prawa konsumenta - wiadomości i porady tematyczne
-
Czy prawo do naprawy pobudzi europejską gospodarkę o obiegu zamkniętym?
12:54 26.02.2024
... zmniejszenie zużycia surowców, zasobów energii oraz emisji gazów cieplarnianych, w tym głównie CO2 - mówi Mariusz Ryło, CEO Fixit. Główne elementy dyrektywy “prawa do naprawy” “Right-to-repair” daje konsumentom prawo do reperacji produktów, które są technicznie naprawialne zgodnie z przepisami UE. W ramach dyrektywy Unia wprowadza ...
Tematy: prawo do naprawy, gospodarka obiegu zamkniętego, prawa konsumentów, prawa konsumenta -
Dyrektywa Omnibus wciąż sporym problemem dla e-commerce
09:37 23.02.2024
... , bo skoro raz zostały znalezione jakieś uchybienia, to przecież mogą one dalej występować przy innych promocjach. I wówczas zwiększa się dystans konsumenta do danego sklepu. Przedsiębiorcy powinni obawiać się takiego scenariusza, bo podejrzliwy klient niechętnie znowu coś kupi. A przecież nie o to chodzi ...
Tematy: Omnibus, e-commerce, e-handel, handel internetowy -
Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź
10:23 20.02.2024
... (np. naprawa), nie jest konieczne. Natomiast istotna jest pełna treść wiadomości od konsumenta, ponieważ należy odróżnić reklamację od oświadczenia o odstąpieniu od umowy na podstawie uprawnienia wynikającego z ustawy o prawach konsumenta – w każdym przypadku należy interpretować całokształt komunikatu. Nie ma zatem konieczności, aby reklamacja ...
Tematy: reklamacja, reklamacje, reklamacja towaru, prawo do reklamacji -
Ferie zimowe 2024 wystartowały. Pamiętaj o prawach konsumenta
11:34 15.01.2024
... konsumentów, których znajomość pozwoli odpowiednio zareagować, gdy w czasie wyjazdów pojawią się jakieś trudności. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie prawa przysługują konsumentom w przypadku utraty bagażu? Jakie formy rekompensaty przysługują pasażerom, których lot/przejazd zostały odwołane? Jak bezpiecznie korzystać z wypożyczalni sprzętu ...
Tematy: ferie zimowe, prawa konsumenta, reklamacja imprezy turystycznej, lot samolotem -
Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa ukarane przez Prezesa UOKiK za konkurs Sylwester Szczęścia
11:17 28.12.2023
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny ukarał Telewizję Polsat i spółkę Teleaudio Dwa, organizatorów SMS-owego konkursu Sylwester Szczęścia. Za wprowadzenie telewidzów w błąd spółki zapłacą blisko 10 mln zł. Decyzja Prezesa dotyczy konkursu, który Telewizja Polsat razem ze spółką Teleaudio Dwa zorganizowała w noc sylwestrową 2021 roku. Widzowie, którzy 31 ...
Tematy: Polsat, Teleaudio Dwa, UOKiK, Sylwester Szczęścia -
Wakacje.pl ukarane przez UOKiK
12:10 27.12.2023
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 1 mln zł kary na portal wakacje.pl za wprowadzające w błąd informacje o cenach wycieczek. W toku jest też postępowanie przeciwko Travelplanet.pl. Każdy konsument może wpisać na tej stronie swoje kryteria i według nich wyszukać oferty zagranicznych wyjazdów, może je też sortować od najtańszych do ...
Tematy: Wakacje.pl, cena, ceny, biura podróży -
10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne
00:44 17.12.2023
... , dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 10 porad dla wszystkich pomocników Świętego Mikołaja. Jak bezpiecznie kupować prezenty świąteczne? Jak chronić swoje prawa konsumenckie? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak powinny być prezentowane promocyjne ceny? Jakie obowiązują zasady reklamacji? Jak zwrócić produkt kupiony ...
Tematy: zakupy, zakupy świąteczne, zakupy online, promocje -
Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców
11:39 27.11.2023
... przedsiębiorcy przy umowach zawieranych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, wskazuje na konieczność poinformowania konsumenta, najpóźniej w chwili wyrażenia przez niego woli związania się taką umową, o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 27, a także wzorze formularza odstąpienia od umowy ...
Tematy: bezpłatny okres próbny, abonament, umowa, prawo do odstąpienia od umowy -
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
11:16 23.11.2023
Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i przypomina o przysługujących konsumentom prawach. Punkt odniesienia – najniższa cena z 30 dni przed obniżką Od ...
Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny -
Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen
00:22 22.11.2023
Przed nami Black Friday, czyli gorący okres promocji, na który wielu z nas czeka z niecierpliwością. Sklepy kuszą konsumentów akcjami promocyjnymi w styli "3 za 2", "1+1", czy rabatami zniżkowymi. Wielu korzysta z takich okazji, szczególnie w kontekście zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia i możliwości zakupu prezentów w niższych cenach. Co ...
