadzanie konsumentów w błąd
  • CANAL+ ukarany przez Prezesa UOKiK

    CANAL+ ukarany przez Prezesa UOKiK

    11:20 08.01.2024

    Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska za wprowadzanie konsumentów w błąd przez konsultantów spółki. UOKiK nakazał także zwrot uiszczonych przez konsumentów opłat za korzystanie z usług. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję dotyczącą CANAL+ Polska. Wątpliwości wzbudziły telefoniczne rozmowy sprzedażowe, w których ...

    Tematy: CANAL+, decyzje UOKiK, UOKiK, wprowadzanie konsumentów w błąd
  • Rzetelność w reklamie a kara dla T-Mobile

    Rzetelność w reklamie a kara dla T-Mobile

    12:20 05.01.2024

    ... powołał się tu na tzw. efekt zakotwiczenia – proste i chwytliwe hasło obiecujące coś „za darmo” miało za zadanie „zakotwiczyć się” w umysłach konsumentów i wzbudzić ich zainteresowanie. Reklama T-Mobile została przy tym dodatkowo zaprojektowana z myślą o czytania w ruchu - wyrazisty kolor tła, krótkie, lapidarne hasło, dodatkowo ...

    Tematy: T-Mobile, UOKiK, wprowadzanie konsumentów w błąd, ochrona konsumentów
  • T-Mobile ukarany przez UOKiK

    T-Mobile ukarany przez UOKiK

    10:24 03.01.2024

    ... i na terminalach płatniczych – w języku polskim i ukraińskim. Postępowanie wszczęto na podstawie skargi konsumenta. Jak ustalił Urząd, operator T-Mobile Polska wprowadził konsumentów w błąd, ponieważ reklamy sugerowały, że pakiet danych jest za darmo. W rzeczywistości zamiast obiecanego pakietu 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 ...

    Tematy: T-Mobile, UOKiK, wprowadzanie konsumentów w błąd, ochrona konsumentów
  • Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa ukarane przez Prezesa UOKiK za konkurs Sylwester Szczęścia

    Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa ukarane przez Prezesa UOKiK za konkurs Sylwester Szczęścia

    11:17 28.12.2023

    ... ekranie podczas koncertu. UOKiK przeanalizował scenariusz konkursu, zapis audycji sylwestrowej oraz treści wiadomości SMS otrzymywanych przez konsumentów od organizatorów. Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa wprowadzali konsumentów w błąd co do zasad, kosztów uczestnictwa w konkursie, jego przebiegu oraz możliwych do zdobycia nagród. Wbrew powtarzanym ...

    Tematy: Polsat, Teleaudio Dwa, UOKiK, Sylwester Szczęścia

 

1 2

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: