odpowiedzialność sprzedawcy - wiadomości i porady tematyczne
-
Koniec rękojmi w sprzedaży konsumenckiej
11:40 13.02.2023
... dostawy oraz umów o dzieło będące towarem i zastąpiła dotychczasową odpowiedzialność przedsiębiorcy z tytułu rękojmi za wady towaru autonomiczną instytucją odpowiedzialności przedsiębiorcy ... również skrócenie terminu do rozpoznania reklamacji konsumenta. Do tej pory sprzedawcy mieli obowiązek dokonania odpowiedzenia na reklamację konsumenta w ciągu ...
Tematy: ustawa o prawach konsumenta, rękojmia, rękojmia za wady fizyczne, rękojmia za wady -
Nierzetelny mechanik samochodowy
08:57 01.12.2017 PORADA
Witam, pękła mi opona, podjechałam do wulkanizatora. Zakupiłam dwie opony, otrzymałam paragon. Po około miesiącu okazało się, że uchodzi powietrze z zakupionej opony. Podjechałam do wulkanizatora z reklamacją (dodam, że auto głównie stoi na parkingu, po wymianie może z 6 razy ...
Tematy: nierzetelni fachowcy, prawa konsumenta, nieuczciwa firma, uprawnienia kupującego -
Rękojmia za wady fizyczne produktu: jaka odpowiedzialność sprzedawcy i producenta?
12:28 10.09.2015
... swoim znakiem towarowym i wprowadza go do obiegu, to istnieje publiczne zapewnienie, że rzecz wprowadzona do obrotu pochodzi właśnie od tego sprzedawcy. Odpowiedzialność sprzedawcy czy producenta? Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy. - Sprzedawca nie jest też ...
Tematy: rękojmia za wady, reklamacja towaru, rękojmia za wady fizyczne, odpowiedzialność sprzedawcy -
Rękojmia za wady fizyczne rzeczy: za co odpowiada przedsiębiorca?
09:39 31.03.2015
... , sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną. W orzecznictwie podkreśla się, że odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi jest odpowiedzialnością bezwzględną. W pełni wystarczającą przesłanką tej odpowiedzialności jest ustalenie, że sprzedana kupującemu rzecz wykazuje cechy ...
Tematy: rękojmia, rękojmia za wady fizyczne, rękojmia za wady fizyczne rzeczy, wadliwy towar -
Sprzedaż nieoryginalnej kurtki jako oryginalna. Czy sprzedawca może być bezkarny?
14:31 13.08.2014 PORADA
Dzień dobry, W zeszłym roku zakupiłam w Cent Hand w Gdyni kurtkę zimową. Sprzedawca wprowadził mnie w błąd, ponieważ zapewnił, że jest to oryginalna kurtka Elisabetty Franch i sprzedał mi ją za 950 zł. Po przyjeździe do Holandii, gdzie przebywam w chwili obecnej, obejrzałam ...
Tematy: podróbki, handel podróbkami, podrabiane towary, podrabiana odzież -
Problem ze sprzedawcą internetowym
13:45 22.04.2014 PORADA
Dzień dobry, mam 2 problemy związane z zakupem przez internet myjki ciśnieniowej. Pierwszy problem: parę miesięcy temu kupiłem na Allegro sprzęt jw., zapłaciłem i otrzymałem towar ale wadliwy. Poprzez e-mail (telefon nie odpowiada) uzgodniłem ze sprzedawcą, że wyślę do niego ...
Tematy: allegro, sprzedaż przez internet, zakupy przez internet, reklamacja -
Sprzedaż na kiermaszach, jarmarkach, festynach i giełdach handlowych
15:29 30.10.2013 PORADA
Czy można sprzedawać swoje wyroby, rękodzieło albo rzeczy używane, nie mając działalności gospodarczej na wszelkiego rodzaju imprezach plenerowych i giełdach czy targowiskach? Czy wystarczy tylko zapłacić urzędnikowi miejsce placowe?
