reklamacje - wiadomości i porady tematyczne
-
Poczta Polska: reklamacje pocztowe
11:58 04.09.2006
... zadeklarowaną wartością 160 reklamacji dotyczyło zaginięć lub znacznego opóźnienia, 20 – opóźnienia w doręczeniu, w 2 przypadkach reklamacje dotyczyły uszkodzenia przesyłki a 38 reklamacji zostało zgłoszonych z innych przyczyn. 63 reklamacje zostały uznane za uzasadnione (ok. 29 %). Również w przypadku listów poleconych ustalono czas opracowywania ...
Tematy: UKE, poczta, usługi pocztowe, przesyłki pocztowe -
Lidl złamał prawo?
00:02 01.08.2006
Postępowanie wszczęte przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma wyjaśnić czy sieć sklepów spożywczych Lidl naruszyła prawo podczas wyprzedaży, zamieszczając w gazetce reklamowej informację, że artykuły z wyprzedaży nie podlegają reklamacji. Zgodnie z obowiązującym prawem, kupując towar podczas wyprzedaży sezonowanej konsument ma takie same ...
Tematy: UOKiK, rekalamacja, reklamacje, prawo do reklamacji -
Wyprzedaże - porady UOKiK
10:08 03.07.2006
Im wcześniej, tym lepsze okazje. Im później, tym większe przeceny. Letnie wyprzedaże to już tradycja na polskim rynku. W szale wakacyjnych zakupów łatwo stracić głowę i dokonać niewłaściwego wyboru. UOKiK przypomina, jakie prawa przysługują nam podczas sezonowych obniżek. Po pierwsze – zanim zdecydujemy się na skorzystanie z oferty promocyjnej, ...
Tematy: wyprzedaż, konsument, reklamacja, prawa konsumenta -
Wyprzedaż - masz prawo do reklamacji
00:05 28.06.2006
Sezon letni w pełni, ale już wkrótce sklepy zafundują nam wyprzedaż letnich kolekcji. Będzie szansa upolować okazyjnie spodnie, sukienkę czy dodatki, które posłużą nam jeszcze co najmniej dwa miesiące. Wiele osób skorzysta z wyprzedaży w trakcie wakacyjnego wypoczynku za granicą. Inni wybiorą się specjalnie na zakupy do Londynu czy Paryża, żeby ...
Tematy: reklamacja, konsument, Europejskie Centrum Konsumenckie, ECK -
Reklamacja faktury za usługi telekomunikacyjne - jak zaksięgować
12:13 19.04.2006
Moja spółka z o.o. otrzymała fakturę VAT za usługi telekomunikacyjne. Po dokładnej analizie wykazu połączeń telefonicznych, tzw. billingu, stwierdziliśmy, że wartość usługi została zawyżona i zakwestionowaliśmy kwotę z faktury. Wniesiona przeze mnie reklamacja została uznana. Jak powinnam ująć w księgach rachunkowych operacje związane ze ...
Tematy: Reklamacja z tytułu wadliwego rozliczenia usługi t, reklamacje, księgowanie reklamacji, faktura korygująca -
Prawa konsumenta w UE - case studies
11:56 19.05.2005
Niedawno pisaliśmy o rozpoczęciu ogólnopolskiej kampanii informacyjnej "Sprawdź, jakie masz prawa", której celem jest zachęcenie polskich konsumentów do poznania praw, jakie przyniosło im członkostwo w Unii Europejskiej oraz pokazanie korzyści, jakie mogą odnieść korzystając z tych praw. Dzisiaj przedstawiamy Państwu case studies przygotowane w ...
Tematy: prawa konsumenta, reklamacje, konsumenci, federacja konsumentów -
Naruszane prawo do reklamacji
00:08 01.02.2005
UOKiK przestrzega przed bezprawnymi praktykami sprzedawców, którzy ograniczają prawa konsumentów do reklamacji towaru niezgodnego z umową. Problem reklamacji jest uregulowany w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, która weszła w życie 1 stycznia 2003 roku. Zgodnie z nią to sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową, a ...
Tematy: prawo do reklamacji, prawa konsumenta, reklamacje, UOKiK -
Telekomunikacja: prawa konsumenta
11:54 26.11.2004
Jak i gdzie reklamować zawyżony rachunek za telefon? Co zrobić, jeśli zakupiony aparat okazał się wadliwy? Kiedy można domagać się odszkodowania za przerwę w dostawie usługi i jak radzić sobie z dialerami? O tym już w najnowszym odcinku programu "Konsument". Audycja, która powstała z inicjatywy UOKiK, emitowana jest na antenie TVP2 w każdy ...
Tematy: telekomunikacja, prawa konsumenta, program Konsument, reklamacje -
Reklamacje na nowo
00:05 20.10.2004
... między innymi, że dostawcy usług telekomunikacyjnych będą musieli przyjmować reklamacje we wszystkich punktach sprzedających usługi operatora, a nie ... pozostanie postępowanie mediacyjne lub polubowne, zaś w ostateczności - droga sądowa. Operatorzy wszystkie reklamacje będą musieli rozpatrzyć w ciągu 30 dni. Istotną regulacją z punktu widzenia klienta ...
Tematy: reklamacja usługi telekomunikacyjnej, postępowanie reklamacyjne, reklamacje -
ABIT: nowy sposób reklamacji
01:53 01.04.2003
Dział serwisu AB poinformował, że z dniem 1 kwietnia br. zostaje wprowadzona nowa procedura umożliwiająca reklamowanie płyt głównych i kart graficznych marki ABIT bezpośrednio w autoryzowanym serwisie tej firmy NMC-PE, bez konieczności zgłaszania tych produktów w AB. Takie rozwiązanie pozwoli na maksymalne skrócenie czasu realizacji reklamacji. ...
Tematy: reklamacje, serwis, ab, abit