postępowanie reklamacyjne - wiadomości i porady tematyczne
-
Zwrot towaru - sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy
10:29 14.10.2019 PORADA
Dzień dobry, kupiłam poprzez allegro cześć do samochodu, która jak zapewniał sprzedawca jest sprawna. Po jej otrzymaniu okazało się że jednak jest nie sprawna. Poinformowała o tym sprzedającego, który zgodził się na zwrot. Paczkę wysłałam firma kurierska. Tydzień po dostarczeniu ...
Tematy: zwrot towaru, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne -
Usługa naprawy Digital Care, Play 360
18:56 03.10.2019 PORADA
Dzień dobry, w dniu 25.05.2019 podpisałem umowę z firmą Play na abonament wraz z telefonem oraz usługę tzw. Play360, w której m.in. jest uwzględniona naprawa urządzenia. Regulamin jest dostępny na stronie firmy Play pod adresem https://www.naprawaplay.pl/regulaminy Mojej osoby ...
Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta -
Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym
13:34 27.07.2018 PORADA
Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie. Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu ...
Tematy: sklep internetowy, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne -
Gwarancja . Kto płaci za dojazd?
14:14 30.01.2018 PORADA
Pracuję w fabryce produkującej maszyny transportowe i bardzo często spotykam się z pytaniem: "kto zapłaci za dojazd, transport w celu naprawy gwarancyjnej sprzętu do waszego serwisu"? Dodam, że nie prowadzimy sprzedaży detalicznej (fabryka - klient/konsument), a nasze produkty ...
Tematy: gwarancja, reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dojazd -
Reklamacja towaru dla firm
13:04 18.01.2018 PORADA
Witam, w jaki sposób firma, która kupiła towar w mojej firmie, może go reklamować? Z tego co wiem w długości rękojmi dla przedsiębiorców mam dowolność i mogę jej nie oferować. Czy w takim przypadku mam obowiązek zamieścić taką informację w regulaminie sklepu?
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, uprawnienia kupującego -
Uszkodzona kuchenka kupiona ze sklepu internetowego
10:29 08.07.2017 PORADA
Dzień dobry, w dniu 5 lipca odebrałam kuchenkę gazową emaliowaną zakupioną w sklepie internetowym. Opakowanie ze styropianu było całe, nie nosiło podejrzanych uszkodzeń. Klapa szklana w całości, piekarni szklany w całości. Po rozpakowaniu wizualnie bez dotykania wszystko fajnie, ale ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, prawa konsumenta -
Reklamacja cuchnącego produktu - czy to możliwe?
18:04 05.12.2016 PORADA
Witam, piszę z pytaniem odnośnie krzesełka do karmienia dziecka. Kupiłam je tydzień temu i po rozpakowaniu był niesamowity smród. Nie chodzi o całe krzesełko tylko poszycie, które zaznaczam jest ściągane, jest wykonane z tak jakby ceratki, łatwej do umycia. Sprzedawca zalecił ...
Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, dochodzenie roszczeń -
Czy mogę odstąpić od umowy kupna lodówki i wymienić towar na wolny od wad?
15:10 11.10.2016 PORADA
Witam, mam prośbę o pomoc otóż... Kupilam lodówkę za gotówkę w sklepie stacjonarnym w niedzielę, zapłaciłam również za transport i została dostarczona w środę trzy dni później. Panowie serwisanci wnieśli i podpisałam protokół, że nie ma żadnych wad widocznych, jednakże ...
Tematy: niezgodność towaru z umową, odstąpienie od umowy, reklamacja, prawo do reklamacji -
Czy mogę odstąpić od umowy kupna?
22:55 10.10.2016 PORADA
Proszę o wyjaśnienie, czy mogę odstąpić od umowy i odesłać odkurzacz kupiony na pokazie, na który uzyskałam upust w cenie, a okazał się wadliwy. W sobotę wieczorem na pokazie w naszej miejscowości kupiłam odkurzacz z funkcją prania. Dziś, tj. w poniedziałek go rozpakowałam i ...
Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, prawo do reklamacji, dochodzenie roszczeń -
Czy można żądać zwrotu pieniędzy za reklamowane okulary?
20:13 02.09.2016 PORADA
Kupiłam okulary korekcyjne, ale po krótkim okresie użytkowania ułamał się zausznik w oprawce. W ramach reklamacji oprawkę naprawiono - prawdopodobnie wymieniono zauszniki. Sytuacja się powtórzyła - ponownie w ramach reklamacji naprawiono oprawkę. Niestety, zausznik złamał się po raz ...
Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, niezgodność towaru z umową, zwrot pieniędzy -
Termin reklamacji wydłużony
10:21 20.05.2014
Wraz z końcem bieżącego roku wchodzi w życie nowa ustawa, na mocy której wprowadzone zostaną zapisy dyrektywy unijnej na temat handlu na odległość. Dość znaczącym i korzystnym dla konsumentów zmianom, ulegną m.in. przepisy dotyczące reklamacji towaru. Uchwalona przed kilkoma dniami nowelizacja przepisów z rozszerzonymi prawami konsumenta obejmie ...
Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, prawo do reklamacji -
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
10:36 05.12.2013
Brytyjczyk poskarży się w firmie na sprzedawcę, który nie umył zębów, dla Polaka reklamacja to raczej nieprzyjemna konieczność – wynika z najnowszej ankiety OBOAK. – W Polsce nadal pokutuje mentalność z czasów PRL. A wymagający klient to wbrew pozorom korzyści dla obu stron – przekonuje Dawid Urbańczyk, szef programu Trusted Trader. Reklamacja ...
Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, prawo do reklamacji -
Odrzucona reklamacja w banku: sąd to ostateczność
01:10 13.07.2013
... , spraw możemy dochodzić także w Sądzie Polubownym przy KNF. Jednak na to postępowanie zgodę udzielić musi sam bank. – Nie ma jednak ograniczenia w postaci maksymalnej kwoty rekompensaty, którą możemy uzyskać. Opłata za postępowanie mediacyjne jest jednak wyższa i wynosi 100 zł lub 250 zł – twierdzi ...
Tematy: spory konsumenckie, prawa konsumenta, ochrona konsumentów, postępowanie reklamacyjne -
Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru?
09:33 03.05.2013
Reklamacja, a może zwrot zakupionego sprzętu na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej – z jakich praw przysługujących konsumentom można korzystać, gdy zakupiony towar ulegnie awarii, odbiega od tego co było nam oferowane przy jego zakupie lub po prostu go nie był trafnym wyborem – radzą specjaliści. Choć pojęcia ...
Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, prawo do reklamacji -
Reklamacja towaru nie musi być koszmarem
00:13 03.03.2013
Nie lubimy reklamacji. Konsumentom kojarzą się one zazwyczaj z niechętnymi sprzedawcami, którzy zrobią wszystko by odprawić ich z kwitkiem. Przedsiębiorców przyprawia o ból głowy sama myśl o spotkaniu z roszczeniowym klientem, który próbuje zrzucić na nich odpowiedzialność za niewłaściwie użytkowanie produktu. Zamiast jednak traktować reklamacje ...
Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, towary konsumpcyjne -
Odpowiedzialność sprzedawcy za wadliwy towar
08:42 12.01.2012
... żądać obniżenia ceny bądź odstąpić od umowy. Przy czym odstąpienie (zwrot pieniędzy) jest możliwe tylko wtedy, gdy wada jest istotna. Postępowanie reklamacyjne Rozpatrując reklamację sprzedawca powinien zwrócić uwagę przede wszystkim na fakt, czy wydał towar zgodny z umową. Zgodnie z przepisami, jeśli kupujący indywidualnie ...
Tematy: wadliwy towar, wadliwy produkt, postępowanie reklamacyjne, reklamacja towaru -
Jak złożyć reklamację?
00:25 31.07.2010
... u sprzedawcy reklamację z tytułu tzw. niezgodności towaru z umową (patrz przykładowe pismo reklamacyjne w ramce). Możemy się domagać naprawy zakupionego towaru lub jego wymiany ... dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. Postępowanie w takim przypadku należy oprzeć o przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. z ...
Tematy: prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, reklamacja, reklamacje -
Prawa konsumenta: reklamacja towaru
10:46 18.02.2010
Konsument kupując i reklamując towar konsumpcyjny ma prawa i obowiązki wynikające z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.2002.141.1176 ze zm.). Ponadto w przypadku sprzedaży na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa obowiązują przepisy ustawy z dnia 2 marca 2000 r ...
Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacje, towary konsumpcyjne -
Jak rozstrzygać spory konsumenckie?
13:14 10.12.2009
... odstępy czasu pomiędzy ewentualnymi posiedzeniami) postępowanie pozasądowe trwa stosunkowo krótko: od dwóch tygodni do dwóch miesięcy. Dla porównania, postępowanie w sądzie powszechnym trwa czasem nawet kilka lat. Tanie – w porównaniu do postępowania prowadzonego przed sądem powszechnym, postępowanie pozasądowe zazwyczaj wiąże się z niewielkimi ...
Tematy: spory konsumenckie, prawa konsumenta, ochrona konsumentów, postępowanie reklamacyjne -
Reklamacje na nowo
00:05 20.10.2004
... wprowadza jednoinstancyjność postępowania reklamacyjnego. Klient nie będzie się mógł odwołać od niekorzystnej dla siebie decyzji operatora - w takim wypadku pozostanie postępowanie mediacyjne lub polubowne, zaś w ostateczności - droga sądowa. Operatorzy wszystkie reklamacje będą musieli rozpatrzyć w ciągu 30 dni. Istotną regulacją z punktu ...
Tematy: reklamacja usługi telekomunikacyjnej, postępowanie reklamacyjne, reklamacje
Podobne tematy:
- banki
- e-commerce
- prawa konsumentów
- ochrona konsumentów
- prawa konsumenta
- sklepy internetowe
- porady dla konsumentów
- zwrot towaru
- reklamacja
- prawo do reklamacji
- regulamin sklepu internetowego
- gwarancja
- uprawnienia kupującego
- reklamacja towaru
- reklamacje
- niezgodność towaru z umową
- wadliwy towar
- ochrona praw konsumentów
- spory konsumenckie
- sąd polubowny