Tematy: handel, osoba prywatna, rękodzieło, sprzedaż rękodzieła -
Odpowiedzialność sprzedawcy za używaną rzecz, firma - firma
05:14 24.10.2013 PORADA
Witam, proszę o poradę w poniższej sprawie: 27.09.2013 zamykałem sklep i lokal, który użytkowałem wynajęła inna firma. Właścicielka firmy zaproponowała mi że odkupi ode mnie kaseton reklamowy znajdujący się na zewnątrz budynku (kaseton używany 18 miesięcy). Po negocjacji ...
Tematy: odpowiedzialność sprzedawcy, sprzedaż, reklamacja, rękojmia -
Odpowiedzialność sprzedawcy za towar niezgodny z umową a forma odpowiedzi sprzedawcy
16:48 23.08.2013 PORADA
Ustawa "mówi", że sprzedawca powinien udzielić skutecznej odpowiedzi na reklamację złożoną w ramach odpowiedzialności za towar niezgodny z umową. Czy odpowiedź taka musi być udzielona pisemnie czy dopuszczalna jest inna forma informacji, np.: firma telekomunikacyjna informuje klienta ...
Tematy: odpowiedzialność sprzedawcy, reklamacja, niezgodność towaru z umową, postępowanie reklamacyjne -
Niezgodność towaru z umową. Do kiedy mam czas ją zgłosić?
12:26 08.07.2013 PORADA
W jakim nieprzekraczalnym terminie trzeba zgłosić niezgodność towaru z umową?
Tematy: niezgodność towaru z umową, rękojmia, reklamacja, prawo do reklamacji -
Wadliwy towar sprzedany do dalszej odsprzedaży
21:49 03.04.2013 PORADA
Witam i proszę o pomoc. Jako firma zakupiłem od producenta Kubki z nadrukiem w celu odsprzedania go firmie zamawiającej. Po jakimś czasie okazało się, że nadruk na tych kubkach schodzi - nawet bez używania tych kubków. Przedstawiciel firmy, u którego zamawiałem kubki, najpierw w ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, wadliwy towar, dochodzenie roszczeń -
Czy sprzedawca odpowiada za wadliwy towar?
08:34 27.02.2013 PORADA
Czy osoba, która sprzedaje towar w komisie odpowiada za wady sprzętu tam kupionego?
Tematy: prawa konsumenta, wadliwy towar, sprzedawca, reklamacja -
Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową
00:25 28.10.2012
Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową jest odpowiedzialnością niezależną od jego winy, a zatem jest to odpowiedzialność na zasadzie ryzyka. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową. Innymi słowy, odpowiedzialność występuje, jeśli: towar konsumpcyjny jest ...
Tematy: niezgodność towaru z umową, prawa konsumentów, reklamacja, wadliwy towar -
Pomyłka kasjera przy płatności kartą
22:43 20.10.2012 PORADA
Witam, Jestem kasjerem w sklepie i pomyliłem się przy płatności kartą, prawdopodobnie przez zepsuty terminal dostarczony nam do sklepu przez polcard. Za kolejnym razem pomyliłem się przepisująć kwotę, z rachunku do płatnoći kartą i jestem 300 zł w plecy. Polcard nie przyjmuje ...
Tematy: polcard, płatność kartą, obowiązki sprzedawcy, sprzedawca
Podobne tematy:
- e-commerce
- prawa konsumentów
- prawa konsumenta
- ustawa o prawach konsumenta
- reklamacja
- ochrona praw konsumenta
- Omnibus
- rękojmia
- uprawnienia kupującego
- reklamacja towaru
- niezgodność towaru z umową
- usługi cyfrowe
- wadliwy towar
- rękojmia za wady fizyczne
- rękojmia za wady
- dyrektywa towarowa
- dyrektywa cyfrowa
- rękojmia za wady fizyczne rzeczy
- sprzedaż konsumencka