ECC-Net - wiadomości i porady tematyczne
-
Prawa konsumenta: rękojmia i gwarancja w Polsce i Europie
00:44 24.05.2015
... towaru z umową). W odpowiedzi zwrotnej usłyszała, że przez 10 lat żaden z pracowników nie słyszał o gwarancji na podstawie ustawy. Po tym, jak ECC-Net poinformowało sklep o istnieniu nie tylko gwarancji, ale także odpowiedzialności ustawowej, klientka otrzymała pełną rekompensatę. Badanie „tajemniczy klient„ („mistery client”), przeprowadzone ...
Tematy: ECC-Net, prawa konsumentów, ochrona konsumentów, konsumenci -
Najpopularniejsze skargi konsumentów I-III 2012
00:16 09.11.2012
... świadomego dokonywania zakupów na jednolitym rynku, propagowaniem alternatywnych metod rozwiązywania sporów, jak i uczestniczy w bieżących konsultacjach społecznych i specjalistycznych zarówno w ramach sieci ECC-Net, jak i w gronie innych interesariuszy, w tym organów władzy krajowych i Unii Europejskiej.
Tematy: konsumenci, ochrona konsumentów, prawa konsumentów, skargi konsumentów -
Najpopularniejsze skargi konsumentów 2011
13:57 15.03.2012
... skargi pojawiały się najczęściej w 2011 roku. Ponad 57 proc. z nich było związanych z umowami zawieranymi przez Internet. Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net), obecnych we wszystkich 27 krajach UE oraz Norwegii i Islandii, pomogła w 2011 roku prawie 60 000 konsumentów. Do polskiego centrum zgłosiło ...
Tematy: konsumenci, ochrona konsumentów, prawa konsumentów, skargi konsumentów -
ECK: prawa konsumenta po nieudanych wakacjach
11:48 07.09.2009
... ) działa w Polsce od roku 2005 na mocy porozumienia pomiędzy Komisją Europejską a Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Centrum należy do sieci ECC-Net działającej w krajach członkowskich Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii. ECK prowadzi działalność informacyjno-doradczą dla konsumentów w zakresie ich praw w Unii Europejskiej oraz ...
Tematy: prawa konsumentów, reklamacje, porady dla konsumentów, konsument -
ECC-Net: czego dotyczą skargi konsumentów?
01:10 22.08.2009
... wzrost liczby konsumentów, którzy zwrócili się do placówek o pomoc. Z raportu wynika, że w ubiegłym roku większość spraw prowadzonych przez Centra Sieci ECC-Net była związana z transportem (33%, z tego 80% dotyczyło usług linii lotniczych – opóźnienia, odwołania, problemy z bagażem), usługami rekreacyjnymi (25%) oraz hotelarskimi i restauracyjnymi ...
Tematy: ECC-Net, skargi konsumentów, prawa konsumentów, ECK