Tematy: Black Friday, Omnibus, zakupy, ceny -
Odmowa przyjęcia reklamacji
16:19 27.07.2016 PORADA
W sklepie Małpka Expres we Wrocławiu (ul. Niedzwiedzia 17), sprzedawca-kierownik sklepu nie przyjął zgłoszonej reklamacji 2-3 min od chwili zakupu napoju Frugo, w którym stwierdziłem przypuszczalnie obecność pleśni. Twierdził, że skoro napój został otwarty za progiem sklepu, to ...
Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, odmowa przyjęcia reklamacji, prawa konsumenta -
Błędna informacja podana przez telemarketera firmy
23:57 23.07.2016 PORADA
Witam, kupiłam na stronie internetowej pewnego sklepu fotelik samochodowy. Opis nie informował, iż fotelik jest sprzedawany bez bazy isofix, która również widniała na zdjęciu. Dodatkowo widniała informacja, iż jest to fotelik mocowany za pomocą systemu isofix (bez informacji o ...
Tematy: zakupy przez internet, wprowadzenie w błąd, niezgodność towaru z umową, zwrot towaru -
Odstąpienie od umowy, zwrot towaru. Firma nie chce mi oddać pieniędzy dopóki nie oddam korekty
10:32 21.07.2016 PORADA
Witam, kupiłam na allegro rzecz dla dziecka, okazało się produktem z Chin i bałam się, że zaraz się rozleci. Zreszta na takie wyglądało. Wysłałam odstąpienie od umowy wraz z kopią faktury, ponieważ o takową poprosiłam wraz z rzeczą, którą kupiłam. Wcześniej wysłałam mailem ...
Tematy: allegro, zakupy przez internet, sprzedaż na allegro, odstąpienie od umowy -
Zagubiony bagaż
17:37 05.07.2016 PORADA
Podczas wyjazdu do pracy za granicę jadąc busem osoba, która wcześniej wysiadała omyłkowo zabrała plecak brata. Kierowca powiedział, że przywiezie go dopiero w czwartek (w plecaku były ubrania, kosmetyki), przez co trzeba było ponieść dodatowy koszt (kupić najpotrzebniejsze rzeczy) ...
Tematy: wyjazd za granicę, praca za granicą, prawa konsumenta -
Wcześniejsza spłata pożyczki. Jak powinna wyglądać procedura?
17:32 05.07.2016 PORADA
Co zrobić, kiedy pożyczka została spłacona prawie 20 tygodni wcześniej? W umowie napisano, że powinno w ciągu dwóch tygodni przyjść rozliczenie, ale wciąż go nie dostałam. Niestety doradca nie zamknął jej tak jak zostały wpłacone pieniądze żeby miał zysk z istniejącej ...
Tematy: pożyczka, spłata długu, spłata zadłużenia, spłata kredytu -
Reklamacja okularów
18:02 29.05.2016 PORADA
Witam, 10.06.2015 roku kupiłam okulary u optyka. Po czterech miesiącach reklamowałam oprawę bo schodził lakier, sprzedawca wymienił oprawę. Teraz złożyłam reklamacje na podstawie art. 560 par. 1KC i zażądałam zwrotu gotówki za okulary, powołując się na ponowne ścierania lakieru i ...
Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dochodzenie roszczeń, rękojmia -
Odstąpienie od umowy Nova Centrum Edukacyjne
13:15 19.03.2016 PORADA
Dzień dobry, wczoraj podpisałem umowe z Nova Centrum Edukacyjne , ale kiedy przyjechałem do domu i przeczytałem, to zrozumiałem, że bardzo dużo ukrytych kosztów. Chcę napisać odstąpienie od umowy, a le muszę zapłacić 400 zł za to ( kara pieniężna) i n ie rozumiem, dlaczego ...
Tematy: odstąpienie od umowy, kara pieniężna, Nova Centrum Edukacyjne, prawa konsumenta -
Umowa telefoniczna między telemarketerem a przedsiębiorcą. Jak odstąpić?
12:51 11.03.2016 PORADA
Witam! Wczoraj zawarłem umowę przez telefon na utworzenie strony internetowej, jednak myślałem, że będę mógł w ciągu 10 dni zrezygnować z umowy ale przedsiębiorca podobno nie może. Wczoraj do mnie zadzwoniła Pani czy chcę założyć stronę nie myślałem o tym wcześniej ...
Tematy: telemarketer, umowa telefoniczna, strona internetowa, faktura proforma -
Gwarancja na naprawę samochodu
11:24 01.03.2016 PORADA
Witam, klientka dokonała naprawy silnika w samochodzie w warsztacie samochodowym we wrześniu 2014 roku. Części były powierzone (klientki) używane, kupiła je na allegro. Kilka dni temu (1,5 roku od naprawy) wysłała pismo żądając zwrotów kosztów naprawy i części, ponieważ auto ...
Tematy: reklamacja, gwarancja, naprawa samochodu, warsztat samochodowy -
Zwrot - wyłudzenie
21:21 22.02.2016 PORADA
Sprawa przedstawia się następująco, proszę o szybką i odpowiedź: nie otrzymaliśmy zwrotu pieniędzy za Sylwestra, który się nie odbył. Dodam jeszcze, że Sylwester nie odbył się z winy organizatora (negatywna opinia rady miasta w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa). Obiecany zwrot ...
Tematy: zwrot pieniędzy, organizacja imprezy, prawa konsumenta