prawa konsumenta - wiadomości i porady tematyczne
-
Prawa konsumenta w Europie - przewodnik
15:57 03.07.2005
... w języku angielskim, niezbędne do rozpatrzenia sprawy. 7. ECK w Niemczech ponownie analizuje sprawę, jeśli uzna, że zgodnie z porządkiem prawnym, zostały naruszone prawa konsumenta to kontaktuje się z przedsiębiorcą w celu zapoznania się z jego stanowiskiem lub przekazuje sprawę do odpowiedniego ADR (tzn. alternative dispute resolution – pozasądowe ...
Tematy: prawa konsumenta, zakupy, konsument, reklamacja -
Prawa konsumenta w UE - case studies
11:56 19.05.2005
... rozpatrzona pozytywnie. Co za tym idzie, połączenia wychodzące wyłączono niesłusznie. Roszczenie konsumenta powinno się składać z kilku elementów: korekty spornej faktury, zwrotu ... wniosła pozew na rzecz Konsumenta. Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi podzielił stanowisko FK uznając, że K.W. nie miał prawa potrącać jakiejkolwiek kwoty i jest zobowiązany ...
Tematy: prawa konsumenta, reklamacje, konsumenci, federacja konsumentów -
Prawa konsumenta w UE
00:02 17.05.2005
... prawa jako konsumenci, zachęcenie ich do korzystania z tych praw oraz promocja organizacji konsumenckich, które mogą pomóc konsumentom w ich dochodzeniu. Organizacje konsumenckie cieszą się największym zaufaniem jako źródło informacji na temat praw konsumenta ... zakresie informacji na temat praw konsumenta. Dlatego kampania chce promować organizacje ...
Tematy: prawa konsumenta, federacja konsumentów, konsument -
Światowy Dzień Konsumenta
13:03 15.03.2005
... Światowy Dzień Konsumenta pod hasłem przybliżenia słabszym uczestnikom rynku ich praw oraz instytucji je chroniących. Jak ... braku z nimi kontaktu – tylko 3 proc. badanych deklaruje, że korzystało z porad jakiejkolwiek instytucji chroniącej prawa konsumentów. Dziewięciu na dziesięciu ankietowanych twierdzi, że nie miało z nimi styczności, bo nie ...
Tematy: prawa konsumenta, badania konsumetów, prawo do reklamacji, Światowy Dzień konsumenta -
Naruszane prawo do reklamacji
00:08 01.02.2005
... konsumenta, sprzedawca ma prawo nie uwzględnić reklamacji. Ze skarg napływających do Urzędu wynika, że przedsiębiorcy stosują bezprawne praktyki ograniczając prawa słabszych uczestników rynku do dochodzenia roszczeń. Polegają one na odmowie przyjęcia reklamacji po upływie 6 miesięcy od chwili wydania rzeczy i żądaniu od konsumenta przedstawienia ...
Tematy: prawo do reklamacji, prawa konsumenta, reklamacje, UOKiK -
Badanie bezpieczeństwa konsumentów XII 2004
13:33 24.01.2005
O 0,6 punktu procentowego wzrósł Indeks Bezpieczeństwa Konsumenckiego. Nadal jednak wśród konsumentów przeważa poczucie zagrożenia - wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wyniki grudniowego sondażu wskazują również, że umiejętność i skłonność konsumentów do dochodzenia roszczeń nie ulega ...
Tematy: prawo do reklamacji, prawa konsumenta, badanie bezpieczeństwa konsumentów, reklamacja -
Telekomunikacja: prawa konsumenta
11:54 26.11.2004
... o nowych przepisach, zgodnie z którymi operator ma maksimum 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Jeśli nie uczyni tego na piśmie w terminie, z mocy prawa oznacza to, że uznał roszczenia abonenta. Nowe zasady rozpatrywania reklamacji obowiązują wszystkich operatorów telekomunikacyjnych, zarówno stacjonarnych, jak i komórkowych. Z odcinka dowiemy ...
Tematy: telekomunikacja, prawa konsumenta, program Konsument, reklamacje -
"Konsument" o usługach
11:34 22.11.2004
Jakie obowiązki ciążą na przedsiębiorcach świadczących różnego rodzaju usługi, jakie prawa przysługują konsumentom? O tym już w najnowszym odcinku programu "Konsument". Audycja, która powstała z inicjatywy UOKiK, emitowana jest na antenie TVP2 w każdy poniedziałek o ...
Tematy: konsument, prawa konsumenta, rzecznik konsumentów, obowiązki przedsiębiorców -
Badanie bezpieczeństwa konsumentów
12:34 03.08.2004
... czujemy się na rynku bezpieczniej. Reklamacja towaru niezgodnego z umową jest jednym z podstawowych praw konsumenta. Może on żądać od sprzedawcy naprawy bądź wymiany wadliwej rzeczy (wybór należy ... ceny towaru lub usługi. Większość konsumentów (63 proc.) zdaje sobie sprawę z prawa do oddania wadliwego produktu bądź rezygnacji z usługi w zamian za ...
Tematy: prawo do reklamacji, prawa konsumenta, badanie bezpieczeństwa konsumentów, reklamacja