reklamacja - wiadomości i porady tematyczne
-
Nieuczciwa firma projektowa
17:34 11.03.2015 PORADA
Kupiliśmy z żoną mieszkanie. Chcieliśmy skorzystać z pomocy profesjonalnie firmy projektowej. W momencie ustalania i przy pierwszych spotkaniach wszystko wyglądało super. Pomogą, znajdą najlepsze oferty na rynku, wszystko załatwią. Ustaliliśmy też nasz budżet i firma się zgodziła ...
Tematy: kupno mieszkania, projektowanie wnętrz, firma projektowa, prawa konsumenta -
Jak skutecznie skorzystać z rękojmi i czy w ogóle?
13:35 26.01.2015 PORADA
Witam serdecznie, mam następujący problem i bardzo proszę o poradę. Kupiłam telefon komórkowy z abonamentem (aneks/przedłużenie umowy). Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, która jest zawieszona od prawie 2 lat. Była zawieszona w momencie przedłużania umowy. Telefon ...
Tematy: abonament telefoniczny, aneks do umowy, przedłużenie umowy, jednoosobowa działalność gospodarcza -
Zwrot towaru i odmowa. Jakie mam prawa?
19:34 09.01.2015 PORADA
Witam, zakupiłem towar. Myślałem, że w hurtowni elektrycznej , jak było na witrynie sklepu. Okazało się, że w przedsiębiorstwie handlowo-usługowym, jak jest na fakturze. Do owej hurtowni trafiłem od razu po podpisaniu umowy w ENEA i otrzymaniu warunków, jakie mają być ...
Tematy: zwrot towaru, prawa konsumenta, uprawnienia kupującego, obowiązki sprzedawcy -
Problemy z drukarką Brother DCP-135C
17:35 28.12.2014 PORADA
Mam drukarkę firmy Brother DCP-135C. Wszystko jest OK, ale gdy zeskanuję obraz do komputera, to nie chce mi wydrukować. Cały czas jest napisane "błąd zajrzyj do podręcznika użytkownika w rozdziale usuwanie błędów". I co mam z tym zrobić, jak ją naprawić? PS. Tusze z tyłu są nowe ...
Tematy: drukarka, Brother, reklamacja, wadliwy towar -
Wada fabryczna po gwarancji
15:51 28.11.2014 PORADA
Witam! W lipcu 2011 roku zakupiłem chłodziarko-zamrażarkę marki LG za 2999 zł, tak więc do tanich nie należała. Gwarancja była na 24 miesiące. W połowie listopada 2014 roku (16 miesięcy po upływie gwarancji) lodówka przestała chłodzić. Zamówiłem autoryzowany serwis LG, który ...
Tematy: gwarancja, reklamacja, niezgodność towaru z umową, wymiana towaru -
Zakup dla firm a prawo do reklamacji
15:13 14.11.2014 PORADA
Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził ...
Tematy: działalność gospodarcza, usługi transportowe, samochód ciężarowy, reklamacja -
Nieuczciwa działalność Tax Care?
07:04 21.10.2014 PORADA
Dzień dobry, od kilku lat na rynku finansów działa firma Tax Care szkodząc przedsiębiorcom. Nie będę się rozpisywała na temat rozmiarów szkód, proszę tylko wpisać w Google: TaxCare opinie, albo wejść na stronę Tax Care na Facebooku i zobaczyć zamieszczone tam posty. Korzystałam ...
Tematy: Tax Care, reklamacja, rozliczenia podatkowe, rozliczenia z urzędem skarbowym -
Podstawa prawna dla korzystających z telekomunikacji. Skarga na Orange
10:43 08.10.2014 PORADA
Jaka jest aktualna podstawa prawna, z której mogę skorzystać do napisania skargi w zakresie telekomunikacji? Chcę napisać "skargę do orange", ponieważ płacę za usługę, która nie została włączona w terminie. W dodatku dostałam niesprawną kartę do routera. Czym mogę się ...
Tematy: Orange, reklamacja, niezgodność towaru z umową, dochodzenie roszczeń -
Korekta faktury - zwrot towaru
12:58 22.09.2014 PORADA
Witam, piszę, ponieważ mam problem. Prowadzę sklep. W zeszłym roku tj. w czerwcu albo lipcu sprzedałam towar klientowi. Niestety po roku coś tam zaczęło się z nim dziać i klient złożył reklamację. Ja następnie zgłosiłam tę reklamację do producenta. On zdecydował się zabrać ...
Tematy: korekta faktury, zwrot towaru, reklamacja, faktura korygująca -
Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz
00:15 07.09.2014
Kupujesz obuwie, sprzęt RTV, czy upragnioną sofę. Dostajesz paragon. Od tej chwili dmuchasz i chuchasz i na to co kupiłeś, i na… paragon. Bo – jak informują sprzedawcy – bez paragonu o potencjalnej reklamacji możesz zapomnieć. Dlatego szukasz sposobu, aby najbliższe 24 miesiące przetrwał bez najmniejszego uszczerbku. Tyle, że... zupełnie ...
Tematy: reklamacja bez paragonu, reklamacja towaru, wadliwy towar, prawa konsumenta -
Sprzedaż nieoryginalnej kurtki jako oryginalna. Czy sprzedawca może być bezkarny?
14:31 13.08.2014 PORADA
Dzień dobry, W zeszłym roku zakupiłam w Cent Hand w Gdyni kurtkę zimową. Sprzedawca wprowadził mnie w błąd, ponieważ zapewnił, że jest to oryginalna kurtka Elisabetty Franch i sprzedał mi ją za 950 zł. Po przyjeździe do Holandii, gdzie przebywam w chwili obecnej, obejrzałam ...
Tematy: podróbki, handel podróbkami, podrabiane towary, podrabiana odzież -
Termin reklamacji wydłużony
10:21 20.05.2014
Wraz z końcem bieżącego roku wchodzi w życie nowa ustawa, na mocy której wprowadzone zostaną zapisy dyrektywy unijnej na temat handlu na odległość. Dość znaczącym i korzystnym dla konsumentów zmianom, ulegną m.in. przepisy dotyczące reklamacji towaru. Uchwalona przed kilkoma dniami nowelizacja przepisów z rozszerzonymi prawami konsumenta obejmie ...
Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, prawo do reklamacji -
Bankowy rzecznik klienta
09:03 12.02.2014
... wątpliwości interpretacyjnych jest następująca – przekazujemy odpowiednie zapytanie do banku wybierając standardowo jego zakres merytoryczny – może to być pytanie, wniosek, reklamacja czy skarga. Z kolei odpowiedź może zostać udzielona za pośrednictwem telefonu, poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej czy poprzez system bankowości elektronicznej ...
Tematy: rzecznik klienta, bankowy rzecznik klienta, reklamacje bankowe, reklamacja -
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
10:36 05.12.2013
... pozorom korzyści dla obu stron – przekonuje Dawid Urbańczyk, szef programu Trusted Trader. Reklamacja wciąż kojarzy się Polakom z procedurą nieprzyjemną i trudną, choć dostrzegają, że ... z zakupu czy usługi. Jednak na pytanie „Co robisz jeśli Twoja reklamacja zostaje odrzucona?” odpowiedź „Przestaję korzystać z usług danej firmy” wybrało aż 67 ...
Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, prawo do reklamacji -
Naprawa samochodu - prawo do reklamacji
10:18 14.11.2013
... cywilnego nie regulują wprost formy w jakiej powinny być złożone powyższe roszczenia reklamacyjne. Proponujemy jednak dla celów dowodowych zachowanie formy pisemnej. Reklamacja ma formę oświadczenia woli, które powinno zawierać: opis stanu faktycznego, w którego wyniku powstała wada; przedstawienie problemu ze wskazaniem na charakter ...
Tematy: serwisy samochodowe, naprawa samochodu, warsztaty samochodowe, niezgodność towaru z umową -
E-commerce: zwrot treści cyfrowych bardzo trudny
12:57 17.07.2013
Zwrot treści cyfrowych zakupionych w sieci jest bardzo trudny lub wręcz niemożliwy. Każdy sklep stosuje swoją własną politykę w tym zakresie. To ma się jednak zmienić za sprawą nowych przepisów UE. Polska zamierza przygotować odpowiednią ustawę jeszcze w tym roku. To oznacza coraz mniej czasu dla rodzimych sklepów na przygotowania. Za ...
Tematy: E-commerce, zakupy w Internecie, zakupy w sieci, sklepy internetowe -
Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru?
09:33 03.05.2013
... kupującego. Chyba, że naprawa lub wymiana są z pewnych przyczyn niemożliwe. Door-to-door – reklamacja bez wychodzenia z domu Zanim konsument zajrzy do ustawy, koniecznym jest sprawdzenie ... , należy wysłać pismo - listem poleconym za potwierdzeniem odbioru opatrzone tytułem „reklamacja” przy czym w treści koniecznym jest wskazanie szczegółów – co jest ...
Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, prawo do reklamacji -
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
00:13 03.03.2013
Nie lubimy reklamacji. Konsumentom kojarzą się one zazwyczaj z niechętnymi sprzedawcami, którzy zrobią wszystko by odprawić ich z kwitkiem. Przedsiębiorców przyprawia o ból głowy sama myśl o spotkaniu z roszczeniowym klientem, który próbuje zrzucić na nich odpowiedzialność za niewłaściwie użytkowanie produktu. Zamiast jednak traktować reklamacje ...
Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, towary konsumpcyjne -
Reklamacja bez paragonu
10:38 28.02.2013
Każdy z nas spotkał się kiedyś z takim komunikatem. Co więcej, sama padłam ofiarą sprzedawcy, którego w żaden sposób nie udało się przekonać, że dysponuję innego rodzaju dowodem transakcji - potwierdzeniem zapłaty za towar kartą płatniczą. Na nic się zdały moje tłumaczenia. Sprzedawca (w tym przypadku spółka prowadząca międzynarodową sieć sklepów ...
Tematy: prawa konsumentów, porady dla konsumentów, uprawnienia kupującego, UOKiK -
Polacy częściej skarżą się na banki
00:33 26.02.2013
Polacy coraz częściej skarżą się na instytucje sektora finansowego, głównie na banki i ubezpieczycieli. W całym roku 2012 do Komisji Nadzoru Finansowego wpłynęły 8 tys. 342 skargi od klientów tego typu firm, o 4 procent więcej niż rok wcześniej. Ponad połowa skarg, które wpłynęły do Komisji Nadzoru Finansowego, dotyczyła działalności banków. W ...
Tematy: bankowość, polskie banki, banki, reklamacja